Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

gupa píše:tomas píše:Je to mimo ideje tohoto fóra chtít střídač kterým v ostrovu v rozumné době nabije i elektro auto?
viewtopic.php?f=23&t=8792&p=170185#p170185
Okolo elektrodobíjení jsem se dobral k poznání ESS a jeho používání automobilkami s různými standardy. Tohoto bych se držel a určitě kdybych měl (a možná se toho brzy dožiju) řešit takovou věc, jinak než cestou panel, mppt vysokonapěťový dc/dc měnič, šlauch do auta s příslušnou palubní komunikací pro nabíjení a připojení ESS bych nešel. Jít na auto s třífázovým střídačem který je v podstatě něco jako jít s rukama a motykou na 10Ha brambor. Prostě nee. Budoucnost říká že ESS je to pravé do čeho jít rovnou nyní. Třeba omezeně co se týká výkonu, že se nedobije do půl hodiny až hodiny ale třeba za tři až deset hodin, ale takto v podstatě bezztrátovou konverzí DC/DC.
A pokud by takové auto mělo zálohovat barák další konverzí na 230/400V je také budoucnost. Prý tesly mají až 90kWh pod kapotou, což je hodně energie. Při dnešních cenách lifepo4 kdy chcou cca 100t za 10kWh je to tak nějak míč jen za baterii.
gupa
přímý převod DC/DC s cca 98% účinností do elektroauta s MPPT ti udělá kdejaký hybrid pro HV akumulátory, třeba i ty na které jsem zde odkazoval. Stačí když ho připojíš na tu autobaterku a vytvoříš nějaký komunikační překladač který tomu hybridnímu střídači bude simulovat že to jsou třeba HV Pylontechy a autobaterce že to nabíjí nějaký DC stojan na pumpě. Jako bonus k tomu to bude umět i V2G a nebude to stát půl mega. A jak nabiješ auto, tak to zase přepneš na domácí úložiště.

Až to napadne nějakého Číňana, tak těch komunikačních překladačů bude plný Aliexpes, bohužel zatím nic.
