Stránka 4 z 4

Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

PříspěvekNapsal: pon čer 20, 2022 10:41 pm
od tomas
gupa píše:
tomas píše:Je to mimo ideje tohoto fóra chtít střídač kterým v ostrovu v rozumné době nabije i elektro auto?


viewtopic.php?f=23&t=8792&p=170185#p170185

Okolo elektrodobíjení jsem se dobral k poznání ESS a jeho používání automobilkami s různými standardy. Tohoto bych se držel a určitě kdybych měl (a možná se toho brzy dožiju) řešit takovou věc, jinak než cestou panel, mppt vysokonapěťový dc/dc měnič, šlauch do auta s příslušnou palubní komunikací pro nabíjení a připojení ESS bych nešel. Jít na auto s třífázovým střídačem který je v podstatě něco jako jít s rukama a motykou na 10Ha brambor. Prostě nee. Budoucnost říká že ESS je to pravé do čeho jít rovnou nyní. Třeba omezeně co se týká výkonu, že se nedobije do půl hodiny až hodiny ale třeba za tři až deset hodin, ale takto v podstatě bezztrátovou konverzí DC/DC.

A pokud by takové auto mělo zálohovat barák další konverzí na 230/400V je také budoucnost. Prý tesly mají až 90kWh pod kapotou, což je hodně energie. Při dnešních cenách lifepo4 kdy chcou cca 100t za 10kWh je to tak nějak míč jen za baterii.


gupa
přímý převod DC/DC s cca 98% účinností do elektroauta s MPPT ti udělá kdejaký hybrid pro HV akumulátory, třeba i ty na které jsem zde odkazoval. Stačí když ho připojíš na tu autobaterku a vytvoříš nějaký komunikační překladač který tomu hybridnímu střídači bude simulovat že to jsou třeba HV Pylontechy a autobaterce že to nabíjí nějaký DC stojan na pumpě. Jako bonus k tomu to bude umět i V2G a nebude to stát půl mega. A jak nabiješ auto, tak to zase přepneš na domácí úložiště. ;)
Až to napadne nějakého Číňana, tak těch komunikačních překladačů bude plný Aliexpes, bohužel zatím nic. :(

Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

PříspěvekNapsal: pon čer 20, 2022 11:33 pm
od gupa
Pro studium okolo komunikačních procesů DC nabíjení eaut.

320201825106PMAIS_138_2_F.pdf

Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

PříspěvekNapsal: úte čer 21, 2022 12:55 am
od Plazivec
Dagus píše:Nekaž mi sny. Jde přece o nájezdy ne? Pokud mám denně nájezd 15km, tak to fve musí utáhnout. Jen by mě zajímalo, na kolik zasunutí jsou ty zástrčky v autech dimenzované.

A na to potřebuješ 30kWp? :D

Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

PříspěvekNapsal: úte čer 21, 2022 7:17 am
od Dagus
No sním si o tom, že na elektroauto mi těch 6kWp musí stačit s nájezdem jaký mám. Zimu samozdřejmě nehodnotím.

Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

PříspěvekNapsal: úte čer 21, 2022 7:35 am
od glottis
Dagus píše:No sním si o tom, že na elektroauto mi těch 6kWp musí stačit s nájezdem jaký mám. Zimu samozdřejmě nehodnotím.


zalezi jakou mas spotrebu domu ale ja mam 5kwp na strese, 15kwh ve sklepe. Ted v sobotu palilo slunce celej den a vecer v baterkach SOC 90% :) Graf vykonu panelu ukazkova "parabola". Ale jo, byl to extremni den prani, suseni, peceni a vareni. Ale i jindy se baterie nacucnou az treba ve 3-6 odpoledne. Cekal jsem vetsi prebytky

Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

PříspěvekNapsal: úte čer 21, 2022 7:42 am
od Dagus
Tak to já mám 6kWp/20kWh a prakticky to jde 80-100% až vířivka mi pomohla udělat spotřebu. Jinak v týdnu 6kWh/den spotřeba a víkend do 15kWh, takže přebytků hafo.

Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

PříspěvekNapsal: úte čer 21, 2022 8:14 am
od marko250
50kWh v sobotu :-) a to jsem nebyl doma,důchodce řezal dřevo.

Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

PříspěvekNapsal: úte čer 21, 2022 8:56 am
od glottis
marko250 píše:50kWh v sobotu :-) a to jsem nebyl doma,důchodce řezal dřevo.


tak to presne odpovida :) ja dal 25kwh na tech 4,95kwp

Re: Asymetricky striedac pre 20/30kWp?

PříspěvekNapsal: úte čer 21, 2022 9:05 am
od FRSO
Já mám 3,6kWp, max bylo přes 20kWh sobota, 3x pračka, myčka, atd, jinak v týdnu cca 12-15 kWh, bojler 1500W 250lt vytěžuje denně na 68C, aku Lion 15S 150Ah. Ještě se přidá třetí string na podzim 1800Wp.