Porada před realizací, doporučení, rady, nápady týkající se plánovaných ostrovních nebo poloostrovních systémů, projektování, zkušenosti, schémata, vhodné komponenty
provozuji Fve, většinou v hybridním režimu. Je to 3f.
Chci do toho zakomponovat Victron Multiplus tak, aby byl připojen na jedné fázi mezi DS a stávajícím měničem, kdy bude přetok z Fve používat na dobíjení svých baterií. V případě nutnosti odběru zase dodá energii z baterií. V případě vybití baterií, jede vše na DS.
Je toho Multiplus schopný? Neznám Victron a nedokážu to vyčíst. Díky
Ak je DS alebo iny zdroj 180 - 250 so stabilnou 49.9 Hz frekvenciou
pripojeny na IN Multi II / Quattro, tak ak ma baterky a nie je horuci alebo pretazeny
max. vystupnym prudom, tak dodava energiu na vystup AC OUT,
potom este dokaze zobrat 16 / 50 / 100 A zo vstupu a pripojit 13,22,34,43,65 A
a dat dokopy naapr. 100 + 65 A na danej faze.
AK je na AC OUT pripojeny zdroj 180 - 250, s menitelnou frekvenciou,
tak Multi II / Quattro dodava svoj vykon + vykon menica, na ktory su napojene
panely, napr. 5 - 30 kW Fronius, a ked su baterky plne, tak Multi II / Quattro
zvysi frekvenciu na 52 Hz a tym oznami Froniusu, ze dost a Fornius prestane dodavat.
Ergo, to zavisi, ci ten menic v hybridnej FVE dokaze nejako komunikovat s Multi II / Quattro.
Precitat vsetko v manualoch k FVE + manualoch k Multi II / Quattro + AC coupling menic.
Ak bude on-grid na AC-in treba dokúpiť smart meter na meranie toku energie. Potom vie Multi nabíjať batérie. Ak by bol on-grid na ac-out strane ťažko povedať, či bude on-grid fungovať pri výpadku DS.
Ale v princípe by nemal byť problém.
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 15x280Ah + JK BMS
Mam dojem, ze vymyslis rovnak na trojity ohybak. Jak v teto konfiguraci MP pozna ze je pretok a ne dodavka? Ceho chces vlastne dosahnout? Proc nedobijis hlavni baterie? A proc chces dobijet jine pres zbytecne dvojitou konverzi s mnohem vetsi ztratou?
16x410Wp + 16x450Wp, 2xSmartSolar 250/100, 1xMP II Quatro 4kW v serii s 2xMP-II 2.4kW, 2x16x280Ah lifepo cina - poloostrov v polabi (bez ess)