Stránka 24 z 28

Re: Poloostrov do 4KWp /2015

PříspěvekNapsal: pon kvě 10, 2021 6:34 pm
od marko250
24MWh za měničem.

Jinak v 9:00hod je na JV fasádě s 2.7kWp 2200W , ve 13:00hod 1870W,odpojil jsem vždy JZ fasádu,jsou na stejném reglu.V zimě to jede více s nižším sklonem slunce a ještě víc s odrazy od sněhu.

Re: Poloostrov do 4KWp /2015

PříspěvekNapsal: ned kvě 23, 2021 10:41 am
od marko250
Včera nový rekord výkonu na JZ střeše:5415W. Šestá sezóna bez poklesu výkonu panelů.
Screenshot_23_05_2021_11_38_18.jpg

Re: Poloostrov do 4KWp /2015

PříspěvekNapsal: pon kvě 31, 2021 7:07 pm
od marko250
Za měničem 24.540MWh to znamená ,že za květen bylo spotřebováno 818kWh.Jinak je to jako na houpačce s počasím,ale těch 10kWp to dává s přehledem.
Výroba JZ střechy 4.6kWp:
Screenshot_31_05_2021_20_04_59.jpg
Screenshot_31_05_2021_20_05_04.jpg

Re: Poloostrov do 4KWp /2015

PříspěvekNapsal: ned čer 13, 2021 6:53 pm
od marko250
25MWh za měničem.

Re: Poloostrov do 4KWp /2015

PříspěvekNapsal: stř čer 30, 2021 1:43 pm
od marko250
25 651 kWh za měničem ,za červen tedy 1 111kWh spotřebováno.Výroba JZ střechy(4.6kWp) za červen:
Screenshot_30_06_2021_14_40_11.jpg
Screenshot_30_06_2021_14_40_33.jpg

Re: Poloostrov do 4KWp /2015

PříspěvekNapsal: úte črc 13, 2021 6:11 pm
od marko250
26MWh za měničem.

Re: Poloostrov do 4KWp /2015

PříspěvekNapsal: úte črc 13, 2021 7:37 pm
od rottenkiwi
Takze za chvilu 30.
Ako je to s vyrobou toho roku v tychto horucavach, vs. rok 2020 april, maj, august ?
Ja som mal minuly rok maxima okolo 42 az 44 kWh a toho roku ledva 34 kWh denne.

Re: Poloostrov do 4KWp /2015

PříspěvekNapsal: úte črc 13, 2021 11:38 pm
od marko250
Přibyla mi JZ fasáda tak nemohu posoudit celkově ,leda JZ střechu mám skenovanou,to by šlo porovnat.
6.měsíc-29.9kWh
7.měsíc-29.8kWh
a před rokem :
7.měsíc 29.5kWh

Je to stejné.

Re: Poloostrov do 4KWp /2015

PříspěvekNapsal: ned srp 01, 2021 8:01 am
od marko250
Uběhl červenec a za měničem je 26 580kWh,tedy za tento měsíc spotřebováno 929kWh v AC.

Výroba JZ střechy:
Screenshot_31_07_2021_16_48_03.jpg
Screenshot_01_08_2021_08_56_50.jpg

Re: Poloostrov do 4KWp /2015

PříspěvekNapsal: pon srp 16, 2021 7:28 pm
od marko250
27MWh za měničem+1.6MWh přímo z panelů do AN od spuštění FVE.

Re: Poloostrov do 4KWp /2015

PříspěvekNapsal: sob srp 28, 2021 7:10 pm
od marko250
Dnes došlo k prvnímu přetížení XTH8000-48 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ,posádka mu náhodně naložila najednou na bedra a on to neunes. Tedy unes,jel normálně dál,ale displej blikal červeně jak při havárii v Černobylu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Poloostrov do 4KWp /2015

PříspěvekNapsal: sob srp 28, 2021 7:16 pm
od kvako1
parada , ta vyroba .
trochu se ti to zvrhlo ne ?
Název poloostrov 4kWp a pak takyvý popisek dukovan :D

Re: Poloostrov do 4KWp /2015

PříspěvekNapsal: sob srp 28, 2021 9:43 pm
od marko250
Byl jsem naivní,to víš pak se člověk rychle dostane do obrazu reality.Nelituji ani jedné sekundy ,či koruny,která ve FVE je.Kdyby se mě někdo zeptal co bych udělal jinak,tak jen díky vývoji a posunu času bych použil účinnější panely. A získal ještě víc kWp na stejné ploše,bohužel traker u mě není možný díky stínění kolem domu.A baterku bych volil menší a doplnil ji dnešníma EV s možností Vehicle-2-Grid.Pak by stačilo dojet z práce a zapojit nabitý auto k domu a cpát to do dočasné baterky a spotřeby domu.

Re: Poloostrov do 4KWp /2015

PříspěvekNapsal: ned srp 29, 2021 7:13 am
od ViktorEX
koukam, ze ti barak taky sblafne 1MWh/mesic jako prd. myslel jsem, ze jen ja mam takhle silenej barak...

Re: Poloostrov do 4KWp /2015

PříspěvekNapsal: ned srp 29, 2021 9:49 am
od el_salvadore
Marko, mohol by si prosim ta trosku rozviest tu myslienku "doplnil ji dnešníma EV s možností Vehicle-2-Grid.Pak by stačilo dojet z práce a zapojit nabitý auto k domu a cpát to do dočasné baterky a spotřeby domu"?

Ako konkretne by si to riesil resp. aky konkretny HW by si zvolil, ako by si riesil rozvody atd... pokial uz mas predstavu. Mna zaujala moznost napajania ostrovneho systemu v pripade potreby z PHEV (konkretne Mitsubishi Outlander, ktory vie aj V2H), kde su prakticky 2 moznosti:

1. Cez vlastny menic vozidla (Outlander PHEV ma vo vybave zasuvku s 230V/1500W) - co je naozaj iba nudzova moznost napajania domu (max. nejaku slabsiu chladnicku) - ale zas jednoducha na realizaciu, kedy sa domacnost pripoji priamo cez napajaci 230V kabel a prip. prepinac v rozvadzaci ktory presmeruje tok z menicov na tok z PHEV menica

2. Cez pridavny V2H box (menic) ktory riesi spatny tok cez CHAdeMO ako napr. tento od Electway (3f)...
ELECTWAY V2H-5000_2.jpg

Re: Poloostrov do 4KWp /2015

PříspěvekNapsal: ned srp 29, 2021 2:00 pm
od Matess
zatím je to ještě hodně v plenkách a bez konverze na 230/400V to prostě nejde. Takže kdybych to teď takhle potřeboval řešit tak asi nabíječku z auta na domácí baterku v 80% výkonu toho palubního měniče.

Re: Poloostrov do 4KWp /2015

PříspěvekNapsal: ned srp 29, 2021 3:42 pm
od jahodovák
Pokud by každý pluginhybrid byl vybaven výstupem 230v a klidně i max těch 1,5 kva tak by to jako nouzový zdroj stačilo pro nabití vybité baterky v domku,pokud nastane nouze,jistě nikdo nebude mít vše zapnuto a nepojede naplno a i 1kw stále dodávaná do baterek dovoluje používat domovním měničem jakýkoliv spotřebič,byt jen kratší dobu.Dodávat do sítě by snad šlo jedině při přebytku slunce a to jde i ted,při výpadku by to bylo nereálné,tolik aut by asi nikdy nebylo připojeno aby to udrželo stabilní sít...

Re: Poloostrov do 4KWp /2015

PříspěvekNapsal: ned srp 29, 2021 5:48 pm
od marko250
Nemám rád složitosti,tak bych jednoduše koupil Kiu EV6,nebo Hyundai ioniq 5 4x4 s větší baterkou a s nabitou dojel domů a šoupl výstup z redukce co má 3.7kW na svou nabíječku a domácí baterku.Je tam ale možná jedna komplikace a to, nejde z nich čistý sinus a netuším jak se s tím popere AC/DC nabíječka co mám(3.4kW).Na dojezd do práce mi stačí 5kWh v autě a ten zbytek můžu tlačit do domácí baterky plných 15hodin v kuse,což by bylo se ztrátama klidně 43kWh,což mi do mé vleze. Oproti tomu dokážu nabít přes pracovní dobu auto na 100% (11kWx7hod). Pak by bylo možné odstřižení od DS :-) . Jen ty dvě auta stojí ve výbavě co vyžaduji nesmyslných 1.5mil Kč a to zatím nejsem ochoten za ně dát,takže budu čekat ještě dva roky a pak budou těsně pod miliónem s pár km a tříletou zárukou ještě+ baterka 6let,nebo 160tkm.Škoda že tesla tu funkci nemá odemčenou u trojky a nynější Y a u S asi není ani hardware na to.

Re: Poloostrov do 4KWp /2015

PříspěvekNapsal: ned srp 29, 2021 9:23 pm
od kvako1
svatá slova, taky nelituju ani koruny co jsem do solaru dal. a to už jsem v okolí za exota. lidi se tu chodi koukat a čumí tu i několik desítek minut jenom aby viděli jak se to točí :D :D
nejvic se mi libí jak jsou vypadky ds, tady dost časte. svití se jenom u mě na kopci :D

taky už neplanuji rozšíření baterky. v planu je jenom solarní garaž. konstrukce z oceli a všechno pokryte panelama , střecha i zdi. asi to nebude uplně na výkon spíš takova imidžovka :D pak do toho nějaké e auto , možna něco jako e tron, spíš jenom abych nasral sousedy :D polovičce do práce a spet to bude stačit.

jsem od půlky ledna bez ds. po letošních upravach, uvidím co to bude dělat přez zimu. navyšení výkonu o 5kWp. pokud to vydrží bez ds , mimo topení tak ruším ds. zaloha je propan. no uvidime.
pro mě je cíl soběstačnost, i za cenu nakupu toho plynu. momentalně jsem dal za ds 5k kč a to bylo vědšinou za jistič.40A
spotřeba byla necelých 1500 a to ještě kuli topení. puštěný kotel. nikdo nebyl doma kdo by topil dřevem.
proto ta zaloha v propanu. davam tomu ještě rok vychytat mouchy :D

Re: Poloostrov do 4KWp /2015

PříspěvekNapsal: úte srp 31, 2021 12:06 pm
od marko250
Máme tady opět konec měsíce a za měničem je 27 393kWh ,což znamená že v srpnu se spotřebovalo 813kWh.