Nejsem v oblastni solárních panelů úplný nováček, ale znám jen něco málo teorie. Jinak jsem zkušený bastlíř a elektrikář. Každopádně bych potřeboval poradit s dimenzováním malého systému na chatičce bez elektriky. Není moc financí, takže investici bych bral rozumně asi do 15 000Kč. Co se týče kabeláže, tak mám doma větší množství červeného a modrého drátu s průřezem 4mm2, který si myslím, že by měl stačit. Zařízení, které budu provozovat jsou: 3xLED světla každé 10W (plus ke každému budu dělat regulaci)každé tak 2-3 hodiny denně, nějakou malou LED TV počítám okolo 20W žerou ty přenosné tak 2 hodinky denně a nějakou malou autochladičku cca 20L (u té bohužel nevím, kolik za den spotřebuje a jestli obsahují vypínací automatiku, nebo jedou stále naplno), nabíječku na LI-ion články, která by jela tak hoďku denně při 15-20W a malé rádio tak 5W a to počítám, že pojede tak 8 hodinek denně. Toto všechno na rozvod 12V. Potom bych krmil přes měnič napětí nabíječku na akuvrtačku (bohužel nefunguje na 12V) a ta jede tak hoďku a žere 60W při nabíjení, potom malý netbook který bere 20-25W, tak 3 hoďky denně a občas nějaká nabíječka na mobil, která měla tak malej odběr, že mě to měřák ani nezměřil. Menič bych chtěl kvůli rezervě 300W.
Na chatu se bude jezdit převážně v jarních a letních měsících, takže od března, jak začne teplo do září a budeme tam převážně na víkendové pobyty. Takže v pátek se přijede a v nedělu odjede, ale v létě tam chcem občas zajet i na delší dobu. Občas na chatě bude potřeba něco spravit a nařádí mám krom akuvrtačky na 230V, takže toto bych řešil elektrocentrálou kolem 800W, takže kdybych potřeboval vzít do ruky flexu, nebo přímočarku, či brusku, tak nastartuju benzínovou centrálu.
Potřeboval bych poradit výkon panelu, jaký bude potřeba, doporučit nějaký dobrý regulátor a hlavně jaký akumulátor. Kapacitu a typ.