Stránka 3 z 3

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

PříspěvekNapsal: sob lis 07, 2020 8:26 pm
od marko250
Poznatky k proudům na a z baterky během provozu. Běžně rekuperuje tak,že na ní pošle generátor 176A při jejím stavu uprostřed(44V).Akcelerace kdy donutím zapojit i generátor je na tom podobně, 191A jsem zahlíd asi nejvíc,ale během jízdy koukat na klešťák je dost o hubu při zrychlování.Takže se tam ten výkon kolem 9kW pohybuje. Co mě ale není jasné, jak to ty články vydrží dlouho a jaké byly v baterce vůbec použity ,vzhledem k tomu ,že má jen 8Ah kusy.To bych typl spíše na LTO díky těm proudům co tam do nich jde.No asi to budu muset rozebrat,pokud to pude.Jako proud 25C je mazec vzhledem k tomu,že to nemá chlazení.Zase na druhou stranu už nemám takový strach připojit paraelně k ní silnější s jiným stavem,kde poletí taky vysoké proudy.Ještě napětí během stavu při jedné čárce má 43V,uprostřed se třema 44V ,se čtyřma 44,4V a s pěti se mi ještě nikdy nepodařilo měřit ,je to kumšt naplnit,jelikoš se pak více zase vybíjí hned.
Každopádně ji budu kuchat ,ať se můžu posunout dál.

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

PříspěvekNapsal: úte bře 16, 2021 11:59 am
od marko250
Po 6 000km je neměnná spotřeba benzínu N95(zkoušel jsem i 100) 5.85l/100km bez omezování město/mimo /trocha dálnice,měřeno vždy po hrdlo reálným přepočtem.Palubák tvrdí více 6l/100km. Baterka se v městském a mimoměstském provozu drží od dvou do plných pěti čárek.Jediné místo kde se vybije je dálnice,kde není z čeho rekuperovat,tam stoupá i spotřeba benzínu.Použití vyššího oktanového čísla prémiových paliv se vůbec nepodepsalo na dojezdu,opakovaně jsem zkoušel plnou nádrž do nuly.Díky vysokotlakému rozstřiku 350BAR přímého vstřikování do válců ,je už asi jedno co je v nádrži.
Je tady někdo,kdo má doma úložiště z LTO článků?Chci koupit nějaké LTO na pokus s propojením baterky napřímo a když to nevýjde a elektronika auta to nepustí,tak mi budou na nic s mým life,proto bych je pak chtěl udat dál a lépe by bylo znát konkrétní typ a zájemce o rozšíření.Když koupím jiné, tak mi tu pak budou ležet.Bude se jednat o 48V baterku a spojení článků vyřeším nedestruktivně,budou jako nové,když to nevýjde.

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

PříspěvekNapsal: úte bře 16, 2021 8:25 pm
od Matess
To je fakt slušné auto za ty peníze. 4x4, lehké hybridní funkce s cenou kolem 500k je opravdu zajímavá nabídka.

Baterii bych si tipnul na vysokoproudu liion ve variantě 12s. Když bude druhá baterka v kufru, tak se proudy pěkně rozloží a nebál bych se přetěžování baterií. 30A články 18650 jdou koupit docela v pohodě (používají se v aku nářadí). Možná by k tomu šlo připárovat i 14s lifepo4 z hlediska bezpečnosti asi lepší volba. Otázka jestli celá ta operace má smysl... Takhle je to dobrý asistenční motor co pomáhá s rozjezdy, šetří brzdy a tím jeho pomoc víceméně končí. Asi se přikloním k názoru ostatních, kteří hlásí že to nemá smysl když to neumí čistě elektrický provoz, kdyby umělo tak taková 10kWh baterka, která by zvládla každý den ~50km by stála za přidání.

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

PříspěvekNapsal: úte bře 16, 2021 9:30 pm
od matobabetak
no neviem, motor, baterka, elektronika.... moja 25r toyota ma 6-6,5l/100km pri dialnicnych 120-125km/h. cakal by som vacsi poktok po x generaciach. a to sa v mojom aute nema co pokazit, este aj s mrtvou baterkou to naskoci pri malom kopci a ide sa dalej. podla mna to tazko vydrzi 500 - 600 000 km
zaujmave budu ceny náhradných dielov hlavne ked zasibe elektronike alebo riadiacej jednotke, podla zakona by si tam nemal mal nic co tam nedal vyrobca, poctiva stk stanica a dojazdil si.

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

PříspěvekNapsal: stř bře 17, 2021 10:08 am
od marko250
Tak je fakt,že současná baterka je spočítaná na provoz přesně,plnou baterku s pěti čárkama tam je vidět jen po velmi dlouhých sjezdech s rekuperací a to člověk po těch šesti tisících kilometrech spočte jen na jedné ruce.Na druhou stranu přidáním další baterie by se z toho takový plugin stal,protože to pomáhá aktivněji od čtyř čárek nabití.Funguje to tak,že si to spoří energii hlavně na chod vozu při stání se start/stopem,vše topí ventiluje,klimatizuje,svítí,prostě jako by běžel motor,ale neběží a jede to z té baterky.Pokud nabití je nula až dvě čárky,tak v jízdě to pomáhá jen v značných akceleracích.Když je baterka od dvou po tři čárky tak se zapojuje více i do jízdy a když se pohybuje od ctyř do pěti tak elektriku používá skoro neustále do poklesu na tři čárky.Těch pět tam moc dlouho není a těžko se získávají,hned jdou totiž pryč. No a kdybych tam navodil stav pěti čárek s každým odjezdem z garáže,kdy se do druhé baterky krásně naakumulují přebytky z FVE,tak se to musí projevit na současné krásné spotřebě daleko více.

>Matess a nádherný je pohon ve sračkách ke všemu.Ceny náhradních dílů spotřebních v druhovýrobě normální,havárka je problém,moc dílů na burzách není,kolega teď řeší SX4 a nenašel ani blatník,ani kapotu,musel jít do origa za nemalý peníz,pojistková skříň v motorovém prostoru 24tKč,nejde koupit jen ten plast ,jen osázená atd.Jinak záruční servis s výměnama 4tKč.