Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: stř kvě 12, 2021 6:29 am


E-kolo

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
PředchozíDalší

Re: E-kolo

Příspěvekod rob.brno » čtv lis 07, 2013 7:35 pm

LIX píše:Vymyslel som to nasledovne. Najprv si kupim ovladaciu jednotku od kelly: Pravdepodobne tuto: http://kellycontroller.com/keb72300x24v ... p-273.html
Baterie si zatial ponecham a budem ich tyrat drahou jednotkou az pokial neexploduju od vycerpania. :D Treba len este na nu nasporit.


To už je pořádné dělo spíše tak už na skutr. Fakt využiješ na kole těch 150A?
Nevím jak KElly KEBxxxx, ale Kelly KBSxxx mají problémy s nízkýma rychlostma do 15kmh, kolo sebou trhá a škube, je to chyba jednotky, motor za to nemůže.
rob.brno
 
Příspěvky: 856
Registrován: sob čer 09, 2012 8:14 am

Re: E-kolo

Příspěvekod LIX » pát lis 08, 2013 1:16 am

Nemyslíš že to bola len neaká dočasná systémová chyba? Kde si o tom počul? Ja som to nikde nenašiel.
LIX
 
Příspěvky: 633
Registrován: pon črc 30, 2012 2:43 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod Ondřej » stř pro 18, 2013 12:46 pm

vata píše:Na e-kole mi chybí rekuperace, minimálně bych ušetřila na brzdových špalcích, které po pár stech km úplně sjeté...

Tak to nevím jak děláš :mrgreen: Mám najeto 2000 a špalky jsou lehce načatý. Jestli používáš ty nejlevnější černý, tak to možná jo. "Tříbarevný" brzdí 2x tolik a nesjíždějí se tak. Je to prostě lepší matroš.
Anebo máš strach a furt brzdíš :mrgreen:
Ondřej
 
Příspěvky: 102
Registrován: sob pro 22, 2012 5:40 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod Ondřej » stř pro 18, 2013 1:00 pm

rob.brno píše:Pánové a co takhle Lipol?

To jsem nechtěl. Sice jsou lehčí, ale vyjdou dráž, cykly mnohem horší a hlavně nechci vyletět do luftu. Viz "battery explosion" na joutube. A taky, ty moje Lifepo nepotřebují onen regulátor nabíjení článků - další elektronický bazmek, kdykoliv pokakatelný a zničící tak celou baterku.
Ondřej
 
Příspěvky: 102
Registrován: sob pro 22, 2012 5:40 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod Ondřej » stř pro 18, 2013 1:10 pm

rob.brno píše: Dík nižšímu počtu cyklů bude provozování lipol asi mírně dražší(asi se bude muset častěji měnit aku - po 3-4 letech??)

U Lifepo a mým stylu ježdění na e-picyklu jsem spočítal, že na životnost baterek najedu, ehm, 120 000 km. Tj. 3x kolem rovníku planety. V letech je to asi 60 let :mrgreen: Samozřejmě za 10 let bude dostupná výrazně lepší technologie a baterky použiju na jinou aplikaci.
Ondřej
 
Příspěvky: 102
Registrován: sob pro 22, 2012 5:40 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod rob.brno » sob pro 21, 2013 9:44 am

Ondřej píše:To jsem nechtěl. Sice jsou lehčí, ale vyjdou dráž, cykly mnohem horší a hlavně nechci vyletět do luftu. Viz "battery explosion" na joutube. A taky, ty moje Lifepo nepotřebují onen regulátor nabíjení článků - další elektronický bazmek, kdykoliv pokakatelný a zničící tak celou baterku.


A jsou taky hlavně méně objemnější. Měl jsem stejný názor, ale pokud si mám vybrat jestli dám do rámu 500Wh v lifepo nebo 800Wh lipol, tak jsem pro lipol.

Co to je ten "regulátor nabíjení článků"(který lifepo nepotřebují)?
Balancovat se musejí jak lifepo, tak i lipol.
rob.brno
 
Příspěvky: 856
Registrován: sob čer 09, 2012 8:14 am

Re: E-kolo

Příspěvekod Ondřej » sob pro 21, 2013 11:44 am

Ano, ještě menší objem. Ovšem záleží jakou chceš jezdit dálku. I těch 500Wh vybíjím jen tak na 50-60%.

Máš přece ty 12V packy co nepotřebují balancér. Pro klid v duši to jednou za rok zkontroluju. Odchylky max 0,03V v konečné fázi nabíjení.
Ondřej
 
Příspěvky: 102
Registrován: sob pro 22, 2012 5:40 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod LIX » sob pro 21, 2013 11:53 am

Ja si plánujem dať na bicykel 1,3 kWh Life takže ak človek chce zmestí sa tam všelijaká kapacita. ;) :D
Teraz tam mám 0,9 kWh olova.
LIX
 
Příspěvky: 633
Registrován: pon črc 30, 2012 2:43 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod rob.brno » sob pro 21, 2013 12:16 pm

Ondřej píše:Máš přece ty 12V packy co nepotřebují balancér. Pro klid v duši to jednou za rok zkontroluju. Odchylky max 0,03V v konečné fázi nabíjení.


Tedy nevím proč nepotřebují 12V balancér. Nespoléhal bych se na to, jsou dost negativní zkušenosti s provozem e-skutrů na hybrid.cz, kde jsou lifepo bez balancerů.

Větší kapacita má nejen vliv na dojezd, ale taky na životnost aku. Budou méně hluboké cykly a nižší vybíjecí proudy. Počítám, že budu jezdit rychleji(maximálka k 60km-h) průměr přes 35km-h. Chtěl jsem původně e-skutr :-)
Naposledy upravil rob.brno dne sob pro 21, 2013 12:26 pm, celkově upraveno 2
rob.brno
 
Příspěvky: 856
Registrován: sob čer 09, 2012 8:14 am

Re: E-kolo

Příspěvekod rob.brno » sob pro 21, 2013 12:20 pm

LIX píše:Ja si plánujem dať na bicykel 1,3 kWh Life takže ak človek chce zmestí sa tam všelijaká kapacita. ;) :D
Teraz tam mám 0,9 kWh olova.


To bude kolo ověšené ale jako vánoční stromeček, ne? :-)

Mám asi takovouhle představu, vše do rámu, nic na nosič:
http://novakola.cz/images/galerie/golden-dragon2.jpg
rob.brno
 
Příspěvky: 856
Registrován: sob čer 09, 2012 8:14 am

Re: E-kolo

Příspěvekod Ondřej » sob pro 21, 2013 12:40 pm

Zkus dát přímo link na ten matroš z hybrid.cz.

Pokud chceš Lipo, tak to už bych životnost taky řešil :mrgreen: Takže díky větší životnosti tam budeš muset dát víc baterek.
Ondřej
 
Příspěvky: 102
Registrován: sob pro 22, 2012 5:40 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod LIX » sob pro 21, 2013 1:35 pm

rob.brno píše:
LIX píše:Ja si plánujem dať na bicykel 1,3 kWh Life takže ak človek chce zmestí sa tam všelijaká kapacita. ;) :D
Teraz tam mám 0,9 kWh olova.


To bude kolo ověšené ale jako vánoční stromeček, ne? :-)

Mám asi takovouhle představu, vše do rámu, nic na nosič:
http://novakola.cz/images/galerie/golden-dragon2.jpg


Viac ako teraz s tým olovom určite ovešaný nebude, veď pozri. :D
download/file.php?id=1812&mode=view
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
LIX
 
Příspěvky: 633
Registrován: pon črc 30, 2012 2:43 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod rob.brno » sob pro 21, 2013 2:01 pm

Ondřej píše:Zkus dát přímo link na ten matroš z hybrid.cz.

Pokud chceš Lipo, tak to už bych životnost taky řešil :mrgreen: Takže díky větší životnosti tam budeš muset dát víc baterek.


Bylo to v diskuzích, ted jsem to nenašel,jen toto:
http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.ph ... 3%AD#p3046

".....životnosti tam budeš muset dát víc baterek" a jako vedlejší efekt tak získám delší možný dojezd, který třebas často nevyužiju.
rob.brno
 
Příspěvky: 856
Registrován: sob čer 09, 2012 8:14 am

Re: E-kolo

Příspěvekod rob.brno » sob pro 21, 2013 2:10 pm

LIX:
:-)

Dá se ještě s takovou zátěží přišlapávat?
Nebo spíš má to ještě smysl - šetří se šlapáním nějaké Wh z akumulátoru?
rob.brno
 
Příspěvky: 856
Registrován: sob čer 09, 2012 8:14 am

Re: E-kolo

Příspěvekod Fazole » sob pro 21, 2013 2:57 pm

Dobrý den. přišlapávat vás nutí vyhláška. Protože dokud přišlapáváte, máte omezenou rychlost a určitý max. výkon, tak do té doby jste brán jako cyklista. Nesplňovat výše uvedené atributy, tak už musíte mít řidičák.
Fazole
 
Příspěvky: 74
Registrován: stř srp 01, 2012 12:10 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod LIX » sob pro 21, 2013 3:03 pm

Ano da sa prislapavat. Niekedy ked som dobre rozbehnuty tak slapem po rovine bez plynu.
LIX
 
Příspěvky: 633
Registrován: pon črc 30, 2012 2:43 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod Ondřej » sob pro 21, 2013 3:15 pm

Fazole: Jsi fazole nebo švestka? :lol: Vyhláška může něco nutit, ale já na ni mohu sra*. Spíš mě trochu zneklidňují ta cyklohovádka srážející chodce apod. Dá se počítat s tím, že jednou si švestky došlápnou i na každýho elektropicyklistu. Během dalších let.

rob: Měl jsem hned podezření na používání rychlonabíječek. Nabitý články se pomalu samo-balancují díky přeměně zvýšenýho napětí na teplo. Při rychlonabíjení nemají čas se srovnávat. A pokud nabíječka po nabití drží 3,6 na článek, tak to je taky dobrá prasárna. Ta má na gel-olovo drží 3,45 a do dvou hodin stejně přijdu odpojit ji.
Ondřej
 
Příspěvky: 102
Registrován: sob pro 22, 2012 5:40 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod Fazole » sob pro 21, 2013 3:24 pm

Dobrý den, já zaplatil 3000,-Kč pokuty za jízdu bez řidičského průkazu na elektrokole. Bývalé elektrokolo jsem si upravil na vyšší výkon a odpojil jsem příšlap. Policie mi dala na vybranou, provoz vozidla na veřejné komunikaci bez technického oprávnění - schválení nebo zaplatit jen 3000,-Kč za jízdu bez ŘP. Volil jsem levnější variantu.
Fazole
 
Příspěvky: 74
Registrován: stř srp 01, 2012 12:10 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod LIX » sob pro 21, 2013 3:39 pm

Aby som sa vrátil ešte ku mne, nemám tam pedálového asistenta, na čo by mi tam aj bol, že?
Fazole: To mi je lúto že ti dali takúto pokutu. Ja sa spolieham že u nás na Slovensku ešte ani nevedia že také niečo vôbec aj existuje, ak by ma chceli zastaviť tak zídem z cesty a len sa zamnou zapráši. :D
To akože nemôžeš mať elektrobicykel bez príšlapu zo zákona? Viem že je u nás povolený len výkon do 250W, ale nevedel som že treba mať aktívny príšlap.
LIX
 
Příspěvky: 633
Registrován: pon črc 30, 2012 2:43 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod Ondřej » sob pro 21, 2013 3:46 pm

A proč tě vůbec zastavili? Kolik jels? :mrgreen:

" šetří se šlapáním nějaké Wh z akumulátoru?" -nevím jak u fandů olova, ale šlapáním dodávám kolem třetiny výkonu na zadním kole, takže pokud jezdím za 10Wh/km, bez šlápotování za 15.

"zastaviť tak zídem z cesty a len sa zamnou zapráši." -asi tak nějak, ovšem ne ve městě. :mrgreen:
bez šlapání může jet picykl pouze 5kmh (páčka na řídítkách). Bez šlapání nesmí rychleji. a max rychlost je 25kmh. Naštvali mě bruselští korytáři, který odmítli zvednout motor na 1000W. nechápu proč. Rychlost by klidně mohla zůstat omezena. Těch současných 250W stačí tak leda na přejetí slimáčka.
Ondřej
 
Příspěvky: 102
Registrován: sob pro 22, 2012 5:40 pm

PředchozíDalší

Zpět na Mobilní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 0 návštevníků

Reputation System ©'