Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: stř kvě 12, 2021 5:53 am


E-kolo

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
PředchozíDalší

Re: E-kolo

Příspěvekod LIX » sob říj 26, 2013 7:22 pm

Plánujem použiť 20 ks týchto článkov. http://eskutr.cz/cs/wina/270-wina-lifep ... uzdro.html
Pôvodne som chcel použiť iba 16 článkov a tento BMS modul http://eskutr.cz/cs/bms-balancery/176-s ... v-10a.html Ale 100 mA mi prišlo trocha málo, lebo pri vozítkach sa prejavia rýchlejšie rozdielne kapacity článkov. No a teraz fakt netuším čo použijem pretože som nikde na českom slovenskom trhu nevidel bms na 20 článkov. Rozmýšlal som aj nad týmto balancérom http://eskutr.cz/cs/bms-balancery/217-b ... v-17a.html ale 99kč x 20ks je 1980 kč čo mi príde byť pomerne dosť, ale keby sa to zmestilo na vrch batérie tak aby to nezavadzalo tak by som ešte neako horko ťažko preglgol tú sumu. No a v žiadnom prípade nemienim dávať lipol na elektro bike. Brat natáča videá kde má na hexa copter kameru a používa lipol, za krátky čas mu odyšli už dve batérie aj keď ich mal predimenzované. Povedal mi že jeden ten let ho stojí tak 2€ 7 minut asi. Mám ten balančný modul doma, má 1,9cm na šírku čo je super lebo ten článok má 2,2cm a dĺžka má balancér 5,9cm a batéria 9cm, takže vyzerá že to tam luxusne vlezie len ma stále štve tá cena po sčítaní.
Defekty som mal zatial na zadnom kolese iba 2 na prednom aj 4. Ale máš pravdu že proste keď cez niečo prebehneš v rýchlosti tak to koleso do toho totálne narazí ako keby malo 100 kilov. Už sa mi stihol aj jeden špic pri tom okrútiť (deň pred tým som ho doťahoval) na a pekne som ho zoho ako prešie špic cez rám. Teraz ho mám vedla seba a zajtra si asi nájdem čas na prikrútenie. Je pravda že tam treba máš aj dobrú vložku, povedzme si to otvorene tie bicykle niesu robené na takú hnaciu silu a ťažké koleso, aj keď to celkom dobre znášajú. Teším sa keď tam namontujem tie batérie raz v nedohladnej dobe zatial. Bicykel bude mať automaticky bez mála o 10 kg menej a už s tým pôjde aj lepšie robiť bunyhop. Ináč ten plášť je tento: http://www.cykloabc.sk/index.php?lid=1224 Mám ho na prednom kolese, na zadnom mám neaký neznačkový hladký. Je to smiešne mať na zadu hladký plášť a v predu drapák, ale ja som na toto strašne zvyknutý, jazdím tak už na normálnom bicykli na skákanie street, dirt a niekedy vbehnem aj do lesa a ten predný proste drží stopu a zadný nech si robí čo chce. :D Je pravda že pri elektro bajku sa situácia trocha mení skrz pohon ale nemá ten motor predsa taký výkon aby mi prešmikoval na teréne keď pridám. Pravdaže uvažujem že tam dám neaký poriadny plášť široký 2,7 palcu čo je už fakt velká plocha. Ináč bolo velmi zábavné si kúpiť najprv rám a potom postupne skladať až z toho vzniklo toto, taká stavebnica pre maniakov. :celebrate4:

EDIT: Našiel som predaj batérií, aha tá cena, 470€ 20 ks článkov 15 Ah, nabíjačka a BMS. Takže všetko čo človek potrebuje. Myslíte že by sa to dalo aj bez cla? :D
LIX
 
Příspěvky: 633
Registrován: pon črc 30, 2012 2:43 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod rob.brno » pon říj 28, 2013 9:57 am

LIX píše: No a v žiadnom prípade nemienim dávať lipol na elektro bike. Brat natáča videá kde má na hexa copter kameru a používa lipol, za krátky čas mu odyšli už dve batérie aj keď ich mal predimenzované. Povedal mi že jeden ten let ho stojí tak 2€ 7 minut asi.
EDIT: Našiel som predaj batérií, aha tá cena, 470€ 20 ks článkov 15 Ah, nabíjačka a BMS. Takže všetko čo človek potrebuje. Myslíte že by sa to dalo aj bez cla? :D


Záleží jak se k lipol chová, co vím tak je modeláři ždímají extrémně vysokými proudy, dosahují počty cyklů v desítkách. Má tam BMS, nepodbíjí a nepřebíjí je? Ty lipol z hobbykingu mají udáváno max. vybíjení i 30C - což prostě dlohodobě v tomto režimu nemůže aku vydržet. Já je plánuju používat nejčastěji s vybíjením do 1C, občas až k 2,5C(při rozjezdu a do kopce). Můj známý lipol komerčně montuje do ekol a zatím s nimi nemá potíže.

Pokud je to v rámci EU, je to bez cla. Jinak mimo EU se v ČR nedaní a neproclívá tuším do 25Eu, takže jedině to posílat po částech :-(
rob.brno
 
Příspěvky: 856
Registrován: sob čer 09, 2012 8:14 am

Re: E-kolo

Příspěvekod LIX » pon říj 28, 2013 11:42 am

To je to jediné, odoberanie velkého prúdu cely cas napajania. Aj tak sa mi neako tie lipolky proste nepacia. Tiez pkanujem max. 2 c, co sa s modelarsvomneda popravde porovnat kde je trvalo minimalne 10 c. Mozno by sa to dalo poslat ako darcek bez uvedenia sumy, alebo uviest neaku mizivu sumu. Uvidim este, skoda len tej nabijacky 3A to je tak na 5-6 hodin nabijania. Kludne by som prijal aj 5 A.
LIX
 
Příspěvky: 633
Registrován: pon črc 30, 2012 2:43 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod LIX » stř říj 30, 2013 6:43 pm

Páni viete mi poradiť akú ovládaciu jednotku si mám kúpiť na tých 20 článkov? Myslíte že táto by bola dobrá? http://www.ebay.com/itm/60V-1500W-Elect ... 2a2c1e48f6
A ešte blbá otázka, 20 článkov je na 60V jednotku, alebo na 72V? Ale asi na 60V, je to tak blbo spravené...
LIX
 
Příspěvky: 633
Registrován: pon črc 30, 2012 2:43 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod teslabike » sob lis 02, 2013 8:55 pm

Ahoj evasemble som našiel toto bms

no je drahé .. (ak pripočítaš poštovné)
http://www.evassemble.com/index.php?mai ... cts_id=212

možno ešte jedna rada skús pohladat s frázou "20S bms "
Moja stranka o elektrobicykloch http://teslabike.sk
teslabike
 
Příspěvky: 16
Registrován: pát lis 09, 2012 12:21 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod rob.brno » ned lis 03, 2013 8:06 am

LIX píše:A ešte blbá otázka, 20 článkov je na 60V jednotku, alebo na 72V? Ale asi na 60V, je to tak blbo spravené...

Jestli to jsou lifepo a chceš je nabíjet na max 3,8V, tak napětí na aku může dosáhnout až k 76V, takže mrkni do dokumentace jaké max. napětí jednotka zvládne. Ale 60V bude asi málo.

Blbé je že na ebay většinou není dokumentace a čínani rádi mystifikují a poskytují zavádějící informace.
rob.brno
 
Příspěvky: 856
Registrován: sob čer 09, 2012 8:14 am

Re: E-kolo

Příspěvekod Harry » ned lis 03, 2013 8:41 am

a co třeba nějakou jednotku z e-pohon.cz Jedna na 72V tam je

http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1 ... i-jednotky

Ale otázka je, který motor to zvládne? Mám dojem, že Magic Pie dělá motory jen do 48V?

viz Výkon: 500W(24V), 750W(36V), 1000W (48V)

myslým, že pustit do něj 72V půjde, otázkou však je jak se to pak uchladí.
Harry
 
Příspěvky: 140
Registrován: pon bře 05, 2012 10:33 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod LIX » ned lis 03, 2013 12:40 pm

Tak BMSsko sa snáď bude dať nájsť podla chuti, len ho budem musieť objednať zo zahraničia.
rob.brno Ak si spočítaš 20 článkov x 3,2V výde 64V. Myslím si že pre 20 článkov sa na regulátoroch preto označuje systémové napätie 60V. 3,6x20=72 to už trocha človeka zamotá že čo za systémové napätie vlastne treba zvoliť na regulátore. :D
Harry príde mi byť strašne vela 150€ dať za jednotku keď viem že v nej pomali nič za takú cenu nieje. Ja mám zatial tú od magic pie čo bola k setu a funguje dobre, len ona už vyššie napätie nezvládne.
Motor by to mal zvládnuť aj magic pie. Nie je to až tak väčší výkon. Stále ale špekulujem či si neponechať 48V a len zvýšiť prúd dodávaný do motoru, aby to lepšie ťahalo po kopcoch.. Chcelo by to neakého technika od e-kol.
LIX
 
Příspěvky: 633
Registrován: pon črc 30, 2012 2:43 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod rob.brno » ned lis 03, 2013 1:25 pm

Harry píše:Ale otázka je, který motor to zvládne? Mám dojem, že Magic Pie dělá motory jen do 48V?

viz Výkon: 500W(24V), 750W(36V), 1000W (48V)

myslým, že pustit do něj 72V půjde, otázkou však je jak se to pak uchladí.


Jo, MP motor bez potíží 72V snese, pak se výkon šplhá ke 2kW. Traduje se, že naopak při větším napětí je nižší proud, takže jsou i nižší ztráty. Motor stejně na plný výkon asi pořád nepojede.

Pozor u těch Kelly je potíž s cukáním při nízkých rychlostech cca do 10kn za h, je to snad nějaká systemová vada.
rob.brno
 
Příspěvky: 856
Registrován: sob čer 09, 2012 8:14 am

Re: E-kolo

Příspěvekod rob.brno » ned lis 03, 2013 1:35 pm

LIX píše: 3,6x20=72 to už trocha človeka zamotá že čo za systémové napätie vlastne treba zvoliť na regulátore. :D
Motor by to mal zvládnuť aj magic pie. Nie je to až tak väčší výkon. Stále ale špekulujem či si neponechať 48V a len zvýšiť prúd dodávaný do motoru, aby to lepšie ťahalo po kopcoch.. Chcelo by to neakého technika od e-kol.


Systemové napětí není až tak podstatné jako max. napětí na aku, které regulátor ještě snese - na tom to stojí a padá.

Zvýšením napětí se zvýší hlavně max. rychlost. Dojezd by se měl zvýsit v obou případech cca stejně. Můžeš se zkusit optat konstruktéra e-kol http://www.novakola.cz/ . Je to především velký nadšenec do e-kol.
rob.brno
 
Příspěvky: 856
Registrován: sob čer 09, 2012 8:14 am

Re: E-kolo

Příspěvekod LIX » ned lis 03, 2013 1:44 pm

Viem viem, len ma trochu zarazilo to systémové napätie, ale to hlavne kôli tomu že som pozeral po čínskych ovládacích jednotkách a tam to mali hala bala. Toto som presne potreboval, nájsť človeka čo do toho robí aj komerčne, má pristriedky a pri tom nie je taký že by mi poradil len ak by som si nakoniec niečo od neho kúpil. Tak sa ho pokúsim nakontaktovať a poreferovať o všetkom s ním. Zatial ti ďakujem za radu kam sa obrátiť. ;)
LIX
 
Příspěvky: 633
Registrován: pon črc 30, 2012 2:43 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod Harry » ned lis 03, 2013 4:39 pm

rob.brno píše:Zvýšením napětí se zvýší hlavně max. rychlost. Dojezd by se měl zvýsit v obou případech cca stejně.


No s tím zvýšením max rychlosti to nebude nijak valné....nutný výkon roste s třetí :o mocninou rychlosti takže pak to podle rychlého výpočtu vypadá asi takto

Rychlost vs. Max výkon motoru
km/h m/s F odporu Valivý dopor Celkový výkon
5 1.4 1.2 50 51.6
10 2.8 4.6 50 62.9
15 4.2 10.4 50 93.4
20 5.6 18.5 50 152.9
25 6.9 28.9 50 250.9
30 8.3 41.7 50 397.2
35 9.7 56.7 50 601.4
40 11.1 74.1 50 873.0
45 12.5 93.8 50 1221.9
50 13.9 115.7 50 1657.5
55 15.3 140.0 50 2189.6

To tak asi odpovídá tomu co mám změřené já. S Magic Pie při 1000W na 48V dám po rovince cca 42 km/h. Ok...no a zdvojnásobení výkonu přidá úžasných cca 8 až 10 km/h. Je fakt, že rozjezdy a odpich to bude mít super, ale jen aby to pak nebylo spíše až moc o hubu...:-(( Ze své zkušenosti rozhodně nemohu doporučit ...1000W je na obyčejné kolo až moc. Pro vyšší výkony to pak už chce nějaké jiné řešení a hlavně brzdy!!!!

No a s dojezdem…viz graf. Je to jen orientačně spočítané, ale myslím, že to dává dobrou představu jak to funguje.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Harry
 
Příspěvky: 140
Registrován: pon bře 05, 2012 10:33 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod LIX » ned lis 03, 2013 5:08 pm

Ešte predostriem moju ideu. Moja idea je že milujem chodiť do lesa a prejsť cez všetko bez hluku a bordelu. Preto si chcem vyšpičkovať bicykel až tak aby to vytiahol hore aj po nehostinnom teréne, v podstate horskom chodníku. Pravdaže nemienim ten motor trestať a pomohol by som mu šlapaním. Už aj s 1000W som sa dostal pomerne vysoko do kopca, ale ešte stále to nie je to pravé orechové. Normálne začínam uvažovať nad tým že si ponechám 48V a čisto zdvihnem iba výkon smerujúci do motoru. 20 článkov som chcel voliť kôli väčšej kapacite batérie. Začínam vážne uvažovať nad touto jednotkou. http://www.evassemble.com/index.php?mai ... cts_id=105 alebo touto : http://www.evassemble.com/index.php?mai ... cts_id=187
Ale stále sa mi nepáči jej nehorázne vysoká cena. Každopádne sa musím začať radiť aj s ostatnými ludmi ktorí sa viac vyznajú, pretože doteraz som si spravil e-bike štýlom nahodím a idem, lenže už by bolo treba začať viac uvažovať. :D

Takže 15 km/h je ideálna rýchlosť na najdlhší dojazd?
LIX
 
Příspěvky: 633
Registrován: pon črc 30, 2012 2:43 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod Harry » ned lis 03, 2013 5:30 pm

LIX píše:Takže 15 km/h je ideálna rýchlosť na najdlhší dojazd?
to asi nejvíce záleží na valivém odporu. Ten je celkem konstatní, dělá tam ten hrb a já to mám odhadlé tak na 50W. Ale údajně platí, že čím větší průměr kola, tím menší valivý odpor.

Myslím, že optimálka bude někde mezi 15 - 20 km/h. Toto ale platí pro pohyb po rovině, pokud třeba jedeš pořád do kopce (cesta do hor) tak potom to celkem také zkracuje dojezd, pokud je krajina jen zvlněná (hore/dole) pak je to celkem jedno.

No ale na základě této znalosti se dá plánovat, jak můžeš kolo zatěžovat abys někam dojel. Když jedeš jen kousek třeba 10km můžeš to valit na plno, když chceš ujet 80 km, tak musíš hodně pomáhat a nehonit to víc jak průměrkou kolem 20 km/h :write:
Harry
 
Příspěvky: 140
Registrován: pon bře 05, 2012 10:33 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod rob.brno » pon lis 04, 2013 9:59 am

Harry píše:No s tím zvýšením max rychlosti to nebude nijak valné....nutný výkon roste s třetí :o mocninou rychlosti takže pak to podle rychlého výpočtu vypadá asi takto


Měl jsem původně za to že odpor vzduchu roste s kvadrátem rychlosti:-)
Prakticky je (není to moje zkušenost) při nominálu 77V maximálka k 60km/h(moc záleží jak fouká vítr). Ale to už nesmí být obyčejné cyklokolo. Chce to hydraulické brzdy, bytelnou kostru a pořádné gumy na ráfku, no prostě něco takového: http://www.novakola.cz/images/galerie/g ... ragon2.jpg

Se stejným dojezdem jsem se špatně vyjádřil, myslel jsem, že jestli pojedu na kole na 72V nebo 48V, tak bude dojezd na stejné cestovní rychlosti cca stejný(při stejné kapacitě aku).
rob.brno
 
Příspěvky: 856
Registrován: sob čer 09, 2012 8:14 am

Re: E-kolo

Příspěvekod teslabike » pon lis 04, 2013 11:28 am

Takže 15 km/h je ideálna rýchlosť na najdlhší dojazd?[/quote]

Evasemble sú drahý nenapadá ma kde zeženeš lacnejšie bmsko možno skús ebay alibaba.


Na horské chodníky sú dobré stredové motory ktoré majú dobrý koncept ale zlé prevedenie napr GNG od romana na stránke, Ked sa to vychytajú muchy tak sú najlešpšie riešenia na takéto stezky.

Predpokladám že motor nechceš meniť a chceš ostať pri magic pie III... Ak zvýšiš ampere bude to dosť hriať teda motor by sa mohol uchadiť konektory sú kritické pri takomto zaťažení..Pri zvýšení amperov zvyšuješ točivý moment motoru a zasa pri zvýšení napätia zvyšuješ rýchlosť.
Pri zvýšení prudu A to možeš aj tak len kratkodobo zaťažiť
Pri zvyšení napätie V možeš dlhdobo zaťažiť
(ak je výkon vo W rovnaky)
tu som písal svoju skúsenosť
http://teslabike.sk/elektrobicykel-do-k ... i-baterie/

Môj verdikt je že by so zvyšil to napätie a nie prúd


tých článkov wine budeš asi potrebuvať na 22-23x tu si zisti záruky
cena je dosť dobra len aby to nebol šrot.treba ratať s tým že 72V je nominálne napätie
nabíjacie je 84V čiže riadiaca jednotka by mala zvladať takéto napätie

preto napríklad riadiaca jednotka magic pie BAC??? dokáže pracovať do 63V pri tom len 48V to je nominal ale pri nabíjaní ti ide napätie na okolo 56V ..

48V lifepo4 má pri nabíjaní 60V (udaje s pingbattery) moja 36V má pri nabíjaní 44V treba s tým počítať

K riadiacej jednotke magic pie Bac si zisti že kolko voltov znese 63V som len nekde čítal ono sa to môže lišit a časom to mohli zmeniť zistíš to podla " veľkého" kondezátoru a mosfetov.
Alebo skús na internete boli verzie ktoré znesli viac (možno ma klame pamäť)

Potom ešte ohladom bezpečnosti si tam daj torque arm http://teslabike.sk/spevnenie-vidlice-torque-arm/
lebo jazda po stezkách predpokladá že
budeš dávať plný plyn pri maléj rýchlosti a možeš zlomiť uchyty na vidlici
natočíš aj káble od motoru ktoré sa potrhaju ,a samzrejme si možeš ubližiť padnúť a tak navyše ak máš na sebe ruksak batériu .


Za istý čas sa pozrem aj na Magic pie jednotku a jej tuning. zistím jaké rozdiely sú tam

tu som pozrel http://www.ebay.com/itm/24S-BMS-for-LiF ... 4178b92e73
Moja stranka o elektrobicykloch http://teslabike.sk
teslabike
 
Příspěvky: 16
Registrován: pát lis 09, 2012 12:21 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod rob.brno » pon lis 04, 2013 12:55 pm

LIX píše:Začínam vážne uvažovať nad touto jednotkou. http://www.evassemble.com/index.php?mai ... cts_id=105 alebo touto : http://www.evassemble.com/index.php?mai ... cts_id=187


Kolik si evassemble účtují za dopravu(kelly chtěli z Číny do ČR cca 700kč)? Též tam půjde k ceně navíc clo a DPH. KDyž jsem to počítal, tak už to vyšlo skoro lépe koupit od e-pohon u nás v ČR i se zárukou.
rob.brno
 
Příspěvky: 856
Registrován: sob čer 09, 2012 8:14 am

Re: E-kolo

Příspěvekod teslabike » pon lis 04, 2013 2:20 pm

http://www.evassemble.com/index.php?mai ... ucts_id=73

táto riadiaca jednotka stojí okolo 96usd a poštoné je 50 usd ked sa to zdaní tak to vyjde absolutne rovnako
ak by sa to nedanilo tak to počítam 108 eur ...

s evasemble nemam skúsenosti nikdy som odtial neobjednával.Lepšia volba bude kúpiť v čechách treba sa popýtať na záruku.
Moja stranka o elektrobicykloch http://teslabike.sk
teslabike
 
Příspěvky: 16
Registrován: pát lis 09, 2012 12:21 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod Harry » pon lis 04, 2013 5:47 pm

[/quote]

Měl jsem původně za to že odpor vzduchu roste s kvadrátem rychlosti:-)[/quote]

Však to máš dobře Robe, doporvá síla roste s kvadrátem rychlosti. Já taky psal výkon a výkon není nic jiného než práce za čas a práce je síla po dráze. No a dráha je rychlost za čas....takže mrcha výkon roste s třetí mocninou viz...

http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_%28physics%29 heslo Power :hell:

proto se dost dobře nedá s autem na typický spalovací motor jet trvale o moc více než 300 km/h, prostě z motoru který se vedje do "normálního" auta se více výkonu nedostane.viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Veyron
Harry
 
Příspěvky: 140
Registrován: pon bře 05, 2012 10:33 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod LIX » úte lis 05, 2013 11:00 am

Vymyslel som to nasledovne. Najprv si kupim ovladaciu jednotku od kelly: Pravdepodobne tuto: http://kellycontroller.com/keb72300x24v ... p-273.html
Baterie si zatial ponecham a budem ich tyrat drahou jednotkou az pokial neexploduju od vycerpania. :D Treba len este na nu nasporit.
LIX
 
Příspěvky: 633
Registrován: pon črc 30, 2012 2:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Mobilní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot], Semrush [Bot] a 0 návštevníků

Reputation System ©'