Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: sob bře 25, 2023 8:56 pm


E-kolo

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
PředchozíDalší

Re: E-kolo

Příspěvekod diablo007 » pát črc 26, 2019 10:17 pm

DC DC měnič a kompresory na 12v do auta jsou
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 3205
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov


Re: E-kolo

Příspěvekod volente » pát črc 26, 2019 10:36 pm

Něco více kapesního se také dělá. https://www.banggood.com/cs/150PSI-Port ... rehouse=CN
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
volente
 
Příspěvky: 2406
Registrován: stř srp 20, 2014 12:01 am
Bydliště: Brno - venkov


Re: E-kolo

Příspěvekod rottenkiwi » sob črc 27, 2019 11:09 pm

Vďaka za linky, len tie kompresory nemožem nájsť ani u nás ani v Čechách.

Koĺko cyklov mu vydržia tieto baterky v tomto ebiku ?
https://www.youtube.com/watch?v=VF5qwiyU5Kw
Drone CAMs DEHN Jeff Dahn K. Dusekiron-flow batteries Laser lightning rod
Prajem si, aby vsetci moji susedia, na celej ulici mali konecne BEVs. Toyota bZ brand.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 4978
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK


Re: E-kolo

Příspěvekod volente » ned črc 28, 2019 1:58 am

Když jsem si poletoval s hotlinerem tak takový Lipolky daly tak 50-100 cyklů max.
Ale tvůj dotaz je stejný jako se zeptat kolik km vydrží motor v dragsteru.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
volente
 
Příspěvky: 2406
Registrován: stř srp 20, 2014 12:01 am
Bydliště: Brno - venkov


Re: E-kolo

Příspěvekod diablo007 » ned črc 28, 2019 9:48 pm

volente píše:Když jsem si poletoval s hotlinerem tak takový Lipolky daly tak 50-100 cyklů max.
Ale tvůj dotaz je stejný jako se zeptat kolik km vydrží motor v dragsteru.

Žádný je postavený na těch svých 400m a pak jde na repas :D :)
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 3205
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov


Re: E-kolo

Příspěvekod volente » ned črc 28, 2019 11:17 pm

Tak to jsi přehnal, měl by vydržet aspoň ten jeden závod, což je 4-6 jízd. No a to kolo co jede 110km/h taky asi nebude na moc vyjížděk na tu baterku.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
volente
 
Příspěvky: 2406
Registrován: stř srp 20, 2014 12:01 am
Bydliště: Brno - venkov


Re: E-kolo

Příspěvekod diablo007 » pon črc 29, 2019 7:54 am

volente píše:Tak to jsi přehnal, měl by vydržet aspoň ten jeden závod, což je 4-6 jízd. No a to kolo co jede 110km/h taky asi nebude na moc vyjížděk na tu baterku.

Nepřehnal myslím to smrtelně vážně
https://www.garaz.cz/clanek/repase-zavo ... h-21000112
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 3205
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov


Re: E-kolo

Příspěvekod kodl69 » pon črc 29, 2019 9:41 am

Neměl bych o ty baterky zas takový obavy, 2.2kWh baterka pro 12kW peak power je 5C, což je ve vercajku úplná pohoda (2.5Ah 18650 40A/10s, což je 16C), navíc to bude tak na 10s, pokud s tím nepojede někde alpský vrcholky...
Má stejnej Sabvoton regulátor, co mám mladýmu v motorce, ale baterku jsem dimenzoval opatrněj, 3,5kWh na 7kW peak, což je řekněme 2C, a placky z tabletu se zatím drží celkem dobře, díky té kapacitě se to zatím nabíjelo jenom párkrát, problém je spíš chlazení motoru... Spíš mě zaujalo to nabíjení 45 minut, to musí být 3kW nabíječka. Dojezd 120km je taky asi z kopce, motorka (na menších kolech, a řekněme po polních cestách) se zátěží okolo 40kg vypisuje dojezd okolo 100km...
Moje současný kolo s 20Ah10s dává se mnou tak okolo 60km v plným tempu, který tady raděj nebudu popisovat, ale pořád to vypadá jako kolo, ne motorka. A kdybych měl 4000USD na hračky, tak drobek přišetřím a koupím si fakt to KTM E-XC, v bazarovce se to dá občas pořídit mírně přes 100kKč...
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
?
kodl69
podporuje fórum
 
Příspěvky: 6743
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm


Re: E-kolo

Příspěvekod kofilka » pon črc 29, 2019 11:45 am

Taky se pochlubim....48v 20ah motor ted nastavenych na 1300w, ram je muj zavodni 20let stary, vidlice z respona a komponenty co dum dal :), max rychlost nastavena na 50km/h, bez pedal senzoru jen na rucni plyn :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
10kw suntech, 2x 5kw axpert vm3
?
kofilka
 
Příspěvky: 107
Registrován: úte dub 09, 2019 9:10 am


Re: E-kolo

Příspěvekod unicast » pon črc 29, 2019 3:28 pm

Pěkné. Jen bych osadil místo motoru v kole středový BBSHD od Bafangu (1000W jmenovitě/2000W v peaku). Se slabší BBS02(750W jmenovitě, 1500W v peaku) mám zatím rekord 58 km/h.
?
unicast
 
Příspěvky: 753
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am


Re: E-kolo

Příspěvekod marko250 » pon črc 29, 2019 3:42 pm

A já dnes odnes na reklamaci baterku od Shimana 8010,dobije se jen do 75% a dál nejde.Je to nejnovější kus ze čtyřech co mám a diagnostika ukázala ,že má nejmíň cyklů a nejlepší kapacitu :
nejnovější baterka.jpg


Jinak po cca 10 000km vypadají baterky(li-ion) kapacitně dle výčtu z diagnostiky:

-po 54 cyklech 91%
-po 53 cyklech 91%
-po 36 cyklech 97%
-po 29 cyklech 97%
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> a 3x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 3250
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín


Re: E-kolo

Příspěvekod jahodovák » pon črc 29, 2019 7:07 pm

unicast píše:Pěkné. Jen bych osadil místo motoru v kole středový BBSHD od Bafangu (1000W jmenovitě/2000W v peaku). Se slabší BBS02(750W jmenovitě, 1500W v peaku) mám zatím rekord 58 km/h.

Pokud mohu srovnávat,tak kamarád má motor ve stredu a já ne,jedinej rozdíl vidím v tom,že zatímco já z kopce brzdím rekuperací on ne a řetěz mu vydrží podstatne néně...
6,4kWp-
aexpert MKS,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
?
jahodovák
 
Příspěvky: 1732
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm


Re: E-kolo

Příspěvekod youda » pon črc 29, 2019 7:17 pm

Mě se z laického pohledu také více líbí motor v náboji kola:
- méně ztrát v mechanickém přenosu
- možnost rekuperace
- možnost odmontovat pedály :)

Ovšem co jsem tak pokukoval, tak opravdová horská kola mají většinou ten motor právě ve středu. To určitě má nějaký důvod...že by třeba možnost zpřevodovat výkon motoru pomocí přehazovačky?

Je tu nějaký odborník, co se v tom opravdu vyzná?
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
youda
 
Příspěvky: 3074
Registrován: úte dub 26, 2016 11:12 pm


Re: E-kolo

Příspěvekod willcz » pon črc 29, 2019 7:52 pm

cca 14 dnů máme dvě kola KTM se středovým pohonem a zatím nadšení.
Středový má podle prodejce výhodu v težišti a pozici motoru.
Dá se přeřadit a tím držet motor a sebe v ideálních podmínkých.
Při defektu žádné kabely, atd. Steně tak při převozu když bych chtěl sundat kolo a hodit do kufru auta.
Nevýhoda je v chybějící rekuperaci, ale to musí dost huntovat baterky hlavně při sjezdech.
?
willcz
 
Příspěvky: 590
Registrován: úte zář 06, 2016 1:52 pm


Re: E-kolo

Příspěvekod unicast » pon črc 29, 2019 9:01 pm

youda píše:Je tu nějaký odborník, co se v tom opravdu vyzná?


Já to zkusím, byť se po pouhých 3000 km najetých na tom elektrickém pekelném stroji odborníkem rozhodně necítím. Hub motor má několik nevýhod:

1. nízký točivý moment v malých otáčkách. Prostě od určitého stoupání se na tom jet nedá (a čím větší kola, tím je to stoupání menší). Naopak se středovým pohonem lze díky možnosti využívat přehazovačku vystoupat cokoli. Totéž pak platí pro rychlosti vysoké, prostě s těžkým převodem opět stačí dostatek výkonu a není potřeba řešit, že takhle vysoko už motor netočí.

2. pak je tu aspekt "optimálních otáček", kdy motor nejméně topí a má nejvyšší účinnost. Ty se díky té přehazovačce taky udržují poněkud snáze :-)

3. vyšší rotující váha snižuje ovladatelnost

4. horší vyvážení (a když je ještě baterie vzadu na nosiči, tak už je to zabité totálně).

Teď k nevýhodám:

5. Rekuperace -- ano, ta se středovým motorem možná není. Ale jednak té energie zpravidla není zase tak mnoho, aby se to nějak zásadně vyplácelo (v zásadě jen dlouhé sjezdy), kolo není vlak a většina těch nábojových motorů bohužel nemá říditelnou sílu, kterou rekuperujou. Takže jsem slyšel i o případech, kdy jezdec dostal smyk nebo v případě motoru v předním kole dokonce letěl přes řídítka po zapnutí rekuperace při jízdě s kopce. Taky jsem slyšel argument ohledně příliš velkých proudů do baterie při rekuperaci.

6. Vyšší mechanické ztráty -- ano. Ale to je kompenzováno ztrátami u bodů 1 a 2. Stejně tak samozřejmě častější výměna řetězů, ale zase se už vyrábějí heavy duty řetězy pro elektrokola.

7. Možnost odmontovat pedály je existuje samozřejmě i se zmiňovanými středovými motory, vývod na plynovou páčku to má a dá se jezdit bez šlapání. Jenže bez pedálů už to jaksi ztrácí "charakter jízdního kola" a že je to kolo už mi neuvěří ani městapáci z Lázní Bohdaneč.

Nejzajímavější se mi osobně jeví motor nikoli v náboji, ale (stator) v zadní vidlici, kdy rotorem je ráfek. Jednak tam jde ten pohon dokonale ukrýt a kromě toho to odbourává skoro všechny zmiňované problémy, když se to udělá dobře :-)
?
unicast
 
Příspěvky: 753
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am


Re: E-kolo

Příspěvekod rottenkiwi » pon črc 29, 2019 9:21 pm

Ja mám na ebiku len 1000 km, ale hoci má len 250 W v zadnom kolese, tak
som mal problém, len pri výmene duše, keď som dostal defekt.

Ináč, do kopca to ide 28 km.h-1, dole kopcom, ak človek krúti, tak 58 km.h-1,
ale to už mám problém so zákrutami a tiež by ma zaujímalo, že čo ma čaká,
keď v takej rýchlosti dostanem na prednom kolese defekt,
dostanem v zákrute šmyk, že ktoré časti tela sa lámu najkor.

Tiež si neviem predstaviť to namáhanie reťaze, ak ťahám
500 W ja a ešte 250 W motor, to sa potom reťaz natiahne,
opotrebováva sa 7-kolečko, lebo čo som mal Meridu cesťák,
tak tam som menil len plášte a reťaz, po pár 1000-coch km
bola natiahnutá.
Drone CAMs DEHN Jeff Dahn K. Dusekiron-flow batteries Laser lightning rod
Prajem si, aby vsetci moji susedia, na celej ulici mali konecne BEVs. Toyota bZ brand.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 4978
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK


Re: E-kolo

Příspěvekod NOPARasito » pon črc 29, 2019 9:36 pm

unicast píše:
youda píše:Je tu nějaký odborník, co se v tom opravdu vyzná?


Já to zkusím, byť se po pouhých 3000 km najetých na tom elektrickém pekelném stroji odborníkem rozhodně necítím. Hub motor má několik nevýhod:

1. nízký točivý moment v malých otáčkách. Prostě od určitého stoupání se na tom jet nedá (a čím větší kola, tím je to stoupání menší). Naopak se středovým pohonem lze díky možnosti využívat přehazovačku vystoupat cokoli. Totéž pak platí pro rychlosti vysoké, prostě s těžkým převodem opět stačí dostatek výkonu a není potřeba řešit, že takhle vysoko už motor netočí.

2. pak je tu aspekt "optimálních otáček", kdy motor nejméně topí a má nejvyšší účinnost. Ty se díky té přehazovačce taky udržují poněkud snáze :-)

3. vyšší rotující váha snižuje ovladatelnost

4. horší vyvážení (a když je ještě baterie vzadu na nosiči, tak už je to zabité totálně).

Teď k nevýhodám:

5. Rekuperace -- ano, ta se středovým motorem možná není. Ale jednak té energie zpravidla není zase tak mnoho, aby se to nějak zásadně vyplácelo (v zásadě jen dlouhé sjezdy), kolo není vlak a většina těch nábojových motorů bohužel nemá říditelnou sílu, kterou rekuperujou. Takže jsem slyšel i o případech, kdy jezdec dostal smyk nebo v případě motoru v předním kole dokonce letěl přes řídítka po zapnutí rekuperace při jízdě s kopce. Taky jsem slyšel argument ohledně příliš velkých proudů do baterie při rekuperaci.

6. Vyšší mechanické ztráty -- ano. Ale to je kompenzováno ztrátami u bodů 1 a 2. Stejně tak samozřejmě častější výměna řetězů, ale zase se už vyrábějí heavy duty řetězy pro elektrokola.

7. Možnost odmontovat pedály je existuje samozřejmě i se zmiňovanými středovými motory, vývod na plynovou páčku to má a dá se jezdit bez šlapání. Jenže bez pedálů už to jaksi ztrácí "charakter jízdního kola" a že je to kolo už mi neuvěří ani městapáci z Lázní Bohdaneč.

Nejzajímavější se mi osobně jeví motor nikoli v náboji, ale (stator) v zadní vidlici, kdy rotorem je ráfek. Jednak tam jde ten pohon dokonale ukrýt a kromě toho to odbourává skoro všechny zmiňované problémy, když se to udělá dobře :-)

Taky nejsem znalec. Mel jsi nekdy kolo s timto??
http://www.elektrokola-dh.cz/elektromot ... bldc-.html
70nm je dle meho nazoru vcelku dost.
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 2425
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm


Re: E-kolo

Příspěvekod PavelR » pon črc 29, 2019 10:35 pm

Mam ebike v planu na pristi rok - prima nahrada auta od jara do podzimu na cesty do prace. cca 32km denne. Jednou jedinkrat jsem byl u kodl69 a svezl jsem se na jeho ekole .... kilowatove? kolo me inspirovalo...
?
PavelR
 
Příspěvky: 2817
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm


Re: E-kolo

Příspěvekod kofilka » pon črc 29, 2019 10:43 pm

Já si ho udělal na popojíždění kolem komína po zákazníkách, šlapátka jsou tam jen na okrasu před SNB :-)....zadní pohon je bez strát a prostě bez opotřebení řetězu atd....rekuperace je kničemu takže ji mám vyplou, zkoušel jsem 10% a to je asi tak max co je snesitelné, měl jsem to na tlačítko abych ji zapl jen když chci, ale už je pryč :-)...už je to 3tí kolo co jsem udělal ale ozkoušel jsem dost baterek a motorků....toto je ideal náhrada babetty na hříbky do lesa nebo do obchodu pro rohlíky :-)
10kw suntech, 2x 5kw axpert vm3
?
kofilka
 
Příspěvky: 107
Registrován: úte dub 09, 2019 9:10 am


Re: E-kolo

Příspěvekod NOPARasito » pon črc 29, 2019 10:48 pm

Já mám rekuperaci na kolobkach na 66% a na kole 50%. Vicemene to mam nastaveno jako vypomoc brzd. Ale jak tu jiz bylo zmineno, musi se rekuperace nastavit na jezdce, kterej s tim bude jezdit, jinak ho ve vyssich rychlostech muze odezva rekuperace rozhodit. Ten co umi jezdit dobre na kole nemusi mit s rekuperaci problem a pohrat si. Samozrejme pro starsi kusy a ty co to maji jako dopravni prostredek taky k nicemu :yes: .
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 2425
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm


PředchozíDalší

Zpět na Mobilní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 0 návštevníků

Reputation System ©'