Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: pon pro 05, 2022 7:55 pm


E-kolo

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
PředchozíDalší

Re: E-kolo

Příspěvekod Matess » úte zář 22, 2015 9:06 am

mas tam wattmetr? Ono totiz s rychlosti prudce stoupa spotreba. To omezeni ktere v legislative je na 25km/h ma docela smysl... tohle je rychlost pri ktere je spotreba kolem 200W.

rychlost / spotreba
15/110W
25/200W
30/270W
40/550W
50/900W
60/1700W

dal jsem se svym starym kolem i 70 pri 1850W, ale to uz musela byt hodne dlouha rovina, zadny vitr a trocha stesti...

Takze zeptat se majitele silneho el-kola kolik ujede na plny plyn je docela nic nerikajici otazka...

Ja jsem gelove baterky 60V/14Ah byl schopen vystavit za 17 minut.
?
Matess
 
Příspěvky: 1423
Registrován: pon zář 09, 2013 4:16 pm
Bydliště: Šumperk

Re: E-kolo

Příspěvekod Kamilos » úte zář 22, 2015 9:13 am

Ty jo až tak? Tak to dam jen o 10 více. Zadna slava. Ale zase mi to nejede 70.
Matess: proc je to nesmysl? Jen me to zajímá at mužů porovnat. *batt* 48 VS 80
E-bike TREK MTB made by já. Magicpie - poslední model ext. řj 1000W 48V/11,6 Ah pláště cesťáky. Zvažuji časem sinusovku řj. Zatím mazec cena.
?
Kamilos
 
Příspěvky: 95
Registrován: pát čer 26, 2015 12:10 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod Matess » úte zář 22, 2015 8:48 pm

nedobra otazka je to proto ze neznaly clovek netusi jaky je rozdil ve spotrebe vuci rychlosti. Takze i maly rozdil maximalni rychlosti (napriklad vicepolovy motor) bude mit fatalni rozdil na spotrebu / dojezd.

Nejlepsi je tedy porovnavat dojezd pri nejake ustalene rychlosti.
?
Matess
 
Příspěvky: 1423
Registrován: pon zář 09, 2013 4:16 pm
Bydliště: Šumperk

Re: E-kolo

Příspěvekod Kamilos » stř zář 23, 2015 7:56 pm

Mě zajímala odpověď, kolik to da na plný ceres. Nic víc. Úsudek jsem si udělal sám. Motory máme stejne s tím rozdílem jen rozdílná bat.
Jinak sinusovka je na cestě. Doufám, že do konce týdne nebo příští týden bude doma. Jen je otázkou zda to zase nebude ležet 4 dny na CU. Než se k tomu dohrabou.
E-bike TREK MTB made by já. Magicpie - poslední model ext. řj 1000W 48V/11,6 Ah pláště cesťáky. Zvažuji časem sinusovku řj. Zatím mazec cena.
?
Kamilos
 
Příspěvky: 95
Registrován: pát čer 26, 2015 12:10 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod rob.brno » čtv zář 24, 2015 11:39 am

Tady je popis principu sine wave reglu: https://www.electricbike.com/sine-wave/
A tady je sinus regl na 72V(12FET - jsou tam 4410 do 100V): http://www.aliexpress.com/store/product ... 99413.html
?
rob.brno
 
Příspěvky: 954
Registrován: sob čer 09, 2012 8:14 am

Re: E-kolo

Příspěvekod Lui » čtv zář 24, 2015 8:07 pm

prečítal som si ten odkaz čo tam píšu cez prekladač (neviem po anglicky) ....zatial som to pochopil len tak,že tá čistá sínusovka spraví "len" tichší chod motora ,alebo mi to zle preložil prekladač :?
Cca 35kwp ::pv:: , 60V 1,2kAh , 15S 600P Lion *batt* + 60V 198Ah Lifepo4 *batt* , 10 x MPPT VT-80 , 4xStuder XTH 8000 vo výstavbe ,
Záloha:260Wp ::pv:: ,12V LiFePO4 60Ah *batt* , epsolar 10 dvakrát ,victron 350w sinus
Uživatelský avatar
Lui
 
Příspěvky: 1176
Registrován: pon srp 08, 2011 2:14 pm
Bydliště: Slovensko

Re: E-kolo

Příspěvekod Kamilos » čtv zář 24, 2015 8:46 pm

Ovlivní 12 mosfet nebo 18 mosfet nějak výrazněji výkon motoru, když mám baterku 48V, min 20/max 40A?
E-bike TREK MTB made by já. Magicpie - poslední model ext. řj 1000W 48V/11,6 Ah pláště cesťáky. Zvažuji časem sinusovku řj. Zatím mazec cena.
?
Kamilos
 
Příspěvky: 95
Registrován: pát čer 26, 2015 12:10 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod rob.brno » pát zář 25, 2015 6:39 am

Lui píše:prečítal som si ten odkaz čo tam píšu cez prekladač (neviem po anglicky) ....zatial som to pochopil len tak,že tá čistá sínusovka spraví "len" tichší chod motora ,alebo mi to zle preložil prekladač :?


No, Lui píšou to tam. Vlastně to vidím na podobnost jako u DC-AC měničů, trapezových X sinusových, když je chceš použít k motoru. Některé motory se ani nerozběhnou, ty které se rozběhnou tak drnčí a víc hřejí. Takže určitě má sin regl i lepší účinnost, ale nevěřím že to bude nějak extremní. Vypadá, to že vlastně sin regl od nesin se od sebe HW vůbec neliší, jedinný rozdíl je v SW, který řídí gate FETů. A PWM se do nich rve taky i u nesin reglů - jak jinak by se dělal např. poloviční(proměnné řizení) plyn.
?
rob.brno
 
Příspěvky: 954
Registrován: sob čer 09, 2012 8:14 am

Re: E-kolo

Příspěvekod rob.brno » pát zář 25, 2015 6:44 am

Kamilos píše:Ovlivní 12 mosfet nebo 18 mosfet nějak výrazněji výkon motoru, když mám baterku 48V, min 20/max 40A?

Výrazněji ne. U 12FET Lyen píše, že dá až 45A u 18FET tuším 70A. Ale čím víc FETů paralelně tím nižší odpor v sepnutém stavu(Rdson),tím nižší ztráty a nižší teplota reglu(při nižší teplotě mají polovodiče lepší vodivost a životnost).
?
rob.brno
 
Příspěvky: 954
Registrován: sob čer 09, 2012 8:14 am

Re: E-kolo

Příspěvekod Kamilos » pát zář 25, 2015 6:52 am

Aha. Jsem fakt zvědavý zda to melo cenu vůbec kupovat. Jednou prodejce ekol testoval obdobnou sin řj a uváděl ze se taky zvedne maximalka na 55 km/h. Tak nevím no.
E-bike TREK MTB made by já. Magicpie - poslední model ext. řj 1000W 48V/11,6 Ah pláště cesťáky. Zvažuji časem sinusovku řj. Zatím mazec cena.
?
Kamilos
 
Příspěvky: 95
Registrován: pát čer 26, 2015 12:10 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod Matess » pát zář 25, 2015 3:33 pm

co se tyka maximalni rychlosti...
ta prece nezalezi na napeti, ale na frekvenci.

Cili co se maximalni rychlosti tyka, tak jde o to jaky je tam limit maximalni frekvence. (a to se nastavuje u tech cinskych jednotek pres speed-cable a obvykle miva 3 hodnoty low/open/high) Samozrejme za predpokladu ze mate vykon jednotky na to aby tu rychlost zvladla... pokud bude mit slabsi vykon tak toho dosahne jen s kolem naprazdno. (proto jsem psal ze tech 70km/h uz bylo hodne o stesti, protoze tam uz jsou 2kW malo)
?
Matess
 
Příspěvky: 1423
Registrován: pon zář 09, 2013 4:16 pm
Bydliště: Šumperk

Re: E-kolo

Příspěvekod rob.brno » pát zář 25, 2015 4:36 pm

Nevím, je to hodně zaužívané, že čím vyšší napětí tím vyšší rychlost. Důvod neznám. Možná je to opravdu tím, že aby se protlačil určitý výkon musí se zvednout napětí.
?
rob.brno
 
Příspěvky: 954
Registrován: sob čer 09, 2012 8:14 am

Re: E-kolo

Příspěvekod Kamilos » pát zář 25, 2015 5:40 pm

Pokud jsem v MP ubral A třeba na 20 kolo bylo od startu linejsi. Pokud jsem dal 30 bylo to znát. Ale rychlost to neovlivnilo. Pokud do toho teče vice nez 48 V rychlost se zvedne. Ale muže to byt u sin wave uplne jinak. Az tak tomu nerozumím. Když mi prodejce poslal pdf, tak ta jednotka bude stejna co mam z Alíku. A pokud to testoval na stejné jednotce a stejný napětí - musí to jet rychleji. Tak jsem fakt zvědavý a pokud ne tak to strelim.
E-bike TREK MTB made by já. Magicpie - poslední model ext. řj 1000W 48V/11,6 Ah pláště cesťáky. Zvažuji časem sinusovku řj. Zatím mazec cena.
?
Kamilos
 
Příspěvky: 95
Registrován: pát čer 26, 2015 12:10 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod Matess » pát zář 25, 2015 11:36 pm

rob.brno - kapnul jsi na to...

odpor motoru je dany vinutim... to se zmenit neda. Je tedy logicke ze maximalni proud do motoru se da sice omezit ridici jednotkou, ale zvednout ne. Vykon motoru (teda spis prikon) je P=U*I a z toho proud I bude dle vzorce I=U/R

R je dano motorem
U muzu zvednout baterii...

Pokud tedy narazim na vykonostni limit, ktery mi brani ve vyssi rychlosti, tak musim zvednout napeti, pokud dosadim, tak P= U*U/R - zvednuti napeti ma tedy exponencialni vliv na vykon motoru. Ale porad se bavime jen o vykonu. Jelikoz motor ma pevne dane vinuti a pocet polu, tak maximalni otacky jsou o frekvenci - nikoliv o napeti.

maximalni rychlost je o maximalnich otackach a vykonu.

jeden priklad z praxe...
pokud jsem na svem starem kole na jednotce dal rychlost low (odpovidalo 45km/h)
tak pri rozjezdu do teto rychlosti kolo bastilo 1800W a pri dosazeni teto rychlosti to kleslo nekam k ~780W - vykon nechybel - jen ridici jednotka dosahla predem nastavenych maximalnich otacek (frekvenci)
?
Matess
 
Příspěvky: 1423
Registrován: pon zář 09, 2013 4:16 pm
Bydliště: Šumperk

Re: E-kolo

Příspěvekod Kamilos » čtv říj 08, 2015 10:17 am

Čau, tak řídicí jednotka dorazila. Už ji mám na stole, samozřejmě, že bez manuálu :-) A konektory to je teda sádlo. Buď předělám nebo zkusím sehnat redukce. Pak je k tomu ještě krabička na spojeni kulatých konektoru k motoru. Co bude lepší, asi kabely předělat nebo někde sehnat redukce?´
EDIT: manual jsem našel přímo na www. Taky se mohli obtěžovat a manual přiložit.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
E-bike TREK MTB made by já. Magicpie - poslední model ext. řj 1000W 48V/11,6 Ah pláště cesťáky. Zvažuji časem sinusovku řj. Zatím mazec cena.
?
Kamilos
 
Příspěvky: 95
Registrován: pát čer 26, 2015 12:10 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod Matess » čtv říj 08, 2015 11:25 am

pokud mas magic pie kabel s konektorem u motoru, tak bych doporucil koncovky k motoru odstrihat pocinovat a spojit cokoladkou. Po te co to budes mit zapojene a otestovane, tak klidne cokoladky rusit a propajet. Nepajej to driv... velmi pravdepodobne budes jako u vsech cinskych ridicich jednotek resit prohozeni barev u fazovych vodicu a mozna i u hallovych sond.
?
Matess
 
Příspěvky: 1423
Registrován: pon zář 09, 2013 4:16 pm
Bydliště: Šumperk

Re: E-kolo

Příspěvekod Kamilos » čtv říj 08, 2015 11:33 am

Jj, tak doufám že to bude vše ok. Protoze si nedovedu představit jak budu po tom pátrat zda nejsou přehozene dráty třeba u halovky. Ještě mi není jasne zda jednotka je autodetekcni. Ze sama pozná úhel sond a napětí. Mam trochu obavy z toho aby nedošlo k podbití akumulátoru. Asi koupím ten display ale napřed. To testu bez
Edit 13:27
Tak jsem na to koukal a všechny konektory se zdají byt ok. Kromě baterky a motoru. Halovky pasují do kupy s kabelem od motoru. Tudíž se jen zacvakne. Jen mi je divné, ze sinwave má u halovky bily kabel tedy celkem 6 ks a na kabelu propojovací je tento bily kabel ucvaknuty! Tudíž do původní jednotky vedlo je 5 kabelu bez bileho. Můžete mi to někdo vysvětlit. Díky.
E-bike TREK MTB made by já. Magicpie - poslední model ext. řj 1000W 48V/11,6 Ah pláště cesťáky. Zvažuji časem sinusovku řj. Zatím mazec cena.
?
Kamilos
 
Příspěvky: 95
Registrován: pát čer 26, 2015 12:10 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod Matess » čtv říj 08, 2015 12:36 pm

nevim na co je bilej kabel... obvykle je tam jen kabelu 5... spolecne napajeni, spolecna zem a 3 halove sondy.

RJ uhel natoceni sond pozna... je tam obvykle nejaky test kabel, ktery kdyz propojis, tak musis mit kolo ve vzduchu (ne na zemi ujelo by ti jako me :-D) a ono si to odzkousi (trosku zacuka) a roztoci. Pri tom roztoceni se data z halovych sond prectou jak jdou po sobe.

nektere jednotky ale neroztoci a chteji po tobe aby jsi zatocil kolem sam a ono si to osaha... musis zkusit.

Pokud se ti to roztoci na opacnou stranu tak prohodis libovolne dve faze a zapojis tu automatiku znovu.

Tohle je jednoduchy postup. Slozitejsi postup je kdyz nic z tohoto nefunguje a musis zkusit vsech 27 moznosti (nebo kolik jich je)
?
Matess
 
Příspěvky: 1423
Registrován: pon zář 09, 2013 4:16 pm
Bydliště: Šumperk

Re: E-kolo

Příspěvekod Kamilos » čtv říj 08, 2015 12:50 pm

Aha, děkuji za vysvětlení. No a ještě se zeptám ohledně baterky. Pokud ucvaknu tak taky pocínovat a nebo bude lepší to řešit přes redukci. A poslední dotaz, podbití baterky? Pokud si to jednotka osahá, tak si sama nastaví veškeré parametry aby ochránila bat. před podbitím, že? Nebo pokud něco tak baterka se taky sama vypne, nebo se pletu?
E-bike TREK MTB made by já. Magicpie - poslední model ext. řj 1000W 48V/11,6 Ah pláště cesťáky. Zvažuji časem sinusovku řj. Zatím mazec cena.
?
Kamilos
 
Příspěvky: 95
Registrován: pát čer 26, 2015 12:10 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod Matess » čtv říj 08, 2015 2:10 pm

baterku ti to vubec neochrani. Na to pozor.

Vnitrni logika ma odpojeni baterky dost nepresne - je to delane na olovene baterky, kde je to docela jedno.

Na baterku musis mit vlastni odpojovac. Obvykle je to soucasti balanceru, pripadne pres nejake vykonove rele, ci dc kontaktor. Kdyz mi reknes jakou mas baterku ( a asi i nabijecku), tak ti muzu neco navrhnout.
?
Matess
 
Příspěvky: 1423
Registrován: pon zář 09, 2013 4:16 pm
Bydliště: Šumperk

PředchozíDalší

Zpět na Mobilní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 2 návštevníků

Reputation System ©'