Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: sob bře 25, 2023 10:24 pm


Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
PředchozíDalší

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod fugas » pon led 16, 2017 5:03 pm

Nevím jestli specialita.Ale v létě se baterky chladí a v zimě někdy přihřívají.Platí to pro Nicd.Jak jsem zjistil po konzultaci s Otou tak u novějších technologií tyto vymoženosti nejsou ,pokud se vejdeme do patřičných odebíraných proudů.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
podporuje fórum
 
Příspěvky: 2066
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm


Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod PavelR » pon led 16, 2017 9:04 pm

hmm googlil jsem ze i tesla ma vodou chlazeny motory. Skoda cekal jsem ze u eletromobilu se toto jednou provzdy vyresi. Bo kde je voda tam ten hlinik zakvete a proste to potece.
?
PavelR
 
Příspěvky: 2817
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm


Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod ota » pon led 16, 2017 10:01 pm

Tesla je jiná kategorie, tam jsou výkony, které se prostě vzduchem uchladit nedají.
Ale u zdrojů z jiných elektromobilů jsem vodní chlazení neviděl.
50kWp + 10kW Infinity, 15kWh LiFe
Uživatelský avatar
ota
 
Příspěvky: 2269
Registrován: čtv dub 18, 2013 8:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko


Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod PavelR » pon led 16, 2017 11:10 pm

To je dobre ze aspon u mene vykonnych aut je to vzduchem.
Pravda Tesla to je jina liga, no spis uplne jinej sport :-)
?
PavelR
 
Příspěvky: 2817
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm


Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod brin » úte led 17, 2017 12:18 am

BMW i3 má chlazení a ohřívání baterií vzduchem. V létě používá vyhrazený okruh klimy a v zimě tepelného čerpadla.
?
brin
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm


Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod ResHacker » pát led 20, 2017 11:01 pm

Nechtělo se mi zakládat nové téma, tak to postnu sem. Řeším nabíjecí redukci z Mennekesu type 2 na Schuko (obyč zásuvku). Vím o schema na wiki a chci se jen zeptat, jak nejjednodušeji to jde zapojit, aby to fungovalo? Ideálně bez spínačů - prostě jen zapojit a můžu nabíjet. Fakt je, že rezistor 680Ohm mezi vodiči PP a PE už v konektoru zabudovaný je, takže jsem jen řešil odpůrek 880Ohm a diodu sériově mezi CP a PE. 880 jsem bohužel doma ihned nenašel, tak jsem to zkusil se 2ma 470Ohm rezistory v sérii, napevno přiletované bez spínače. Bohužel to takto nefunguje, nabíjecí stojan jen cvaká, jak to asi připojuje a odpojuje. V čem je problem? Je hodně důležitá hodnota právě oněch 880Ohm, nebo ten spínač? (Resp asi ne spínač jako takový, ale nějaká časová prodleva mezi zasunutim štekru a aktivací nabíjení...)... Díky za všechny rady, ideálně někdo, kdo to už bastlil a má praktické zkušenosti :)
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 535
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm


Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod brin » sob led 21, 2017 12:32 am

Tohle fungovat nebude. Musí tam být aktivní prvek, spínač. Mennekes se vyznačuje tím, že se nesepne, dokud neobdrží signál o bezpečném připojení. Jsou tam potřeba střeva wallboxu. Bez něj to nerozchodíte.
?
brin
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm


Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod ResHacker » sob led 21, 2017 8:47 am

Střeva wallboxu? Asi uplně nerozumim - já se připojuju na veřejný stojan s Mennekesem a chtěl bych ho redukovat na Schuko. Zapojení je nějak takto: http://elweb.info/dokuwiki/doku.php?id=typ2-stecker ..ještě jsem narazil na trošku složitější verzi, kdy je s diodou v sérii nastálo odpor 2,7k a k němu se přes spínač připojuje další 1,3k a tim se zřejmě startuje nabíjení...paralelně dohromady to dá 880Ohm v sérii s diodou... Moje otázka je, zda je nutné tam mít odpory oba, nebo to stačí zapojit přesně podle postnutého schematu a zda je možné, že nějakých 940Ohm je už moc a proto mi to nefunguje. :) Díky!
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 535
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm


Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod kodl69 » sob led 21, 2017 12:10 pm

němčina není moje silná stránka, ale stačí číst, odporem na vývod pp se nastaví max proud a tím druhým na CP se zapne nabíjení. Takže by to chtělo ty redukce dvě, na 16A a 32A, a do každé jiný odpor, viz tabulka. Kde se dá koupit typ II na panel? Že bych trochu doplnil nabíjecí stanici.
podle tohoto:https://de.wikipedia.org/wiki/IEC_62196 by navíc mezi CP a PE měl být odpor 2k7 jako detekce vozidla a přes vypínač další odpor aby to dohromady dalo těch 880 Ohm. Ale pravděpodobně by to mělo fungovat jenom s 880 Ohm s vypínačem.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
?
kodl69
podporuje fórum
 
Příspěvky: 6744
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm


Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod brin » sob led 21, 2017 4:28 pm

Sorry, nepochopil jsem. Myslel jsem, že zapojujete opačně.
?
brin
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm


Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod ResHacker » sob led 21, 2017 9:13 pm

Vpohodě, nic se neděje...Jinak děkuji za názory, zkusím 880 Ohm s vypínačem a dám sem vědět ;)
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 535
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm


Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod ResHacker » sob úno 11, 2017 10:20 pm

Tak jsem to postavil jen s tím 880 Ohm odporem, diodou a vypínačem přesně podle schema na Wiki a nefunguje to. Po zapojení všeho a zapnutí vypínače se ve stojanu cyklicky jednou za asi sekundu sepne a ihned zase vypne nějaké relé.... Takže jediné, co ještě zbývá vyzkoušet je odpor 2,7 nastálo a ten 1,3 pro spínání paralelně....
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 535
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm


Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod ResHacker » stř úno 22, 2017 10:26 am

Psal jsem o kabelu p. Vegrovi, který ho prý používá pouze se dvěma odpory (200Ohm mezi PP a PE + 880 mezi CP a PE) a samozřejmě diodou - vše prý naprosto bez problémů. Měl prý ale problém, když tam místo obyč diody naletoval zenerku, tak jí ještě zkusim raději vyměnit a uvidíme, postnu výsledek.
Jinak s auten nalítáno od koupě za 2 měsíce provozu přes 2 tisíce, nemužu si ho vynachválit. Webasto záhadně začalo pracovat, ale přisuzuju to tomu oteplení, stejně půjde na rozborku a čištění.. Jinak je to spolehlivé vozítko, se stoupající venkovní teplotou pomalu stoupá i dojezd, jsem zvědavej na léto... Baterky to ale bude chtít do budoucna zaizolovat.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 535
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm


Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod ResHacker » pát dub 21, 2017 10:21 am

Takže kabel nakonec finálně funkční, chyba byla opravdu v tom, že jsem tam měl zenerku. Vyměnil jsem za 1N4007 a vše krásně funguje.
Pro ty, co chtějí kabelovou redukci z Mennekesu na běžnou Euro zásuvku - doporučuji kabel od Michala Kapice (eskutr.cz) za cca 1000Kč, pak už stačí vše poskládat dle schema: http://elweb.info/dokuwiki/lib/exe/fetc ... p2_cee.png - vypínač dle p. Vegra není nutný, ale já ho tam už měl, tak jsem to znovu nepředělával.
S dotazy klidně na mě.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 535
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm


Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod kodl69 » pát dub 21, 2017 12:06 pm

já bych spíš potřeboval ten druhej konec, tj co má být v nabíjecí stanici a kde koupit zásuvku..
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
?
kodl69
podporuje fórum
 
Příspěvky: 6744
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm


Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod ResHacker » pát dub 21, 2017 5:06 pm

Přesně o tomhle konci + asi 4m kabelu k tomu tu mluvim :D Je to samec Mennekes typ II. ale jen s jednou fází + samozřejmě N, PE a ten CP kabel... Rezistor volby proudu už je tam vestavěný.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 535
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm


Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod ResHacker » úte kvě 23, 2017 3:55 pm

Mám dotaz: Má tu někdo zkušenosti s doplněním destilky do NiCD baterek tohoto auta? Stačí jen na ty plnící trny nasadit hadičku a dolévat, dokud to nepoteče tím přetokem, nebo je na to potřeba nějaká sofistikovanější metoda + vyšší tlak atd.. ?
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 535
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm


Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod casper » úte kvě 23, 2017 6:09 pm

Nasadit jenom hadičku nejde, tam jsou rychlospojky, takže jestli nemáte protikus tak jedině sundat hadičky a dát trichtíř.
Jinak bez tlaku, jenom samospád a hlavně před tím nabýt baterku do plna.
?
casper
 
Příspěvky: 53
Registrován: ned bře 20, 2016 9:40 am


Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod ResHacker » stř kvě 24, 2017 7:59 am

Takže v té rychlospojce je asi nějaký ventil, který odjistí až správný protikus? Každopádně přímo do té hadičky to bude asi nejsnazší. Z manuálu k autu jsem pochopil, že každá vede k jednomu bloku baterek a přetoky jsou přímou baterek... Čili plním, dokud neslyším někde crčet vodu? Jinak asi jednoduše nezjistím, že mám plno... Díky moc za info!
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 535
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm


Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvekod calvera.jarda » stř kvě 24, 2017 8:13 am

ResHacker píše:Takže v té rychlospojce je asi nějaký ventil, který odjistí až správný protikus? Každopádně přímo do té hadičky to bude asi nejsnazší. Z manuálu k autu jsem pochopil, že každá vede k jednomu bloku baterek a přetoky jsou přímou baterek... Čili plním, dokud neslyším někde crčet vodu? Jinak asi jednoduše nezjistím, že mám plno... Díky moc za info!


No.. nejdřív je potřeba baterky přebít aby vystoupal elektrolyt - to uděláš jen diagnostikou. Pokud to neuděláš naředíš si je s největší pravděpodobností. Po nabití se přebíjí myslím 8 neba 10A asi 5 hodin. Ten konektor na to dolejvání je na vysokozdvižnej vozejk, jde asi za 300 koupit, nebo to můžeš nějak zatlačit - nevím nezkoušel jsem. Potom to pomalinku dolejváš (čůrkem) - pokud by byl proud velkej tak si zas ten elyt vyplavíš :) destilkou a když uvidíš že ti to začne vytejkat z podauta přehodíš to na další ventil.
?
calvera.jarda
 
Příspěvky: 68
Registrován: úte kvě 17, 2016 3:04 pm


PředchozíDalší

Zpět na Mobilní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 0 návštevníků

Reputation System ©'