Stránka 85 z 87

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: úte říj 06, 2020 10:24 pm
od NOPARasito
rottenkiwi píše:2 100 000 Wh na kolesách
https://www.youtube.com/watch?v=a6lmTJiNTJc

Takhle to vypada jako velka baterie, ale je tam cca 21 Tesel model S, tudiz cca 5-7tun baterek a to uz nezni tak "VOV" ;) .
Jj Porsche musi delat reklamu, dyt do toho investovali az to neni pekne :lol:

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: stř říj 07, 2020 11:35 am
od marko250
Má někdo doma EV s 3f palubní nabíječkou? Potřebuje skutečně ta nabíječka fázový posuv,nebo to jsou tři oddělené nabíječky,něco jako keramická(indukční) deska?Ptám se s ohledem na nutnost mít ,či nemít 3f v domě,přivést jednu fázi na tři dráty samozřejmě není problém a limitovat výkon nabíjení v autě na výkon tohoto rozdělení.

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: stř říj 07, 2020 12:08 pm
od Majkl
S dovolením bych se také zeptal - bádal někdo nad možností DC nabíjení z FV aku do auta? Třeba přes nějaký DC/DC měnič? Efektivitou by to mělo být lepší, něž dělat z 60V DC 230AC a následně v autě zpět na XX DC.

Michal

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: stř říj 07, 2020 12:23 pm
od oscar
Majkl píše:S dovolením bych se také zeptal - bádal někdo nad možností DC nabíjení z FV aku do auta? Třeba přes nějaký DC/DC měnič? Efektivitou by to mělo být lepší, něž dělat z 60V DC 230AC a následně v autě zpět na XX DC.

Michal


ja hej, ale je to celkom velky zasach do auta a mne o tych par percent energie stratene nestoji stratit 8 rocnu zaruku na baterke v aute.
Nabijacku na 230V/400V potrebujes aby si vedel kdekolvek nabyt auto a mat este DC/DC aby si doma riesil optimalnejsie mi nedaval zmysel (radsej kupim 1-3ks panelov navyse). A ked este vies nabijat auto az cez vykend, tak ani polovicu vykendov nevyuzijes tuto fintu.
Cez DC/DC potrebujes riesit kopec veci co palubna nabijacka riesi za Teba (teplotu baterky, pustenie interneho chladenia, tucne connektory alebo skusit vyuzit DC nabijanie co je dost drahe).

Ja som skoncil pri vlastnej AC skatule, kde viem regulovat nabijaci prud od 1A do 16A pri 2 fazach a z toho jeden je DS, vypynatelne, druhe je FV alebo DC podla pocasia a takto viem aj lacno aj pomerne rychlo nabijat podla moznosti a potrieb.

Z auta spat dostat energiu by teoreticky vedel elegantne Nissan leaf s Vehicle on grid

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: stř říj 07, 2020 1:04 pm
od brin
Nabíječky v autech nepoužívají mezifázové napětí, jsou to samostatné moduly na 230 V, odporová zátěž. Takže není problém je všechny připojit na L1, pokud to utáhne. Navíc není problém jim dávat cca 230 V DC, protože první věc, co nabíječka udělá je, že AC usměrní. Ještě jsem to nezkoušel, ale možné to určitě je a nabíječka zpravidla zkousne velmi široký rozsah vstupních napětí od 100 do 300 V. Je to stejné jako s LEDkami. Většina ledek jede přímo na DC, protože mají předřazený balast, který to zkousne.

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: stř říj 07, 2020 1:17 pm
od kodl69
Pozor na to, některý zdroje s aktivním PFC (což tohle určitě je) na DC nefungují, protože elektronika nikde nenachází to zvlněný napětí, co je za usměrňovačem bez filtrace, tak zdroj vůbec nenastartuje. Je to podobnej problém, jako PC zdroj s aktivním PFC připojenej na UPS s modifikovanou sinus (divnej název pro obdélníky s mezerama...) takže jedině vyzkoušet, ale bude to různý kus od kusu.

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: stř říj 07, 2020 1:40 pm
od Tomano79
U mě to nefungovalo, nabíječka, resp. nabíjecí kabel hodil chybu a nabíjení se nespustilo.
V autě mám 2F nabíječku a připojil jsem to do zásuvky, kde bylo 230V z 1F měniče na všech třech fázích.
Nabíjení se spustilo až po potupném přepnutí na distribuci, kde byl fázový posuv a nebo po úpravě zásuvky na 1x230V z měniče.
Kabel mám tento, má to v sobě nějakou diagnostiku sítě a připojení, než se to spustí:
https://r-evc.com/index.php?route=produ ... duct_id=87

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: stř říj 07, 2020 3:06 pm
od Majkl
OK, díky za reakce.

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: stř říj 07, 2020 3:16 pm
od oscar
Tomano79 píše:V autě mám 2F nabíječku a připojil jsem to do zásuvky, kde bylo 230V z 1F měniče na všech třech fázích.


mas e-up/citigo? Ked hej, a si zvedavy co by spravila ina nabijacka (t.j. ci je to obmedzenie auta), mozem skusit...

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: stř říj 07, 2020 4:46 pm
od Tomano79
mám e-Golfa, nabíjení nespustí ten nabíjecí kabel, protože korektně neproběhne diagnostika a necvakne relé v kabelu. Auto jen čeká na připojení, pokud by cvaklo relé v kabelu, tak se začne nabíjet. Teď mě napadá, kdybych nepoužil ten nabíjecí kabel, ale jel bych z wallboxu, do kterého by šlo 230V z měniče rozbočené na dvě fáze, jestli by to ta dvoufázová nabíječka skousla...podle toho co psal brin výše by to fungovat mohlo.

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: stř říj 07, 2020 8:45 pm
od brin
Jde předělat tu komunikaci tak, aby zkousla i DC. Auto to zkousne, tam myslím nebude problém, ty moduly jsou poměrně drahé a kvalitní a měly by to zvládat. A rozdělit jednu fázi není problém, jen ji prostě musíte zapojit správně se vším všady, nabíjecí kabel neřeší, jestli je tam fázový posuv, ten řeší, jestli je tam uzemnění.

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: čtv říj 08, 2020 4:13 am
od Tomano79
Díky za užitečné info, jak mi dojdou díly na stavbu wallboxu, tak to vyzkouším.

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: čtv říj 08, 2020 6:37 am
od smartyn34
Jen bych chtěl upozornit na jednu věc, která by mně asi nenapadla, kdybych se s tím nesetkal v praxi.
Jde právě o ten fázový posun třech fází. Pustíte li po kabelu stejnou fázi, například 3x16A, po nulovém vodiči se vám vrátí také 3x16A, zde může být problém s průřezem nulových vodičů i třeba v tom autě do kterého nevidíte.
U třífázového systému s rozdělením fází po 120st a stejném odběru na fázi, je proud nulovým vodičem nula, proto výrobce indukčního vařiče o výkonu 5kw může použít přívodní šňuru 1.5mm.

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: čtv říj 08, 2020 7:13 am
od lubomirz
"Predám lexus ls 600hl 5.0i 400ps rv. 2007 hybrid long po meste jazdí na elektriku je po výmene batérie pred rokom investícia 14000eur"


cena na jednanie : 10.000 eur

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: čtv říj 08, 2020 7:21 am
od brin
smartyn34 píše:Jen bych chtěl upozornit na jednu věc, která by mně asi nenapadla, kdybych se s tím nesetkal v praxi.
Jde právě o ten fázový posun třech fází. Pustíte li po kabelu stejnou fázi, například 3x16A, po nulovém vodiči se vám vrátí také 3x16A, zde může být problém s průřezem nulových vodičů i třeba v tom autě do kterého nevidíte.
U třífázového systému s rozdělením fází po 120st a stejném odběru na fázi, je proud nulovým vodičem nula, proto výrobce indukčního vařiče o výkonu 5kw může použít přívodní šňuru 1.5mm.


Určitě, já všechno doma naddimenzovávám, používám kabel 5x6mm.

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: pon říj 12, 2020 7:04 am
od dracekvo
Ale jde o to, jestli je stejně dimenzovaný i konektor v autě a vnitřní rozvody nuláku.

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: úte říj 20, 2020 5:14 pm
od dano

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: úte říj 20, 2020 5:49 pm
od mopadzi
odpadává i střecha....
http://www.hybrid.cz/novemu-elektromobi ... ci-strecha
odpadává i volant...
prostě americká kvalita montáže

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: úte říj 20, 2020 7:41 pm
od NOPARasito
mopadzi píše:odpadává i střecha....
http://www.hybrid.cz/novemu-elektromobi ... ci-strecha
odpadává i volant...
prostě americká kvalita montáže

Nesvadel bych to jen na montaz. Jednoduse jim nefunguje vystupni kontrola a kontrola procesu.
Od roku 2012 nic v kvalite nezmenili.
Nechteji, takhle jim to staci.
Dyt se prezentuji, ze "nejsou" automobilkou.
"Technologicka spolecnost"
Kdo zna jake bylo heslo drivejsi Tesly(ČR) tak vi vo co de.

Re: Elektricka / hybridni auta

PříspěvekNapsal: stř říj 21, 2020 8:26 am
od antoni_sk