Texasané si s výpadky elektřiny poradili po svém
Napsal: pát úno 26, 2021 4:06 pm
Dobrý den,
máme tu poslední únorový pátek, a to znamená, že jsem tu se článkem k přečtení, zamyšlení a diskuzi. Dnes se podíváme do Texasu, kde se potýkali s výpadky proudu.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Texasané si s výpadky elektřiny poradili po svém
Výpadky proudu, způsobené nepříznivým počasím, nejsou výjimkou ani u nás. Své by o tom mohli vyprávět obyvatelé amerického Texasu, kteří kvůli nezvykle chladnému počasí čelili opakovaným výpadkům dodávek elektřiny a kolapsu elektrické sítě.
Některé výpadky trvaly až několik desítek hodin, což v kombinaci s mrazivým počasím působilo obyvatelům nemalé problémy. Řešili je nejrůznějšími způsoby - počínaje generátorem v autě, přes domácí baterii, až po využití elektromobilu.
Auto jako záložní zdroj
Na sociálních sítích je například zmiňován příběh 66letého důchodce Randyho Jonese, který během tři dny trvajícího výpadku použil k napájení své domácnosti nedávno zakoupený Ford F-150 Hybrid. Konkrétně využil palubní generátor PowerBoost, a i když motor auta běžel 10 až 12 hodin denně, „spotřeboval jen pár galonů paliva“.
Příspěvek na Twitteru neunikl pozornosti generálního ředitele společnosti Ford Jima Farleye. Ten ho komentoval slovy: „Situace na jihozápadě Spojených států je velmi nepříjemná. Kéž by všichni v Texasu měli nový F150 s integrovaným generátorem PowerBoost....“
Proti klasickému dieselovému agregátu se automobil osvědčil hned v několika směrech. Kromě výrazně menší hlučnosti se údajně může pochlubit nižší spotřebou paliva a tím i menšími náklady. Zdroj však bohužel neuvádí konkrétní čísla.
Ford s agregátorem
Spokojený majitel se o použité řešení podělil na stránkách F150gen14.com, kterým poskytl i podrobnou fotografickou dokumentaci. Nutno konstatovat, že elektrikáři by patrně nepochválili množství na sebe navazujících prodlužovacích kabelů, ani jejich volné uložení na podlahách a nábytku. Berme ale v úvahu, že se jednalo o nouzové řešení.
Agregátor zvládl napájet několik světel, rychlovarnou konvici, televizor s úhlopříčkou 75”, topinkovač, kávovar, topení a ledničku. Běžel asi 10 až 12 hodin denně, aby nerozmrzly potraviny v mrazáku. Jones chválí snadné použití, kdy kromě nastartování nebylo nutné dělat nic dalšího.
„Byli jsme bez proudu od neděle do středy večer,“ řekl Jones v rozhovoru pro média. „Truck nám v noci poskytoval světlo, přístup k televizi, abychom mohli sledovat zprávy a informace o počasí. Zajistil nám teplo a mohli jsme si dát dobrou kávu.“
Baterie od Tesly
Další, komu při dlouhotrvajících výpadcích elektrické energie pomohlo vlastnictví určitého auta, byť tentokrát jiným způsobem, byli majitelé Tesel. V tomto případě je řeč do domácích bateriích Tesla Powerwall, které si mnozí pořizují jako řešení k nočnímu nabíjení elektromobilů solární energií.
Výhodu baterie ocenil na Redditu uživatel s přezdívkou BritCrit. Opakované krátkodobé výpadky elektřiny mu bez problémů vykryla Tesla Powerwall. Dle publikovaného snímku došlo ke 32 výpadkům v celkové délce 29 hodin, které baterie bez problémů zvládla.
Dotyčný v další diskuzi uvedl, že původně záložní baterii pořizovat nechtěl. Byl přesvědčen, že se jednalo o zbytečnou investici, neboť by byla využívána kolem 30 minut ročně. Nakonec ho k zakoupení přesvědčila manželka, které je za to nyní vděčný.
Teplo domova v Modelu 3
O svou zkušenost se na diskuzním fóru Reddit podělil také majitel Tesly Model 3. „Tady v Texasu zažíváme historickou zimní bouři. Energetická síť není schopna to zvládnout a v mrazivých dnech tak zažíváme i několik hodin trvající výpadky proudu. Minulou noc nešla elektřina šest hodin.“ postěžoval si uživatel, vystupující pod přezdívkou Razzooz.
Protože k vytápění domu používá elektrickou energii a velmi rychle vyčerpal zásoby dřeva, musel řešit otázku, jak zajistit rodině teplo. Nakonec našel řešení: manželka, pes a novorozená dcera spali v garáži v Tesle Model 3. „Kdybych neměl toto auto, byla by to velmi drsná noc.“ konstatoval.
Zahřát se lze pochopitelně i v klasickém automobilu se spalovacím motorem. Nastartované auto však nelze kvůli výfukovým plynům používat v garáži a k jeho vyhřátí je tak potřeba mnohem větší množství energie. Nemluvě o zplodinách, které takový vůz produkuje.
Jak byste řešili třídenní výpadek elektřiny vy?
Zdroje: twitter.com, twitter.com, f150gen14.com, reddit.com, interestingengineering.com. motorbiscuit.com.
máme tu poslední únorový pátek, a to znamená, že jsem tu se článkem k přečtení, zamyšlení a diskuzi. Dnes se podíváme do Texasu, kde se potýkali s výpadky proudu.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Texasané si s výpadky elektřiny poradili po svém
Výpadky proudu, způsobené nepříznivým počasím, nejsou výjimkou ani u nás. Své by o tom mohli vyprávět obyvatelé amerického Texasu, kteří kvůli nezvykle chladnému počasí čelili opakovaným výpadkům dodávek elektřiny a kolapsu elektrické sítě.
Některé výpadky trvaly až několik desítek hodin, což v kombinaci s mrazivým počasím působilo obyvatelům nemalé problémy. Řešili je nejrůznějšími způsoby - počínaje generátorem v autě, přes domácí baterii, až po využití elektromobilu.
Auto jako záložní zdroj
Na sociálních sítích je například zmiňován příběh 66letého důchodce Randyho Jonese, který během tři dny trvajícího výpadku použil k napájení své domácnosti nedávno zakoupený Ford F-150 Hybrid. Konkrétně využil palubní generátor PowerBoost, a i když motor auta běžel 10 až 12 hodin denně, „spotřeboval jen pár galonů paliva“.
Příspěvek na Twitteru neunikl pozornosti generálního ředitele společnosti Ford Jima Farleye. Ten ho komentoval slovy: „Situace na jihozápadě Spojených států je velmi nepříjemná. Kéž by všichni v Texasu měli nový F150 s integrovaným generátorem PowerBoost....“
Proti klasickému dieselovému agregátu se automobil osvědčil hned v několika směrech. Kromě výrazně menší hlučnosti se údajně může pochlubit nižší spotřebou paliva a tím i menšími náklady. Zdroj však bohužel neuvádí konkrétní čísla.
Ford s agregátorem
Spokojený majitel se o použité řešení podělil na stránkách F150gen14.com, kterým poskytl i podrobnou fotografickou dokumentaci. Nutno konstatovat, že elektrikáři by patrně nepochválili množství na sebe navazujících prodlužovacích kabelů, ani jejich volné uložení na podlahách a nábytku. Berme ale v úvahu, že se jednalo o nouzové řešení.
Agregátor zvládl napájet několik světel, rychlovarnou konvici, televizor s úhlopříčkou 75”, topinkovač, kávovar, topení a ledničku. Běžel asi 10 až 12 hodin denně, aby nerozmrzly potraviny v mrazáku. Jones chválí snadné použití, kdy kromě nastartování nebylo nutné dělat nic dalšího.
„Byli jsme bez proudu od neděle do středy večer,“ řekl Jones v rozhovoru pro média. „Truck nám v noci poskytoval světlo, přístup k televizi, abychom mohli sledovat zprávy a informace o počasí. Zajistil nám teplo a mohli jsme si dát dobrou kávu.“
Baterie od Tesly
Další, komu při dlouhotrvajících výpadcích elektrické energie pomohlo vlastnictví určitého auta, byť tentokrát jiným způsobem, byli majitelé Tesel. V tomto případě je řeč do domácích bateriích Tesla Powerwall, které si mnozí pořizují jako řešení k nočnímu nabíjení elektromobilů solární energií.
Výhodu baterie ocenil na Redditu uživatel s přezdívkou BritCrit. Opakované krátkodobé výpadky elektřiny mu bez problémů vykryla Tesla Powerwall. Dle publikovaného snímku došlo ke 32 výpadkům v celkové délce 29 hodin, které baterie bez problémů zvládla.
Dotyčný v další diskuzi uvedl, že původně záložní baterii pořizovat nechtěl. Byl přesvědčen, že se jednalo o zbytečnou investici, neboť by byla využívána kolem 30 minut ročně. Nakonec ho k zakoupení přesvědčila manželka, které je za to nyní vděčný.
Teplo domova v Modelu 3
O svou zkušenost se na diskuzním fóru Reddit podělil také majitel Tesly Model 3. „Tady v Texasu zažíváme historickou zimní bouři. Energetická síť není schopna to zvládnout a v mrazivých dnech tak zažíváme i několik hodin trvající výpadky proudu. Minulou noc nešla elektřina šest hodin.“ postěžoval si uživatel, vystupující pod přezdívkou Razzooz.
Protože k vytápění domu používá elektrickou energii a velmi rychle vyčerpal zásoby dřeva, musel řešit otázku, jak zajistit rodině teplo. Nakonec našel řešení: manželka, pes a novorozená dcera spali v garáži v Tesle Model 3. „Kdybych neměl toto auto, byla by to velmi drsná noc.“ konstatoval.
Zahřát se lze pochopitelně i v klasickém automobilu se spalovacím motorem. Nastartované auto však nelze kvůli výfukovým plynům používat v garáži a k jeho vyhřátí je tak potřeba mnohem větší množství energie. Nemluvě o zplodinách, které takový vůz produkuje.
Jak byste řešili třídenní výpadek elektřiny vy?
Zdroje: twitter.com, twitter.com, f150gen14.com, reddit.com, interestingengineering.com. motorbiscuit.com.