Solární „Velorex“ zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy
Novinky, zajímavosti, věda a technika v oblasti solární energie.
-
- Příspěvky: 155
- Registrován: úte pro 11, 2018 1:22 pm
Solární „Velorex“ zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy
Dobrý den,
dovolte mi nejprve popřát Vám všem do nového roku jen to nejlepší, hlavně zdraví!
No a protože je pátek, tak tu samozřejmě máme článek k přečtení, zamyšlení a diskuzi. Musím říci, že tohle vozítko mě hodně zaujalo... ...tedy až na tu cenu
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Solární „Velorex“ zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy
Solární elektřina se v oblasti elektromobilů prosazuje spíše okrajově - buď jako doplněk, nebo „prodlužovač dojezdu“. Přesto se občas najde někdo, kdo na ní vsadí jako na hlavní zdroj energie. V tomto případě je řeč o americkém startupu Aptera Motors, který počátkem prosince představil solární tříkolku.
Vozidlo se dvěma koly vpředu a jedním vzadu je poháněno slunečními paprsky a dokáže se obejít bez nabíječky. Nutnost nabíjení je přitom považována za jednu z největších slabin dnešních elektromobilů - zejména proto, že plné nabití akumulátorů může trvat až několik hodin.
Solární vozítko
Dle specifikací výrobce má tříkolka v nejvyšší verzi s plně nabitými bateriemi dojezd až tisíc mil (1609 kilometrů). Dovnitř se vejdou dvě osoby a jeden domácí mazlíček nebo zavazadla. K nabíjení akumulátorů slouží solární články na střeše a za příplatek i na kapotě a víku kufru.
Když vozidlo stojí na místě, vyrobí za jeden den takové množství elektřiny, na kterou je schopné ujet až 64 kilometrů. Může tak být v podstatě bezplatným způsobem přepravy pro ty, kdož dojíždějí do zaměstnání na vzdálenost až 30 kilometrů.
Výrobce označuje použitou technologii jako Never Charge (bez nabíjení). Touto myšlenkou zjevně zaujal celou řadu potenciálních zákazníků, neboť v rámci předobjednávek došlo k vyprodání limitované edice modelů Paradigm (dojezd 640 km) a Paradigm+ (dojezd 1609 km) během necelých 24 hodin.
Fascinující parametry
Spoluzakladatel Aptery Chris Anthony uvedl v tiskovém prohlášení, že solární systém je navržen tak, aby zachytil dostatek slunečního světla, který ve většině regionů bude stačit k ročnímu nájezdu až 11 000 mil (17 700 kilometrů).
Vozítko má také vcelku působivé dynamické jízdní vlastnosti. Z nuly na sto kilometrů v hodině zrychlí ve verzi s pohonem všech tří kol za velmi pěkné 3,5 sekundy. V případě pohonu jen na přední kola potřebuje k dosažení stokilometrové rychlosti 5,5 sekundy.
Maximální rychlost jízdy je dle oficiálních specifikací 160 km/h, nicméně lze předpokládat, že při takové hodnotě rapidně klesne deklarovaný dojezd. Nainstalované solární panely mají plochu tři metry čtvereční a poskytují výkon 700 wattů.
Kilometry ujeté zadarmo
Aptera na svých stránkách nabízí interaktivní kalkulačku, na které si můžete spočítat, kolikrát ročně budete muset tříkolku připojit k nabíječce. Výpočet bere v úvahu zónu dle množství slunečního světla a průměrný denní nájezd v mílích.
Pochopitelně nejlepších výsledků lze dosáhnout v regionech s celoročně velkým množstvím slunečního světla, jako je Jižní Amerika, rovníkové oblasti či Austrálie. Celý svět je rozdělený do osmi zón očíslovaných od nuly do dvanácti.
Česko dle mapky spadá do druhé zóny, ve které „solární Velorex“ dokáže ze slunečních paprsků vytěžit nájezd až 8120 mil (asi 13 000 kilometrů) ročně. Při denním nájezdu do 30 kilometrů tak nebudete muset na nabíječku ani jednou za rok.
Filip Procházka z webu MyPower.cz komentuje: „Dojezd je kalkulací společnosti. Je samozřejmě otázkou, zdali nenastane problém v našich končinách při posledních dlouhodobých zatažených dnech, kdy nabíjení i jinak než ze slunce občas skutečně bude potřeba. Alespoň během podzimu, kdy jsou několikatýdenní inverze s hodně silnou oblačnosti, alébrž doba temna.“
„Na druhou stranu v regionech typu Dubai a podobně, tam svítí slunce celý rok naplno, takže tam to bude jezdit dle mého naprosto v pohodě. Ovšem v těcto arabských státech je zase ropa, takže tam ji mají celkem zdarma, i když z pohledu ekologie, proč by ne. Nicméně je řada regionů, kde dlouhé doby temna nemají. I tak jaro i léto i v našich podmínkách může být celkem OK.“
Průkopník solární mobility?
Tříkolku od Aptery lze v tomto směru označit za průkopníka solární mobility. Jde o první projekt svého druhu, vyznačující se aerodynamickým tvarem, nízkým koeficientem odporu vzduchu a minimální spotřebou elektrické energie. Dle výrobce spotřebuje na stejnou vzdálenost o 70 procent méně energie než průměrný elektromobil.
Díky tomu Aptera i bez solárního nabíjení drtí veškerou konkurenci - zatímco Tesla v nejvyšší verzi ujede na jedno nabití necelých 600 kilometrů, s tříkolkou v nejvyšší variantě se dostanete zhruba třikrát dál. V domácnostech s fotovoltaikou pak lze vozidlo nabíjet výhradně sluneční energií.
Sériová výroba těchto nesporně zajímavých vozítek bude zahájena v průběhu roku 2021. K dispozici bude několik verzí, lišících se kapacitou akumulátorů a dojezdem. Cena se pohybuje mezi 25 900 a 46 900 dolary, což je v přepočtu asi 554 000 až jeden milion korun.Jak se vám líbí „solární Velorex“ Aptera?
Zdroje: interestingengineering.com, twitter.com, greenmatters.com, aptera.us.
dovolte mi nejprve popřát Vám všem do nového roku jen to nejlepší, hlavně zdraví!
No a protože je pátek, tak tu samozřejmě máme článek k přečtení, zamyšlení a diskuzi. Musím říci, že tohle vozítko mě hodně zaujalo... ...tedy až na tu cenu
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Solární „Velorex“ zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy
Solární elektřina se v oblasti elektromobilů prosazuje spíše okrajově - buď jako doplněk, nebo „prodlužovač dojezdu“. Přesto se občas najde někdo, kdo na ní vsadí jako na hlavní zdroj energie. V tomto případě je řeč o americkém startupu Aptera Motors, který počátkem prosince představil solární tříkolku.
Vozidlo se dvěma koly vpředu a jedním vzadu je poháněno slunečními paprsky a dokáže se obejít bez nabíječky. Nutnost nabíjení je přitom považována za jednu z největších slabin dnešních elektromobilů - zejména proto, že plné nabití akumulátorů může trvat až několik hodin.
Solární vozítko
Dle specifikací výrobce má tříkolka v nejvyšší verzi s plně nabitými bateriemi dojezd až tisíc mil (1609 kilometrů). Dovnitř se vejdou dvě osoby a jeden domácí mazlíček nebo zavazadla. K nabíjení akumulátorů slouží solární články na střeše a za příplatek i na kapotě a víku kufru.
Když vozidlo stojí na místě, vyrobí za jeden den takové množství elektřiny, na kterou je schopné ujet až 64 kilometrů. Může tak být v podstatě bezplatným způsobem přepravy pro ty, kdož dojíždějí do zaměstnání na vzdálenost až 30 kilometrů.
Výrobce označuje použitou technologii jako Never Charge (bez nabíjení). Touto myšlenkou zjevně zaujal celou řadu potenciálních zákazníků, neboť v rámci předobjednávek došlo k vyprodání limitované edice modelů Paradigm (dojezd 640 km) a Paradigm+ (dojezd 1609 km) během necelých 24 hodin.
Fascinující parametry
Spoluzakladatel Aptery Chris Anthony uvedl v tiskovém prohlášení, že solární systém je navržen tak, aby zachytil dostatek slunečního světla, který ve většině regionů bude stačit k ročnímu nájezdu až 11 000 mil (17 700 kilometrů).
Vozítko má také vcelku působivé dynamické jízdní vlastnosti. Z nuly na sto kilometrů v hodině zrychlí ve verzi s pohonem všech tří kol za velmi pěkné 3,5 sekundy. V případě pohonu jen na přední kola potřebuje k dosažení stokilometrové rychlosti 5,5 sekundy.
Maximální rychlost jízdy je dle oficiálních specifikací 160 km/h, nicméně lze předpokládat, že při takové hodnotě rapidně klesne deklarovaný dojezd. Nainstalované solární panely mají plochu tři metry čtvereční a poskytují výkon 700 wattů.
Kilometry ujeté zadarmo
Aptera na svých stránkách nabízí interaktivní kalkulačku, na které si můžete spočítat, kolikrát ročně budete muset tříkolku připojit k nabíječce. Výpočet bere v úvahu zónu dle množství slunečního světla a průměrný denní nájezd v mílích.
Pochopitelně nejlepších výsledků lze dosáhnout v regionech s celoročně velkým množstvím slunečního světla, jako je Jižní Amerika, rovníkové oblasti či Austrálie. Celý svět je rozdělený do osmi zón očíslovaných od nuly do dvanácti.
Česko dle mapky spadá do druhé zóny, ve které „solární Velorex“ dokáže ze slunečních paprsků vytěžit nájezd až 8120 mil (asi 13 000 kilometrů) ročně. Při denním nájezdu do 30 kilometrů tak nebudete muset na nabíječku ani jednou za rok.
Filip Procházka z webu MyPower.cz komentuje: „Dojezd je kalkulací společnosti. Je samozřejmě otázkou, zdali nenastane problém v našich končinách při posledních dlouhodobých zatažených dnech, kdy nabíjení i jinak než ze slunce občas skutečně bude potřeba. Alespoň během podzimu, kdy jsou několikatýdenní inverze s hodně silnou oblačnosti, alébrž doba temna.“
„Na druhou stranu v regionech typu Dubai a podobně, tam svítí slunce celý rok naplno, takže tam to bude jezdit dle mého naprosto v pohodě. Ovšem v těcto arabských státech je zase ropa, takže tam ji mají celkem zdarma, i když z pohledu ekologie, proč by ne. Nicméně je řada regionů, kde dlouhé doby temna nemají. I tak jaro i léto i v našich podmínkách může být celkem OK.“
Průkopník solární mobility?
Tříkolku od Aptery lze v tomto směru označit za průkopníka solární mobility. Jde o první projekt svého druhu, vyznačující se aerodynamickým tvarem, nízkým koeficientem odporu vzduchu a minimální spotřebou elektrické energie. Dle výrobce spotřebuje na stejnou vzdálenost o 70 procent méně energie než průměrný elektromobil.
Díky tomu Aptera i bez solárního nabíjení drtí veškerou konkurenci - zatímco Tesla v nejvyšší verzi ujede na jedno nabití necelých 600 kilometrů, s tříkolkou v nejvyšší variantě se dostanete zhruba třikrát dál. V domácnostech s fotovoltaikou pak lze vozidlo nabíjet výhradně sluneční energií.
Sériová výroba těchto nesporně zajímavých vozítek bude zahájena v průběhu roku 2021. K dispozici bude několik verzí, lišících se kapacitou akumulátorů a dojezdem. Cena se pohybuje mezi 25 900 a 46 900 dolary, což je v přepočtu asi 554 000 až jeden milion korun.Jak se vám líbí „solární Velorex“ Aptera?
Zdroje: interestingengineering.com, twitter.com, greenmatters.com, aptera.us.
-
- Příspěvky: 1996
- Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
- Lokalita: Liberec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7820
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Solární „Velorex“ zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy
No čekal jsem něco nízkého placatého, aby se tam vůbec nějaký výkon panelů vešel. Tohle je pro mě nepochopitelný. Osobně nechápu proč el auta nejsou plné panelů. Cena rozdíl minimum a přidána hodnota velká.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
-
- Příspěvky: 444
- Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm
Re: Solární „Velorex“ zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy
ja to vidim takto :
- drahe jak cip (47.000$ za hentaku koko...blbost ?)
- nic to neuveze
- absolutne nevhodne pre rodinu, vhodne akurat pre hypermodernych mestskych asocialnych slizákov "žiju sám"
- deformacne zony nula, pri akejkolvek buracke ta v tom volakdo zabije, kludne aj na Fabii
- hnusny odporny starodavny otrasny interier absolutne nezodpovedajuci cenovke vozidla https://www.youtube.com/watch?v=OrQqCLRXl2w hlboko pod urovnou najlacnejsej Dacie https://www.youtube.com/watch?v=qW_SCjr83Lo
keby to muselo byt bzukajuce, tak za 27k$ nieco na tento sposob - lebo moc vela toho na vyber fakt neni :
https://www.autotrader.com/cars-for-sal ... =542747514
https://www.autotrader.com/cars-for-sal ... =550435259
https://www.autotrader.com/cars-for-sal ... =547568779
myslienku priklincovat solarne panely na strechu/karoseriu samozrejme uz dostali vsetky automobilky, Toyota + Hyundai myslim uz ponukaju aj komercne dostupne modely. V nasej zemepisnej sirke mozeme o 13.000 mil rocne akurat tak snivat a to vobec neriesime parkovanie pod strechou, v garazi atd.
Subjektivne veci : hnusne & otrasny design vonku aj vnutri ; zlahka by som sa bal jazdnych vlastnosti ale pri tej 40tke to asi bude zvladat
Executive summary : zase dalsia elektricka blbost keru si urcite nekupim.
- drahe jak cip (47.000$ za hentaku koko...blbost ?)
- nic to neuveze
- absolutne nevhodne pre rodinu, vhodne akurat pre hypermodernych mestskych asocialnych slizákov "žiju sám"
- deformacne zony nula, pri akejkolvek buracke ta v tom volakdo zabije, kludne aj na Fabii
- hnusny odporny starodavny otrasny interier absolutne nezodpovedajuci cenovke vozidla https://www.youtube.com/watch?v=OrQqCLRXl2w hlboko pod urovnou najlacnejsej Dacie https://www.youtube.com/watch?v=qW_SCjr83Lo
keby to muselo byt bzukajuce, tak za 27k$ nieco na tento sposob - lebo moc vela toho na vyber fakt neni :
https://www.autotrader.com/cars-for-sal ... =542747514
https://www.autotrader.com/cars-for-sal ... =550435259
https://www.autotrader.com/cars-for-sal ... =547568779
myslienku priklincovat solarne panely na strechu/karoseriu samozrejme uz dostali vsetky automobilky, Toyota + Hyundai myslim uz ponukaju aj komercne dostupne modely. V nasej zemepisnej sirke mozeme o 13.000 mil rocne akurat tak snivat a to vobec neriesime parkovanie pod strechou, v garazi atd.
Subjektivne veci : hnusne & otrasny design vonku aj vnutri ; zlahka by som sa bal jazdnych vlastnosti ale pri tej 40tke to asi bude zvladat
Executive summary : zase dalsia elektricka blbost keru si urcite nekupim.
-
- Příspěvky: 3342
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Solární „Velorex“ zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy
kdyby to bylo alespoň jak všechny škaredý euta "levný" Ale ne. Je to škaredý a vzhledem k tomu co to umí í šíleně drahý.
pokud nás čeká budoucnost aut takto ošklivých raději starej kouřící diesel ale co vypadá jako auto.
pokud nás čeká budoucnost aut takto ošklivých raději starej kouřící diesel ale co vypadá jako auto.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: Solární „Velorex“ zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy
OT: lubomirzova reakce mi prijde jako nazory nekterych jednodussich z idnes ci novinek, kteri se tam raduji z krachu luxusni restaurace s drahymi luxusnimi jidly diky ustrihnuti bonitni turisticke skupiny zakazniku, kteri si to muzou dovolit, s tvrzenim ze gulas s petima knedlama z nadrazni restaurace prece staci kazdemu a je to mnohem vetsi ňamka. Inu kdo je zvykly na praseci srot za par korun, ten pochopitelne stravovani v luxusni restauraci nikdy nepochopi.
Me to auto prijde jako celkem zajimavy experiment. Rikam experiment. Nikdo nerika ze takto se musi a bude globalne a hromadne vyvijet automobilova doprava. Predobjednavky prej vyprodane, jak jsem cetl. Mistni cech si to asi moc nekoupi, protoze povetsinou na to nema, neb maka v kolbence za par drobnych, a navic na podzim bude nastvanej, ze nesviti. Jsou mista na zemi, kde to je jinak a zadne doby temna tam nejsou. Ze si to zrovna lubomirz nekoupi, a ja zatim asi taky ne, nebo ze to je pro "hypermodernich mestskych asocialnych slizakov", nebo ze mu to prijde hnusne, je uplne irelevantni. No.. neva, pockame a uvidime. Mam pocit ze nekdejsi roger se vratil oknem, pote co byl vyhozen dvermi.
Me to auto prijde jako celkem zajimavy experiment. Rikam experiment. Nikdo nerika ze takto se musi a bude globalne a hromadne vyvijet automobilova doprava. Predobjednavky prej vyprodane, jak jsem cetl. Mistni cech si to asi moc nekoupi, protoze povetsinou na to nema, neb maka v kolbence za par drobnych, a navic na podzim bude nastvanej, ze nesviti. Jsou mista na zemi, kde to je jinak a zadne doby temna tam nejsou. Ze si to zrovna lubomirz nekoupi, a ja zatim asi taky ne, nebo ze to je pro "hypermodernich mestskych asocialnych slizakov", nebo ze mu to prijde hnusne, je uplne irelevantni. No.. neva, pockame a uvidime. Mam pocit ze nekdejsi roger se vratil oknem, pote co byl vyhozen dvermi.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Solární „Velorex“ zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy
A pritom i takove aerodynamicke auto nemusi byt tak hnusny a dokonce i prostor a bezpecnost lze.
A to nejsem zastancem VW grupáče.
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/xl1-3588
Jo, samozrejme to zabije cena, protoze to nikdo v milionovych seriich nema sanci prodavat.
A to nejsem zastancem VW grupáče.
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/xl1-3588
Jo, samozrejme to zabije cena, protoze to nikdo v milionovych seriich nema sanci prodavat.
-
- Příspěvky: 2786
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Solární „Velorex“ zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy
Ale takový auta by po našich silnicích (ba ani po kolejích) jezdit nemohly. Jsou totiž u nás poněkud drsnější silnice.https://www.volkswagen-newsroom.com/en/xl1-3588 píše:
...low centre of gravity (1,153 mm above ground)
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Solární „Velorex“ zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy
Podivuhodné parametre :
Šírka 2235 mm !!!!!!!!!!!!!!!!!!! To nebude žiadne City autíčko . Možno Vás nepustia ani na firemné parkovisko a bránku do svojho dvorku budete musieť vybúrať.
Tvary karosérie a vysadené predné kolá mimo obrys karosérie - to bude drtič dolných končatín pri kolíziach s chodcami - nemá šancu pre homologáciu. Bohužiaľ, aj podvozok sa počíta do jazdných odporov, nielen uhladená karoséria.
100 - 150 kW do toho namontuje len idiot, ktorý nemal nikdy kratšie auto ako 6 metrov s motorom V8.
Pekný displejček, trojkanálové audio, ... žeby to stálo za + 9500 dolárov ? No jo, nejaké vychytávky ten kriplík musí ponúkať.
Normálny konštruktér by do trojkolky dal 1 motor dozadu. Na 30 km štreky to stačí, nikto s tým trial jazdiť nebude.
Ale technická výzva tu je celkom vážna - urobiť štandardnú karosériu s maximom využiteľnej vodorovnej plochy pre umiestnenie kremíka, potom sa pohrať s novými tvarmi karosérie s dôrazom na Cx vs bezpečnosť. Aj Stealth vyzerá úplne inak ako ostatné lietadlá, ale lieta dobre a plní nové nekonvenčné požiadavky.
Šírka 2235 mm !!!!!!!!!!!!!!!!!!! To nebude žiadne City autíčko . Možno Vás nepustia ani na firemné parkovisko a bránku do svojho dvorku budete musieť vybúrať.
Tvary karosérie a vysadené predné kolá mimo obrys karosérie - to bude drtič dolných končatín pri kolíziach s chodcami - nemá šancu pre homologáciu. Bohužiaľ, aj podvozok sa počíta do jazdných odporov, nielen uhladená karoséria.
100 - 150 kW do toho namontuje len idiot, ktorý nemal nikdy kratšie auto ako 6 metrov s motorom V8.
Pekný displejček, trojkanálové audio, ... žeby to stálo za + 9500 dolárov ? No jo, nejaké vychytávky ten kriplík musí ponúkať.
Normálny konštruktér by do trojkolky dal 1 motor dozadu. Na 30 km štreky to stačí, nikto s tým trial jazdiť nebude.
Ale technická výzva tu je celkom vážna - urobiť štandardnú karosériu s maximom využiteľnej vodorovnej plochy pre umiestnenie kremíka, potom sa pohrať s novými tvarmi karosérie s dôrazom na Cx vs bezpečnosť. Aj Stealth vyzerá úplne inak ako ostatné lietadlá, ale lieta dobre a plní nové nekonvenčné požiadavky.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Solární „Velorex“ zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy
????? To je udana celkova vyska vozu 1153mm????kybos píše:Ale takový auta by po našich silnicích (ba ani po kolejích) jezdit nemohly. Jsou totiž u nás poněkud drsnější silnice.https://www.volkswagen-newsroom.com/en/xl1-3588 píše:
...low centre of gravity (1,153 mm above ground)
Prekladace atd. vse doprasi
-
- Příspěvky: 2786
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Solární „Velorex“ zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy
Běžná osobní vozidla mají těžiště kolem 650 mm nad zemí. Ve srovnání s touto hodnotou mi udaná poloha těžiště nějak nesedí.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 2680
- Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
- Bydliště: Neďaleko Košic (SR)
Re: Solární „Velorex“ zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy
Čistý blud to auto...
Ak mám kopec peňazí, tak na toto by som ani nepozrel. Kúpim si iné auto, luxusnejšie atď...
Toto nemá ani zberateľské hodnotu.
Je to jeden z ďalších nepodstatných experimentov ktoré ako prídu, tak zmyznu a nikto si na to ani nespomenie.
Škoda času stráveného písaním tohto článku.
Ak mám kopec peňazí, tak na toto by som ani nepozrel. Kúpim si iné auto, luxusnejšie atď...
Toto nemá ani zberateľské hodnotu.
Je to jeden z ďalších nepodstatných experimentov ktoré ako prídu, tak zmyznu a nikto si na to ani nespomenie.
Škoda času stráveného písaním tohto článku.
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
-
- Příspěvky: 677
- Registrován: pát lis 17, 2017 3:14 pm
- Bydliště: Liptov
Re: Solární „Velorex“ zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy
Minule som niekde na nete čítal článok o elektrických autách - viete vôbec tí čo sa tu sťažujete že e-autá majú dojazd "len" niekoľko sto kilometrov, že pôvodná koncepcia a využitie e-áut bolo zamýšlané LEN ako mestské autá s dojazdom do cca 100 km na dennodenné bežné využitie ?!
FV-1, 60°, 2019 3x Suntech STP280-20/Wfw (840Wp), EPSOLAR LS3024B (30A)
FV-2, 35°, 2020 3x CSUN 280-60P (840Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-3, 35°, 7/2020 4x Trinasolar TSM-235 (940Wp), SRNE ML 40A MPPT
FV-4, 35°, 10/2021 2x Moser 220Wp (440Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-5, 45°, 9/2022 6x Trinasolar 235Wp (1400Wp), Easun ISolar SPS 3kW
Meniče: Carspa 3000W (špičk.9000W), Easun ISolar SPS 3kW
batérie: 16x 200Ah LiFePo4 (24V) + 8x 280Ah LiFePo4 (24V)
FV-2, 35°, 2020 3x CSUN 280-60P (840Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-3, 35°, 7/2020 4x Trinasolar TSM-235 (940Wp), SRNE ML 40A MPPT
FV-4, 35°, 10/2021 2x Moser 220Wp (440Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-5, 45°, 9/2022 6x Trinasolar 235Wp (1400Wp), Easun ISolar SPS 3kW
Meniče: Carspa 3000W (špičk.9000W), Easun ISolar SPS 3kW
batérie: 16x 200Ah LiFePo4 (24V) + 8x 280Ah LiFePo4 (24V)
-
- Příspěvky: 1777
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Solární „Velorex“ zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy
píší o 5% menší baterie než rivian - takže asi 171kWh - tzn asi 107Wh/km. Většina malých eaut ma spotřebu kolem 150Wh/km, ty větší klidně 2x tolik. Což není podle mě zase o tolik lepší a obávám se že budou mít problém jak už tu padlo s homologací a bezpečností. Potom auto nabyde na velikosti a hmotnosti a spotřeba bude horší.
Na druhou stranu solární panel na elektromobilu prostě chápu. Už jen z toho pocitu že bych s tím mohl dojet na letiště, nechat to tam stát vybité a jet na dovolenou a nestresovat se z toho že se baterka samovybíjením posere.
Na druhou stranu solární panel na elektromobilu prostě chápu. Už jen z toho pocitu že bych s tím mohl dojet na letiště, nechat to tam stát vybité a jet na dovolenou a nestresovat se z toho že se baterka samovybíjením posere.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Solární „Velorex“ zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy
Nesedi ani 1.153mm ani jina hodnota.kybos píše:Běžná osobní vozidla mají těžiště kolem 650 mm nad zemí. Ve srovnání s touto hodnotou mi udaná poloha těžiště nějak nesedí.
Ja z textu pochopil, ze tyto nizka vozidla maji nizko teziste. A z rozmeru vozu jsem pochopil ze 1153mm je celkova vyska.
"Svetlost" podvozku a vysku teziste jsem z toho nevycetl . Kazdopadne to XL1 bude mit lepsi a nizsi teziste jak ten "větroň" bez kridel.
VW aspon uvedl aerodynamicky odpor hned na strankach a ano 0,189 neni odpor jako u toho větroně 0,13.
Matess: ja se docetl, ze to ma mit spotrebu pod 100Wh na "mili"
Naposledy upravil(a) NOPARasito dne sob led 02, 2021 11:28 am, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 721
- Registrován: ned úno 05, 2017 7:21 pm
Re: Solární „Velorex“ zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy
aj tak si myslim ze sa v tomto smere stagnuje. na nic nove sa neprislo. elektricke auta, nabijacie stanice, hybrid... to vsetko tu uz bolo, pred 120 rokmi. teraz sa to snazia len zabalit do noveho kabata a vytrieskat z toho co najviac penazi... vzhladom na taku staru koncepciu mali predavat elektroauta za par drobnych...
**********
•MPP Solar PIP-5048MK•3.69kWp•18kWh LiFePo4•
•MPP Solar PIP-5048MK•3.69kWp•18kWh LiFePo4•
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Solární „Velorex“ zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy
E- Citigo s cenou kolem 400t a pak to auto má smysl tyhle paskvily jsou k ničemu
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Solární „Velorex“ zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy
A to jsi neviděl Toyotudiablo007 píše:E- Citigo s cenou kolem 400t a pak to auto má smysl tyhle paskvily jsou k ničemu
Prej 350tis. .
Nechtej, aby do tebe cyklista z boku narazil
Je to ten 2hej nej paskvil.
A pritom v te zadni lajne by bylo z ceho vybrat. https://youtu.be/mqq9N0p5ckU
-
- Příspěvky: 721
- Registrován: ned úno 05, 2017 7:21 pm
Re: Solární „Velorex“ zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy
tu bude pes zakopany inde. preco proste nevyrobia elektricku "fabiu" s panelmi na streche, slabym, ale dostatocnym elektromotorom a akuratnou baterkou za ludovu cenu? ved by toho predali kvantá... a nech mi nik nevravi ze sa to vyrobit neda... namiesto toho sa objavuju na trhu rozne absurdnosti, hlavne ze to ma zrychlenie 3,5 sekundy, achjaj...
**********
•MPP Solar PIP-5048MK•3.69kWp•18kWh LiFePo4•
•MPP Solar PIP-5048MK•3.69kWp•18kWh LiFePo4•
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Solární „Velorex“ zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy
Proč pořád cpeš ty panely na střechu to je ekonomicky nesmysl a zbytečné technologický náročné na výrobu. Většina města stojí ve stínu nebo v podzemní garáži takže k ničemu.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: Solární „Velorex“ zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy
Nekupuj si to elektrokolo, ani zadne jine kolo, s*r na vsechno, je to vsechno k nicemu. Vetsina mesta je dostupna MHDckem, dej si hadr na hubu a jet salinou a trajflem prece jako vsichni ostatni. Elektrokolo, elektrokolobka, je totalne k nicemu. Na dalnici s ni nemuzes, dojezd nahov*o, na mars te to nedopravi, na mesic uz vubec ne, ve vode se s tim neda plavat, lod z toho neudelas, raketoplan taky ne, same vzletne experimenty k nicemu ...diablo007 píše:Proč pořád cpeš ty panely na střechu to je ekonomicky nesmysl a zbytečné technologický náročné na výrobu. Většina města stojí ve stínu nebo v podzemní garáži takže k ničemu.
To jsou argumenty jak noha toto. Je mi z vas na bliti panove.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 1 Odpovědi
- 1997 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 22 Odpovědi
- 3168 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od xmasin
-
- 10 Odpovědi
- 1142 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od cipis
-
- 0 Odpovědi
- 466 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Ruda
-
- 0 Odpovědi
- 926 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Brbla