Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: ned bře 26, 2023 6:24 am
PavelR píše:u nás na jižní moravě se podzim a zima vyskytuje taky. Tzn přidávám se mezi lemply s Tebou fugasi.
vážně: Ano lze provozovat FVE a EV. Ale samozřejmě s tím že když dá FVE nabiju z FVE když nedá nakoupím od eonu. Takto ano. Provozovat elektromobilitu jen z FVE - no přes zimu u mě bych nenabil ani ebike. 5,5kwp mi dává v listopad - únor tam málo, že na elektromobilitu není a ni Wh. Všechno sežere barák.
Ricardo píše:Docela se divím kolik místích solárníků tady je schopno tvrdit, že energie ze slunce není zadarmo. Moje 3,6 kWp FVE stála 60 tis a hypotetickou Teslu Model 3 by mi nabylo každý den na cca 80 km jízdy. To je ekvivalent cca 4 litrů benzínu, což je bajvoko 120 Kč denně (43 000 ročně, návratnost 1.5 roku). Kdyby někdo prodával mini-těžební zařízení, že by si každý mohl vytěžit 4 litry benálu denně to by mu lidi utrhali ruce, ikdyby to stálo 200 tisíc.
Z toho plyne, že efekt úspory z FVE se ve spojení s elektrovehiklem násobí. Je rozdíl jestli těch vyrobených 12kWh za den dodám do sítě za 2 kč/kWh tedy za 24 Kč nebo tím zásobuji dům (5 Kč/kWh a ušetřím 60 Kč tedy 2,5x tolik) nebo úplně nejlíp jestli si tím nabiji EV a ušetřím 5x tolik (120 Kč) za palivo. Možná kdyby tím někdo krmil těžební farmu na bitcoin nebo monero, tak ten poměr ještě mohl stoupnout.
Samozřejmě hater si najde tu nejhorší variantu, započte do toho baterypack 10x pylontech US3000, cenu Tesly X pro sebe a manželku a prohlásí, že připojení k DS + jedna zrezlá Felicie na LPG je mnohem ekonomicky výhodnější varianta. Co na to říct?
Ricardo píše: A tady je to vyloženě jako spolek důchodců těsně před smrtí. Tím smutnější že je tu hodně lidí co na to zdaleka nemají věk a je to vyloženě jen mind-set co tady zaseli bolševici lidem do makovic. A to i po 30 letech kvasi-demokracie.
lubomirz píše:>> Správná formulace zní: "Jde to, ale nevyplatí se, protože ...výpočet".
Jednoduchy a rychly zaver : EV ti strati na hodnote tak strasne vela penazi, plus spotrebuje na havarijnych poistkach viac nez spalovak, ze cela elektraren ti to NIKDY nevynahradi.
Uplne najekonomickejsie ajtak je kupit 6 rocnu Oktaviu za 8.000 eur s najazdom ~120.000km alebo nedajboze mensim, a potom ju drat dalsich 6 rokov a opravovat a tankovat. Ziadne EV nikdy v zivote nedobehne EKONOMICKU vyhodnost tohoto riesenia. Vypocet si kludne mozes spravit sam12 rocna Oktavia sa predava povedzme za 3.000 eur, 6 rocna stoji povedzme 8.000 eur takze na hodnote strati KAZDY ROK ~1.000 eur, dalsich 1.500 eur polozis do servisu (nie, nepolozis, cely zivot jazdim vyhradne pouzite auta a nikdy som nedal v priemere 1.000 eur do servisu rocne).
Ricardo píše:
Když vezmu Čínu, kteří tam před 30 lety pěstovali akorát rejži, tak dnes mají fabriky na výrobu křemíku pro FV panelu a počítačové čipy, většina baterií včetně Pylontechů se vyrábí v Číně, 50% všech EV se prodá v Číně.... A kde je ČR? Tady budou lemplové tvrdit že EV se nevyplatí a budoucnost není v polovodičích ale v celých vodičích, bože! Totální degenerace národa.
Ricardo píše:lubomirz píše:>> Správná formulace zní: "Jde to, ale nevyplatí se, protože ...výpočet".
Jednoduchy a rychly zaver : EV ti strati na hodnote tak strasne vela penazi, plus spotrebuje na havarijnych poistkach viac nez spalovak, ze cela elektraren ti to NIKDY nevynahradi.
Uplne najekonomickejsie ajtak je kupit 6 rocnu Oktaviu za 8.000 eur s najazdom ~120.000km alebo nedajboze mensim, a potom ju drat dalsich 6 rokov a opravovat a tankovat. Ziadne EV nikdy v zivote nedobehne EKONOMICKU vyhodnost tohoto riesenia. Vypocet si kludne mozes spravit sam12 rocna Oktavia sa predava povedzme za 3.000 eur, 6 rocna stoji povedzme 8.000 eur takze na hodnote strati KAZDY ROK ~1.000 eur, dalsich 1.500 eur polozis do servisu (nie, nepolozis, cely zivot jazdim vyhradne pouzite auta a nikdy som nedal v priemere 1.000 eur do servisu rocne).
Když koupíš Renault Zoe za 400 tis Kč s 41 kWh baterkou tak 300 tis km jezdíš za 0,1 Kč/km (66% FVE, 33% DS), takže náklady jsou 30 tis Kč.
Ta tvoje TDI ochcávka najede 300 tis km za 2 Kč/km a to budeš muset repasovat minimálně 2x vstřiky a DPF filtr za bůhví kolik. Jen za naftu dáš ukrutných 600 tis Kč plus cca 40 tis za pravidelný servis, což je víc než Renault Zoe + platby DS a to ti zbyde ještě 210 tis. Za to vpohodě pořídíš FVE 8kWp+ Axpert MAX 7,2kW+US3000, to je nějakých 170 tis. A to se bavíme jen o úspoře za palivo. Připočti si 200 tis cenu oktávky a odečti nějaké úspory z FVE co ti krmí barák. Ještě pořád se vyplatí diesel?
Takže ujet 300 tis km:
- TDI = cca 900 tis.
- EV Zoe + 8kWp FVE = cca 600 tis
Takže EV ušetří 300 tis Kč což je 1/3 nákladů a to ikdyž započítám pořízení FVE. Úspory z krmení baráku FVE budou dalších 100 tis. Kč. Já nevím ale čísla jasně mluví ve prospěch EV. Ostatně jak jinak když 80% z ceny paliva jde státu na daních a tudíž to prostě nemůže být výhodnější už z principu?
Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 0 návštevníků