Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: ned kvě 28, 2023 1:17 pm
dumi píše:Ricardo: nejak v tom tvym kalkulu nezahrnujes tech x set tisic ridicu co prijde o praci a budou na podpore
fugas píše:Řeč byla o návratnosti FVE za 1.5 roku.A to díky provozu EV celoročně z 3.6kWp.To je samozřejmě nesmysl.
Ricardo píše:fugas píše:Řeč byla o návratnosti FVE za 1.5 roku.A to díky provozu EV celoročně z 3.6kWp.To je samozřejmě nesmysl.
3,6 kWp vyrobí za rok 4000 kWh = při spotřebě auta 15 kWh/100km ujedeš 26 000 km/rok ZADARMO.
Tedy oproti TDI ušetříš nějakých 52 000 Kč/rok. Tedy návratnost 3,6kWp FVE za 60 000 je 1,2 roku. V zimě co nedá FVE tak dotáhnu z DS za 2 Kč/kWh. Pořád je to lepší jak živit TDI kde jezdíš za 12 Kč/kWh. Malá FVE = nemusím řešít přebytky a vytěžovače, vše se spotřebuje v EV a tudíž návratnost je přímo ukázková. Kde pořád vidíš problém?
Z toho plyne, že FVE je relativně fajn, ale teprve kombinace FVE + EV dává ekonomický smysl. Tím spíš že nemusím investovat do drahých Lifepo batterylpacků, protože v Tesle 3 mám 75 kWh a můžu z toho krmit celý barák skoro 14 dní.Takže EV vlastně stojí navíc jen 560 tis. což je cena normálního auta. Plus ten obrovský bonus že celá zásobárna energie je mobilní, takže kdo má chalupu tak opět nepotřebuje drahé pylony, stačí mu panely + Axpert. Samozřejmě ojetý Renault Zoe s 41 kWh baterií za 400 tis bude ještě cenově výhodnější. Respektive 11x Pylontech US3000 = 41 kWh = 440 tis, cože je víc než celý ojetý EV.
- Tesla model 3 ......... 75 kWh .... 1,4 mega
- 21xPylon US3000... 75 kWh ... 0,84 mega
Z toho plyne, že jakékoliv velké domácí baterypacky jsou vyloženě vyhozené prachy, pokud dotyčný provozuje auto. Respektive EV zvyšuje ekonomickou návratnost FVE cca 6x násobně. Provoz auta se spalovacím motorem stojí cca 12 kč/kWh. EV tedy nejen radikálně zvyšuje návratnost na 6x, ale zároveň nahrazuje drahé domácí velkokapacitní úložiště.
PavelR píše:pokud mas baterii mobilni tak pokud je baterie na cestach tak nevyrabis. Toto odecti od vyroby FVE a 80% vyroby je jaro leto co s timto?? tzn baterie tzn auto musi ! byt doma kazdy den od cca 7:00 do cca 19:00. Jinak nevyrabis. Ty jezdis jen v noci?
diablo007 píše:PavelR píše:pokud mas baterii mobilni tak pokud je baterie na cestach tak nevyrabis. Toto odecti od vyroby FVE a 80% vyroby je jaro leto co s timto?? tzn baterie tzn auto musi ! byt doma kazdy den od cca 7:00 do cca 19:00. Jinak nevyrabis. Ty jezdis jen v noci?
On koupi auta dvě aby jedno nabíjel.
Tahle debata je mimo. Trošku mi to připomíná Tesla fanatiky co jsou schopni hejtrovat člověka co řekne že mu nové auto sedí slicovanim jako auto co někdo v garáži opravil z totalky odepsané pojišťovnou
PavelR píše:diablo007 píše:PavelR píše:pokud mas baterii mobilni tak pokud je baterie na cestach tak nevyrabis. Toto odecti od vyroby FVE a 80% vyroby je jaro leto co s timto?? tzn baterie tzn auto musi ! byt doma kazdy den od cca 7:00 do cca 19:00. Jinak nevyrabis. Ty jezdis jen v noci?
On koupi auta dvě aby jedno nabíjel.
Tahle debata je mimo. Trošku mi to připomíná Tesla fanatiky co jsou schopni hejtrovat člověka co řekne že mu nové auto sedí slicovanim jako auto co někdo v garáži opravil z totalky odepsané pojišťovnou
A v zime co? dva permanentne vybity vehykly, takze ruce na bradavky a poklusem na vlak ci autobus.
Jen aby bylo jasno. Jsem nadsenec do fve i elektromobility i kdyz jeste euto nemam a jednou ho chci mit. Akorat v me lokaci nabijet jen z fve proste nejde. To neni negace to je realita. Kdyz odectu spotrebu domu tak uz moc nezbyva i kdybych moc chtel tak muzu samozrejme posilit, ale i tak jsem s autem pres den v praci. Neco by se samozrejme dobilo odpoledne, ale samostatnost z fve to ne
Ricardo píše:fugas píše:Řeč byla o návratnosti FVE za 1.5 roku.A to díky provozu EV celoročně z 3.6kWp.To je samozřejmě nesmysl.
3,6 kWp vyrobí za rok 4000 kWh = při spotřebě auta 15 kWh/100km ujedeš 26 000 km/rok ZADARMO.
Tedy oproti TDI ušetříš nějakých 52 000 Kč/rok. Tedy návratnost 3,6kWp FVE za 60 000 je 1,2 roku. V zimě co nedá FVE tak dotáhnu z DS za 2 Kč/kWh. Pořád je to lepší jak živit TDI kde jezdíš za 12 Kč/kWh. Malá FVE = nemusím řešít přebytky a vytěžovače, vše se spotřebuje v EV a tudíž návratnost je přímo ukázková. Kde pořád vidíš problém?
Z toho plyne, že FVE je relativně fajn, ale teprve kombinace FVE + EV dává výrazný ekonomický smysl v ČR (elegantně obchází scházející Netmetering/virtuální baterii). Tím spíš že nemusím investovat do drahých Lifepo batterylpacků, protože v Tesle 3 mám 75 kWh a můžu z toho krmit celý barák skoro 14 dní.Takže EV vlastně stojí navíc jen 560 tis. což je cena normálního auta (pominu fakt že ta Tesla má akceleraci jako Porsche 911 za 4 mega nebo že bude mít autopilota což VW bude mít tak za 20 let). Plus ten obrovský bonus že celá zásobárna energie je mobilní, takže kdo má chalupu tak opět nepotřebuje drahé pylony ani DS. Samozřejmě ojetý Renault Zoe s 41 kWh baterií za 400 tis bude ještě cenově výhodnější. Respektive 11x Pylontech US3000 = 41 kWh = 440 tis, cože je víc než celý ojetý EV.
- Tesla model 3 ......... 75 kWh .... 1,4 mega
- 21xPylon US3000... 75 kWh ... 0,84 mega
Z toho plyne, že jakékoliv velké domácí baterypacky jsou vyloženě vyhozené prachy, pokud dotyčný provozuje auto. Respektive EV zvyšuje ekonomickou návratnost FVE cca 6x násobně. Provoz auta se spalovacím motorem stojí cca 12 kč/kWh. EV tedy nejen radikálně zvyšuje návratnost na 6x, ale zároveň nahrazuje drahé domácí velkokapacitní úložiště.
Ale třeba mi tady místní lemplové budou dál tvrdit, že EV nedává smysl nebo že FVE nemůže mít krátkou návratnost
PavelR píše:pokud mas baterii mobilni tak pokud je baterie na cestach tak nevyrabis. Toto odecti od vyroby FVE a 80% vyroby je jaro leto co s timto?? tzn baterie tzn auto musi ! byt doma kazdy den od cca 7:00 do cca 19:00. Jinak nevyrabis. Ty jezdis jen v noci?
diablo007 píše:Můžeš mi říci proč neustále pleteš jablka a hrušky ? Pokud propocitavaš návratnost fve v kWh tak to neprepocitavej ale naftu ale opět na kWh které by jsi do toho mohl nakoupit a rozhodně to nebude naftou . Takže 4000kwh což je scifi z 3,6 kwp na střeše jelikož jsi opomel činnost a vlastní spotřebu měniče a jsinreaone kolem 3000kwh a cena 1kwh nakoupena v zásuvce když máš elektromobil je kolik 2,5-3kc/kWh. Takže 3000kwh i při horší ceně 3kc/kWh je tedy hodnota vyrobené energie z fve 9000kc/ rok a to sem asi hodně optimistický tak se vrať na zem a návratnost za 1,5 roku už výpusť z hlavy je to nesmysl
PavelR píše:S tou fackou se uklidni
Ano takže pokud si kvůli tomu musím koupit dva elektromobily ... OK jeden je na cestách - druhý se musí nabíjet. Druhý den ráno je vyměním. Takto ano Pokud vyjedou z baráku oba tak už máme problém. Nenabíjíme a vytváříme deficit v podobě kdy se obě auta vrátí domů.
Jak vyřešíš že většina z tvých teoretických 4mwh před snížením o ztráty se vyrobí jaro léto.
Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 0 návštevníků