Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: pon dub 12, 2021 8:01 am


YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Novinky, zajímavosti, věda a technika v oblasti solární energie.
PředchozíDalší

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvekod rottenkiwi » sob srp 08, 2020 10:17 pm

Ale to nie je problém výrobcu v USA či EU, to je problém V4, zoberme plat v IT sektore
v BA alebo Viedni, cca. 9000 €, takže koľko platov potrebuje takýto človek na euto
a FVE ? Že sme u nás išli zlým smerom a nie sme na špičke vo výrobe áut na svete
a že nemáme eutá a baterky do nich za naše ceny, to je problém nevzdelanosti
a lenivosti ľudí u nás niečo vymyslieť, vyrobiť a byť v tom najlepší na svete.

Muskovi sa smiali a koľko má za sebou vydarených projektov ?

A koľkokrát už bol na hranici krachu a stále mu niekto pomohol.
Zbohom. BTC Kiwi Haven Artemis XHV - Ryzen 3600 OC - spotreba Covid, stress. exercise 20250 KWh
Today: 33.42 Yest: 21.71 Week: 162.66 30 Days: 567.02 [kWh]
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 4145
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvekod PavelR » sob srp 08, 2020 10:23 pm

elektromobilita se rozbíhá. Myslí si že nelze změny takovýho rozsahu v dopravě udělat za pár let. To je spíš na dekády.
Když auta začínala tak vlastnit jedno bylo něco a rozhodně né pro každýho. Dneska jeden až dva fosily jsou standart.
S elektro/vodíkovým/kdový jakým novým pohonem to bude za pár desítek let stejný. Taky se tomu musí přizpůsobit infrastruktura, ekonomika ...
PavelR
 
Příspěvky: 2600
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvekod PavelR » sob srp 08, 2020 10:27 pm

rottenkiwi píše:Ale to nie je problém výrobcu v USA či EU, to je problém V4, zoberme plat v IT sektore
v BA alebo Viedni, cca. 9000 €, takže koľko platov potrebuje takýto človek na euto
a FVE ? Že sme u nás išli zlým smerom a nie sme na špičke vo výrobe áut na svete
a že nemáme eutá a baterky do nich za naše ceny, to je problém nevzdelanosti
a lenivosti ľudí u nás niečo vymyslieť, vyrobiť a byť v tom najlepší na svete.

Muskovi sa smiali a koľko má za sebou vydarených projektov ?

A koľkokrát už bol na hranici krachu a stále mu niekto pomohol.


za takový plat není problém. Ti už si třeba v eutech jezdí.

Ale jsou i jiné sektory kde lidé pracují a bez nich by to taky nešlo.
PavelR
 
Příspěvky: 2600
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvekod rottenkiwi » sob srp 08, 2020 10:44 pm

Zbohom. BTC Kiwi Haven Artemis XHV - Ryzen 3600 OC - spotreba Covid, stress. exercise 20250 KWh
Today: 33.42 Yest: 21.71 Week: 162.66 30 Days: 567.02 [kWh]
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 4145
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvekod lubomirz » sob srp 08, 2020 10:54 pm

no jasne, kazdy druhy ITckar ma v Bratislave alebo vo Viedni 9000 eur, urcite... ani kazdy treti ani kazdy piaty.
Ani superhruba mzda (teda aj vsetky naklady zamestnavatela, odvody, poistenia co plati atd), nieze ciste na ucet.
lubomirz
 
Příspěvky: 444
Registrován: ned kvě 31, 2020 4:25 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvekod JonasPP » sob srp 08, 2020 11:39 pm

Takto zaujato a sem tam nasrato,že Mi niekto nadava,som už davno nečital toto forum. Posledne,keď tu bol romeo,tak sa tu takto na ostrie noža debatilo.
No ale k veci.
Nik nespomenul standby spotrebu elektromobilu. Najhoršie je na tom tesla S. Ta denne zožerie skoro 2kWh a to sa ani z miesta nepohne.
Druha vec su tie prapodivne čisla a nesulad,alebo lepšie povedane priepasť medzi porovnavanim aut.
Som tu už ozaj dlho a preskakal som viac uvah,debat a ozajstneho vyčislenia,než by som dokazal znova niekoho ťahať za nos. Teda ako sa da porovnavať elektromobil a spalovak pri nabijani z FVE??? No neda,tak čo to je tu za debata!??
Ak už ozaj chcem porovnavať to čo sa tu spomenulo,tak jedine rovnake auta a v zavislosti k FVE!.
Teda Tesla+DS a Tesla+FVE+DS,nie ešte do toho pchať spalovak,lebo to je zavadzanie a uplne rozdielne špecifikacie. Ak už,tak totožne auto ako spalovak a elektromobil+ veškere naklady.
Najhoršie zavadzanie,čo som ale zaznamenal je ta FVE. Ak sa tam nedaju skutočne čisla,tak optimistu++++ neberiem ani do uvahy,lebo to som zažil 20 rokov do zadu v reklamach,že 100W panel da za deň 2,4kWh ,možno ešte viac a dokonca aj v zime. Tie ostatne veci,ako autopilotne taxi,použivanie auta ako hlavneho uložiska,pardon,jedineho uložiska k FVE a ine bludy,tak to je totalne cez čiaru prešľap,lebo sa vôbec neberu v potaz ostatne suvisiace a dôležite skutočnosti.

Tiež mame v robote takych judr,mudr,pudr a inych vzdelancov,čo iba na papieri a v kalkulačke žiju svoj život. Lenže skutočnosť je o viac ako 50% uplne inde a ty preštudovanci to ozaj nechcu pochopiť,veď na papieri im to ukazuje inak. Ako priklad je čmeliak. Papier a študovany mudrosrači tvrdia,že na jeho veľkosť a hmotnosť ma male kridla,teda nemôže lietať. Tak už mu to konečne povedzte,lebo ten o tom nevie a tak si veselo lieta.
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
Uživatelský avatar
JonasPP
 
Příspěvky: 1202
Registrován: pon srp 31, 2015 10:36 am
Bydliště: Okolie Popradu SR

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvekod fugas » ned srp 09, 2020 7:59 am

rottenkiwi píše:Ale to nie je problém výrobcu v USA či EU, to je problém V4, zoberme plat v IT sektore
v BA alebo Viedni, cca. 9000 €, takže koľko platov potrebuje takýto človek na euto
a FVE ? Že sme u nás išli zlým smerom a nie sme na špičke vo výrobe áut na svete
a že nemáme eutá a baterky do nich za naše ceny, to je problém nevzdelanosti
a lenivosti ľudí u nás niečo vymyslieť, vyrobiť a byť v tom najlepší na svete.

Muskovi sa smiali a koľko má za sebou vydarených projektov ?

A koľkokrát už bol na hranici krachu a stále mu niekto pomohol.

Ne ne a ne.To je další demagogie.Schopných (opravdu schopných, ne těch co si to myslí a postrádají špetku sebereflexe) jsme měli vždy dostatek.Jenže se vždy našel vlastizrádce, který protlačil prodej know how za dolárky a to i s fabrikami.O co neměli zájem, tomu vymysleli chřipku a pobili, vlemi obecně řečeno.
Muska vůbec nezmiňuj.Zkus si dohledat co je to za člověka, z jakých kruhů.Myslíš si že je taková hlava, že vyvíjí vesmírný program a bokem špičkové elektromobily?Momentálně posílá do vesmíru desítky družic pro 5G.To asi abys měl rychlejší internet...
Vzdělanost do toho vůbec nepleť, když si zde dva dny notuješ s člověkem, který mluví evidentně z cesty.
Systém 24V ,Epsolar ET6415 MPPT ,zatím 1360Wp poly ,500Ah OpZs ,DC/DC beze jména ,ale s větráčkem 24V/12V/30A ,Power Jack 5000LF.
Nyní v přestavbě P106 Electric LiIon 100Ah.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
 
Příspěvky: 1403
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvekod dano » ned srp 09, 2020 9:29 am

rottenkiwi píše:Ale to nie je problém výrobcu v USA či EU, to je problém V4, zoberme plat v IT sektore
v BA alebo Viedni, cca. 9000 €, takže koľko platov potrebuje takýto človek na euto
a FVE ? Že sme u nás išli zlým smerom a nie sme na špičke vo výrobe áut na svete
a že nemáme eutá a baterky do nich za naše ceny, to je problém nevzdelanosti
a lenivosti ľudí u nás niečo vymyslieť, vyrobiť a byť v tom najlepší na svete.

Muskovi sa smiali a koľko má za sebou vydarených projektov ?

A koľkokrát už bol na hranici krachu a stále mu niekto pomohol.



S tym platom v IT sektore si uplne mimo, pozri napriklad profesia.sk nenajdes v ramci IT sektora ani polovicu toho, co uvadzas.
Poznam cloveka, co ma urcite vacsi cisty zisk v "IT sektore", ale je to podnikatel a vyuziva svoje monopolne postavenie na trhu v CZ & SK a ked som sa s nim o tom bavil, nema dovod si kupovat EV z dovodu pohodlnosti, podobne nerozmysla ani o FVE, naco by mu bola, (len by mu to spatilo peknu strechu) ked nevie kam davat peniaze. Musis pochopit, ze ludia ktori maju vela penazi rozmyslaju diametralne inak, ako ludia tu na fore.
Muska ani nebudem komentovat, kto sleduje co stvara a ako sa sprava, vie o com pisem.
dano
 
Příspěvky: 354
Registrován: pát zář 01, 2017 7:54 am

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvekod rottenkiwi » ned srp 09, 2020 1:07 pm

Popravde nechápem prečo na takom fóre tak reagujete na toho človeka.

K tomu platu IT. Koľko je 100000130000 CHF v EUR ?

Kritizovali ste, že 3.6 kWp nevyrobí 4 MWh.

Ale pozrite sa na stránky zhotoviteľov, každá druhá má toto:

Na zemský povrch ročně dopadá v našich klimatických podmínkách zhruba 1000 kWh energie na každý metr čtvereční. Solární panel ale z této energie umí využít jen část. V praxi tedy počítejte, že 1 kWp instalovaného výkonu vyrobí v našich podmínkách průměrně cca 900-1150 kWh elektrické energie. Rozptyl je dán hlavně geografickým umístěním elektrárny, sklonem a orientací panelů, nadmořskou výškou a počtem slunečných dnů v daném roce.


V praxi platí, že 1 kWp inštalovaného výkonu FVE za kalendárny rok v našich zemepisných šírkach vyrobí elektrickú energiu 1.200 kWh (1,2 MWh). Samozrejme sú tu zemepisné rozdiely.

Spomínaná FVE 2 kWp vyrobí na Slovensku ročne 2.400 kWh (2,4 MWh) elektrickej energie.

Aj FVE vyrába elektrickú energiu rozdielne počas mesiacov v roku. Inak cez leto, inak cez zimu. (Samozrejme v noci FVE elektrickú energiu nevyrába).


A ak písal, že pomocou EV ušetrí oveľa viac, ako keby to predal do DS,
tak tiež to platí, ale ak si spočítame cenu FVE a cenu benzínu - nafty
za posledných pár rokov, tak zatiaľ je pri účinnosti spaľ. motora, ceny el.
energie a hmotnosti EV/auta, ekonomickejšie jazdiť na el. z FVE.

A teraz je tu množstvo vecí, ktoré sa napr. tažko prepočítavajú na peniaze,
ako napr. 5000 mrtvych na choroby dých. systému, tažké kovy v pečeni,
bolesti hlavy a očí súvisiace s kvalitou ovzdušia, čo má však nemalé ekonomické
dosledky napr. na práceneschopnosť príp. invaliditu.

Takže skor by som pochopil, keby tu bola podpora PHEV/BEV a nie samé
negatívne komenty, že sa to nedá. Dá sa, len:
1. treba si veriť, bez toho to nejde - nutná podmienka
2. treba sústavne a systematicky študovať
3. je nutné veciam porozumieť a vyrobiť matematické modely
4. nefungujú v praxi - znova na bob 2.
5. funguje to v praxi
6. získať ľudí čo tomu veria a rozmejú
7. založiť firmu - najlepšie v zahraničí - lebo negativita u nás
8. získať kapitál
9. presvedčit veľké firmy, že nie som pre ne konkurencia
10. získať čo najviac ocenení v preztížnych médiách
11. zistiť kedy je daná technológia na vrchole
12. všetko predať konkurencii a ísť na bod 1. s novou ideou

Ono aj malé decko po prvom kroku neuspeje a padne.
A to mu rodičia všemožne pomáhajú.

Ale čo dospelý, keď jeho projektu verí 10 ľudí a 10000 mu nepraje
a kritizuje a znechucuje, ako je to ťažké odolávať roky tlaku
a dokázať že mat. a fyz. v praxi funguje ?
Zbohom. BTC Kiwi Haven Artemis XHV - Ryzen 3600 OC - spotreba Covid, stress. exercise 20250 KWh
Today: 33.42 Yest: 21.71 Week: 162.66 30 Days: 567.02 [kWh]
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 4145
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvekod ikovlabs » ned srp 09, 2020 1:14 pm

JJ tak to bychom meli teorii.Tak a v praxi se holt nevymacka 4MW.Protoze cely retezec nema 100 procentni ucinnost jak vime.
Hlavni problem teto diskuze je - idelani prodluzka.
Proste v idelalnim pripade budu mit pripojeny EV furt i kdyz s nim potrebuji jezdit a tim padem bude idealne fungovat pocty s FVE....
Tak a ted tu idealni prodluzku prosim :-)
ikovlabs
 
Příspěvky: 518
Registrován: úte črc 22, 2014 5:14 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvekod mypower.cz » ned srp 09, 2020 1:17 pm

dano píše:Poznam cloveka, co ma urcite vacsi cisty zisk v "IT sektore", ale je to podnikatel a vyuziva svoje monopolne postavenie na trhu v CZ & SK a ked som sa s nim o tom bavil, nema dovod si kupovat EV z dovodu pohodlnosti, podobne nerozmysla ani o FVE, naco by mu bola, (len by mu to spatilo peknu strechu) ked nevie kam davat peniaze. Musis pochopit, ze ludia ktori maju vela penazi rozmyslaju diametralne inak, ako ludia tu na fore.


Z jednoho nejakeho konkretniho znameho, ktery navic neni dosud nakazen solaritidou, jak se vyse uvadi, bych zavery o premysleni vsech lidi tohoto typu rozhodne nedelal. Prilis maly vzorek pro jakoukoliv osobni zkusenost a soudy o tom, jak lide premysli. Lide totiz premysli naprosto ruzne a to i ti, kteri maji nektere attributy sveho zivota podobne - treba vysi prijmu.
Uživatelský avatar
mypower.cz
Site Admin
 
Příspěvky: 4594
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvekod matobabetak » ned srp 09, 2020 1:23 pm

chcel by som vidiet ako pridem na dopravny inspektora na slovensku:dobry den, chcem zapisat zmenu v TP, zmena motora na elektricky... uz nemusim na emisnu?
nie ze by ta len vykopli este by ta zavreli za vsobecne ohrozenie :) tu nevedia ani zapisat sajdkaru k motorke, nie to este ze zo spalovaku urobis elektro :)
Naposledy upravil matobabetak dne ned srp 09, 2020 1:29 pm, celkově upraveno 1
[5x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, rashberyy pi3, ICC
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
matobabetak
 
Příspěvky: 510
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvekod fugas » ned srp 09, 2020 1:24 pm

Shodneme se prosím?Že 4000kWh ročně neznamená 12kWh dnně?Věřím že po tvých zkušenostech s FVE ano.Takže se shodneme i v tom, že nelze elektromobil nabít denně 12kWh po celý rok z FVE 3.6.Snad se shodneme i v tom, že majitel EV nemůže přepočítávat naftu/benzín na energii z FVE, ale na energii z DS.Tím nikdo nikoho neodrazuje, jsou to základní principy.Popletené pojmy s dojmy prezentované arogantním způsobem ani jinam v důsledku vést nemohou.
Reakce si ten člověk vysloužil napadáním ostatních na základě svých zcela mylných představ a neurvalým hulvátským přístupem mistra světa v demagogii.Tímto to za sebe uzavírám, protože to sem nepatří stejně jako arogantní výstupy.
Systém 24V ,Epsolar ET6415 MPPT ,zatím 1360Wp poly ,500Ah OpZs ,DC/DC beze jména ,ale s větráčkem 24V/12V/30A ,Power Jack 5000LF.
Nyní v přestavbě P106 Electric LiIon 100Ah.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
 
Příspěvky: 1403
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvekod rottenkiwi » ned srp 09, 2020 1:38 pm

To je pravda že 4 kWp nedá 12 kWh denne po celý rok.
Ale to nie je ani potrebné.V lete mi dá 4 kWp napr. 29 kWh,
v zime aj menej ako 0.5 kWh denne.

Ale ak viem danú energiu v lete v čase VT spotrebovať,
tak možem potom v zime dobíjať z NT lacnejšie a ešte som ušetril. / len na cene za kWh /

A ďalšie šetrenie je, že nepálim 6 l benzínu, možno aj viac,
ale 11 až 15 kWh / 100 km, pri Eco režime jazdy u EV / PHEV.
Ak jazdím prevažne cez mesto, tak rekuperujem.

Ak porovnáme nejaké malé auto za 12000 € a malé PHEV za 18000 €,
tak už len spočítať, koľko ušetrím na servise, poistke a palive pri danom
ročnom nájazde, a či mi dojazd PHEV bude stačiť do práce a spať,
ak mi zamestnávateĺ neumožní nabíjať aj vo firme kde parkujem.

A ešte ak štát dá 8000 € na EV plus nejaký uvádzací bonus 2000 - 4000 € u EV.

U mňa napr. za 7 r. u Clia mi vychádza po započítaní poistky, servisu, EK, STK,
1 km na 0.3048 €.

U ebiku 1 km na 0.094736 €.

Takže od jari do jesene jazdím do 90 km vzdialenosti na ebiku.
Zbohom. BTC Kiwi Haven Artemis XHV - Ryzen 3600 OC - spotreba Covid, stress. exercise 20250 KWh
Today: 33.42 Yest: 21.71 Week: 162.66 30 Days: 567.02 [kWh]
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 4145
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvekod dano » ned srp 09, 2020 1:51 pm

mypower.cz píše:
dano píše:Poznam cloveka, co ma urcite vacsi cisty zisk v "IT sektore", ale je to podnikatel a vyuziva svoje monopolne postavenie na trhu v CZ & SK a ked som sa s nim o tom bavil, nema dovod si kupovat EV z dovodu pohodlnosti, podobne nerozmysla ani o FVE, naco by mu bola, (len by mu to spatilo peknu strechu) ked nevie kam davat peniaze. Musis pochopit, ze ludia ktori maju vela penazi rozmyslaju diametralne inak, ako ludia tu na fore.


Z jednoho nejakeho konkretniho znameho, ktery navic neni dosud nakazen solaritidou, jak se vyse uvadi, bych zavery o premysleni vsech lidi tohoto typu rozhodne nedelal. Prilis maly vzorek pro jakoukoliv osobni zkusenost a soudy o tom, jak lide premysli. Lide totiz premysli naprosto ruzne a to i ti, kteri maji nektere attributy sveho zivota podobne - treba vysi prijmu.


Jasne ja som pisal iba o jednom, ktoreho poznam, ma VS technicke vzdelanie, pracuje v IT sektore a ma prijem aby si mohol dovolit luxus ako je tesla. Samozrejme, ze to nieje relevantna vzorka, poznam aj inych "bohatych" ludi, ti peniaze ale ziskali inak ako pracou v IT sektore, o nich pisat nechcem a ani nebudem, lebo by tu z toho bol bulvar 8-)
V kazdom pripade staci sledovat, kto ma na streche FV panely, v milionarskej stvrti som v zivote nejaku FVE nevidel, mozno este tak fototermiku ak maju bazeny.
dano
 
Příspěvky: 354
Registrován: pát zář 01, 2017 7:54 am

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvekod rottenkiwi » ned srp 09, 2020 2:00 pm

Ja zas mám kamoša, ktorý má IT firmu a má FVE na dvoch domoch aj vo firme,
ale napr. EV nemá.
Ale napr. u príbuzných v USA a okoli je to takto:
https://www.google.com/maps/@34.0147024 ... a=!3m1!1e3
Zbohom. BTC Kiwi Haven Artemis XHV - Ryzen 3600 OC - spotreba Covid, stress. exercise 20250 KWh
Today: 33.42 Yest: 21.71 Week: 162.66 30 Days: 567.02 [kWh]
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 4145
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvekod vlkazajac » ned srp 09, 2020 2:01 pm

matobabetak píše:chcel by som vidiet ako pridem na dopravny inspektora na slovensku:dobry den, chcem zapisat zmenu v TP, zmena motora na elektricky... uz nemusim na emisnu?
nie ze by ta len vykopli este by ta zavreli za vsobecne ohrozenie :) tu nevedia ani zapisat sajdkaru k motorke, nie to este ze zo spalovaku urobis elektro :)


Daj tomu trochu fazónu, nie si puberťák, ktorému ešte nepovedali o tom, že na veľa vecí je zákon. Tvoja prvá relevantná otázka na DI či ako sa to teraz nazýva, by mala byť:
Dobrý deň, chcem sa opýtať, aký je zákonný postup pri výmene motora ( = hlavného komponenta ) za elektrický, resp. aké sú podmienky prestavby MV.
Občan, ktorý nepozná právne predpisy a neunúva sa oboznámiť s nimi, sa veľmi ľahko stane sám verejnou hrozbou.

Je to tu strata času. Skúsim sa vrátiť na začiatok témy, a prebrať si to, čo mi chce video ukázať.
1060 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1920 Wp, 3 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 3020
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvekod mypower.cz » ned srp 09, 2020 2:11 pm

dano píše:Jasne ja som pisal iba o jednom, ktoreho poznam, ma VS technicke vzdelanie, pracuje v IT sektore a ma prijem aby si mohol dovolit luxus ako je tesla. Samozrejme, ze to nieje relevantna vzorka, poznam aj inych "bohatych" ludi, ti peniaze ale ziskali inak ako pracou v IT sektore, o nich pisat nechcem a ani nebudem, lebo by tu z toho bol bulvar 8-)
V kazdom pripade staci sledovat, kto ma na streche FV panely, v milionarskej stvrti som v zivote nejaku FVE nevidel, mozno este tak fototermiku ak maju bazeny.


Zadal jsem tedy do googlu "Milionarska ctvrt". Jeden z prvnich vysledku je web https://www.praha6.cz/aktuality/nejdraz ... 2005-02-08 Napriklad prazska ctvrt Hanspaulka FVE primo uprostred: https://en.mapy.cz/zakladni?x=14.370901 ... d=15308234
Brno - masarykova ctvrt - okraj FVE primo uprostred https://en.mapy.cz/zakladni?x=16.584498 ... &id=113854
Zlín Nivy, FVE primo uprostred ... https://en.mapy.cz/zakladni?x=17.684015 ... &id=138622

FV panely ma ten, koho to zajima. Bez ohledu na to, zdali je to bzilionar bydlici v bzilionarske ctvrti nebo ne. :))
Uživatelský avatar
mypower.cz
Site Admin
 
Příspěvky: 4594
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvekod Ricardo » pon srp 10, 2020 11:36 am

rottenkiwi píše:To je pravda že 4 kWp nedá 12 kWh denne po celý rok.
Ale to nie je ani potrebné.V lete mi dá 4 kWp napr. 29 kWh,
v zime aj menej ako 0.5 kWh denne.

Přesně tak, v létě mi FVE dá víc, a zároveň víc jezdím autem (výlety, dovolená atd.). V zimě osobně jezdím méně autem. Ty 4 MWh/h jsou 10.9 kWh/den celoroční průměr, což je dle ofiko průměrný roční zisk z instalovaného FV výkonu. Plus nějaké ztráty na MPPT DC/DC konverzi + ztráty na měniči DC/AC konverzi a jak tu někdo psal může to být 3 MWh/rok, tedy průměr 8,2 kWh/den.

@Admine:
1. jak dlouho tady budeš tolerovat lži od Fugase a spol, kteří jsou schopni zpochybňovat oficiální data ziskovosti FV panelů a překrucují i to co píšu já? Tyhle lži když uvidí nějaký nováček co se rozhoduje o stavbě FVE tak dost možná se rozhodne žádnou FVE nestavět. Už jenom to množství negativních a haterských příspěvku (pominu že jsou to navíc lži) jej odradí od tohoto fóra a potažmo od celé FVE komunity. Proboha nejsme na idnesu kde je to samej frustrovanej hater.

2. Jak dlouho budeš tolerovat, že do vlákna o EV AUTECH chodí hateři lhát že se EV nevyplatí? Řekni mi proč sem vůbec lezou? Chodím snad já jakožto majitel PIP5048MK do vlákna o Victronu psát podobný sračky že Victron se nevyplatí? Ne, protože jsem normální. Jak by to vypadalo kdyby každej chodil hejtovat a lhát do vláken o kterých nic neví?

Proč si nevytvoří vlastní vlákno s názvem "Jsem lempl a nenávidím EV"? Tam mi ty jejich lži nevadí protože bych tam nelezl zase já. Je ovšem otázka jestli je dobré takové hatery vůbec mít na fóru.

fugas píše:Muska vůbec nezmiňuj.Zkus si dohledat co je to za člověka, z jakých kruhů.Myslíš si že je taková hlava, že vyvíjí vesmírný program a bokem špičkové elektromobily?Momentálně posílá do vesmíru desítky družic pro 5G.To asi abys měl rychlejší internet...


Admine, tyhle lži o Muskovi tady jako hodláš podporovat? Elon Musk jakožto nyní jeden z nejschopnějších lidí na světě, naprostý fenomén, který utekl z JAR jako středoškolák s batůžkem do Kanady a vlastní pílí z nuly založil několik veleúspěšných start-upů, Zip2 (koupil Compaq za 20 mil USD), Paypal/X.com (koupil eBay za 1,5 miliardy USD), Tesla, SpaceX, Starlink, Boring, Hyperloop, Neuralink.... přičemž jenom Tesla má dnešní hodnotu 284 miliard USD (Musk vlastní 30%?) a to má rozestavěné další 2 gigafactory a třetí čínská GF3 ještě zdaleka nejede na plný výkon..... Tenhle člověk by se měl dávat jako příklad všem děckám jako pozitivní příklad kam to lze dotáhnou vlatní prací. A ne o něm lhát jako fugas a spol.

Admine, víš co říká Musk: "Čím déle čekáš s vyhazovem člověka (lempla), tím déle pracuješ s člověkem, kterého stejně nakonec vyhodíš a tak stihne napáchat daleko více škody." Musk by na tvém místě tohle forum protřídil, že by hateři nestačili ani říct nashledanou.
10x Bi-facial Canadian Solar Poly 365Wp BiKu CS3U-PB-365 (glass/glass, half-cut, 9-bus-bar, 72-cell)
1x MPP Solar PIP-5048MK 5kW
4x Pb12V 45Ah
[/size]
Uživatelský avatar
Ricardo
 
Příspěvky: 59
Registrován: čtv kvě 14, 2020 9:05 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvekod JonasPP » pon srp 10, 2020 12:07 pm

Ricardo píše:
rottenkiwi píše:To je pravda že 4 kWp nedá 12 kWh denne po celý rok.
Ale to nie je ani potrebné.V lete mi dá 4 kWp napr. 29 kWh,
v zime aj menej ako 0.5 kWh denne.

Přesně tak, v létě mi FVE dá víc, a zároveň víc jezdím autem (výlety, dovolená atd.). V zimě osobně jezdím méně autem. Ty 4 MWh/h jsou 10.9 kWh/den celoroční průměr, což je dle ofiko průměrný roční zisk z instalovaného FV výkonu. Plus nějaké ztráty na MPPT DC/DC konverzi + ztráty na měniči DC/AC konverzi a jak tu někdo psal může to být 3 MWh/rok, tedy průměr 8,2 kWh/den.

@Admine:
1. jak dlouho tady budeš tolerovat lži od Fugase a spol, kteří jsou schopni zpochybňovat oficiální data ziskovosti FV panelů a překrucují i to co píšu já? Tyhle lži když uvidí nějaký nováček co se rozhoduje o stavbě FVE tak dost možná se rozhodne žádnou FVE nestavět. Už jenom to množství negativních a haterských příspěvku (pominu že jsou to navíc lži) jej odradí od tohoto fóra a potažmo od celé FVE komunity. Proboha nejsme na idnesu kde je to samej frustrovanej hater.

2. Jak dlouho budeš tolerovat, že do vlákna o EV AUTECH chodí hateři lhát že se EV nevyplatí? Řekni mi proč sem vůbec lezou? Chodím snad já jakožto majitel PIP5048MK do vlákna o Victronu psát podobný sračky že Victron se nevyplatí? Ne, protože jsem normální. Jak by to vypadalo kdyby každej chodil hejtovat a lhát do vláken o kterých nic neví?

Proč si nevytvoří vlastní vlákno s názvem "Jsem lempl a nenávidím EV"? Tam mi ty jejich lži nevadí protože bych tam nelezl zase já. Je ovšem otázka jestli je dobré takové hatery vůbec mít na fóru.

fugas píše:Muska vůbec nezmiňuj.Zkus si dohledat co je to za člověka, z jakých kruhů.Myslíš si že je taková hlava, že vyvíjí vesmírný program a bokem špičkové elektromobily?Momentálně posílá do vesmíru desítky družic pro 5G.To asi abys měl rychlejší internet...


Admine, tyhle lži o Muskovi tady jako hodláš podporovat? Elon Musk jakožto nyní jeden z nejschopnějších lidí na světě, naprostý fenomén, který utekl z JAR jako středoškolák s batůžkem do Kanady a vlastní pílí z nuly založil několik veleúspěšných start-upů, Zip2 (koupil Compaq za 20 mil USD), Paypal/X.com (koupil eBay za 1,5 miliardy USD), Tesla, SpaceX, Starlink, Boring, Hyperloop, Neuralink.... přičemž jenom Tesla má dnešní hodnotu 284 miliard USD (Musk vlastní 30%?) a to má rozestavěné další 2 gigafactory a třetí čínská GF3 ještě zdaleka nejede na plný výkon..... Tenhle člověk by se měl dávat jako příklad všem děckám jako pozitivní příklad kam to lze dotáhnou vlatní prací. A ne o něm lhát jako fugas a spol.

Admine, víš co říká Musk: "Čím déle čekáš s vyhazovem člověka (lempla), tím déle pracuješ s člověkem, kterého stejně nakonec vyhodíš a tak stihne napáchat daleko více škody." Musk by na tvém místě tohle forum protřídil, že by hateři nestačili ani říct nashledanou.

Chlape,sa už zobuď. Ty tu splietaš piate cez deviate,uražaš uplne každeho,čo ma ine prakticke skusenosti,nie fiktivne a ešte nabadaš admina na rušenie učtov!? Tak toto si ma vytočil!!!!
Kto si,že určuješ,čo si mame myslieť.!
Kto si,že chceš niekoho odtiaľto vyhadzovať za nazor.!
Kto si,že tu každemu nadaš.!!!
Toto pripomina totalitne praktiky a takych ľudi neznašam. Teda sa spamätaj a skoro,bo toto nieje facebook.
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
Uživatelský avatar
JonasPP
 
Příspěvky: 1202
Registrován: pon srp 31, 2015 10:36 am
Bydliště: Okolie Popradu SR

PředchozíDalší

Zpět na Magazín MyPower.CZ

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 0 návštevníků

Reputation System ©'