Stránka 3 z 4

Re: Podzimní sraz v Chudčicích 21.9.2019

PříspěvekNapsal: sob zář 21, 2019 8:03 am
od KubisKV
Romantická snídaně v Chudčicích

Re: Podzimní sraz v Chudčicích 21.9.2019

PříspěvekNapsal: sob zář 21, 2019 1:47 pm
od mypower.cz
:)) kdo driv prijde .....

P_20190921_144628.jpg

Re: Podzimní sraz v Chudčicích 21.9.2019

PříspěvekNapsal: sob zář 21, 2019 3:11 pm
od diablo007
Oběd

Re: Podzimní sraz v Chudčicích 21.9.2019

PříspěvekNapsal: sob zář 21, 2019 3:30 pm
od mypower.cz
Nalepeno :)

P_20190921_162814.jpg

Re: Podzimní sraz v Chudčicích 21.9.2019

PříspěvekNapsal: sob zář 21, 2019 4:59 pm
od mypower.cz
...

Re: Podzimní sraz v Chudčicích 21.9.2019

PříspěvekNapsal: sob zář 21, 2019 8:40 pm
od NOPARasito
Musím poděkovat za uspořádání akce po nakopnutí nejmenovanými členy fora. Uspořádání Volentem bylo v cajku jako vždy. Zvláště bych chtěl vypíchnout WORKSHOP, hlavně příkladné použití profesionálního nářadí v rukou profesionálů :lol: a přeju ať instalace dlouho slouží a mnoho vyrobených kW resp. MW. :yes:

Re: Podzimní sraz v Chudčicích 21.9.2019

PříspěvekNapsal: sob zář 21, 2019 9:27 pm
od KubisKV
NOPARasito píše:Musím poděkovat za uspořádání akce po nakopnutí nejmenovanými členy fora. Uspořádání Volentem bylo v cajku jako vždy. Zvláště bych chtěl vypíchnout WORKSHOP, hlavně příkladné použití profesionálního nářadí v rukou profesionálů :lol: a přeju ať instalace dlouho slouží a mnoho vyrobených kW resp. MW. :yes:


Doplním pár fotek z workshopu.

Re: Podzimní sraz v Chudčicích 21.9.2019

PříspěvekNapsal: ned zář 22, 2019 6:25 am
od marsal64
Jejda, to zase byla milá akce, a zase mne za tu sérii nových začátečnických dotazů nikdo nezabil. Skvělí lidi, tak zase díky všem, obzvláště zajisté Volentemu, adminovi za to, že toto vše se dalo dohromady, atd. atd.

Re: Podzimní sraz v Chudčicích 21.9.2019

PříspěvekNapsal: ned zář 22, 2019 6:36 am
od marsal64
A ten parní stroj!!! Dejte sem prosím někdo fotku...

Re: Podzimní sraz v Chudčicích 21.9.2019

PříspěvekNapsal: ned zář 22, 2019 10:31 am
od volente
Děkuji všem za účast i za aktivní pomoc, a těším se na další setkání.

Re: Podzimní sraz v Chudčicích 21.9.2019

PříspěvekNapsal: ned zář 22, 2019 1:54 pm
od mypower.cz
Zdravím, pro ty co nebyli na srazu posílám video z abramsova workshopu který se týkal generátoru elektřiny poháněného párou. To o čem všichni sníme, když v zimě v krbovkách a kamnech a kotlech topíme, teplo z komína nám letí do luftu a baterky trpí nedostatkem energie. To znamená: z vody udělat páru, tu prohnat generátorem a vyrobit elektřinu na později, a následně tou samou párou ještě vytopit. Na centrály a drahý ropný průmysl se vykašlat :)) Páru umíme vyrobit doma, s benzínem to už tak snadné není.

https://www.youtube.com/watch?v=vNRrBqvB4M0

P_20190921_184755.jpg


Abramsovi všechna čest. To je kus řemeslné práce a úplně luxusní experiment.

:wood:

Re: Podzimní sraz v Chudčicích 21.9.2019

PříspěvekNapsal: ned zář 22, 2019 8:40 pm
od mobilik
Tak konečne sme dorazili domov. Volente ďakujem za super zraz a ospravedlňujem sa za neskorý príchod. Žiaľ povinnosti nepustia. Ale aj tak za takú malú chvíľku som si to užil a pozdravujem tých čo som nestretol.
Vidíme sa najbližšie. :wink:

Re: Podzimní sraz v Chudčicích 21.9.2019

PříspěvekNapsal: ned zář 29, 2019 6:55 pm
od Matess
toto je krásný kus práce, ale obávám se že zatím pouze začátek. Bude potřeba udělat kotel, který bude stavěný na výrobu páry, dále nějaký kondenzační chladič na vypuštěnou páru. Není úplně chtěné tu páru chladit moc pod 100 stupňů aby se zase nemusela moc ohřívat.

A teď trochu spekulací - nic o tom vlastně nevím. Zeptám se proč je vlastně generátor konstruovaný takhle?
Nemáme na světe lepší parní motory a nemyslím si, že jejich konstrukce je o moc složitější...

napadá mě teď parní motor s postupnou expansí páry a dvouválcový parní motor s dvojčinnými písty. (nemá mrtvé místo na rozdíl od jednoválce)

tento pán má s párou slušné zkušenosti
https://www.youtube.com/channel/UCgeQiJ ... ZQn0aRd1mg

Motory s postupnou expansí se používaly v autech...
doporučuji hledat "jay leno steam car"

Re: Podzimní sraz v Chudčicích 21.9.2019

PříspěvekNapsal: ned zář 29, 2019 7:34 pm
od rottenkiwi
Abrams určite plánuje niečo týchto rozmerov: :)
https://www.youtube.com/watch?v=RW-G7pF6gUQ

Re: Podzimní sraz v Chudčicích 21.9.2019

PříspěvekNapsal: ned zář 29, 2019 7:41 pm
od jahodovák
Pokud chceš produkovat vodu znečištěnou olejem,tak by to až zas tak velký problém nebyl,pokud ale chceš mít stroj který se maže jen párou tak nastává problém.Pokud si vzpomínám právě proto má takovýto stroj,který není mazán olejem,takže zkondenzovaná pára je čistá destilka a úbytek vody bude jen minimální.Ono pokud se ochladí trochu více moc nevadí pokud se takto vzniklé teplo použije na ohřev vody nebo k topení.Pokud chceš mít ten stroj pokud možno doma vyrobitelný tak už je to dost velký problém.Možná by nebylo marné se domluvit a zkusit takový vyvíječ páry vyrobit,případně se nějak podílet na jeho vývoji a výrobě.Jelikož mě to zajímá,rád i něco zkusím,jen bych potřeboval znát čím se bude topit a přibližný výkon vyvýječe,tlak znám bavil jsem se s tvůrcem,na ostatní jsem se nějak zapoměl optat... ;) ;)

Re: Podzimní sraz v Chudčicích 21.9.2019

PříspěvekNapsal: pon zář 30, 2019 5:34 pm
od kodl69
Podle mě jediná rozumná cesta je turbína, ale je potřeba to aspoň zhruba napočítat, jaký šířky lopatek, úhly, kolik stupňů za sebou, mělo by to mít parciální ostřik tryskou (tryskami) podle množství páry. Jako generátor potom modelářskej motor a nějakej "wind" mppt regulátor, a je to hotový. Možná by bylo zajímavý na to nechat někoho spočítat jako diplomku nebo aspoň bakalářskou práci. Ale na strojárně nikoho neznám...
Podle tabulek má sytá pára při 140°C 0.4MPa, a množství vyplyne pro výkon nějakejch 20kW ze dřeva, protože víc se neprocpe běžným komínem. Ale zrovna to teď nemůžu najít, kolik je to vody a pod...

Re: Podzimní sraz v Chudčicích 21.9.2019

PříspěvekNapsal: pon zář 30, 2019 6:45 pm
od vlkazajac
" ...napadá mě teď parní motor s postupnou expansí páry a dvouválcový parní motor s dvojčinnými písty. (nemá mrtvé místo na rozdíl od jednoválce)...
Motory s postupnou expansí se používaly v autech... "

Aby mal motor dobrú účinnosť, treba dbať na obidve jej zložky - mechanickú aj termodynamickú. Dvojčinné piesty aj postupná expanzia sú termodynamicky horšie, ako jeden kompaktný pracovný priestor. Viac tepla sa stráca prestupom tepla z valca von vplyvom väčšej plochy.
Postupná expanzia v dvoch valcoch trpela naviac väčšími mechanickými stratami.
Prítomné sú aj hydraulické straty, závislé na plnení a vyprázdňovaní pracovného priestoru. Preto napríklad hoci komôrka má za úlohu pripraviť dokonale premiešanú zmes ( s cieľom zlepšiť horenie ), v najúčinnejších motoroch je priamy vstrek.

Je teda mnoho podobností v takýchto motoroch s abramsovým motorom, ale jeho riešeniu dôverujem, je to v podstate analógia s klasickou konštrukciou spaľovacieho motora v overenej podobe. Nepoznám nikoho, kto by vedel optimalizovať rozvod pary, to je tu nový experiment.

Veľké turbíny majú pracovný priestor rokmi overený a vie sa to napočítať aj s pomocou empírie, ktorá sa generáciami získala. Malú turbínku s výkonom okolo 2 kW nemožno navrhnúť s týmito poznatkami, použijúc len zmenšujúcu mierku. Podobnosť v hydraulike nie je ľahko prenositeľná. Malá turbínka by asi jačala ako Viktorka u jezu, abramsov stroj je taký starosvetský klepáčik, ktorý sa mi mooooooooc páči ! Držím palce, nech sa to podarí dotiahnuť do konca.

Re: Podzimní sraz v Chudčicích 21.9.2019

PříspěvekNapsal: pon zář 30, 2019 6:53 pm
od kodl69
Nikde není napsaný, že "malá" turbína nebude mít oběžný kolo průměru třeba 30cm, ale třeba jenom 0.5cm lopatky, ne li míň,ostatně první stupně vícestupňovejch turbín tak nějak vypadají taky. Potom můžou být ty otáčky v normálním technicky zvládnutelným rozsahu, tj cca do 10 000 n/min, ale ve výsledku prakticky žádný tření, jenom ucpávky na ložiscích, a na nízkotlaké straně skoro není potřeba, protože tam je minimální přetlak. Obyč kuličkový ložiska a víc nic. Možná by pro první přiblížení to zmenšení 1MW turbíny z kogenerace mohlo fungovat, akorát by to na 1kW nebylo 1:1000, ale odhaduju, že 1:10 až 1:50... Samozřejmostí je "antirezonanční" konstrukce, tj 32 lopatek turbíny, 33 lopatek rozvodovýho kola, 34 lopatek další stupeň a t.d...
A nebo řešení od lesa, SETUR turbína, sice s oficiálně nižší účinností, ale jednoduše a s nízkými otáčkami.

Re: Podzimní sraz v Chudčicích 21.9.2019

PříspěvekNapsal: pon zář 30, 2019 7:06 pm
od vlkazajac
Všetko sa to pekne a ľahko povie, ale keby sa abrams pustil do turbíny, ešte by len laboroval s tvarom a materiálom prvej lopatky a zošalel by pri opakovanej výrobe profilu lopatky. Ona práve jediná mierne odlišná lopatka medzi 32 lopatkami znemožní funkciu turbíny. Je to veľké sústo. Ešte sme sa nepobavili o kavitácii. Očakávajú sa tisíce pracovných hodín, to nie je nejaká centrála z vojenských zásob....

Jasné, že máš pravdu v tom, že turbína by bola lepšia, ale ju nikto nezaplatí. To radšej za zlomok ceny a práce prepanelovať a neriešiť ani potenciálny pruuser, ktorým je kotol...

Pre ilustráciu, že konštruktér vždy rieši niečo za niečo. Stará Jawa 90 bola dvojpiestová. Rozvod zmesi bol riešený tak, že prvý piest nasal zmes a cez prepúšťací kanál ( ktorý mohol byť s výhodou ináč načasovaný, akoby to urobila horná hrana pracovného piesta ) posunul zmes ďalej do pracovného valca, kde bol druhý piest. Obidva piesty boli na jednej kľuke, čím bola táto zložitá a najmä dlhá. Tak bol motor vlastne silne " nadštvorcový ", čo znemožnovalo dosiahnuť vyššie výkony.
Dnes je koncept zabudnutý, neosvedčil sa a ja mám pekný kus v zbierke nepotrebností ))

jawa.jpg

Re: Podzimní sraz v Chudčicích 21.9.2019

PříspěvekNapsal: pon zář 30, 2019 7:54 pm
od martin2190