Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3341
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvek od marko250 »

vitara.jpg
Proč právě tohle auto?
https://www.youtube.com/watch?v=amiT3Rpdt4Y&t=1242s
https://www.youtube.com/watch?v=4Yb9fPUZwT4&t=544s
https://www.youtube.com/watch?v=TYDMEk4yTWY&t=202s

Po hledání fungujícího 4x4 na polní cesty a hory Vám toho nakonec moc nezbude a v této ceně(500tKč) a výbavě už vůbec nic. Druhý důvod bylo sympatické napětí pomocné baterie 48V li-ion a to především pro domácí bastlení.O co tedy jde,tato baterka se nachází pod sedadlem spolujezdce a vývody vedou do měniče pod sedadlem řidiče,kde se mění na 12/48V do svých okruhů.V plánu tedy bude přidání druhé baterie 48V s možností dobíjení a následného připojení k původní baterii.Baterii chci umístit do rezervy,protože tam stejně žádná není :-) a přívod ,managment propoje s nabíječkou ještě budu řešit.Je možné že to taky udělám jako přenosný box z důvodu nabíjení a teplot.
Dnes jsem vyndal sedadlo a zkouknul jak vůbec baterie vypadá a jak vypadají přívody.Pokud je vůz vyplý,napětí je 0V,pokud se dá do pohotovosti tak se objeví 12V z motorové baterky a až po nastartování se konečně otevře BMS na baterce a je tam 48V(dle stavu po dojezdu).Takže první oříšek bude volba jak propojit záložní baterií s touto,jak zabránit vysokým tokům proudu z jedné do druhé,ideálně jak je propojit přímo a nabíjet obě najednou.Další oříšek bude volba 18650 na vysoké proudy s BMS. Manipulace je vynikající v duchu celého vozu,kde je všude vše navrženo pro dobrý přístup,včetně motorového prostoru a jednotlivých komponentů na motoru.V tomto by si měli všichni v Evropě sáhnout do svědomí.
vitara2.jpg
IMG_20201018_112050.jpg
IMG_20201018_112126.jpg
IMG_20201018_112159.jpg
Ocenil bych uživatele,kteří již rozšiřovali(petrs) s radama a zkušenostma kolem.
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvek od diablo007 »

Dáš tomu adekvátní gumy a tvoje může s tebou na expedice
Dagus
Příspěvky: 1946
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvek od Dagus »

Vitaru starší vlastním a nad touhle eu úpravou jsem si trochu pobrečel když jsem viděl co to umí. Očekával jsem něco jako superb iv ale bohužel, když to auto nejezdí na aku only, tak to smysl fakt nedává.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2774
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

tahle mild-hybridní technika je něco cosi aby se cosik splnilo . Defakto je to silnější alternátor schopnej nastartovat klechtačku a při brždění motorem pomáhá brzdit (nabíjením pidi *batt* ) .
Nic víc .

Přidáním další *batt* přinejlepším jen sníží proudová zatížení origo pidi *batt* .

Jelikož onen 48V altík svede pouze startovat klechtačku , třeba i trochu popostrčit při rozjezdech a přibržďovat , není technicky možné jet pouze na *batt* s nečinnou klechtačkou .

Vlk se nažral a koza vesele skotačí že je pojejí :uh: .

Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3341
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvek od marko250 »

To je ale přesně ten důvod proč to chci rozšířit,pomoct proudově tomu originálu a prodloužit přípomoc. Nehodlám tam strkat nic velkého ,vidím to na další 15Ah/14s to je 70ks 18650. Ono to vůbec nežere v dálničním jsem jel z prodejny 250km 130-135km/hod a naskočilo 7.1l,po městě a mimoměsto vidím kolem 6. O tom to není :-) ,jsem zvyklý na 20l.A pro Vitaristy,nejdřív se v tom běžte delší dobu svézt a pak negujte,ale nebudete mít co,ten 10kW alťák právě dost pomáhá krouťákem na vyšší stupně.Jediné co tomu modelu vytknu je momentální nemožnost automatu,to mě teda chybí,sílu na to má.
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Vitek
Příspěvky: 1917
Registrován: pát bře 15, 2019 7:44 am

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvek od Vitek »

slušné ve 135 kmh, čili 150 na tacho nejedu ani se slavnou PD octavkou 2.0 tdi za 6,5l na sto. pokud to dokáže ta ptvora i reálně o čem pochybuju tak super :-)
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 914
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvek od trud »

Cela mild hybrid je podvod...pokiaľ to nevie poháňať auto možeš tam dať aj 10kWh batériu...na spotrebu to bude mať vplyv.. 0,0xxx ...
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Dagus
Příspěvky: 1946
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvek od Dagus »

Hele když jsem jel z Karlovejch Varů do Liberece kolem 90-110Km/h tak jsem s starší méně dynamickou 1.6 benzín jel za 5.7l. průměr jezdíme za 6.7 a to s tím manželka skáče po městě a když jedu já, tak většinou jezdím dynamičtěji a jezdím do 7.1l. Jasný starší 1.6 atmosféra nemá dynamiku Tčka, ale spotřebu to má neskutečnou. Předtím jsem měl opel 1.6 benzín 16V a pod 9 s tím nejezdila ani manželka.
Jinak co do spotřeby, hodně dělá kastle. Kolega má služební 1.6tdi oktávku a s tím se pod 6l na sto jezdit rozhodně dá a na dálnici při 130Km/h i pod 5.5 pokud je plynulej provoz.
Proto bylo pro mě zklamání tenhle mild ve vitaře. Čekal jsem alespoň něco a ne tohle. Škoda, třeba s automatem bude něco jiného v převodovce.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
zbek
Příspěvky: 441
Registrován: ned bře 31, 2019 1:49 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvek od zbek »

Chtěl jsem se zeptat ten elektromotor je bezkartáčový ?
FV 3,57 Kwp měnič GW3648D-ES bat 4x pylontech us2000 .FV 2 Kwp měnič GW5048 D-ES bat 3x pylontech us2000
kodl69
Příspěvky: 7396
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvek od kodl69 »

To není elektromotor, to je jenom 10kW alternátor, využívanej případně ve funkci synchronního motoru a předpokládám, že kroužky na buzení má. Že by měl permanentní magnety, se mi nechce zdát.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
tomas
Příspěvky: 2567
Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
Bydliště: Třinec

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvek od tomas »

kodl69 píše:To není elektromotor, to je jenom 10kW alternátor, využívanej případně ve funkci synchronního motoru a předpokládám, že kroužky na buzení má. Že by měl permanentní magnety, se mi nechce zdát.
Naučit to na zemní plyn a udělat tomu konektory na elektřinu i cirkulaci chladící vody a byla by z toho i mobilní kogeneračka :)
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvek od diablo007 »

A možná to takto vyjde levněji jako koupit kogenerační jednotku
kodl69
Příspěvky: 7396
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvek od kodl69 »

ale musel by sis pořídit jiný auto viz web výrobce:
Inovovaná verze motoru 1.4 BoosterJet s kódovým označením K14D, který je do modelů Vitara a S-Cross montován od ledna 2020, je osazený turbodmychadlem a přímým vstřikováním paliva
takže žádnej plyn nehrozí, ani LPG. Část o "bezstarostné jízdě" jsem raděj nekopíroval. Spolehlivostí te pidimotůrek určitě na historickej bezturbovej 1.6/2.0 benzín nedosáhne. Na druhou stranu budou potom na šrotištích 48V 10kW alternátory za rozumný prachy, pokud teda neobsahují kurvítko.
Na kogeneraci je nejlepší ta nejstarší technologie - stabilní jednoválcový motory. Případně podobně dimenzovaný motory lodní.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
josse
Příspěvky: 1147
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvek od josse »

kodl69 píše: Na kogeneraci je nejlepší ta nejstarší technologie - stabilní jednoválcový motory. Případně podobně dimenzovaný motory lodní.
Prosím nějaký příklad, ty jednoválce zase vynikali účinností obráceně, tak desetinou dnešních... To na kogeneraci taky není. To je tak na zábavu.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
kodl69
Příspěvky: 7396
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvek od kodl69 »

Ale životnost je úplně někde jinde. Kdysi jsem byl u provozu motoru Lorenz , do nádrže se nalilo pár litrů benzínu a cca 1kW to dávalo celej den. Spíš to spotřebovalo víc vody na odpařovací chlazení, a oleje do mazniček... A motory Slavia (v traktorech Svoboda) podle mě zas tak špatnou účinnost nemají, ale nikdy jsem to neměřil. Ale vím, že tyhle věci leckdo používá víc než půl století bez GO.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvek od diablo007 »

Podívej se na nějaké videa z Indie jak zavlažují políčka. Jednoválec startování zapálenou hadrou a klikou. Žádnej tam nebyl.madsi jako já
Uživatelský avatar
redcrown
Příspěvky: 1133
Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
Bydliště: Severní Čechy

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvek od redcrown »

no třicítka zetor je podle nepřekonatelná jak spotřebou, tak i živostností. Těm konstruktérům ze sedmdesátých let by měli udělit nobelovu cenu.
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvek od vlkazajac »

A zabudol si spomenúť ten zvuk. To je neopísateľná krása !
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
kodl69
Příspěvky: 7396
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvek od kodl69 »

chyba, Z30 z konce čtyřicátejch ale prej jenom prototyp. Z35 už je čtyřválec (1956)? sedumdesátky jsou už vlastně "moderní" 5711 a pod. to už s dvouválcem v Z25 nemá nic společnýho. Ty letopočty mám z wikipedie, a asi jsou správně. Ostatně konstruktér zetoru dělal za války na leteckejch dieselech, třeba tohle : https://oldmachinepress.files.wordpress ... h-prop.jpg - jumio 205 jsem viděl na vlastní oka v Polsku.. U nás z toho vyšel Zetor, v Německu 1.9TDI potažmo W10TDI - některý konstrukční detaily použitý u TDI z toho JUMO205 jsou patrný každýmu, kdo se v tom aspoň jednou vrtal... Pro mě to taky bylo překvapení, že TDI https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... _-_MAE.jpg bylo použitý už na bombardování londýna.
Ale to už jsem hodně off topic.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
feliz navidad
Příspěvky: 204
Registrován: stř říj 10, 2012 8:31 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Příspěvek od feliz navidad »

Trochu pochybuji o tom, že konstrukce toho 10kW alternátoru/motoru je taková, že je schopný s tímto výkonem pracovat nějakou rozumně dlouhou dobu a už vůbec ne trvale. Myslím, že to bude tak 2-3kW motor/alternátor s velkou přetížítelností po dobu těch cca 120sec než se vybije/nabije baterka.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek