paralelní zapojení měničů.

Popis a ukázky samostatných ostrovních elektráren nepřipojených do rozvodné sítě s akumulací energie.
vla
Příspěvky: 1190
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

paralelní zapojení měničů.

Příspěvek od vla »

Mám jeden ks tohoto měniče: Kombinovaný měnič napětí MPS3K-24, DC/AC 24V/2400W. Vyjímečně bych potřeboval na svařování výkon cca dvojnásobný a vrámci minimální ceny pořízení mě napadlo což přikoupit ještě jeden, který by vytvořil místní síť, protože tam žádná není a z něho vyvést výstup na vstup sítě druhého kusu. Tím by se měly oba měniče dle mě sfázovat a pokud by jeden výkonově nestačil přicucnul by si z druhého. Další problém je, že by oba byli na stejné baterce, ty bych mohl v případě potřeby rozdělit na dva paralelní bloky, nebo by to nebylo třeba? Spojení u panelů nehrozí, protože zatím používám externí regulátor nabíjení. Nejsem pravověrný elektrikář, ale dává mi to smysl. Ale zas nerad bych měniče odbouchnul, protože cílem tohoto řešení je ušetřit nějaký peníz a ne zakoupit za 20+ tisíc nový měnič. Baterky by to zvládly už teď, ale stejně bych chtěl nějaké přidat. Takže předokládám úsporu 11-12 tis oproti přímému přechodu na systém 48V. Jedná se prosím o rekreační objekt kde mi vlastně chybí jen možnost svařování, jinak vše zvládám bez problémů. Další řešení by byla centrála kolem 5 KW, ale narážím na cenu cca 20 tis. Dále nějak takovou jednofázovou nemohu najít, většinou mají na jedné fázi 220 V kolem 2KW a 5 KW je na 400V. K tomu zas nemám svářečku, ta je na 220 V. Proto se mi do generátoru nechce, navíc páchne a dělá kravál. Díky za rady, hlavně jestli mi můj výtvor spojení dvou měničů bude fungovat, případně proč ne atd.
Nemám rád tenhle stát.
cipis
Příspěvky: 4361
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: paralelní zapojení měničů.

Příspěvek od cipis »

9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron