FVE svepomoci

Hybridní elektrárny připojené do rozvodné sítě pro rodinné domy a bytové zástavby s možností plynulého řízení toku energie, popis, technické detaily, celkový výkon, fotografie.
Glizka
Příspěvky: 24
Registrován: pon črc 11, 2022 9:32 pm

FVE svepomoci

Příspěvek od Glizka »

Ahoj, prosím o radu. Máme rodinný dům, vše na elektřinu. Roční spotřeba cca 5MW. Střecha je orientována na jihozápad. Chtěl bych systém který by šel abych mohl rozdělit střechu na dva okruhy například 8+8 panelů na východní a západní stranu, ikdyž v létě slunce od rána svítí na obě strany, ale v zimě je to horší. A aby systém fungoval tak že primárně bude napájet domov, když bude vyroba větší tak do baterek. Děkuji za rady jak to udělat. Jsem laik.
Soban
Příspěvky: 3467
Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 3600
Kapacita baterie [kWh]: 16
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Zlaté Hory

Re: FVE svepomoci

Příspěvek od Soban »

Tak v první řadě třeba zjistit co vše musí běžet zároveň, zda potřebuješ 3f elektrárnu nebo ne a zda chceš nějaké levnější řešené v podobě axperta a jeho klonů a nebo drahé ale značkové zařízení victron.
3,6kWp ::pv:: 600Wp (4x 150Wp 4S) + 1kWp (2x 500Wp 2S) + 2kWp (4x 500Wp 2S2P) | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh *batt* (2x 12V/200Ah AGM) + 25.6V/120Ah + 25.6V/125Ah + 25.6V/230Ah LiFePO4 | Jak nepostavit FVE Zlaté Hory :home:
Glizka
Příspěvky: 24
Registrován: pon črc 11, 2022 9:32 pm

Re: FVE svepomoci

Příspěvek od Glizka »

Díky za odpověď. No chtěl bych spíš 3f elektrárnu, kuli lepší regulaci, aby se zbytečně nebralo ze sitě. A zároveň no je to klasická domácnost, většinou nejede nic extra zároveň, ale občas se pere vaří, ohřev vody, ten asi nejvíc, čerpadlo ze studny. Řešení nemusí být top, ale zase ne něco co nic nevydrží.
bokser01
Příspěvky: 1319
Registrován: pon úno 07, 2022 2:43 pm
Lokalita: Okolí Pardubic
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 7770