Elektrifikácia bicykla

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
goodbie
Příspěvky: 1453
Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
Bydliště:

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od goodbie »

Frenky píše:Taky dobry, dneska je toho na mne jiz dost. V zajmu meho zdravi jdu radeji :lol: spat. ::mute::
ještě je brzo ::rolleyes::
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2192
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od gupa »

Frenky píše: Obrázek

No tak zatu bednu jako takovou by bylo pěkně silné olovo. Prouďáky dokonce dva za sebou kvůli odpojení z DS při sepnutí UPS a jističe mám někde před. Takže celkem nanic. Ale jako škatule s těmi modrými IP44 by to mohlo být, díky za inspiraci.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Uživatelský avatar
Frenky
Příspěvky: 815
Registrován: pon led 21, 2013 6:36 pm
Lokalita: Doubravička
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8700
Kapacita baterie [kWh]: 25
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Doubravička

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od Frenky »

to bylo opravdu jen pro inspiraci. mozna vsechno zavrit do skatule a nechat koukat jenom ten konektor na nabijeni. Nebo dat plastovy kryt pres tu diru.
24x Solární panel JINKO SOLAR 225 Pmpp=225W, 2x Regulátor STUDER VT-80, 2x Střídač Studer XTM 4000-48, BSP, RCC, 1x AKU 48V LFP200Ah 1x AKU 48 V LFP280Ah. Řizení a dohled, SDS, vlastní vyčítání arduinem DUE v krabičce (ARMOSY), export dat do RPi s databází a html stránkou.
http://95.85.214.80, viewtopic.php?t=4809
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2192
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od gupa »

Ono něco celkově s tím musím udělat, ale bojím se, že když to bude moc pěkný, tak to kolo někdo čórne. Což by mne mrzelo hodně. Věc slouží nějakou dobu, dva roky utečou a budu šetřit na něco co má normální motor a střechu. Něco jako ADIVA AD 125, protože moja prostě auto může řídit, ale zařekla se a řídí jen takové fechtly.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
LIX
Příspěvky: 856
Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
Lokalita: Trnava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4900
Kapacita baterie [kWh]: 7,5
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od LIX »

Mám novú jednotku, prúd nadstavený na 80A ale jednotka si aj tak nevezme o moc viac tak ako si nezobrala ani so starou jednotkou, otázka je, prečo? Myslím si že za to môže olovo. :D
atom
Příspěvky: 436
Registrován: sob čer 02, 2012 8:22 pm
Bydliště: 580m n.m. na Vysočině

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od atom »

Asi tak, když byly ty 18Ah baterky nové tak se u nich uvádí 60A jako max. vybíjecí proud a to zvládnou jen 5minut a jsou prázdné.
40A dají 10minut
22A dají 22minut
12A dají 45minut
na 80A proudu fakt jedině life nebo jít do silnějších 26Ah či do 2x12Ah
2x Tristar / 17kWh v lithiu / 7,3kWp na střeše / 2xXTM-4000 / >31MWh :o / start 05/2012 s 440Wp.
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2192
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od gupa »

LIX píše:Mám novú jednotku, prúd nadstavený na 80A ale jednotka si aj tak nevezme o moc viac tak ako si nezobrala ani so starou jednotkou, otázka je, prečo? Myslím si že za to môže olovo. :D
Čím je to propojené? Alespoň 2x25mm2, na takové proudy bych dal i víc o 10mm.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
LIX
Příspěvky: 856
Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
Lokalita: Trnava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4900
Kapacita baterie [kWh]: 7,5
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od LIX »

6mm2, pozrel by som si ako prepájaš 18Ah batérie s 25mm2 káblom. :D Pri 80A by v tom krátkom kábli nebola strata ani 0,5% pri 6mm kábli ktorý tam mám. Vývod z batérie má 21,6mm2.
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2192
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od gupa »

Nemusím nic ukazovat, prostě si vezmu tabulku a pro 80A je vodič 25mm2 pro který je to maximum. Není problém vtom, že ti prostě 80A 6mm2 neproleze?
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
LIX
Příspěvky: 856
Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
Lokalita: Trnava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4900
Kapacita baterie [kWh]: 7,5
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od LIX »

Ono sa majú veci trochu inak, neviem aké máš velké znalosti ohladom elektrotechniky ale pri minimálnych vzdialenostiach vodiča nemusíš mať prierez podla tabulky. Zober si už len taký reproduktor. Ak ovládaš jeho stavbu tak vieš že z pripojovacích svoriek ide do cievky reproduktora pomerne dosť tenký drôt na to že tam lezie napríklad 1000W. Takže nie vždy ti treba tabulkovú hodnotu.
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2192
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od gupa »

No mi to je tedy jedno, já mám na baterii 10, a to v domění, že mám menší ztráty na přenosu. Nejsem elektrotechnik. Ale vím, že stejnosměrný musí být dokonce více naddimenzovaný než střídavý. Ty dáš pro nastavených stejnosměrných 80A 6mm2 kábl a děláž z mne neználka. Zkus si dát na svářecí invertor ten tvůj krátký vodič nastav 80A, vem si třeba 2,5 elektrodu a zkus stím něco svařit. Možná pochopíš to, jak běhají proudy kabelem. Reproduktor bych sem vůbec nemotal, tam je to střídavé a ještě s promněnlivým kmitočtem někde ve stovkách až tisících Hz. Nechápu jak to můžeš porovnávat silové připojení 80A jako elektrotechnik se stejnosměrným proudem a nějakým reproduktorem.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od brumlaj »

LIX píše:do cievky reproduktora pomerne dosť tenký drôt na to že tam lezie napríklad 1000W.
haha, zase jeden co nepozná rybáře poměřující si pindíky. Buď má ten reproduktor místo magnetického systému jiskřiště, nebo si nedokáži představit jeho rozměry.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od brumlaj »

gupa píše:Nechápu jak to můžeš porovnávat silové připojení 80A jako elektrotechnik se stejnosměrným proudem a nějakým reproduktorem.
Porovnávat to může, ale je otázka proč to porovnává a co vše bere v úvahu.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
LIX
Příspěvky: 856
Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
Lokalita: Trnava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4900
Kapacita baterie [kWh]: 7,5
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od LIX »

Ja som to neporovnaval, snazil som sa ti len nieco vysvetlit. Aby si vedel, tak je rozdiel nieco skratovat na zvaracke a nieco ine dodavat prud do motoru. Rad by som vedel co za kable ti ide do motora ked mas na bateriach 10mm2. Ten 6mm2 drot sa na zvaracke zacne zahrievat len preto, ze bude ako najtensi vodic v obvode. Ako som uz pisal moje straty na kable su pod 0,5% takze sa nemusis nicoho obavat.
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2192
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od gupa »

Tak on elektrický oblouk či plasma vytvořená nastavením 80A na svářecím invertoru, či i čtvrté skupenství, je vlastně zkrat? No nic. Asi se tu pěstuje i humor.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od brumlaj »

gupa píše:Tak on elektrický oblouk či plasma vytvořená nastavením 80A na svářecím invertoru, či i čtvrté skupenství, je vlastně zkrat? No nic. Asi se tu pěstuje i humor.
Proud znáš, tak si změř napětí na onom oblouku, a pomocí trojčlenky přijdeš na to, jak malý odpor to je.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2192
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od gupa »

Takže když si LIX nastaví jednotku(měnič) na 80A, připojí tu jednotku k baterii 6mm2 přípojem, proteče tím 6mm2 vodičem, mezi měničem se spotřebou a baterií, více proudu z life než z olova? Pochybuji. Jak sám napsal,
Ten 6mm2 drot sa na zvaracke zacne zahrievat len preto, ze bude ako najtensi vodic v obvode.

Ale to se nezhoduje už s druhou větou:
Ako som uz pisal moje straty na kable su pod 0,5% takze sa nemusis nicoho obavat.
Takže tomu měření 0,5% jednoduše nevěřím. Když by ten jeho přípoj měl jen 0,5% ztrát, proč se bojí s ním zapálit oblouk svářečky, nastavený na stejnou proudovou hodnotu a píše mi tu něco o jakémsi zkratu? On i ten motor má malý odpor.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
LIX
Příspěvky: 856
Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
Lokalita: Trnava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4900
Kapacita baterie [kWh]: 7,5
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od LIX »

[quote="gupa"]Takže když si LIX nastaví jednotku(měnič) na 80A, připojí tu jednotku k baterii 6mm2 přípojem, proteče tím 6mm2 vodičem, mezi měničem se spotřebou a baterií, více proudu z life než z olova? Pochybuji.
[quote]
Pochybovať kludne môžeš, to že z olova tých 80A už nepotečie bude zapríčinené rozpadom elektród pretože niesu dlhodobo stavané na také prúdové zaťaženie.
Ešte stále si mi neodpovedal aký prierez drôtov máš na motore, 3x 1,5?
Nemienim ti už odpisovať keď to nikam nevedie, nechaj si proste tých 10mm2 na prepoje batérie a ja si nechám 6. :)
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2192
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od gupa »

LIX píše: Ešte stále si mi neodpovedal aký prierez drôtov máš na motore, 3x 1,5?
Nevšiml jsem si, žeby byla taková otázka položena. Fotky Magicpie v rozebraném stavu jsou na internetu, já motor nerozebíral, neměl jsem proč, nepřetěžuji nebo nic nenastavuji na 60A což je to, očem se bavíme. Když jsem motor Magicpie kupoval, měl by mít 1000W při 48V což je špičkových cca20A. A to mojí stačí na cca 20minut jízdy naplno, ale naplno nejezdí. Řekl bych podle fotek na internetu, že to je asi 3x2,5 nebo 3x4 mezi měničem a cívkama. A řekl bych, že když by měl motor tedy jet na 60A, mělo by být mým laickým pohledem až 3x navíc vše dimenzované. Jak baterie, tak kabely a její kapacita.

Edit 80A, což je ještě víc.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
LIX
Příspěvky: 856
Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
Lokalita: Trnava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4900
Kapacita baterie [kWh]: 7,5
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od LIX »

Aby si vedel tak to je 3x 1,5. Takže tých 10mm2 ti na batérii stráca úplne význam. Keď budem prerábať e-bike na lifepo tak budem meniť aj 3x1,5mm2 na motore za niečo ovela hrubšie. Chcel som ti len povedať že proste nemá význam zatial predymenzovávať prepoje batérií keď máš na motore tak chabý prívod. Každopádne držím palce nech to dlho šlape bez poruchy. ;)