Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je ned pro 16, 2018 2:49 am


Elektrifikácia bicykla

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Předchozí

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvekod kodl69 » úte pro 04, 2018 10:02 pm

když já bych to chtěl blbuvzdorný, bez visících drátů, trochu pěkný, na rozdíl od toho předchozího modelu kola. A tím je podmíněnej konekor v základně, něco jako tohle, připomíná to normální kulatej průmyslovej konektor, ostatně jestli to není...
Bedna i základna asi z hliníku, je fakt, že když se to trochu otryská, tak na tom barva drží dobře.
Na zajištění mám odzkoušený tyhle zámky přihnutím toho očka se dá doladit přítlak, a nevypadá to úplně strašně, podobný jsou na hliníkovejch motokufrech. Možná by se dal použít i konektor anderson, pevně připevněnej na aku i na základně, akorát by to zasouvací vedení muselo být dost dlouhý, aby se to neopatrnou manipulací nevylomilo.
Naposledy upravil kodl69 dne úte pro 04, 2018 10:12 pm, celkově upraveno 1
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 3005
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 207

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvekod NOPARasito » úte pro 04, 2018 10:09 pm

V konektoru vidim zasadni problem, ten co myslis na origo baterii tak tam mam taky. Jenze to je tak do proudu 50A. To presne nasouvani u ramove baterie se mi nezda jako stastne reseni, kvuli manipulaci. Dokazu si predstavit chytnout do ramu, a pak na kablikach spojit konektor, kterej bych opatril magnetem a na baterii mit smerem k ramu prosturek s magnetickym mat. popr. magnetem opacneho polu a jen pricvakl, nebo klidne i paskou se suchym zipem k ramu mezi bat. a ram, moznosti je mnoho, aby to vypadalo a bylo hlavne funkcni.
Ps.: Ten konektor Anderson jsem taky mel na mysli ;-), ale kabel/kabel, popr. v bedne a z jednotky kabel.
_________0192__________
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 449
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Kousek od velké louže
Reputation: 16

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvekod jahodovák » stř pro 05, 2018 9:20 am

NOPARasito píše:Jahodovak: takze mas tuto?( http://www.elektrokola-dh.cz/ridici-jed ... v-35a.html) A to je takovej rozdíl jak Magic jednotka???? O hlucnosti jsem si jistej, ze je to nebe a dudy.

ano to je ona
jahodovák
 
Příspěvky: 176
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm
Reputation: 8

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvekod NOPARasito » stř pro 05, 2018 9:35 am

Dik, jak mi klekne jedna ze 3 Magic Pie jdu do ni. Jsem zatim spokojenej a po nastaveni vsech parametru a hlavne rekuperace super.
_________0192__________
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 449
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Kousek od velké louže
Reputation: 16

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvekod kodl69 » stř pro 05, 2018 2:56 pm

já bych spíš nějakou víc "smart" jednotku, u téhle si nejsem jist, co se dá na ty 3 režimy nastavit, a spojovat to kvůli možnosti nastavení režimů s cycle analyst se mi moc nelíbí, už kvůli ceně. Rád bych to měl nějak takto: jeden režim je "street legal", druhej je "full power, max fun" a třetí "long trip" kde bude omezenej max odber z aku a plynem se reguluje příkon motoru, ne rychlost, jako je zvykem, čímž se dá dosáhnout většího dojezdu než bez omezení výkonu.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 3005
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 207

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvekod jahodovák » stř pro 05, 2018 6:49 pm

Ta jednotka samozřejmě má možnost nastavení přez počítač,to by jsi ale musel konzultovat přímo s prodejcem,od něho je nastavena 1 legál,2 40 procent výkonu a třetí max to je 110 procent v porovnání bez sínusu.Na požádání ti nastaví jednotku jak potřebuješ.Jestli by byl ochoten i dodat ptřebný softvér nemám zdání,pořídil jsem si ten analist,protože to zároven funguje jako univerzální přístroj na kterém máš vše potřebné a nemusíš už nic jiného použít,pokud seženeš torzní snímač,pak není problém ho do systému zapojit a využít jeho vlastností.Ten sice nemám ale používám velice často funkci tempomatu,jednou jsem použil i jednu podivnost kterou to umí a to zpětný chod,při zapíchnutí do bažiny...naštěstí tato funke pracuje jen pokud stojíš,takže pokud omylem zapneš při jízdě,nic se neděje,jen po zastavení a pokusu o odjezd začneš couvat,nedoporučuju...Na tom anylistu je možno nastavit i několik modů omezení výkonu motoru a jeho chování,dodnes nevím vše,nějak mě nebaví se v tom hrabat,pro mé potřeby stačí jak je nastaveno a zatím se mi nikdy nestalo,že bych nedojel,nejvíc jsem z baterie vyčerpal,tady i po rekuperaci v baterce ye 30 ah zbylo 9 ah a nejslabší článek měl naprázdno 3,7 voltů.Tachometr ukazoval 95 kilometrů a to jen proto,že jsem spěchal a průměrná rychlost byla 30 km.
jahodovák
 
Příspěvky: 176
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm
Reputation: 8

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvekod kodl69 » stř pro 05, 2018 7:08 pm

jasně, manuál od analystu i nastavovací sw jsem si stáhl, je to mocný nástroj, ale zase to zdraží celý kolo o skoro 5kKč, což je v mým případě cca třetina celkové ceny. Chci se stavit v Tišnově u Šikuly, má prej nějakej novej sinus regulátor 50A, ale nikde na webu k tomu nejsou podrobnosti, tak to budu muset prozkoumat na místě. Pokud by ten uměl všechno co potřebuju, bylo by to nejjednodušší řešení, bez dalších krabiček. Sice je o trošku dražší než tebou uvedenej, ale zas by to mělo být "all in one" řešení. Na sledování baterie mám čínskou BMS s bluetooth modulem, takže napětí článků, odběr a dojezd mám na telefonu, stačí držák telefonu za 4USD a je vyřešeno.
Hluboce jsem se zamyslel nad obalem na akupack, a budu ho dělat z laminátu, sice na tom strávím 2-3 půldne, ale bude to opakovatelný, když si vzpomenu, že udělám další kus, nebo bych ten jeden nějak rozbil.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 3005
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 207

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvekod kodl69 » čtv pro 06, 2018 7:45 pm

Dnes jsem se byl podívat v e-pohony.cz v Tišnově. Zažil jsem trochu šok. Mají sinus jednotku s rozměrem cca 3x7cm, tloušťka do 1cm!!! proud z aku do 50A, proud fáze tuším do 80A, ale bez ověření, na papíře to nemám. Má to spoustu nastavení, bych skoro řekl až moc, prostě cycle analyst + řídící jednotka v jednom hodně malým futrálku. Zajímavost je zvuková! signalizace nastavenýho režimu motorem. A je to nejen zvuk, ale přenese se to pěkně až do řídítek. Svezl jsem se na tom, a je to jasnej rozdíl oproti 30A noname jednotce z Ali co jsem provozoval doteď. Intenzita PAS na nejvyšší stupeň byla až nepříjemná... Motor sice není úplně bezhlučnej, ale je to tišší podstatně tišší než ta obyč jednotka, hlavně v nízkejch rychlostech je to úplně potichu. Akorát je to zatím předprodejní vzorek, tak musím být do února trpělivej... je samozřejmě i verze s displejem, ale "na čo mi displej, kokotovi" nebo jak to bylo :lol:
Prostě českej vývoj i výroba, asi podpořím domácí vývoj a výrobu místo číny a kanady...
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 3005
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 207

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvekod marko250 » čtv pro 06, 2018 8:25 pm

No je spousta hračiček ke koupi:

https://revx.pro/cs/revx/

https://curtisinstruments.com/
https://alltraxinc.com/
https://www.dmcde.de/

kodl69 dokázal bys mě spočítat komponenty pro offroad motorku,včetně baterky a hmotnosti s dospělákem 90kg,použil by se rám s podvozkem z 250cm3,váhu před přestavbou odhaduji bez motoru a zbytečností spalováku na 60kg.Origo váží se vším na startu do 110kg.
A teď,původní převod je 13-48z a motor měl max. výkon 40kW a na nádrž vydržel v závodním tempu 2hodiny,kolo má obvykle 15min a 10km,najel jsem jich do cíle 9 a jelo se malinko přez dvě hoďky.Tempo stačilo na umístění na bedně.Co by se muselo použít pro elektrifikaci,abych dosáhl stejného výsledku,mohu jet jednou vyměnit baterku do depa,ale podmínka je výměna do 1 minuty.Je tam strašná akcelerace a decelerace,stále podaný jmenovitý výkon max pár sekund nějaká 200m rovinka,převýšení obvykle do 60m,ale opakovaně v údolích.

Tady je jedno kolo třeba pro uvědomění co to bude muset snést: https://www.youtube.com/watch?v=XwvXb2cSzQM
JZ-50°/20xChaori<dává 5360W>,JV-90°/12xJinkoSolar<davá2750W>,MakeSkyBlue <60A>, Midnite Classic 150<89A>,baterka 58.4VDC LFP4/370A+Li-ion/300A<uloží 35kWh>,měnič PJ 10 kW<dává stále 8600W>
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 1174
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín
Reputation: 113

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvekod kodl69 » čtv pro 06, 2018 10:45 pm

Altrax je ro klasický DC motory, ne pro BLDC, kde bys dnes sehnal 20kW kartáčovej motor, jedině ze starýho citroenu.

Na zkoušku bych si půjčil na jeden závod tu KTM model 2018 a baterku navíc, měla by být jednoduše vyměnitelná, na bednu by to asi nebylo, ale 17kW v elektrice by to mohlo dát. Spíš by ty dvě hodiny byly problém i pro dvě baterky. Rekuperace ti v tomhle režimu nevrátí skoro nic, brzdí se hlavně přední, jestli se něco nezměnilo...
aby to bylo úplně srovnatelný, tak by měl mít motor něco přes 20kW a nějakou rezervou na špičky a baterka tak 20kWh, to bys neuvezl, i když možná jo - 20kWh baterka z 18650 by vážila 83kg bez obalu a propojovacích vodičů. ale 10kWh jenom polovinu... 10kWtrvale 20kw spička motor váží 17kg https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/7- ... u-chlazeny, ale to by bylo málo... 20kW váží 54kg... a kde máš regulátor, chladič s oběh. pumpou, jistě by byl potřeba primární převod... Asi to bude chtít ještě nějakej rok vývoje. Ale do prudkýho vrchu nebo podobný disciplíny by se s elekrikou asi daly dělat i poměrně nízkonákladově...
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 3005
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 207

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvekod marko250 » pát pro 07, 2018 6:53 am

V terénu se brzdí hlavně zadní,přední jen přibržďuje současně před zatáčením.Když jsem se koukal na tu americkou Altu,tak při 123kg by vydržela asi 40min v závodě.Jaký je rozdíl ve výkonnosti mezi DC a AC motory,který váhově dokáže vyrobit větší výkon a nenabalí na sebe další kila ovládáním?
JZ-50°/20xChaori<dává 5360W>,JV-90°/12xJinkoSolar<davá2750W>,MakeSkyBlue <60A>, Midnite Classic 150<89A>,baterka 58.4VDC LFP4/370A+Li-ion/300A<uloží 35kWh>,měnič PJ 10 kW<dává stále 8600W>
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 1174
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín
Reputation: 113

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvekod kodl69 » pát pro 07, 2018 10:10 am

teoreticky by měl být nejlehčí asynchronní motor, ale nikdo ho v téhle velikosti nedělá, což nechápu. Modeláři mají 3kW motor vážící 0.6kg, třeba tohle když dáš dohromady, tak máš 18kW výkonu s hmotnostípod 4kg... ale je to asynchron s jeho výhodama a nevýhodama. tj na malejch otáčkách malej krouťák, musely by se asi řadit dva kvalty... V nějakým větším provedení v modifikaci pro auto/moto jsem to neviděl. standartní BLDC mají dost krouťáku od nuly, ale jsou těžší o ty magnety. P.S. dívám se znova na ten gart a asi je to BLDC...
kladickej DC motor s buzeným statorem má velkej magnetickej obvod, tím je těžší, uhlíky na větší proudy jsou taky problém, proto je díky levnejm mosfetům prakticky vytlačily BLDC motory. jediná výhoda je u sériovýho motoru jeho zatěžovací charakteristika, a jednoduchá regulace... Regulátor k BLDC 150V 150A od číňana váži 3kg, ale to je cenově low end, v evropě se to udělat řádově menší, viz moje zděšení z velikosti reglu pro elektrokolo.
Pokud se hodně brzdí zadní brzdou, tak se něco vrátí z rekuperace, ale moc bych na to nespoléhal. Obecně předpokládám problémy s chlazením čehokoliv, od motoru přes kontroler až po baterky.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 3005
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 207

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvekod Miyuki » pát pro 07, 2018 2:36 pm

Problém je že malej asynchronní motor musí mít vodou chlazenej rotor, jinak bude vždycky obrovskej jako bejvaj klasický průmyslový
Jinak výhody a nevýhody indukčního vs BLDC motoru (anglicky), ale závěr je jasnej
This means that at light loads the inverter can reduce voltage such that magnetic losses are reduced and efficiency is maximized. Thus, the induction machine when operated with a smart inverter has an advantage over a DC brushless machine – magnetic and conduction losses can be traded such that efficiency is optimized. This advantage becomes increasingly important as performance is increased. With DC brushless, as machine size grows, the magnetic losses increase proportionately and part load efficiency drops. With induction, as machine size grows, losses do not necessarily grow. Thus, induction drives may be the favored approach where high-performance is desired; peak efficiency will be a little less than with DC brushless, but average efficiency may actually be better.
Uživatelský avatar
Miyuki
 
Příspěvky: 27
Registrován: pon dub 23, 2018 10:36 am
Reputation: 0

Předchozí

Zpět na Mobilní ostrovní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron
Reputation System ©'