Elektrifikácia bicykla

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2192
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od gupa »

Ten chabý přívod jestli je 3x1,5, tak pro třífázový střídavý motor, zapojený do hvězdy, stačí. je to vlastně cca 3x333W, což při 48V je 7A. 1,5 může při jistých podmínkách být až pro 16A, ale ty podmínky budou že to je chlazený atp. Takže 20A/3 cca těch 7A. Ale pokud chci, aby mi to pracovalo dobře, myslím si, že musím mít co nejtvrdší zdroj kvůli ztrátám na sérii, protože kabel k motoru je slabší a ani jsem ho nekrátil, bo motor je vpředu a baterie v košu vzadu pod sedlem. Myslím si, že když to má vpředu dávat 20A na 3xfázi, vzadu o metr a půl dále musí mít aku dimenzi k průtoku na 40A. Je to zajímavé o tomto diskutovat jak nešetřit, protože jsem teď třebas navrhoval aku pro NiCd 2x1300Ah/21,6V a počítal jsem odpor železa na pásnicích jak to má být pro odběr až 400A dimenzovaný a propojený. Ale to je oněčem jiném.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
LIX
Příspěvky: 856
Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
Lokalita: Trnava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4900
Kapacita baterie [kWh]: 7,5
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od LIX »

:D
fukuši
Příspěvky: 356
Registrován: úte úno 19, 2013 10:27 pm

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od fukuši »

Přidám také něco o elektrokole.Začal jsem zmíněným MP.Pak Krystalyte jak pomaloběžný tak rychloběžný a nakonec jsem zůstal u svého nej nej pohonu Cyklone 500,měl jsem i cyklone 650 ale ten nebrat.Při moji váze 105kg neexistuje kopec
na asfaltu co bych BEZ ŠLAPÁNÍ NEVYJEL.Kolega dokonce jezdí v zimě s Cyklone lyžařské sjezdovky.Má pláště s hroty.
A to hlavní hmotnost motoru v četně ř.j. je kolem 3Kg a baterie mám LIFEPO4 24V/20ah z I4WIFI.Vypadá ten pohon malinko divoko ale využití všech převodů na kole je neocenitelná věc.Jezdím normálně po lese bud ten kopec vyjedu nebo mě to hodí na záda.Takovej malej buldozer.Účinost do kopců je bezkonkurenční to žádnej vpletenej motor nedosahuje.Ale šlapání se nevzdávám.Vždy jde o to se donutit a s tímto pohonem se těším na každou vyjíždku.Časem pokud bude zájem můžu dát foto.Max spotřeba 38A.dojez bez šlapání při 105Kg 33Km,ma\x rychlost 105Kg rovinka 33GPS.
LIX
Příspěvky: 856
Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
Lokalita: Trnava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4900
Kapacita baterie [kWh]: 7,5
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od LIX »

Fotky by som ocenil, som rad ze je tu konecne niekto so skusenostami oboch typov motorov. Mas ten motor spraveny tak ze vzdy ked ide motor tak musis subezne s nim slapat, alebo mas na prednej pile volnobezku? V tomto mas urcite pravdu ze ked prehodis na najlahsi prevod tak by to malo zvladnut asi vsetko mozne. Mne osobne sa paci viac motor v kolese ale toto ma do lesa lepsie vyuzitie. Skoda len tej rychlosti, ale to zasa zalezi od toho co clovek chce, ja napriklad chcem aj rychlost a aj poriadny vykon. Preto postupne prerabam magic pie na 72V v spicke by mal by potomschopny dat priblizne 4,5 kW a travlo okolo 3 kW. Uz aj s original mp ovladacou jednotkou som sa pri 48V dostal v lese skoro na samy vrch. Chce to lenpremysliet si dobre styl jazdy.
Kazdopadne sa tesim na tvoje fotky.
fukuši
Příspěvky: 356
Registrován: úte úno 19, 2013 10:27 pm

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od fukuši »

Ahoj,měl jsem ze začátku stejné úvahy jak ty.Nakonec jsem přišel na to že rychlost 66Km/h gps kterou jsem dosahoval s 3KW je zatraceně nebezpečná!!!Auta nepředpokládaj takovou rychlost u kola a nedávaly mi přednost.Potom balancovat třeba
60V nebo 72V je problém a hlavně začneš se pohybovat váhově úplně někde jinde.A pokud vážíš jak já tak žádné kolo s takovým výkonem a slušnéma baterkama na dojezd cca 35Km tě neuveze a už vůbec né v terénu.Prostě začne se to kroutit do zatáček.Je velkej problém vyvážení kola a hlavně do pořádnejch kopců je účinost totálně v háji.Moje kolo váží 13Kg a baterie s pohonem cca 8,5.A toto je k nezaplacení.Hodím lehce do vlaku,auta a pod.24V ani nebalancuji jezdím 2 roky a žádnej problém.Samo že to sleduji co se děje (Turnigy) na řídítkách.
Součástí pohonu je i střed a hřídel,kliky.Volnoběžka je jak na motoru tak ve středu klik.Můžeš využívat všechny možnosti.Vozit se ,příšlap,nebo jen šlapat jak na kole bez pohonu.Není tam žádnej odpor navíc.(k nezaplacení v terénu) pokud dojdou baterie.A těch 33Km/h je ideální maximálka.Nezapomen že odpor větru stoupá se čtvercem rychlosti!!!
Kolo je krásně vyvážené pohon ve středu kola a v každé brašně na zadním nosiči 2,5Kg baterie kterou ani necítím.Baterie jdou lehce oddělat a pak jsi na 16Kg.Pokud si lehce přišlápneš tak cca 55Km dojezd není žádnej problém.
Motor má v sobě převod 1:10 pak moje kolečko ve předu 22z a zadní 34z.Motor má maximální příkon cca 900W.Jistě si dokážeš představit tu brutální sílu.Při tomto nej převodu jsem na rychlosti 7-8Km/h.gps.Zítra něco nafotím.
LIX
Příspěvky: 856
Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
Lokalita: Trnava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4900
Kapacita baterie [kWh]: 7,5
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od LIX »

Už som si zvykol na to že autá niesu zvyknuté na rýchle bicykle, pár krát som kôli tomu skoro do auta aj narazil. Ten tvoj motor je vlastne motor s uhlíkami, alebo kartáčmi? Váha batérií mi moc nevadí, momentálne tam mám 20kg olova v strede rámu a dá sa s tým celkom dobre aj skákať, uvidíme aké to bude keď tam bude 9kg lítia. Dám dokona s bicyklom aj bunnyhop na rovine. Bicykel ani neviem kolko váži presne, viem len že batérie 19,5kg + motor asi 6,5kg.
Teším sa na tie fotky, nezabudni prosím na ne. :)

EDIT: Ja vážim 70 kg aj s botami.
Uživatelský avatar
Tonicek
Příspěvky: 127
Registrován: pát úno 21, 2014 12:25 pm
Bydliště: Prešov

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od Tonicek »

Ako pokračujete s e bikom? Nejake odporučania a zmeny?
Cez zimu sa chystám prestavať horský bicykel na lektro, Ide mi len o to aby som po práci pri šľapaní do kopca mal pomocníka. Do práce idem celou cestou dole kopcom resp. rovinka.
1x ::pv:: 230Wp, *batt* NI-CD 210 Ah, 12V, Victron MPPT 100/15A
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2551
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od NOPARasito »

Asi takto:
IMG_20180912_093901_318.JPG
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2551
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od NOPARasito »

Je to trochu na hrane se zakonem, 1kw motor/760w/h baterie/maximalka mezi 40-50km/h na rovince a kopce 20-30km/h , rekuperace nastavena na 55%(spis jako brzda nez na vyrobu energie) to je tak kdyz chcete ozivit model z roku 2005. Dojezd bez prislapu nezkousen / jen vyzkouseno na jeden zatah s prislapem 90km(u Kosic,SK) a do baterie dostrkano zpet 530w/h ;-).
kodl69
Příspěvky: 7402
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od kodl69 »

Tohle je kompletně zakázanej stroj, ostatně co je zakázaný je obvykle strašně fajn... podmínky jsou jasný: 250W, příšlap, 25km/h pro vypnutí pohonu.
Máš to na 48V? Oproti 36V je to +5km/h, a při 60V prej +10km/h, ale nemám odzkoušeno.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2551
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od NOPARasito »

Mam 48V, ovladano packou, s prislapem neuriditeny trhance, ty 250W jsou pro deti
Matess
Příspěvky: 1518
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od Matess »

kodl69 píše:Tohle je kompletně zakázanej stroj, ostatně co je zakázaný je obvykle strašně fajn... podmínky jsou jasný: 250W, příšlap, 25km/h pro vypnutí pohonu.
Máš to na 48V? Oproti 36V je to +5km/h, a při 60V prej +10km/h, ale nemám odzkoušeno.
měl jsem slabší motor (magic pie 1 ale vic do rychlosti) na 60V gelovkách (70V nabito) a jelo to 70km/h :)

Problém byla vysoká hmotnost kola + mě a ze 70km/h to nešlo jednou V brzdou zastavit (ráfek se rozžhavil tak, že po něm špalek jen klouzal)

Jo a máš pravdu... bylo to strašně fajn.

edit: to s autama a rychlostí je pravda...
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2551
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od NOPARasito »

S 23kg je to v pohodě, zakázat ti pitomci můžou i dýchat, je pravda, že hromada lidí na kole neumí jezdit a dostat toto druky je neštěstí.
jahodovák
Příspěvky: 1926
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od jahodovák »

Jo elektrokola se jim i přez proklamaci ekologie vůbec nehodí,tady jezdí jeden borec s kolem a má na něm spalovák,jet za nim je horší jak za trabanten,smrdí to,řve a ještě se motá neb jede vysoce přez povolenou rychlost.Je zajímavé že u těch čmoudů nemusí být žádné omezení.Jinak ten motor mám na kole též ale je elektronicky omezen na 250 w a pokud je přepnuto na příšlap tak i rychlost je omezena 25 km.Pokud vyjedu mimo veřejné komunikace není problém motor přepnout do uplně jiného modu a pak se dějou věci,proud je omezen při 48 voltech na 50 ampér a při použití lepší baterie je zapojena rekuperace.Brzdy skoro vůbec nepoužívám,jen v případě hrozící kolize a velmi prudkého klesání.Cykloanalist ukazuje cca 13 procent energie vrácené zpět,kolísá to hodně podle terénu ,na rovinách jen 3 procenta.Pži rekuperaci jde zpět i 20 ampér,takže běžně prodávaná baterka by šla do kytek.ještě jeden poznatek,po výměně regulátoru za sínus se zmenšila spotřeba,motor je do poloviny výkonu hodně tichej,není skoro slyšet a zvýšila se i dosažená rychlost,maximum jsem nezkoušel,nejsem sebevrah....
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2551
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od NOPARasito »

Maximum bylo hned prvni co jsem zkusil. Jinak 1kw je optimalni vykon, ve meste na krizovatce do 40km/h nema zadne auto sanci ;-). Jinak co se tyce spotreby zanedbatene, jen baterie byla supa cena, predelavka za 1/3ceny nove ;-).
jahodovák
Příspěvky: 1926
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od jahodovák »

Ono když tachometr ukazoval přez 60 kilometrů za hodinu tak jsem toho zanechal,necítil jsem se nějak v pohodě...není to zas až tak bytelné kolo a silniční lišej mě moc neláká....
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3346
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od marko250 »

Po delší době ježdění mohu vyvrátit pochyby nad 250W/75N,boost 350W.Je to dostatečné pro byciklování kdekoli,ale odblokace je nutná,tu hranici 25km/hod stanovil nevzdělanec.Pokud člověk chce jen vozit prdélku ,tak je potřeba e-skutr,nebo třeba tuhle raketku : https://www.altamotors.co/ ,ale cena strašná.
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
Tonicek
Příspěvky: 127
Registrován: pát úno 21, 2014 12:25 pm
Bydliště: Prešov

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od Tonicek »

Dik za reakcie. A som uz úplný jelen. O
1x ::pv:: 230Wp, *batt* NI-CD 210 Ah, 12V, Victron MPPT 100/15A
kodl69
Příspěvky: 7402
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od kodl69 »

Ta alta vypadá líp než KTM, ale asi se to v evropě nekoupí, nikde sem nenašel cenovku, a o homolgaci v EU nemluvě. Bez homologace je enduro k ničemu, vozit to kvůli 3km přesunu po silnici na vozíku je fakt pakárna...

Ale nohama na zem, máte někdo ověřenej tip na sinus regulátor za zajímavý prachy, když je to oproti obdélníku takovej rozdíl?
Naposledy upravil(a) kodl69 dne stř zář 12, 2018 8:53 pm, celkem upraveno 1 x.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2551
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od NOPARasito »

KTM si pořídil známé že Žďáru a je maximálně spokojenej, jen cena 310tis je supec.
Jj 25km/h(souhlas s idiocii omezení) jsem jezdil průměrnou bez motoru, teď mám průměrnou 33-35 s motorem, když jen rovinky tak i 38, ale to jsi po 60km nadrenej víc jak bez motoru. Občas motor i využívám jako zátěž, že šlapu přes něj, nemám to víceméně jen na ulehčení :-).