Solarni pristresek na auto

Hybridní elektrárny připojené do rozvodné sítě pro rodinné domy a bytové zástavby s možností plynulého řízení toku energie, popis, technické detaily, celkový výkon, fotografie.
Hrebik
Příspěvky: 37
Registrován: čtv dub 02, 2020 12:19 am

Solarni pristresek na auto

Příspěvek od Hrebik »

20210926_163344.jpg
tak jsem se konecne pustil do realizace a postupne to skladam dokupy.
Specifikace 15x 280wp pole jako strecha pristresku na auto.
Do budoucna rozsireni na strechu pridruzeneho pristavku o dalsich 9 panelu.
Menic 5048mk axpert.
Baterie 2x 16s 120Ah lifepo. Na kazdem packu daly bms.

K zapojeni:
Mam venkovni kombibox, kde jistim kazdy string a za tim mam svodic prepeti. Za svodicem planuju mit zarazeny dc jistic. Odtamtud kabel cyky 4x10 vyuzit na propojeni s menicem. Vzdy 2 zily jeden pol.
Casem nafotim jak to budu miz dopojeno.

Mam dotaz k zemneni konsteukce a svodice. Mam v planu v okoli pristresku zakopat pasek a zemnici tyce. Mam nejak prosroubovat a propojit ramy panelu s konstrukci? Konstrukce je pouink a ramy jsou klasika elox hliník.
Dale bych k tomuto zamnicimu bodu privedl i zemnici vodic od svodice a menice.
Je to takto v poradku? Je to moje prvni zapojeni, takze s kritikou pocitam. Vitam kazdy podnet.
Prikladam foto.
Diky
Přílohy
20210926_163344.jpg
20210926_163312.jpg
20210926_163356.jpg
LIX
Příspěvky: 856
Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
Lokalita: Trnava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4900
Kapacita baterie [kWh]: 7,5
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Solarni pristresek na auto

Příspěvek od LIX »

Mňa by hlavne zaujimalo ako si utesnil medzery medzi panelmi aby tam nezatekalo, pretože niečo podobné asi budem za rok robiť známemu.
To pospojovanie panelov ti neviem poradiť lebo mám na streche bezrámovky. :D
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Solarni pristresek na auto

Příspěvek od mypower.cz »

Todle je dobry.

Vyborne jako inspirace na rozsireni FVE smerem na jizni stranu od hrany strechy me chaty po hranici pozemku na chate.

Bylo by mozne prozradit kolik cca stala konstrukce?
cipis
Příspěvky: 4326
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Solarni pristresek na auto

Příspěvek od cipis »

Podle fotek to má díravé, ale v jiném threadu kolega použil profil Omega https://www.alsap.cz/profil-omega-74-x-25mm-al-p21872/ v celé délce a ne jen ty pár_cm kousky, co se standardně používají.
LIX píše:Mňa by hlavne zaujimalo ako si utesnil medzery medzi panelmi aby tam nezatekalo, pretože niečo podobné asi budem za rok robiť známemu.
To pospojovanie panelov ti neviem poradiť lebo mám na streche bezrámovky. :D
Edit: aha, on to nepřidělal přes ty Omega, ale šroubkama rovnou do nosné traverzy. Ale to pak nechápu, proč to není na sraz s těsněním.
Naposledy upravil(a) cipis dne pon zář 27, 2021 9:33 pm, celkem upraveno 1 x.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
cipis
Příspěvky: 4326
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Solarni pristresek na auto

Příspěvek od cipis »

Ty svodiče jsou tam na 1000V? To jsou asi krapet velké, ani kdyby to bylo vše v sérii, tak to 1000V nedá ...
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Hrebik
Příspěvky: 37
Registrován: čtv dub 02, 2020 12:19 am

Re: Solarni pristresek na auto

Příspěvek od Hrebik »

LIX píše:Mňa by hlavne zaujimalo ako si utesnil medzery medzi panelmi aby tam nezatekalo, pretože niečo podobné asi budem za rok robiť známemu.
To pospojovanie panelov ti neviem poradiť lebo mám na streche bezrámovky. :D
Mezi panely je gumove tesneni, ktere se dava do dveri, aby netahlo. Mam to vypocitane tak, ze tesneni ve volnem stavu vyplni cca 10mm a mezery mam cca na 4-5, takze je permanentne zmackle. Nafotim, jak budu zas u toho. Semtam kapka asi nekde ukapne, ale je to pro auto, takze to az tak neresim. Ona ta fotka trochu klame, protoze nejhornejsi radu panelu mam nezatesnenou, aby to jeste pobral okap, protoze ten spoj je jeste nad strechou. Zbytek je utesneny.
Neco takovehoto tam mam.
https://www.kutilstvi.cz/samolepici-tes ... IDEALw_wcB
Naposledy upravil(a) Hrebik dne pon zář 27, 2021 11:31 pm, celkem upraveno 2 x.
Hrebik
Příspěvky: 37
Registrován: čtv dub 02, 2020 12:19 am

Re: Solarni pristresek na auto

Příspěvek od Hrebik »

mypower.cz píše:Todle je dobry.

Vyborne jako inspirace na rozsireni FVE smerem na jizni stranu od hrany strechy me chaty po hranici pozemku na chate.

Bylo by mozne prozradit kolik cca stala konstrukce?
Konstrukce vysla cca 25 tis v materialu. strojni vybaveni mam, takze pak uz jen ten cas:) Ale ceny se za ten pulrok, co to lezelo v garazi celkem pohly, tak ted nevim,jak to vyjde.
Hrebik
Příspěvky: 37
Registrován: čtv dub 02, 2020 12:19 am

Re: Solarni pristresek na auto

Příspěvek od Hrebik »

cipis píše:Ty svodiče jsou tam na 1000V? To jsou asi krapet velké, ani kdyby to bylo vše v sérii, tak to 1000V nedá ...
Ja myslel, ze svodic je primarne k tomu, kdyz ti do toho slehne blesk, tak at to nejde do baraku po dc vedeni. Nepocitam, ze bych tim chtel jistit tech 120V co dava 3S. Nebo se pletu?
LIX
Příspěvky: 856
Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
Lokalita: Trnava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4900
Kapacita baterie [kWh]: 7,5
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Solarni pristresek na auto

Příspěvek od LIX »

Hrebik píše:
cipis píše:Ty svodiče jsou tam na 1000V? To jsou asi krapet velké, ani kdyby to bylo vše v sérii, tak to 1000V nedá ...
Ja myslel, ze svodic je primarne k tomu, kdyz ti do toho slehne blesk, tak at to nejde do baraku po dc vedeni. Nepocitam, ze bych tim chtel jistit tech 120V co dava 3S. Nebo se pletu?
Pletieš sa trocha. Ten zvodič čo tam máš ti po údere bleskom prepustí 1000V do regulátoru. K regulátoru sa dáva ešte zvodič ktorý prepustí napätie také, aby sa regulátor nezničil, takže ak máš regulátor do 150v musíš tam dať ešte zvodič na 150v DC.
A ďakujem za radu ohladom tesnenia. ;)
Hrebik
Příspěvky: 37
Registrován: čtv dub 02, 2020 12:19 am

Re: Solarni pristresek na auto

Příspěvek od Hrebik »

LIX píše:
Hrebik píše:
cipis píše:Ty svodiče jsou tam na 1000V? To jsou asi krapet velké, ani kdyby to bylo vše v sérii, tak to 1000V nedá ...
Ja myslel, ze svodic je primarne k tomu, kdyz ti do toho slehne blesk, tak at to nejde do baraku po dc vedeni. Nepocitam, ze bych tim chtel jistit tech 120V co dava 3S. Nebo se pletu?
Pletieš sa trocha. Ten zvodič čo tam máš ti po údere bleskom prepustí 1000V do regulátoru. K regulátoru sa dáva ešte zvodič ktorý prepustí napätie také, aby sa regulátor nezničil, takže ak máš regulátor do 150v musíš tam dať ešte zvodič na 150v DC.
A ďakujem za radu ohladom tesnenia. ;)
Aha jasne. chapu. Diky za upresneni. Tak mam tam tento nechat a k regulatoru pridat jeste jeden na tech 150V? Nebo to dat pryc a dat nove na 150V?
rva
Příspěvky: 3513
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Solarni pristresek na auto

Příspěvek od rva »

U těch svodičů je lepší si nejprve přeměřit, jaké napětí se tam normálně vyskytuje. Moje měniče ISolar SM II mají na + pólu oproti zemi +-398V a na - pólu -530V - +188V. https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... 65#p149909
Originální Axperty toto snad nemají, ale je lepší si to změřil.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 46 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
LIX
Příspěvky: 856
Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
Lokalita: Trnava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4900
Kapacita baterie [kWh]: 7,5
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Solarni pristresek na auto

Příspěvek od LIX »

Hrebik Ano nechaj tam ten 1000v a pridaj ešte 150v.


Rva Výstup meniča N a PE máš spojené?
rva
Příspěvky: 3513
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Solarni pristresek na auto

Příspěvek od rva »

Mezi N a PE je 0.4 V, spojené jsou. U těchto měničů to je asi normální, akorát že to člověka normálně nenapadne na co dalšího to má vliv. Nejen, že při odpojených panelech není moc příjemné si na FV vstup sáhnout - je tam 180 V střídavých, ale pokud někdo předpokládá, že mu bude stačit svodiče na 500 V, protože vstup je max. 450 V, tak se šeredně zmýlí a jeden svodič mu odejde.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 46 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Hyp
Příspěvky: 263
Registrován: ned zář 19, 2021 7:38 pm

Re: Solarni pristresek na auto

Příspěvek od Hyp »

Bude pokracovani?
sisdale
Příspěvky: 269
Registrován: sob črc 02, 2022 9:13 pm
Bydliště: středočeský kraj, 400 m n.m.

Re: Solarni pristresek na auto

Příspěvek od sisdale »

rva píše:Mezi N a PE je 0.4 V, spojené jsou. U těchto měničů to je asi normální, akorát že to člověka normálně nenapadne na co dalšího to má vliv. Nejen, že při odpojených panelech není moc příjemné si na FV vstup sáhnout - je tam 180 V střídavých, ale pokud někdo předpokládá, že mu bude stačit svodiče na 500 V, protože vstup je max. 450 V, tak se šeredně zmýlí a jeden svodič mu odejde.
A uz ti ten svodic odesel? Ja mam N a PE spojeno. Panely v zimnich mesicich pri peknych svetelnych podminkach davaly 430 Voc. Pouzivam svodice Citel DS50VGPVS 500V na dvou invertorech dlouhodobe a ani jeden neodesel. Svodic ma Y koniguraci a i kdyz je na 500V PV, tak stejne zacne nejdrive srazet dle specifikace az pri 600V. Offsetovane DC vuci zemi spolu s AC slozkou neprekonava 600V vuci zemi.

Ono kdyz si projedes vnitrni propojeni soucastek v invertoru, tak zjistis ze diky neexistenci galvanickeho oddeleni mezi outputem a PV vstupem je na PV maximalne vuci zemi tolik co je na PV vstupu. V extremnim pripade je N spojen s PV- a PV+ vuci zemi ma pak stejne napeti jako vuci PV-. Booster na MPPT boardu prohani PV+ pres velkou indukcnost a tam teda pak dochazi ke zvedani napeti na BUS+. Tedy v druhem extremu je typicky PV+ offsetovan vuci N vystupu a PV- vuci zemi ma pak mensi napeti nez mezi PV+ a PV-. Velikost offsetu zavisi na pracovnim bode MPPT. Pri nabitych bateriich a prebytku PV vykonu ma BUS 470 V (odsud plyne onen operativni 450 Voc limit pro MPP tracking; totalni limit 500V je dan limitem napeti kondenzatoru BUS, protoze pak je proste booster na MPPT vypnut uplne). Pri bulk nabijeni baterii odpovida napeti BUS 8-mi nasobku napeti baterie. Ve specialnich pripadech (napeti MPP bodu je vyssi nez 8-mi nasobek napeti baterie) se trackovani MPP bodu neprovadi boosterm na MPPT boardu (booster je deaktivovan), ale buck convertorem nabijeni baterie, ale to velikost napeti PV kontaktu vuci zemi neovlivni je pak na svem extremu symetricky vuci zemi.
8.56 kWp - orientace JJV (160st.) sklon 23 st. - PERC, 72-half cut, bifacial
11 kW invertory - 2x Sorotec REVO II 5.5kW (aka Easun iGrid VE II 5.5kW) v paralelenim 1f zapojeni
33 kWh LiFePO4 baterie - cylindrical pack 100 AH a dve prismatic REPT 280 AH v 16-ti clankovem provedeni
plně elektrický dům, plná automatizace, 50+ ESP8266 + RPi, inteligentní vytěžovaní - samoučící prediktivní energetické rozvrhovaní
více v mém domovském vlákně zde

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek