Sobestacny provoz z elektrocentraly

Benzinové, naftové, LPG a jiné elektrocentrály, alternátory poháněné parou, stirglingův motor, atd.
unicast
Příspěvky: 1178
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Reputace: 197
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od unicast »

Ty OSB desky kolem toho motoru (a výfuku) mě dost děsí.
Uživatelský avatar
tomas
Příspěvky: 2567
Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
Reputace: 236
Bydliště: Třinec

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od tomas »

Franta2776 píše:Měby zajímalo,jak čistí ten výměník výfuku.To je základ k rozumné účinnosti.
Je to na zemní plyn, takže asi podobně jako se čistí výměníky plynových kotlů? Čistí se ? Jako plynovou karmu jsem čistil, ale ta brala vzduch z okolí i s prachem a byla plná prachu. Ale plynový kotel nám za celou dobu jeho života nikdo nečistil. Centrála nasává vzduch přes filtr, takže ten výměník bude jistě čistější než je v plynovém kotli.
Možná to čistí nevím.
Ten výfuk přes tu OSB desku mne také vyděsil. Chtělo by to nějakou průchodku nebo kovové víko.
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
Dagus
Příspěvky: 1938
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Reputace: 202
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od Dagus »

Tak já nevím, ale mě tedy výměník na kondenzačním kotli čistí technik každý rok při revizi.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Franta2776
Příspěvky: 2243
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 138

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od Franta2776 »

tomas píše:
Franta2776 píše:Měby zajímalo,jak čistí ten výměník výfuku.To je základ k rozumné účinnosti.
Je to na zemní plyn, takže asi podobně jako se čistí výměníky plynových kotlů? Čistí se ? Jako plynovou karmu jsem čistil, ale ta brala vzduch z okolí i s prachem a byla plná prachu. Ale plynový kotel nám za celou dobu jeho života nikdo nečistil. Centrála nasává vzduch přes filtr, takže ten výměník bude jistě čistější než je v plynovém kotli.
Možná to čistí nevím.
Ten výfuk přes tu OSB desku mne také vyděsil. Chtělo by to nějakou průchodku nebo kovové víko.
Ten motor má olejovou náplň,kterou částečně spaluje a ten karbon to všechno zalepí.S plynovým kotlem nebude to srovnání úpné přesné.Pochybuji,že stěna válce u takto levného motoru bude opatřena třeba Nikasilem jako u lepších motorů.Spotřeba oleje je daná přesností výroby,těsností a rychlosti opotřebení stykových částí motorů a bude odlišná od moderních automobilových motorů.Pochybuji že má gufera na ventilech.Jako,že levné motory to nemají a spotřeba bude oleje jako u starších aut.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
mmv
Příspěvky: 219
Registrován: úte dub 13, 2021 10:45 pm
Reputace: 23

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od mmv »

Dagus píše:Tak já nevím, ale mě tedy výměník na kondenzačním kotli čistí technik každý rok při revizi.
tak někdo jezdí i s desetiletým autem do autorizovanýho servisu na pravidelný roční servis

například můj plynový spotřebič (auto na LPG) technik každý rok rozhodně nevidí ;)
9900Wp 6×ESM-450H, 6×UL-450M-144HV 8×VDS-S144 zzj 15°, 3600Wp 8×AS-6m144VV vvs 30° 2× Epever 4415, 1×Easun 8048, Axpert king 5kW, 240Ah staré olovo, 450Ah LI-ION mivvyenergy.cz
jahodovák
Příspěvky: 1913
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Reputace: 216
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od jahodovák »

co jsem měl felicii na lpg tak jednou za 2 roky...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Matess
Příspěvky: 1506
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Reputace: 158
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od Matess »

mmv píše:
Dagus píše:Tak já nevím, ale mě tedy výměník na kondenzačním kotli čistí technik každý rok při revizi.
tak někdo jezdí i s desetiletým autem do autorizovanýho servisu na pravidelný roční servis

například můj plynový spotřebič (auto na LPG) technik každý rok rozhodně nevidí ;)
a přitom je povinná 1x ročně
mmv
Příspěvky: 219
Registrován: úte dub 13, 2021 10:45 pm
Reputace: 23

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od mmv »

:yes:
9900Wp 6×ESM-450H, 6×UL-450M-144HV 8×VDS-S144 zzj 15°, 3600Wp 8×AS-6m144VV vvs 30° 2× Epever 4415, 1×Easun 8048, Axpert king 5kW, 240Ah staré olovo, 450Ah LI-ION mivvyenergy.cz
kodl69
Příspěvky: 7379
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od kodl69 »

vidíš to, já na to taky kašlu, i když mám plynoservis 100m od baráku. Auto stojí venku, tj nějakej strach z úniku plynu nemám, to už tady bylo. Ale k té centrále: spotřeba oleje jako starší auto... To je dnes naopak, nový auta žerou olej, ale motory, který jsou v pořádku, ale konstrukčně nekde ze začátku devadesátek, olekj neberou, teda berou - naliješ po horní rysku, ujedeš 15kKm a to co zbylo (někde okolo spodní rysky) vyliješ. O3 TSI - některý kusy každý 2-3kKm litr oleje, tj vlastně by se ten olej ani nemusel měnit, když za 15kkm je tam úplně jinej... Tolik k "moderním" motorům. Motor je udělanej víc "na volno" a přes turbo taky něco odejde...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
jahodovák
Příspěvky: 1913
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Reputace: 216
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od jahodovák »

Matess píše:
mmv píše:
Dagus píše:Tak já nevím, ale mě tedy výměník na kondenzačním kotli čistí technik každý rok při revizi.
tak někdo jezdí i s desetiletým autem do autorizovanýho servisu na pravidelný roční servis

například můj plynový spotřebič (auto na LPG) technik každý rok rozhodně nevidí ;)
a přitom je povinná 1x ročně
mě bylo sděleno že 1 ročně nebo nad 15 000 km,to jsem nenajel,tož tak..
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Franta2776
Příspěvky: 2243
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 138

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od Franta2776 »

kodl69 píše:vidíš to, já na to taky kašlu, i když mám plynoservis 100m od baráku. Auto stojí venku, tj nějakej strach z úniku plynu nemám, to už tady bylo. Ale k té centrále: spotřeba oleje jako starší auto... To je dnes naopak, nový auta žerou olej, ale motory, který jsou v pořádku, ale konstrukčně nekde ze začátku devadesátek, olekj neberou, teda berou - naliješ po horní rysku, ujedeš 15kKm a to co zbylo (někde okolo spodní rysky) vyliješ. O3 TSI - některý kusy každý 2-3kKm litr oleje, tj vlastně by se ten olej ani nemusel měnit, když za 15kkm je tam úplně jinej... Tolik k "moderním" motorům. Motor je udělanej víc "na volno" a přes turbo taky něco odejde...
To máš špatný zkušenosti s novými motory.Já mám Na BMW interval výměny 30000km na Mercedesu 40000km a nedolívám mezi intervaly výměny.Mám s laboratoří v zádech odzkoušeno na starším Mercedesu ,že měnit olej po 15000km je zbytečně brzy.Po 15000km jsem odebíral vzorky každých 5000km,až do nájezdu 30000km a tam byl mimo limit pouze křemík,dle vyjádření laboratoře mohl sloužit ještě dál:)))Ti výrobci motorů ví proč píší dlouhé intervaly výměny i když s tím ferdové z garáží nesouhlasí.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
cipis
Příspěvky: 4212
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 454
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od cipis »

Pche, to je vlastnost TSi motorů, také v intervalu olejového servisu nechávám dolejt olej - většinou tak 3/4 litru, asi měsíc před výměnou :D Už na dvou litrových fábkách.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd.)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Franta2776
Příspěvky: 2243
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 138

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od Franta2776 »

cipis píše:Pche, to je vlastnost TSi motorů, také v intervalu olejového servisu nechávám dolejt olej - většinou tak 3/4 litru, asi měsíc před výměnou :D Už na dvou litrových fábkách.
No já mám ten Mercedes 2,1L v obytce.Má 130000km a servisu na výměnu oleje byl 3x. Olejovou náplň má jestli se nepletu 12L a v tom bude podstatný rozdíl, jestli je v motoru 3,5L oleje nebo 12L:)))))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
misa84
Příspěvky: 96
Registrován: úte říj 19, 2021 10:21 pm
Reputace: 1

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od misa84 »

LubošV píše:Mám čistě ostrovní RD a k doplnění bateriií používám EC Heron 4 kW na LPG. Zatěžuji ji 3 kW nabíječek, tedy jede v optimálním zatížení a sežere dlouhodobě něco pod 1 kg LPG na 3 kWh elektřiny. Donedávna stála 33 kg flaška 1100 Kč, tedy bez započtení ztrát u konverze na DC vyjde 1 kWh na 11 Kč. Pokud za celou zimu spotřebuji 1-2 tyto láhve, je to řešení i v hustěji obydlené oblasti, bo z výfuku jde jen vodní pára a CO2, žádný zápach a saze na rozdíl od benzínu či nafty. A centrála jde dodatečně odhlučnit.
Dala by se centrála napojit na plnitelné lahve pro karavany a jezdit klasicky na benzinu pro lpg, plyn pak vyjde na polovic
misa84
Příspěvky: 96
Registrován: úte říj 19, 2021 10:21 pm
Reputace: 1

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od misa84 »

Což mimochodem- jestli je pravda že 1kwh je z flašky za 11kč a z benziny za polovic tak by vycházela cena elektřiny méně než mám teď sazbu od DPI :-D
jahodovák
Příspěvky: 1913
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Reputace: 216
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od jahodovák »

misa84 píše:
LubošV píše:Mám čistě ostrovní RD a k doplnění bateriií používám EC Heron 4 kW na LPG. Zatěžuji ji 3 kW nabíječek, tedy jede v optimálním zatížení a sežere dlouhodobě něco pod 1 kg LPG na 3 kWh elektřiny. Donedávna stála 33 kg flaška 1100 Kč, tedy bez započtení ztrát u konverze na DC vyjde 1 kWh na 11 Kč. Pokud za celou zimu spotřebuji 1-2 tyto láhve, je to řešení i v hustěji obydlené oblasti, bo z výfuku jde jen vodní pára a CO2, žádný zápach a saze na rozdíl od benzínu či nafty. A centrála jde dodatečně odhlučnit.
Dala by se centrála napojit na plnitelné lahve pro karavany a jezdit klasicky na benzinu pro lpg, plyn pak vyjde na polovic
Samozřejmě jde,jako skoro vše,,ale chce to dělat podle předpisů a bezpečně.Jiná situace bude pokud máš v karavanu jen plnitelné láhve,nebo zabudovanou nádrž....podle toho také jiný způsob připojení..
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
misa84
Příspěvky: 96
Registrován: úte říj 19, 2021 10:21 pm
Reputace: 1

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od misa84 »

misa84 píše:Což mimochodem- jestli je pravda že 1kwh je z flašky za 11kč a z benziny za polovic tak by vycházela cena elektřiny méně než mám teď sazbu od DPI :-D
takže bude chyba v mým přepočtu 33kg láhev bude mít nejspíš víc litrů plynu...
misa84
Příspěvky: 96
Registrován: úte říj 19, 2021 10:21 pm
Reputace: 1

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od misa84 »

jahodovák píše:
misa84 píše:
LubošV píše:Mám čistě ostrovní RD a k doplnění bateriií používám EC Heron 4 kW na LPG. Zatěžuji ji 3 kW nabíječek, tedy jede v optimálním zatížení a sežere dlouhodobě něco pod 1 kg LPG na 3 kWh elektřiny. Donedávna stála 33 kg flaška 1100 Kč, tedy bez započtení ztrát u konverze na DC vyjde 1 kWh na 11 Kč. Pokud za celou zimu spotřebuji 1-2 tyto láhve, je to řešení i v hustěji obydlené oblasti, bo z výfuku jde jen vodní pára a CO2, žádný zápach a saze na rozdíl od benzínu či nafty. A centrála jde dodatečně odhlučnit.
Dala by se centrála napojit na plnitelné lahve pro karavany a jezdit klasicky na benzinu pro lpg, plyn pak vyjde na polovic
Samozřejmě jde,jako skoro vše,,ale chce to dělat podle předpisů a bezpečně.Jiná situace bude pokud máš v karavanu jen plnitelné láhve,nebo zabudovanou nádrž....podle toho také jiný způsob připojení..
mám na mysli Kompozitní láhev Safefill 10 kg mají Zabudované speciální zařízení zabraňující přeplnění láhve... podle prodejce
misa84
Příspěvky: 96
Registrován: úte říj 19, 2021 10:21 pm
Reputace: 1

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od misa84 »

takže konečná cena je 9,84kč y benziny versus Lubošovo 11kč z lahve jediná výhoda je tedy netahat 33kg flašu :-)
jahodovák
Příspěvky: 1913
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Reputace: 216
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od jahodovák »

Pokud to má stejné připojení jako obyčejná láhev 10 nebo 33 kilo,je to jedno co tam připojíte,pokud to má jiný závit,je třeba použít jen vhodnou redukci.Ono to přeplnění vadí jedině v případě že natankujete plyn ve studeném stavu a následně láhev vystavíte teplu,plyn se teplem roztáhne a stoupne tlak,u kompozitní lahve je to nebezpečí větší než u kovové,ta vydrží větší tlaky,jediná nevýhoda je váha,samozřejmě by se dala použít i nádrž na lpg která se monzuje do aut,ta má všechny certifikace a pokud by nestačil obsah,dá se použít i zapojení do baterií a následně umístit na přípojný vozík a naplnit na obyčejné čerpačce...To by měl zvládnout každý kdo montuje lpg do aut....
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek