Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je sob říj 20, 2018 7:09 am


Správné zacházení s LIFePO4

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
PředchozíDalší

Re: Správné zacházení s LIFePO4

Příspěvekod beethowen » úte dub 03, 2018 8:34 pm

Já si myslím, že to s životností v tom menším pracovním rozpětí nebude tak zlé. Nejhorší pro Li baterky obecně je provozování na vyšších napětích a hlavně vysokých teplotách. Já asi na tak velký rozsah napětí nepůjdu. Uvidím jak se to bude chovat, potom budu ladit.
3,8kWp Suntech, MPPSolar PIP-5048MSD, LiFePO4 48V/200Ah, Li-ion 120P14S 300Ah
Uživatelský avatar
beethowen
 
Příspěvky: 91
Registrován: pát čer 23, 2017 6:46 pm
Bydliště: Brno-venkov
Reputation: 23

Re: Správné zacházení s LIFePO4

Příspěvekod rottenkiwi » úte kvě 15, 2018 10:47 pm

Veľmi poučné čítanie, je toho dosť. A kapitola 6.2 a 6.3 ja presne o tom, aké sú riziká
dovozu a znovupoužitia bateriek z EV doma v FVE.
https://uwspace.uwaterloo.ca/bitstream/ ... sequence=3
Only God & bank can create something from nothing. LTC: LX4UmmYHzT293zcJJ4BjTcPTRSHoLWLDn7
Vodík LiFePO charge BMS SEI formation Float IBM Quantum Enphase IQ7x 787 Dreamliner Issue Ako žiť eko Izolácia
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 1798
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK
Reputation: 69

Re: Správné zacházení s LIFePO4

Příspěvekod Ronn » stř kvě 16, 2018 10:37 pm

rottenkiwi píše:Veľmi poučné čítanie, je toho dosť. A kapitola 6.2 a 6.3 ja presne o tom, aké sú riziká
dovozu a znovupoužitia bateriek z EV doma v FVE.
https://uwspace.uwaterloo.ca/bitstream/ ... sequence=3


Skvělá práce. Všechno podloženo včetně zdroje. Potvrzeno stárnutí samo o osobě i bez cyklování. str 129. obr 85.
4,095kWp Schott ASI 105 (JJZ 230°/43°sklon) => Fronius IG Plus 5kW => AC-OUT V-Multiplus 5000VA<=>48V 300Ah+250Ah LiFePO4
Ronn
 
Příspěvky: 146
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov
Reputation: 14

Re: Správné zacházení s LIFePO4

Příspěvekod kybos » čtv kvě 17, 2018 4:45 am

Ronn píše: Všechno podloženo včetně zdroje. Potvrzeno stárnutí samo o osobě i bez cyklování. str 129. obr 85.

Bohužel je to jen simulace. Práce má zásadní nedostatek tvrdých dat. Z mého pohledu jsou to jen věštby z křišťálové koule. Na základě jednoročního pozorování simulují výsledky na deset let dopředu. Možná nejsou daleko od pravdy ale možná také ano. Poměr jednoročního zkoumání a desetileté předpovědi mi připadá tak vysoký, že už mohou mít výsledky malou pravděpodobnost souladu s realitou. Myslím si, že po delší době reálného provozu se mohou projevit skutečnosti a souvislosti, které podstatně ovlivní životnost ale v relativně krátkém úseku pozorování reálného chování je nebylo možno zjistit. Je to asi tak, jako bych dnes bedlivě celý den pozoroval teploty v Praze a sledoval kolik dnes napršelo a ze získaných informací bych udělal předpověď kolik naprší za deset dalších dní v Liberci a v Uherském Hradišti.
7,5 kWp poly +3x Tristar MPPT60 (>30 MWh) + 48V VRLA 540 Ah + LiFePO 300 Ah + UPS 6kW
Uživatelský avatar
kybos
 
Příspěvky: 1519
Registrován: sob zář 08, 2012 9:40 pm
Reputation: 113

Re: Správné zacházení s LIFePO4

Příspěvekod rva » čtv kvě 17, 2018 8:36 am

V práci jsou zajímavé i vlastní experimenty. Zvlášť odstrašující je časové stárnutí skladovaných článků za zvýšené teploty - strana 44, obr.14. Ty teploty se u nás solárníků asi naštěstí nevyskytují (60 st. C), ale těch 35 st. C přes léto už někde být může. A degradaci dále podporuje skladování za plně nabitého stavu, což se u nás přes léto, kdy jsou (nevyužívatelné) přebytky, též vyskytuje.
Takže snaha by měla být držet články za rozumné teploty a nesnažit se je nabít na maximum. A když už je nabít potřebuji, aby vydržely celou noc, tak je raději dobít až před večerem a během dne s předstihem využívat různé vytěžovače.
_______________________________________________________________________
14kWp, 48V LiFePo4 350Ah,
EPSolar 60A/150V ET6415N + Axpert pwm 4kW PIP4048HS + Axpert mppt 4kW PIP4048MS
rva
 
Příspěvky: 916
Registrován: úte dub 23, 2013 9:21 am
Reputation: 74

Re: Správné zacházení s LIFePO4

Příspěvekod vla » čtv kvě 17, 2018 8:45 am

To přirovnání je jako srovnávat jabka s hruškama, řekl bych trochu vedle. Nicméně Li aku starých kolem deseti let se u nás vyskytuje celkem dost a co tak zaznamenávám mají 70-80% kapacity, neboli ten graf zhruba odpovídá stárnutí aku + tam jsou dle mě velmi mírné ztráty v důsledku předchozího provozu(aby bylo jasno bavím se o zde se vyskytujících použitých bateriích)
vla
 
Příspěvky: 483
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Reputation: 45

Re: Správné zacházení s LIFePO4

Příspěvekod rottenkiwi » čtv kvě 17, 2018 8:51 am

Only God & bank can create something from nothing. LTC: LX4UmmYHzT293zcJJ4BjTcPTRSHoLWLDn7
Vodík LiFePO charge BMS SEI formation Float IBM Quantum Enphase IQ7x 787 Dreamliner Issue Ako žiť eko Izolácia
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 1798
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK
Reputation: 69

Re: Správné zacházení s LIFePO4

Příspěvekod Pan Taum » čtv kvě 17, 2018 11:31 am

rottenkiwi píše:Tu je iná práca z CZ.
http://agronomy.emu.ee/wp-content/uploa ... pezova.pdf

Naprosto ukazkove prebijeni lifepo az do 4,0v. Tato hodnota uz snad v zadnych datasheetech dnes nefiguruje a vsude je hranicni 3,6v. Vysledne opotrebeni a degradace by byly uplne jine. Tuto studii hodnotim jako fail a nepochopeni principu napetoveho rozsahu pouziti lifepo.
Pan Taum
 
Příspěvky: 528
Registrován: sob úno 25, 2012 9:36 pm
Reputation: 14

Re: Správné zacházení s LIFePO4

Příspěvekod rva » čtv kvě 17, 2018 12:06 pm

Mohli skončit s dobíjením dříve, nebo přejít z CC na CV, ale to by testování trvalo déle. Při pouhým nabíjení konstantním proudem je docela dobře možné, že k žádnému přebíjení ještě nedocházelo. Ty 4,0 V totiž na svorkách naměřili při dobíjecím proudu C/4 a možná, že články ještě nebyly na 100% SOC.
_______________________________________________________________________
14kWp, 48V LiFePo4 350Ah,
EPSolar 60A/150V ET6415N + Axpert pwm 4kW PIP4048HS + Axpert mppt 4kW PIP4048MS
rva
 
Příspěvky: 916
Registrován: úte dub 23, 2013 9:21 am
Reputation: 74

Re: Správné zacházení s LIFePO4

Příspěvekod střídač_N » čtv kvě 17, 2018 1:05 pm

rva píše:Mohli skončit s dobíjením dříve, nebo přejít z CC na CV.....


Nemohli. To by to měření stála za no h.... Každý výrobce udává charakteristiku nabíjení a ta je snad u všech baterek CC CV. Jen u OLOVA následuje float u ostatních odpojení.

Probůh proč stále omýláme staré zavržené postupy a nechceme přijmout výrobci doporučený postup. Ta jako výrobce neprovedl mnohá měření, nevyhodnotil je a vaří tím ve svých doporučení z vody?

Uvedu zde oblíbené LG 18650 HE2 2500mA
Standard charge:
CC 1250mA
CV 4,2V
End condition(cut off) 50mA.

Co je na tomto doporučení výrobce k diskusi. Je ještě nějaký správnější způsob jak s baterkou zacházet?
střídač_N
 
Příspěvky: 381
Registrován: sob říj 21, 2017 1:22 pm
Reputation: 38

Re: Správné zacházení s LIFePO4

Příspěvekod rva » čtv kvě 17, 2018 1:58 pm

Správnější způsob zacházení s baterií samozřejmě existuje - je to dobíjení na nižší konečné napětí a raději při nižších proudech.
Cílem zmíněné práce pravděpodobně nebylo zjistit, jak se chovají baterie při nabíjení a vybíjení dle specifikace výrobce, ani navrhnout lepší postup, než navrhl výrobce, ale ověřit vliv cyklického nabíjení a vybíjení na kapacitu článku. Celkem chápu, že nezvolili CC CV, protože část CV může značně prodlužovat celý experiment a nemusí přinést ani nic podstatně nového. Podstatné je, aby při cyklování nedocházelo k přebití článku. Přebití není dáno svorkovým napětím při proudu C/4, ale tehdy, když se vyčerpá kapacita volného Lithia. Vlivem vnitřního odporu článku je toto svorkové napětí dosaženo samozřejmě dříve, než je baterie nabitá. Proto i tady někteří hloubali nad tím, jestli není možné při znalosti vnitřního odporu bezpečně článek nabíjet ještě dál vyšším proudem, protože článek není nabitý, energii je stále možno kam ukládat a nemusí zůstat na střeše.
_______________________________________________________________________
14kWp, 48V LiFePo4 350Ah,
EPSolar 60A/150V ET6415N + Axpert pwm 4kW PIP4048HS + Axpert mppt 4kW PIP4048MS
rva
 
Příspěvky: 916
Registrován: úte dub 23, 2013 9:21 am
Reputation: 74

Re: Správné zacházení s LIFePO4

Příspěvekod střídač_N » čtv kvě 17, 2018 2:54 pm

rva píše:.....Vlivem vnitřního odporu článku je toto svorkové napětí dosaženo samozřejmě dříve, než je baterie nabitá. ....


I to zde bylo probíráno minimálně mnou, a nebylo ta tok úplně mou zkušeností, i když jsem si ověřil, že by to tak mohlo i být. Konečné napětí LFP je 3,33V. Při větších kapacitách by nabíjení CC, ale hlavně CV bylo neúměrně dlouhé, tudíž bylo navrženo, přičítat vnitřní odpor k nabíjecímu napětí. Což by zcela určitě obstálo i u správného nabíjecího postupu s tím, že ono konečné napětí musí klesat s poklesem proudu na napětí 3,33V.
Je li vnitřní odpor baterky 5mOhm, pak je nabíjecí křivka daná 3,33+i*0,005, což je asi při 10A 3,38V s tím, že toto je ono "virtuální" dílčí CV. Pokud by proud klesl na 5A muselo by ono virtuální CV klesnout na 3,355V, atd až k 3,33.

Je pravda, že výrobce uvádí nabíjecí napětí o dost vyšší, například 3,55V při 40A, což tak trochu koresponduje i s myšlenkou vnitřního odporu.

Nečetl jsem u žádného výrobce, jak by měl onen okamžik odpojení CV uskutečnit. Vysvětluji si to tak, že část CV není a při dosažení 3,55V a 40A utnu nabíjení.

Potom mi přijde jako dost velký hazard udržovat trvalé napětí na LFP baterce trvale nad napětím 3,33V, jak je zde často uváděno. Nad 3,33V a plném vměstnání li iontů se veškerá dodaná energie přemění jen na teplo a to jak jistě všichni víme je největší škůdce baterek.
střídač_N
 
Příspěvky: 381
Registrován: sob říj 21, 2017 1:22 pm
Reputation: 38

Re: Správné zacházení s LIFePO4

Příspěvekod brumlaj » pát kvě 18, 2018 7:23 pm

střídač_N píše:....... Nad 3,33V a plném vměstnání li iontů se veškerá dodaná energie přemění jen na teplo a to jak jistě všichni víme je největší škůdce baterek.
Zde bych ne zcela souhlasil. Ještě hůře by bylo, pokud by se energie podílela na chemických reakcích, které nemají s ukládáním energie nic společného (obvykle více či méně ireverzibilní). Toto je možný zdroj spekulací o časové stálosti akumulátorů.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 1438
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm
Reputation: 91

Re: Správné zacházení s LIFePO4

Příspěvekod střídač_N » sob kvě 19, 2018 8:36 am

brumlaj píše:....... Toto je možný zdroj spekulací o časové stálosti akumulátorů.


Měl jsem možnost si sáhnout na zápornou elektrodu LiFePo hodně starého akumulátoru. Ta elektroda byla jak starej papír. Ve své podstatě tvar držel pohromadě jen zbytek mědi a uhlíku. Měď byla "strávena" asi elektrolitem.

Zde je asi důvod k tvrzení, že jakýkoli Li akumulátor vydrží těch 10-12 roků.
Dovolím si svůj závěr. Pokud má akumulátor zvýšený vnitřní odpor, je příčinou zkorodovaná záporná elektroda a jeho životnost se limitně blíží k nule.

Zde je možno přisvědčit i Kyocera, že staré akumulátory jsou prodávány dost předraženě. Utěšujeme se, že na elektrárně zvýšený vnitřní odpor nevadí, leč právě on, nebo spíš koroze záporné elektrody, je známkou snižující se životnosti akumulátoru.

Můžeme ještě spekulovat co se na oné korozi podílí nejvíce. V každém případě je obecná fyzikální zákonitost, že se zvyšující se teplotou se chemické procesy urychlují.
střídač_N
 
Příspěvky: 381
Registrován: sob říj 21, 2017 1:22 pm
Reputation: 38

Re: Správné zacházení s LIFePO4

Příspěvekod kyocera » sob kvě 19, 2018 1:38 pm

Zdravím,
K tomu co píše střídač – N,
obecně platí, že když je nějaká informace potvrzená z více nezávislých
Zdrojů, měla by se brát za pravdivou. V případě časové životnosti LIFE
Aku se sešlo ze tří nezávislých zdrojů stejné číslo. 10 až 12 roků.
Vysoké ceny starých aku nedělají ani tak obchodníci, ale právě kupující , kteří
Jsou ochotni vysoké ceny za staré aku platit. A kupující platí velké ceny
Za starý aku , protože kupující nemá
povědomí o časové životnosti aku. Pokud si kupující začnou údaj
O časové životnosti uvědomovat a měřit i vnitřní odpor, nebudou ochotni
Vysoké ceny za použité aku platit. A cena použitých aku začne klesat.
Pokud je kupující ochotný se starým aku zabývat, tak
Zbytková využitelnost starého aku by měla být pro kupujícího bonus navíc.
Tedy kupující by měl zaplatit za cenu kovu ve starém aku. Ideální stav – tedy
Starý ojetý aku zdarma asi zatím není reálný. Jak i Ota v jiném vláknu psal, že
by prodávající přišel o peníze , kdyby starý jen aku daroval.
A když jsem poprvé o časové životnosti
Psal, nebylo to myšleno proti obchodníkům, protože ani obchodníci si časovou životnost
Aku neuvědomovali . Informaci o časové životnosti aku 10 až 12 roků
jsem napsal opakovaně aby si ji začali členové fora i externí čtenáři uvědomovat.
A už dřív jsem napsal, jak bychom se měli na časovou životnost aku dívat. Pozitivně.
A sice že těch prvních 10 až 12 roků by nám měl nový aku vydržet a když budeme
mít štěstí třeba i déle.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 617
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputation: 143

Re: Správné zacházení s LIFePO4

Příspěvekod rottenkiwi » sob kvě 19, 2018 2:17 pm

Užívateľa, ktorý cykluje LiFEPO / LTO od 0 do 100 % DOD, nemusí časová živ. zaujímať,
lebo tých 2000 či 10000 cyklov príde skor, ako za 12 r.

Ak však niekto cykluje 30 až 70 % DOD, tak by to mal robiť pri teplote článku cca. 18 *C,
potom je pravdepodobné, že časová živ. sa predĺži a mal by baterky udržiavať čo najkratší
čas na vysokom SOC, ktoré sa blíži 100 %. Tiež by ich nemal hlboko vybíjať.

Bolo by dobré, dostať sa k štatistikám, ako baterky využívajú vodiči v EV, BUS EV, etc.
Ako zistím, či som dostal baterku od niekoho, čo má euto celý deń na slnku,
a nabité na 95 %, ktorý chodí 200 km do roboty, alebo od niekoho, čo ju udržuje
na 70 % SOC a má 15 km do roboty ?
Only God & bank can create something from nothing. LTC: LX4UmmYHzT293zcJJ4BjTcPTRSHoLWLDn7
Vodík LiFePO charge BMS SEI formation Float IBM Quantum Enphase IQ7x 787 Dreamliner Issue Ako žiť eko Izolácia
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 1798
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK
Reputation: 69

Re: Správné zacházení s LIFePO4

Příspěvekod rva » sob kvě 19, 2018 4:13 pm

Předpokládám, že z e-auta se baterky vyndávají, když je bms označí, jako na konci životnosti (pro použití v e-autě), což snad bývá při poklesu kapacity pod 80%. A pak je možná jedno, jak s baterkama řidič zachází. Když špatně, tak je bude měnit za 3 roky a když lépe, tak třeba za 8 let. V obou případech ale budou mít pokles kapacity na 80%.
_______________________________________________________________________
14kWp, 48V LiFePo4 350Ah,
EPSolar 60A/150V ET6415N + Axpert pwm 4kW PIP4048HS + Axpert mppt 4kW PIP4048MS
rva
 
Příspěvky: 916
Registrován: úte dub 23, 2013 9:21 am
Reputation: 74

Re: Správné zacházení s LIFePO4

Příspěvekod abrams » sob kvě 19, 2018 6:40 pm

Zdravím ,

Střídačem popisovaný stav elektrod LiFe jsem viděl ve dvou situacích - po "testu" žehem a u totálně zhuntovanýho článku . Rozpad kovů elektrod nastává za fatálních okolností , při běžném provozu ne . Za nárůstem vnitřního odporu článku může degradace aktivních hmot elektrod :arrow: používáním se opotřebovávají . Chcete-li "zesulfatují" , vyřadí se z činného provozu . Na čemž není nic nepřirozeného , rozdíly jsou jen v rychlosti postupu .

Všichni a všechno má omezený čas . Vše jednou skončí , LiFe nevyjímaje . Avšak opakuji , někým vypočítaná životnost LiFe *batt* na kusu papíru má pro mne hodnotu jako leštění křišťálový kule :twisted: .
Za 1-vé , teprve teď oslavují první LiFe *batt* první kulatiny , že by měli býti na zdechnutí nic zásadního nevypovídá :D . Za 2-hé , netvrdím že LiFe jsou nesmrtelné , ale "věštba" 10 až 12 let a šlus mi připadá jako přání *batt* byznysu . Avšak je také možné , že oněch 10 až 12 let je pouhé sdělení o intervalu probuzení kurvítka :hell: . O čemž budou reálné důkazy až za pár let ;) .

Pochopitelně že jeté *batt* nejsou zadarmo , ani nemohou . Důkazem budiž nejen Kyocerovo 500kWh použitých LTO pro členy Mypower zdarma :arrow: přeprava + papírování + DPH + CLO + kdovícoještě zadarmo není , tudíž každá kWh použitých LTO by nebyla zdarma ale za XXX peněz . Pokud máte za zlé provizi jež si oprávněně a zaslouženě počítá ten jež si dal tu práci se získáním a zakoupením jetých *batt* z hrobníkovy lopaty , následně přepravou až Vám pod nos , tak si to zkuste sami :roll: . Výsledná cena je součtem všech relevantních nákladů , nikoli z prstu výcuc .

Enviromentální faktor tu doposud téměř nikdo nezmínil , nechat zničit fungující *batt* (o recyklaci Lithiových *batt* se dodnes téměř nejedná , jsou barbarsky páleny :hell: ) a kupovat jen a pouze nové je krátkozraké a nezodpovědné .
Má-li někdo koule pořídit si jeté *batt* , neměl by být terčem nepochopení . Pes z útulku bude také žít kratší dobu než-li štěně , i tak nachází druhou šanci , což je jen dobře :yes: .

Elektronům zdar *sun*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
abrams
 
Příspěvky: 2280
Registrován: ned črc 17, 2011 11:19 am
Bydliště: Brno
Reputation: 240

Re: Správné zacházení s LIFePO4

Příspěvekod kyocera » sob kvě 19, 2018 8:36 pm

Zdravím,
údaj 10 až 12 roků není žádná věštba, jak píše Abrams , ale údaje od elektrochemiků, kteří sami aku LIFE vyrábí
a testují. Pokud by bylo nutné, tak ty 3 nezávislé zdroje informací opět uvedu.
1 zdroj informací popsal fukuši, když osobně mluvil s panem Procházkem. Druhý zdroj informací
jsem uvedl já, a to číslo mně řekl sám od sebe majitel a výrobce českých LIFE na Amperu 2018, když popisoval
výrobu LIFE aku. které vyrábí.
Třetí zdroj informací byl jeden elektrochemik, který udělal nezávislý kvalifikovaný
odhad na základě použitých surovin, které se k LIFE nebo LTO používají.
Takže nesouhlasím s Abramsem, že se jedná leštění křištálové koule.
Já už jsem dříve psal, že pokud kupujeme použité aku, měli bychom dělat technickou přejímku
a měřit použité aku, měřit vnitřní odpor. A někde v jiné diskuzi o elektromobilech jsem četl, jak jeden
majitel uváděl, že byl s elektromobilem u moře a během jízdy za horkého dne teplota
aku dosahovala 110°C ale, že aku to vydržely, jen indikátor pak ukazoval po nějaké době o
jeden dílek méně.
A ten kdo kupuje neznámé aku, tak ani neví, jaký kus těžkého života použité aku už
mají za sebou.
Takže pokud někdo kupuje použité aku, měl by kromě technické přejímky přihlédnout i k
časové životnosti aku 10 až 12 roků. A použité aku jsou často jen nějaký rok před smrtí.
Tak jejich cena by měla být za cenu kovu ve starých aku obsažená a zbytková kapacita
starých aku by měla být bonus navíc pro toho, kdo je ochotný se starými aku zabývat. Pokud si
časovou životnost 10 až 12 roků začnou členové fora i externí čtenáři jako návštěvníci
mypower uvědomovat, nebudou platit za použité aku vysoké ceny a ceny použitých aku poklesnou.
Cenu použitého aku dělá hlavně kupující, který je ochotný za použitý aku platit.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 617
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputation: 143

Re: Správné zacházení s LIFePO4

Příspěvekod trud » sob kvě 19, 2018 9:02 pm

Nechápem..
Zasa ta istá diskusia s bludom o 10-12 rokov?????
Nestačí že tu viacej užívateľov ma tak stare batérie a nikam "neodišli"... Ja sám mám také kusky doma...
Takže nemám veriť tomu co mam v ruke ani reálnym skúsenostiam ľudí tu na fóre.. Ale mam veriť "inžinierom"...
Nie.. Prepáčte.. Verím tomu co vidím.. Nie tomu co dakto povedal.
540W+240W+270W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,00V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 496
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputation: 15

PředchozíDalší

Zpět na LiFe*

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'