LI-FE 12 V

Archiv ukončených inzerátů
vla
Příspěvky: 1190
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

LI-FE 12 V

Příspěvek od vla »

Dostalo se mi zhruba před půl rokem do ruky 4 Ks 12V baterií. Nyní je rozebírám a začínám proměřovat jednotlivé články. Zatím až na jeden mají napětí 3,34 V, jeden měl 3,30 V. Do nejslabšího jsem dodal do nabití cca18 Ah, do ostatních cca. 9Ah, což mi po půlročním stání nepřijde špatné. (bohužel netuším jestli byly před koupí nabity ) Napětí 4S se na žádné baterce za tu dobu nezměnilo. Zatím jsem vykuchal dvě a ty po článcích dobíjím. Jedná se o prizmatické články, každý několik P nacpané po složení do známé žluté krabice. Nabíjím modelářskou nabíječkou na konečných 3,6V. Po odstavení cca půl dne toto napětí klesne na cca.3,50V. To jen tak na úvod až to dokončím, dám sem kompletní záznam. A teď co mě trochu kazí radost, po rozříznutí pouzdra, zatím dva kusy, je cítit zápach elektrolytu. Nenašel jsem žádné mechanické poškození těch prisem, nevíte, mají nějakou pojistku přetlaku? Nebo jsou nějak neviditelně poškozeny? Napětí dlouhodobě drží, takže nevím. Možná budou všechny mírně nafouklé, jen ty svazky prisem, žlutý obal nafouklý není a články z něj jdou celkem slušně vytáhnout silou ruky. Hlavně by mě zajímal ten zápach elektrolytu, jestli tam jsou nějaké pojistky na prismách, nebo ne. Baterky sloužily 4 roky v elektroautě, takže asi dostávaly záhul jak při nabíjení, tak při vybíjení.
Nemám rád tenhle stát.