Vyřazená startovací baterie 140Ah, dlouhodobě přebíjená

Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...
aldrtik
Příspěvky: 2
Registrován: čtv led 14, 2021 12:01 am

Vyřazená startovací baterie 140Ah, dlouhodobě přebíjená

Příspěvek od aldrtik »

Zdravím,

dostal jsem 2 tyto baterie, obě jsou na tom podobně - černá pasta zespodu na víčkách, síran téměř žádný.
Po odpojení velmi rychle kleslo napětí i hustota, některé články jsou nejspíš zkratované olověnou suspenzí z desek přes separátory, nebo dole bahnem.
Při nabíjení max 12,7 V, 8A (více nemám k dispozici) horší baterie pouze hřeje, hustota článků (ve žlutém poli) neroste.

Zajímá mne váš názor, jestli to dole odvrtat a pokusit se vypláchnout, případně ještě použít ruský brutál :mrgreen: mžikovým připojováním na trafo svářečku s usměrňovačem, nebo to podle vašich zkušeností postrádá smysl?
Vitek
Příspěvky: 1917
Registrován: pát bře 15, 2019 7:44 am

Re: Vyřazená startovací baterie 140Ah, dlouhodobě přebíjená

Příspěvek od Vitek »

všwchno jde ale u autobaterky tam bych to nedělal. mrkni na moje vlakno o zachraně chcíplýho volova
martin2190
Příspěvky: 316
Registrován: pon čer 20, 2016 1:56 pm

Re: Vyřazená startovací baterie 140Ah, dlouhodobě přebíjená

Příspěvek od martin2190 »

tohle uz nezachranovat
FVE 4,9KWp kostal piko 5,5 , MVE 17KW , elektroauto ELTRA
aldrtik
Příspěvky: 2
Registrován: čtv led 14, 2021 12:01 am

Re: Vyřazená startovací baterie 140Ah, dlouhodobě přebíjená

Příspěvek od aldrtik »

Vitku dekuji za poucnou pitvu trakcni baterie.

Kdybych se chtel podivat na desky (material krabice je poloprusvitny plast kvuli viditelne hladine elektrolytu z boku), je lepsi ji riznout po obvode pod hranou vika z boku, nebo se nutne musi vyrezavat kazdy clanek zvlast z horni strany vika kvuli privarenym prepazkam k viku a tedy hermetickemu oddeleni clanku od sebe? Konstrukci zevnitr zatim neznam.
goodbie
Příspěvky: 1453
Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
Bydliště:

Re: Vyřazená startovací baterie 140Ah, dlouhodobě přebíjená

Příspěvek od goodbie »

aldrtik píše:Vitku dekuji za poucnou pitvu trakcni baterie.

Kdybych se chtel podivat na desky (material krabice je poloprusvitny plast kvuli viditelne hladine elektrolytu z boku), je lepsi ji riznout po obvode pod hranou vika z boku, nebo se nutne musi vyrezavat kazdy clanek zvlast z horni strany vika kvuli privarenym prepazkam k viku a tedy hermetickemu oddeleni clanku od sebe? Konstrukci zevnitr zatim neznam.
on je dost podstatný rozdíl mezi trakčním článkem s trubkovou elektrodou o napětí 2V a startovací baterii 12V jak chceš vyndat z baterie jeden článek,kde jsou propoje článků mezi sebou slisované a tudíš nerozebiratelné??a zadalší nevidím důvod zachraňovat staré chcíplé startovací baterie kde je z desek bláto????

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek