Daň za elektromobil

Alternativní zdroje energie a právní úprava, revize, nařízení ...
KUTIL
Příspěvky: 286
Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm

Re: Daň za elektromobil

Příspěvek od KUTIL »

Mimochodom elektro auta nabíjané z domového rozvodu majú daňové zvýhodnenie a a ani o tom nevedia.
Z elektriny pre domácnosti sa neplatí spotrebná daň, dnes asi 12%.
Ak by mali všetky energie rovnakú spotr. daň, potom by sa aj "spotreba" elektro aut zrovnala so spaľovákmi (ak nie viac).
unicast
Příspěvky: 1226
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Daň za elektromobil

Příspěvek od unicast »

kodl69 píše:Tak to jsi na velkým omylu. Použití jakýhokoliv nechválenýho komponentu v autě (klidně i jenom žárovky) je neodborný zásah do konstrukce, a vozidlo je označeno za nezpůsobilé provozu. Jednoduchý jak facka.
Nikoli. Tohle se vztahuje jen na vybrané kritické subsystémy vozidla (světla, skla, některé součásti brzd, obecně komponenty, na kterých musí být E v kroužku). Nikdo neschvaluje ani různé kryty v motorovém prostoru, ani různé dodatečné elektronické komponenty, ani autorádia, reproduktory, navigace, palubní počítače atd.
rva
Příspěvky: 3526
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Daň za elektromobil

Příspěvek od rva »

Už pár let se všechna data z SME/STK posílají na centrální úložiště. Kromě jiného tam je i stav tachometru. Že se tato data nevyužívají k postihu stáčení tachometru neznamená, že se nezačnou využívat zítra.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 46 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
lubomirz
Příspěvky: 444
Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm

Re: Daň za elektromobil

Příspěvek od lubomirz »

dovolim si tvrdit ze riadiaca jednotka motoru (spalovacieho alebo elektickeho) je natolko kriticky komponent ze az. Pri spalovaku absolutne bez debaty urcuje EMISIE... = koniec diskusie pre europskeho uradnika.

Je to proste blbina, doma nemas sancu vyrobit program ktory bude schopny riadit spalovak tak aby vyhovel emisnym normam. Su to sialene komplikovane veci.
dano
Příspěvky: 394
Registrován: pát zář 01, 2017 8:54 am

Re: Daň za elektromobil

Příspěvek od dano »

mypower.cz píše: To ja to zas vidim jinak. Lidi se nastvou, pac toho budou mit dost, par politiku zarve, pac nekteri nebudou mit uz co ztratit, ostatni politici dostanou strach a zacnou myslet normalne, pac zjisti ze i proti nim samotnym se to muze obratit.

To je sice taky cerny scenar, ale z jineho sudu :D
Ludia budu robit to co im vlada/EU nakaze, je to system varenej zaby a zaba je uz davno uvarena. Staci ak prislusne opatrenia budu spravne odkomunikovane, to znamena, ze ludom vysvetlia ze je to v ich zaujme. Vlada si uz dnes dokonca moze dovolit porusovat zakony a ustavu, teda aspon u nas, vid. "dobrovolne" testovanie, alebo rozhodnutia UVZ.
kodl69 píše:elektroměr i s možností odpojení? Tak to je super, to snad v čr ještě není, nebo se tím aspoň žádnej distributor nechytí.
To je funkcia elektromera, teda je to dostupna vsade, kde je elektromer, ktory to umoznuje. U mna v praci je taky elektromer cca 6-7 rokov, je to Schrack LZQJ-XC, k tomu je nejaky komunikacny GSM modul. Technik ktory montoval elektromer, ma upozornil, ze distributor touto vymozenostou disponuje.
Na jar mi menili elektromer doma, vraj ho musia vymenit vsade, kde je rocna spotreba vacsia ako 4MWh. Ja som sa k tejto spotrebe za poslednych 10 rokov ani nepriblizoval.
Doma mi namontovali cinsky elektromer SX5A2, vymenu elektromera robil nejaky zivnostnik, ktory pomaly ani nevedel co montuje. Na nete som zistil, ze elektromer ma kopec funkcii a niektore udaje zaznamenava do pamate, ale nezobrazuje ako OBIS kod. Mimo ine som sa dozvedel, ze ma aj funkciu "odpojovac" a dokazu ho ovladat z "centraly", takze naco chodit na odberne miesto, davat dolu kryt svorkovnice a vyberat vodice zo svorkovnice, ked to distributor dokaze na par kliknuti mysou v teple svojho ofisu :lol:
Tie cinske elektromery montuju aj v CR.

https://www.ssd.sk/buxus/docs/dokumenty ... ELS-04.pdf

Napriklad za stacanie kilometrov je v niektorych statoch uz tvrdy postih. Nieje absolutne problem schvalit zakon, alebo smernicu EU, ktora bude upravovat, co moze vyrobca, co servis a co koncovy zakaznik. Dlhe roky je v autach zbernica, po ktorej komunikuju este aj ziarovky, takze nieje problem pridat ako zabezpecenie sifrovanie a black box si moze overit originalitu kazdeho komponentu, ak nieco nesedi, tak nepojde ani nastartovat. Takze zamedzit svojvolnej vymene komponentov sa da zabranit technicky jednoducho a legislativne pod hrozbou trestu tiez.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Daň za elektromobil

Příspěvek od dracekvo »

KUTIL píše:Mimochodom elektro auta nabíjané z domového rozvodu majú daňové zvýhodnenie a a ani o tom nevedia.
Z elektriny pre domácnosti sa neplatí spotrebná daň, dnes asi 12%.
Ak by mali všetky energie rovnakú spotr. daň, potom by sa aj "spotreba" elektro aut zrovnala so spaľovákmi (ak nie viac).
Jezdím pod 0,4Kč km. Pokud by na to byla da spotřební daň 12%. Budu jezdit za necelých 0,45 Kč/m. Strašná hrůza.
I ten nejlevnější spalovák na pyn se většinou pohybuje nad 1 Kč/km.

Prosím nejdříve ověřovat fakta a zkusit počítat, než se začnou vypouštět bludy.
kodl69
Příspěvky: 7403
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Daň za elektromobil

Příspěvek od kodl69 »

jasně, ale spotřební daň a DPH dělá při současnejch cenách větší část ceny fosilních paliv s výjimkou toho LPG. Takže záleží na tom, jak mocipáni tu spotřební daň stanoví.
Pro zajímavost: https://www.kurzy.cz/kalkulacka/spotreb ... zin-nafta/ si zkuste zadat aktuální ceny u vaší čerpací stanice.
Ale u elektřiny pro domácnosti je to podobně, větší část ceny se platí za služby, přenos, podporu OZE a spol, ne za silovou elektřinu.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Daň za elektromobil

Příspěvek od fugas »

fugas píše:
mypower.cz píše:
kodl69 píše:Ale to je hodně offtopic.
Není. Téma projistotu odděleno do samostatného témtu od Elektricka / hybridni auta

Co se týká vyházení parazitů, rozhodně nepomůže "Tak co, kdy půjdete", nebo "Kdy někdo z vás je vyháže". Ne. Nikdo to za nikoho dělat nebude. Každý musí za sebe svým kouskem dle svých možností a schopností a ti co to dělají se musí ve společném zájmu spojit a ne drolit. Organizovaná mafie, která nám i u nás stále zatím vládne to ví moc dobře, že v jednotě je síla.
Můj táta říkával "Ty vole a co chceš dělat s takovým manšaftem"...Když proti mě sedí v hospodě dva kouskové s doživotní hypotékou na své 2+NIC a radují se že hospodář (stát) má pro letošek naplánováno navýšení sekery jejich nenarozených vnoučat skoro o třetinu méně než loni :uh:
S daní na EV by to šlo hladce za masivní veřejné podpory.Většina lidí ti řekne ,že dokud to neujede na jedno nabití milon km a dokud to nepůjde nabít na ten milion do 15 sekund tak je to na prd.A dále pokračují demagogiemi co jim napovídali v televizi.Jsou totiž podvědomě spokojeni že jim někdo říká co mají dělat a co si mají myslet.Ono je to pohodlnější.A když jim tenhle vedoucí ještě namluví že jsou svobodní... a postaví jim před barák hřiště z "dotací" EU i s příslušnou reklamní cedulkou ,jsou v rauši.
Když už diskuze ,celkem by mě zajímalo co kolegu "vla" rozlítilo na mé úvaze a jak by mi to argumentačně vyvrátil :D

Jinak LPG jezdím 1,2kč když chci.Když nechci ,tak kolem 2kč ale to už disponuji výkonem kolem 200 kobyl.Stále lepší ,než jsem na tom byl s naftou.I tak se těším na svůj malý EV bez GPS ,ABS ,ASR ,ESP atp...
VIN všechny jednotky v autech už dávno znají a přepsat zatím jde.Když koupím na vrakovišti originální rádio tak VIN musím přepsat ,jinak mě upíská k smrti.Když koupím přístrojový panel a jeho nájezd v km je vyšší než v ostatních jednotkách v autě ,vše se přepíše na vyšší číslo.Někdo napsal program a někdo jiný napsal program ,kterak ten program přepsat.A to jen proto že o tom zatím to auto neví a dálkově mě neudá ,když to udělám.
Můj elektromobil vyrobili v r.1997 když byl v tomto směru svět ještě relativně v pořádku a já s ním budu jezdit ,dokud mu neuhnije podlaha.Všechno ostatní se dá opravit.
Známým odpovídám ,že i přes své záliby a koníčky bych dnes Teslu nechtěl ani zadarmo.Jestli má někdo potřebu někoho šmírovat ,nechť laskavě využije zrcadlo.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Daň za elektromobil

Příspěvek od dracekvo »

Přeji mnoho spokojených km v P106. Ale z dnešního pohledu je to spíše už veterán. A tomu bohužel odpovídá i bezpečnost vozu. Jinak je to super vozítko.
Z těhle veteránů je pak ještě VW Golf 3. Ale u něj to s bezpečností není taky žádná sláva.
kodl69
Příspěvky: 7403
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Daň za elektromobil

Příspěvek od kodl69 »

Normální je s autem nikam nenarážet. Potom není co řešit. Ale "moderní" řešení dopravy, kde jsou silnice uměle zužovány a obestavěny svodidly a jinýmy blbostmi ti kolikrát nedá jinou možnost, než to nabořit. Ale to je asi účelem hry, protože z toho potom mají peníze všichni zainteresovaní (policie, autoopravna, pojišťovna důvod ke zdražení), a ty jenom problémy - na rozdíl od toho, když je cesta širší, a já mám kam uhnout, aby mě ten blb z protisměru netrefil - z toho nemá nikdo nic.
Mám krásnou ukázku z mýho okolí: ulice Štefánikova v Boskovicích - čtvrť budovaná ze první republiky, v osmdesátých letech část ulice zabraná fabrikou a dnes unovu zprůjezdněná. Původní ulice má s jistotou 8m na šířku, tj klidně na jedné straně parkují auta a ještě zbývá dost místa na projetí. Rekonstruovaná část má 6m. A je tam vjezd do fabriky, kde občas couvá náklaďák, je tam zákaz stání. Hrozný je, že osvětlení je pořád osazeno na původních místech, a cesta je skokově zůžená - https://mapy.cz/zakladni?x=16.6572322&y ... itch=0.048 na mapách ještě není aktuální fotka, ale v zásadě stejný, jako by tam ten kus betonovýho plotu zůstal - takže kritický místo, kde už došlo k několika menším nehodám. Že by město nemělo peníze na položení těch cca 300m2 asfaltu pro původní šířku ulice? NE! je to opět nařízení EU, že zbytečně široký silnice jsou nebezpečný!!!
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Daň za elektromobil

Příspěvek od fugas »

Díky.Vím no...Ale to prostě odrážejí moje finanční možnosti a za další se neustálým zdokonalováním přibližuji znalosti konstrukce.A to mě těší.Která motokára je bezpečná...Pořád je to malé auto.Absence záchranných systémů mi nevadí.Jen to člověka rozmazluje.První ESP jsem měl v prvním Citroenu C5.Než jsem si zvyknul tak jsme se v zimě párkrát poprali ,kdo bude řídit :D Ale P106 nemá ani pytle ,to je fakt.Golf fajn.Ale udělali jich tak málo ,že poslední jsem viděl v inzerátu za 300k před "restaurací".
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Daň za elektromobil

Příspěvek od fugas »

kodl69 píše:Normální je s autem nikam nenarážet. Potom není co řešit. Ale "moderní" řešení dopravy, kde jsou silnice uměle zužovány a obestavěny svodidly a jinýmy blbostmi ti kolikrát nedá jinou možnost, než to nabořit. Ale to je asi účelem hry, protože z toho potom mají peníze všichni zainteresovaní (policie, autoopravna, pojišťovna důvod ke zdražení), a ty jenom problémy - na rozdíl od toho, když je cesta širší, a já mám kam uhnout, aby mě ten blb z protisměru netrefil - z toho nemá nikdo nic.
Mám krásnou ukázku z mýho okolí: ulice Štefánikova v Boskovicích - čtvrť budovaná ze první republiky, v osmdesátých letech část ulice zabraná fabrikou a dnes unovu zprůjezdněná. Původní ulice má s jistotou 8m na šířku, tj klidně na jedné straně parkují auta a ještě zbývá dost místa na projetí. Rekonstruovaná část má 6m. A je tam vjezd do fabriky, kde občas couvá náklaďák, je tam zákaz stání. Hrozný je, že osvětlení je pořád osazeno na původních místech, a cesta je skokově zůžená - https://mapy.cz/zakladni?x=16.6572322&y ... itch=0.048 na mapách ještě není aktuální fotka, ale v zásadě stejný, jako by tam ten kus betonovýho plotu zůstal - takže kritický místo, kde už došlo k několika menším nehodám. Že by město nemělo peníze na položení těch cca 300m2 asfaltu pro původní šířku ulice? NE! je to opět nařízení EU, že zbytečně široký silnice jsou nebezpečný!!!
Mě nejvíc oslovily zúžení u přechodů.Když tam duševně méně vyvinutá maminka šoupne kočárek ,aby zjistila zda nic nejede ,není se kam vyhnout.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
unicast
Příspěvky: 1226
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Daň za elektromobil

Příspěvek od unicast »

Je tu s tím zdaněním podle "tachometru" ještě jeden problém. Žádný odometr není certifikovaný měřící přístroj a nesplňuje požadavky zákona č. 505/1990 Sb., o metrologii. Bude obtížné kohokolo postihnout za to, co naměřil přístroj, jehož schopnost něco změřit je sama o sobě pochybná, leda by se dotyčný k něčemu takovému sám hloupě přiznal.
jahodovák
Příspěvky: 1930
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Daň za elektromobil

Příspěvek od jahodovák »

Je třeba si přiznat,že žádná silnice i když sebeužší není nebezpečná,nebezpečnou se stává jedině kvůli bezohledným řidičům,kteří nepřizpůsobí této situaci rychlost....každý stále někam spěchá,aby potom mohl ,každý si dosadí,nejsem zastáncem bezdůvodného snižování rychlosti ale každý by měl jezdit tak rychle aby mohl kdykoliv včas zastavit a nebourat.Jinak k tomu,že není tachometr cejchovaný tak si myslím,že s tím nebudou mít problém,třeba ti dají na výběr,nesouhlasíš,tak nejezdi nebo zaplat paušální poplatek vypočítaný z průměru......
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Daň za elektromobil

Příspěvek od fugas »

Já bych to určitě nezužoval jen na řidiče a jejich rychlost.V první řadě by nemělo být toliko snadné získat vůdčí list.Za další je důležité používat hlavu a nespoléhat se ,že to dělají ostatní ,nebo dokonce že dodržují pravidla.Jak je časté že někdo vkročí na přechod v neoblomném přesvědčení že má přednost.Že cyklista stojí vprostřed odbočovacího pruhu v neutuchající jistotě ,že ho nikdo nemůže objet a toliko ohrozit.No a když to tomu za ním nebude brzdit ,tak asi něco vysoudí ,ale možná už ho v lepším případě budou po zbytek života vozit ti druzí...Umělé překážky da silnicích iniciované dobrotivou EU to jen dělají složitější těm ,kdo by se dost možná střetu vyhnuli ,bylo-li by kam.
Přispůsobit rychlost situaci je v zákoně alibisticky vloženo.Ale nehoda není náhoda.Mohli bychom dojít do bodu ,kdy zcela nejbezpečnější bude zůstat doma a nikam nejezdit ani nechodit.Protože jinak se prostě může vyskytnout situace ,kdy včas zastavit nelze.Nikdo z nás není jasnovidec.

A že by si ouřadové poradili s cejchováním tachometrů...O tom nepochybuji.Na straně občana právo nestojí.Už vůbec ,když jde o to ho zase někde přistřihnout na výplatě.
Naposledy upravil(a) fugas dne stř pro 16, 2020 10:50 am, celkem upraveno 1 x.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
lubomirz
Příspěvky: 444
Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm

Re: Daň za elektromobil

Příspěvek od lubomirz »

>> A že by si ouřadové poradili s cejchováním tachometrů...O tom nepochybuji

presne tak, tydlenctotok !! Najmensia drobnost.

Fakt je absolutne jasne, ze ziadna krajina si nemoze dovolit vypadok daní "z uhlovodikovych paliv a maziv". U nas na Slovensku to boli myslim dve miliardy eur posledny rok, niekto tuto v teme pisal ze v Cechach ste mali 89 miliard Kc takze 3.5 miliardy eur co uplne presne zodpoveda zvysenemu poctu obyvatelov... Je absolutne nepochybne ze pri EV budu musiet vymysiet volaco ine. Ci uz to bude podla kilometrov alebo nejaky pausal ako som spominal v Nizozemsku, proste volaco pride.

Bude horsie a drahsie ako dnes, to nemam najmensie pochybnosti. Cista ekologia nikdy nebola lacna. Carpe diem.
Martin P
Příspěvky: 579
Registrován: ned úno 25, 2018 5:04 pm
Lokalita: Havlíčkův Brod
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 19845
Kapacita baterie [kWh]: 66
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Daň za elektromobil

Příspěvek od Martin P »

Dobrý den.
Jistá forma zdanění elektroaut se dá očekávat. Podle najetých kilometrů mi to přijde jako nejpravděpodobnější. To proto, že to postihne všechny majitele eut bez ohledu na to kde nabíjejí. Nebudou tak muset řešit odkud kdo nabíjí, párování euta s DS a podobné hověziny. Takto to bude jednoduché, ať už údaje získají ze špehovací jednotky, pravidelnou kontrolou, nebo jinak.
S názorem, že "bednění" silnic je zlo souhlasím, člověk pak nemá možnost uhnout a jako po kolejích se řítí do záhuby. A až se tam "dobře potrkají" euta, tak to možná bude i s oslavným ohňostrojem na počest EU debilovin... .

Plné *batt* přeji a jsem s pozdravem. Martin P.
S-UPS.
20kWp v panelech rozdělených mezi východ, jih a západ. Do osmi stringů.
Baterie
Staré LiFePo4 o kapacitách 12, 24 kWh
Nové LiFePo4 o kapacitách 14, 14 kWh (od listopadu 2022)
Rezerva Pb vrla 200Ah.
Systémové napětí 48V
Hlavní měnič Victron 5000VA.
Pomocné měniče 2x REVO VM 5000
Regulátory PCM60X
Systém je modulární s možností dalšího rozšíření (kdyby bylo kam) řešený tak, aby při výpadku kteréhokoliv jednoho modulu mohly ostatní fungovat dál bez omezení.
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 1204
Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
Bydliště: Okolie Popradu SR

Re: Daň za elektromobil

Příspěvek od JonasPP »

Daň-daň-daň.
Tu na fore som sa tejto teme uspešne vyhybal,aj keď par krat som neodolal a niečo prihodil,ale jak pozeram,tak pozeram,tak sa to tu začina čoraz viac k teme politika vracať a to vždy podľa situacie,ktorou nas ta vysoka mafia pritlači k muru.
Čo sa danenia elektromobilou tyka,tak to už maju mocipani davno prekňurene,inak by tu elektromobilitu tak netlačili do ľudi a nedavali neprekonatelnu prekažku na spaľovaky.
Ja sa tejto problematike,teda politike venujem viacmenej ako pozorovateľ,ale pomerne mnoho rokov a zistil som,že ono je to cele iba hra o prachy a moc. Veď samy to poznate. Mala kopa pita via a veľka ešte viac. Problem je aj ten,že skoro za každym stoji niekto,čo chce ešte väčšiu kopu,lebo použil svoje chapadla na to,aby tu osobu tam dostal. A neklamme si,zatiaľ som tam hore nevidel nikoho,čo nema chrbtovu kosť z gumy. Teda kym sa nezmeni cele toto babkove divadlo a ľudia neprestanu veriť zapredanym mediam,tak daň za elektromobil bude to najmenšie,čo nas bude trapiť. A to verim,že tych dani z elektromobilu bude omnoho viac. Bude do toho istotne zaratane najmenej mito,ktore je nad každou cestou,veď žerie skoro 60% ziskanych financii a nikoho to neserie,pri čom sa to stavalo za štatne,teda za naše. My sme a už navždy zostaneme otroci a očakavam,že aj naše elektrarne sa pokusia hocjakym spôsobom zdaniť,lebo MOLOCH je hladny a neustale rastie,pri čom jeho hlad neustale rastie s nim.

Vedel by som tu o tom načmarať celu knihu,ale viem,že isto každy vie o čom točim,len pri možnych skoro nezrealizovatelnych riešeniach sa totalne rozideme,tak do toho ani nebudem zachadzať.

Ale. Joj to slovko ale,vždy prinesie pokračovanie,nie aby som to skončil,ale furt ale-ale-ale.
No tak teda ale,treba dufať,že sa tu takto za 10rokov znova zideme a zhodnotime,do akej .... sme sa to dopracovali. Lebo je tu možnosť,ktoru zatiaľ nechapeme a zamer našich mocipanov,je čista a nezištna a My sme ty,čo to len nechapu. Sakra tu poslednu vetu ani nejdem po sebe čitať,bo som isto vadny,že som take dačo dokazal vypotiť.
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
jahodovák
Příspěvky: 1930
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Daň za elektromobil

Příspěvek od jahodovák »

Jde jen o to,správně pochopit o co vůbec v této hře jde,že je s náma oráno je asi každému jasné,jde jen o to poučit se z chyb a začít se chovat správně....kéž všichni pochopíme a najdeme dost odvahy se tím řídit...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Daň za elektromobil

Příspěvek od PavelR »

Daň za použití státní cesty by mě jako taková nevadila. Třeba na dálnici víc na okresce míň, na cestě kolem obecního hnoje nejmíň. Klidně. Započítat koeficient váhy auta, počet náprav, prostě věci kterýma se liší auta v opotřebení cest. Prostě když málo jezdím tak málo platím - stejně jak třeba daň z příjmu - mám málo platím málo. Paušály jsou blbost. Ti co jezdí málo jsou na to bytí, ti co hodně tak se smějí.

Ale taková data se dají anonymizovat na prosté součty jednotlivých druhů km. Klidně to jednou za 1/4 roku nahlásím a na STK si můžou ověřit že jsem nelhal tím že si to vyčtou na displeji auta. Toto není důvod pro ékolíky, šmírování kde jsem jak rychle jedu a kolikrát jsem si uprdl do sedačky. Výměna třebas ŘJ nebo budíků a případný pohyb km není problém - nahlásím stav sfotím a vyměním. Stejně jak samoodečty elměrů. Není důvod kvůli pár podvodníkům to srát všem.
A podvody oflastrovat tak že si to každej rozmyslí.

jahodovak:
takový tajný sdělění jsem od Tebe četl už víckrát. Jen ne a ne to dekodovat :D

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek