Pomocné štartovanie auta v zime

Baterie a bateriová úložiště založená na článcích Li-ion 18650, zkušenosti, praxe, dobíjení, batery management, výroba bateriových úložišť, bezpečnost.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Pomocné štartovanie auta v zime

Příspěvek od rottenkiwi »

NIektoré baterky majú len 5 Ah a dávajú 400 A štart. prúd.
https://www.alza.sk/auto/noco-genius-bo ... 604320.htm

U mňa to teraz pri 4 *C von, na baterke, ktorá má 8 rokov a 12.25 V,
vyzeralo tak: / štart. prúd na displeji multimetra , benziňák /

https://youtu.be/9IK0BAVLjIk

V USA majú na baterke CA - napr. 1000 A cranking amps, 0 *C
a potom CCA - 800 A, cold cranking amps -18 *C.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
pezizka
Příspěvky: 734
Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
Lokalita: Kyjovsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9170
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Pomocné štartovanie auta v zime

Příspěvek od pezizka »

goodbie píše:
Joskob píše:Má niekto skúsenosti aké prúdy majú pri štarte klasické osobáky. čo som sa dočítal tak benzín 80-100A a ak beriem, že niečo ešte dodá olovo, tak by to nemuselo byť také hrozné. Jasné, že s tým nebudem štartovať 3L diesel.
nárazovej proud se bohybuje okolo 350A
Ty proudy jsou vyšší. U zážehových "normálních" kubatur (1,6 - 2,0l) je prvotní náraz okolo 500A, běh cca. 100 - 200A podle toho jestli motor jde do, nebo z komprese. U vznětových (taky okolo 2,0l) je prvotní náraz kolem 800A a běh tak 250 - 350A. Taky záleží na kondici a typu startéru, pokud není úplně ve formě není nic neobvyklého, že prvotní náraz je okolo 1200A. Taky je nutno brát na zřetel, že diesel v mrazu žhaví, což taky "ukousne" z aku. Start proud žhaviče je ca. 20 - 30A a "provoz" tak 8 - 12A na kus. Záleží i na výrobci, taky se v tomto ohledu dost liší.
lubomirz
Příspěvky: 444
Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm

Re: Pomocné štartovanie auta v zime

Příspěvek od lubomirz »

presne to som isiel napisat - ze zhavice k tomu, to je dalsich 100 amper. Ano vidim ze poziadavka je startovat benzin, tam zhavice prilis nehraju ulohu :) len ked si toto volakto precita s dieslom tak aby bol v obraze.

Vseobecne startery v autach su niekde okolo 2kW, mensie kubatury maju 1,5kW, vacsie maju 2.5kW a semtam s malou vnutornou prevodovkou. Velmi spravne Pezizka nadomnou pise ze 200A činných pocas tocenia startera, narazovy prud prvych par desiatok milisekund je dvoj/trojnasobok. Netreba zabudnut na to ze akumulator nema 12.5V pri odbere takehoto prudu, tam to padne na 9-10V len tak zahuci, proste tam fakt 200A tecie.

Samozrejme ze najlepsie je mat bateriu v poriadku, bez toho to nepojde. To olovo nesmie byt v mrtvom stave cize 11V naprazdno. A extremne dobry napad je nahodit do auta bateriu s vyssou kapacitou nez mas original, kludne mozes ist na maximalnu velkost ktora sa ti vlezie - pre zimne starty je to hotove pozehnanie - osobne som prevadzkoval 110Ah namiesto 62Ah vo Forde Galaxy, namiesto 50Ah v Chrysleri Voyager ma bracho pichnutu stovku atd. Samozrejme nie su ziadne problemy s dobijanim, to su auta bez akejkolvek "inteligencie" na rozdiel od tych novodobych sraciek kde sa musi kodovat este aj ziarovka v svetlomete.

Prakticka skusenost : baterka ktora bez problemu nahodila dvanastvalec 6.0i [!!!] Audi A8 -NEDOKAZALA ANI PRETOCIT, NIEZE NASTARTOVAT- obycajne stvorvalcove 1.9tdi. Ani s nim nepohla, zacvakalo, zaverecna. To len taka sranda. Ta bateria samozrejme nebola v idealnom stave, to len hovorim.

Prakticka skusenost 2 : este dnes jazdim original bateriu z roku 2004 v Chrysleri Voyager. 265.000km, nikdy negarazovane, 99.9% mestske jazdy Bratislava a to este vacsinou v ramci rovnakeho obvodu ("Praha 4 -> Praha 4"). Red Optima 50Ah. Ano, sestnast rokov.
Naposledy upravil(a) lubomirz dne pát pro 11, 2020 9:57 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Pomocné štartovanie auta v zime

Příspěvek od mypower.cz »

Kopec, rozjet, zaradit dvojku, slapnout na plyn, vyslapnout spojku a jedem.
Aha pockat! Ono se to uz nevyrabi tohle :D
Dnes mame automaticke prevodovky, palivova cerpadla, katalyzatory, vseblokujici elektroniku, nemoznost shlednout unavu ridice vnitrni webkamerou, nemoznost pripojit se na dotazovani do statni databaze, zdali ma ridic opravneni podle identifikace obliceje a otisku prstu... hm ... :D
::facepalm::
No nic, nebudu v tomhle vlanke rusit. Jsem 100 let za opicemi. Jenze nam to tehdy mezi ostatnimi opicemi fungovalo uplne snadno :D
kodl69
Příspěvky: 7403
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Pomocné štartovanie auta v zime

Příspěvek od kodl69 »

K věci: motorku 1.2l 4 válec s kompresí 1:11 (to má málokterý vaše auto) jsem v klidu nastartoval baterkou 3s7p složenou z bazarovejch LG HE2. Nejvíc se zahřály přívody z CYa16mm2.
seberoztlačení auta jsem měl natrénovaný i na rovině, roztlačení auta, naskočení a krátký puštění spojky na jedničku s okamžitým vyšlápnutím spojky, motor se obvykle roztočil. Vzhledem k tomu, že jsem to převáděl před školou, kde se učili automechanici, tak to za pár dní neuniklo pozornosti, a měl jsem celkem značný pubklikum, ale že by někdo pomohl... Další level byl vadnej spínač ve startéru. To se zas chodili dívat, jak v klidu startuju auto přiložením klíče 36/41 na kontakty startéru... A i ten počítač se někdy dá obelstít hrubou silou - odešlo mi palivový čerpadlo u auta na LPG, ale chyba je, že auto startuje na benzín a nikdy jinak. Ale když už jsem to táhli na laně, tak jsem zapnul klíček, zařadil pětku, aby posilovač na brzdy a řízení, a za chvilku k mýmu překvapení se lano prověsilo - počítač od LPG vyhodnotil, že motor je ohřátej, už nějakou chvilku jede na benzín, tak to přepnul na plyn a už to jelo samo, teda až do vypnutí motoru.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Pomocné štartovanie auta v zime

Příspěvek od dracekvo »

Většina LPG systémů dovoluje nouzový start na LPG nějakou kombinací. Třeba při zapnutí klíčků držet přepínač B/LPG.
JInak mám automat. Jsem smířený s tím, že v případě problému nemůžu auto roztlačit, ani táhnout na laně. Vozím startovací kabely, ale nikdy jsem je nepotřeboval.
Oproti starým autům jsou ty nové už na takové urovni spolehlivosti, že prostě jezdí. Různé způsoby nouzových startů a všelijakého řešení problémů s během motoru si pamatuji pouze z doby, když jsem měl škodu 120 a pak favorit.
Uživatelský avatar
Nautilus
Příspěvky: 141
Registrován: úte zář 17, 2019 1:37 pm

Re: Pomocné štartovanie auta v zime

Příspěvek od Nautilus »

Joskob píše:Prosím vás, nič v zlom, ale neriešme hlúposti prečo , komu a kde je chyba, že nestartuje. Riešme technickú realizáciu.
Jak už psal goodbie. S výše uvedenou baterií to nedělej. Velice brzy ji tím zničíš.
vla
Příspěvky: 1190
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

Re: Pomocné štartovanie auta v zime

Příspěvek od vla »

Pokud považuješ špatný technický stav vozidla za hloupost, tak bych tě něrad někdy potkal. To kolo sice vaklá, ale ještě drží, A když hodně našlapu, tak to ještě zastaví atd.
Nemám rád tenhle stát.
Joskob
Příspěvky: 589
Registrován: ned kvě 12, 2019 9:56 pm
Lokalita: Poprad
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 5210
Kapacita baterie [kWh]: 24
Bydliště: Poprad

Re: Pomocné štartovanie auta v zime

Příspěvek od Joskob »

vla píše:Pokud považuješ špatný technický stav vozidla za hloupost, tak bych tě něrad někdy potkal. To kolo sice vaklá, ale ještě drží, A když hodně našlapu, tak to ještě zastaví atd.
Zmieril som sa s tým, že tu ľudia nevedia čítať s porozumením, ale že ma zato dakto bude drbať tak to nie!

Nikde som nepísal že môj stav vozidla je zlý. Iba ak by si bral za zlý technický stav, že som zabudol vypnúť rádio a svetlá ,keď som čakal pred obchodom. Áno stalo sa a myslím, že nie len mne. Nie som masochista aby som u nás jazdil so zlou baterkou.

Písal som že sa stretávam so situáciami kedy ma ľudia pýtajú naštartovať. Že majú oni zlý technický stav vozidlá, za to ja neberiem zodpovednosť. Že kuchár jazdí na 20 ročnom zhnitom passate s pôvodnou batériou, rozpadnutou inštaláciou a bez oleja je mi u prdele.

Jednoducho keď ma popýta naštartovať a stojí niekde v kopci 100 m od najbližšej zásuvky medzi ďalšími autami čumákom pri kraji parkoviska, tak by bolo najjednoduchšie zobrať baterku pripojiť a štartnuť , a nie pýtať sa prečo tak hlúpo stojí.

Otázka znela či je tá batéria technicky schopná to utiahnuť, nie prečo chcem niekoho štartovať , ani aký stav má jeho vozidlo, ani prečo ho nedám na nabíjačku ,ani prečo ho neroztlačím, ani prečo ho nepripojím štartovacími kablami. Všetko bolo vysvetlené.
9x Solar frontier 70W ; 16x Trinasolar TSM-235PC05 235W ; 5x Moser Baer 222W (5210Wp)
Epsolar LS3024b,LS2024b,Xtra3210,Tracer3215 ; 2x smart BMS 30A ; DalyBMS 150A
Easun PWM 3000w 24/230 sinus ; Soluowill NP1200-24/230 sinus
7S120P Li-ion 18650 210+Ah ; 7S CATL 100Ah ; 7S CATL 2x 150Ah ; 8S Lifepo 305Ah (24kWh)
kodl69
Příspěvky: 7403
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Pomocné štartovanie auta v zime

Příspěvek od kodl69 »

To nouzový nastartování jaksi ford do focusu II (motor SYDA, origo LPG) nějak nenainstaloval. Zkoušel jsem návod k autu, servis plynu, internet, a nikdo mi neřekl tak a tak to udělej a nastartuješ na plyn. Tohle co píšeš mi tuším taky radili, ale nefunguje to.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
lubomirz
Příspěvky: 444
Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm

Re: Pomocné štartovanie auta v zime

Příspěvek od lubomirz »

pokial nebude olovo takmer mrtve tak tvoj vynalez urcite silno pomoze. Podobnym sposobom pracuju vsetky tie komercne "boostre".

Trosku vidim problem v tom ze treba brat so sebou to lithium vsade kde potencialne nenastartujes, potom ho nenechat v aute na mraze -29 stupnov dva dni a dve noci (takze zobrat so sebou do chaty, na apartman, do hotela, proste furt vláčiť so sebou jak kočka mladé). Dbat na to aby bolo nabite takze mysliet na nabijacku...

Nebolo by jednoduchsie so sebou proste zobrat dalsi maly 12V/17Ah alebo uplne standartny 42Ah akumulator ? A samozrejme 3S6P je lepsie nez 3S4P, tie clanky pojdu uplne na doraz.

Chvilocku by som sa zastavil aj pri tom vybiti hlavneho akumulatora pustenym radiom a svetlami : svetla zeru 2x 55W vpredu, 2x 21W vzadu, cize 150W spolu cize 14A, radio nech ma 50W cize 4A, takze to mame necelych 20A. Bezny 60Ah akumulator ktory je v pohode musi po hodine takehoto vybijania bez problemu nastartovat... nejaka vacsia baterka a'la 100Ah si taketo 20Ah odbery skoro ani nevsimne.
Joskob
Příspěvky: 589
Registrován: ned kvě 12, 2019 9:56 pm
Lokalita: Poprad
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 5210
Kapacita baterie [kWh]: 24
Bydliště: Poprad

Re: Pomocné štartovanie auta v zime

Příspěvek od Joskob »

lubomirz píše:pokial nebude olovo takmer mrtve tak tvoj vynalez urcite silno pomoze. Podobnym sposobom pracuju vsetky tie komercne "boostre".

Trosku vidim problem v tom ze treba brat so sebou to lithium vsade kde potencialne nenastartujes, potom ho nenechat v aute na mraze -29 stupnov dva dni a dve noci (takze zobrat so sebou do chaty, na apartman, do hotela, proste furt vláčiť so sebou jak kočka mladé). Dbat na to aby bolo nabite takze mysliet na nabijacku...

Nebolo by jednoduchsie so sebou proste zobrat dalsi maly 12V/17Ah alebo uplne standartny 42Ah akumulator ? A samozrejme 3S6P je lepsie nez 3S4P, tie clanky pojdu uplne na doraz.

Chvilocku by som sa zastavil aj pri tom vybiti hlavneho akumulatora pustenym radiom a svetlami : svetla zeru 2x 55W vpredu, 2x 21W vzadu, cize 150W spolu cize 14A, radio nech ma 50W cize 4A, takze to mame necelych 20A. Bezny 60Ah akumulator ktory je v pohode musi po hodine takehoto vybijania bez problemu nastartovat... nejaka vacsia baterka a'la 100Ah si taketo 20Ah odbery skoro ani nevsimne.
Práve kvôli tomu prenášaniu by bolo to kilove lítium spratnejšie ako 20kg olovo. Aj keď poväčšine by okrem víkendov ostala v práci, doma mám iné zdroje v prípade potreby. Hlavne nízke samovybíjanie. Nabíjanie by bolo to najmenej.

To vybitie akumulátora rádiom a svetlami bolo ešte na pôvodnej deväťročnej 40Ah batérií. Preto putovala do FVE kde si užíva dôchodok a nahradila ju nova. Ono keď máš vonku -20° tak si to po polhodine všimne aj tá 100Ah
9x Solar frontier 70W ; 16x Trinasolar TSM-235PC05 235W ; 5x Moser Baer 222W (5210Wp)
Epsolar LS3024b,LS2024b,Xtra3210,Tracer3215 ; 2x smart BMS 30A ; DalyBMS 150A
Easun PWM 3000w 24/230 sinus ; Soluowill NP1200-24/230 sinus
7S120P Li-ion 18650 210+Ah ; 7S CATL 100Ah ; 7S CATL 2x 150Ah ; 8S Lifepo 305Ah (24kWh)
matobabetak
Příspěvky: 534
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: Pomocné štartovanie auta v zime

Příspěvek od matobabetak »

kedysi v dakom časopise.. asi amatérske rádio bola rada ze auto sa dá nastartovat aj s AA batériami, tak 15 ks do série a mas jeden či dva pokusy... neskusal som
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
unicast
Příspěvky: 1230
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Pomocné štartovanie auta v zime

Příspěvek od unicast »

lubomirz píše:Prakticka skusenost : baterka ktora bez problemu nahodila dvanastvalec 6.0i [!!!] Audi A8 -NEDOKAZALA ANI PRETOCIT, NIEZE NASTARTOVAT- obycajne stvorvalcove 1.9tdi. Ani s nim nepohla, zacvakalo, zaverecna. To len taka sranda. Ta bateria samozrejme nebola v idealnom stave, to len hovorim.
Je to tak. Velký motor nepotřebuje ani velký startér, ani velkou baterii. V mém autě s pětilitrovým V8 je 55Ah baterie a problémy popisované Joskobem neznám, prostě to startuje i v zimě kdykoli :D Taky u toho ale ten, kdo to navrhnul, přemýšlel a auto po pěti minutách bez jakékoli aktivity s vypnutým klíčkem samo vypne veškeré osvětlení vnější i vnitřní (vyjma případných výstražných blinkrů). Nicméně i tak po něj (a nejen pro něj) existuje mnoho "dual battery kit" řešení, viz například zde:

https://adventure-ready.com/product-cat ... y-systems/
https://www.mainlineoverland.com/produc ... controller
https://www.amazon.com/JayCorp-Battery- ... B00400D6WU

atd.
kodl69
Příspěvky: 7403
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Pomocné štartovanie auta v zime

Příspěvek od kodl69 »

To matobabetak: nestartuješ auto těma AA, ale pár ampérama dobíjíš vybitou autobaterku. Moje 3s7p tu motorku nastartovala bez připojenýho olova.
Pokud si zbastlíš 4s7p, a budeš ji udržovat nabitou (třeba přes malej step up z autozapalovače) tak při připojení k vybité olověné baterce do ní pošle tolik, kolik to olovo dokáže pobrat a během chvilky budou teplý dráty, horký baterky a olovo začne bublat. Podle mě zbytečně násilný řešení.
Ostatně kdo nechce bastlit, nechť použije 18V baterku do nářadí, ta dá 50A jak nic, a obvykle má jenom protizkratovou ochranu, tj ztenčenej plech u vývodu. Pokud budu mít 5Ah/18V baterku a pošlu tu energii do autobaterky, tak by to mělo baterce dodat cca 3-5Ah, což na nastartování benzínovýho motoru není ani potřeba, u dieselu dost sežere žhavení a startér taky potřebuje víc.
to Lubonirz: zkoušeli jsme nastartovat HD, stejnejch 1200ccm a bylo to taktak, málo velkejch hrnců se startuje hůř. Osobně u benzínovejch motorů s válci cca 500ccm nepozoruju rozdíl ve spotřebě energie při startování mezi 4R a V6, na V8 jsem ještě nedorostl, ale V2 v té motorce chtělo té elektriky víc, možná kvůli mizerné konstrukci startéru u HD, ostatně jako kvůli zastaralé konstrukci celé motorky, honda shadow šla nastartovat celkem lehce
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Joskob
Příspěvky: 589
Registrován: ned kvě 12, 2019 9:56 pm
Lokalita: Poprad
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 5210
Kapacita baterie [kWh]: 24
Bydliště: Poprad

Re: Pomocné štartovanie auta v zime

Příspěvek od Joskob »

Ešte raz a dúfam už posledný, nejde tu o moje auto, keby bol problém u mňa hodím náhradnú batériu do kufra a od zapaľovača ju udržujem nabitu cez nejaký dc-dc menič.
Pracujem v hoteli v Tatrách na údržbe, a verte mi, tam sa tých blbcov stretne kopec.
To ti v pohode príde debil v decembri na letných gumách , cez noc nakida pol metra snehu, a on ti ráno na to pozerá ako bager na tvrdú hlinu, a pýta sa ťa či tu tak normálne jazdíme keď je toľko snehu.
No ne kurva berieme sánky a sankujeme sa.
9x Solar frontier 70W ; 16x Trinasolar TSM-235PC05 235W ; 5x Moser Baer 222W (5210Wp)
Epsolar LS3024b,LS2024b,Xtra3210,Tracer3215 ; 2x smart BMS 30A ; DalyBMS 150A
Easun PWM 3000w 24/230 sinus ; Soluowill NP1200-24/230 sinus
7S120P Li-ion 18650 210+Ah ; 7S CATL 100Ah ; 7S CATL 2x 150Ah ; 8S Lifepo 305Ah (24kWh)
kodl69
Příspěvky: 7403
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Pomocné štartovanie auta v zime

Příspěvek od kodl69 »

tak si zbastli baterku viz výše, nějaký 18650 do nářadí, kapacitu moc neřeš, a když budou 3S10p, tak tím to auto přímo nastartuješ, když 4s tak tím bleskově dobiješ baterku v tom autě. Co víc chceš slyšet. Ty kupovaný "batery boostery" obsahují buď 5Ah olovo nebo v lepším případě to co popisuju, + nějakej měřáček a nabíječku. toť celej obchodní trik. https://nabijecky-a-startovaci-boxy.heu ... 06434/?o=4 - baterka do akumulátorovky s naroubovanejma krátkejma kablíkama s kramlíkama udělá tu stejnou práci.
ostatně tohle https://nabijecky-a-startovaci-boxy.heu ... e/#section je 3s 4Ah... za ty peníze celkem obžaloba.
Když koupíš nový baterky v Nkon.nl sony VTC6 tak se dostaneš na desetinu ceny z obchodu. Za plastovou krabičku a blbost se platí. Když čteš v popisu "až 400A" a vidíš modelářskej XT60 konektor, kterej zvládne tak 30A (podle označení 60A) a dají se do něj zapájet jenom 6mm2 dráty, tak je ti jasný, že těch 400A nemyslel nikdo vážně. když to má 4Ah, tak tam budou dvě vercajkový 18650 paralelně, 3s, což je podle mě slabota.
Jo a trochu offtopic: byl jsem kdysi ěkde v kopcích v rakousku, trochu zasněžilo, tak jsem pod kopcem v poslední vesnici minul parkoviště plný nasazovačů řetězů, v kopci předjel sypač a šudlící se nebožáky a u hotelu se potkal s motorkářem na chopperu - jediní dva jsem tam vyjeli hned, ostatní tak za dvě hodiny...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Joskob
Příspěvky: 589
Registrován: ned kvě 12, 2019 9:56 pm
Lokalita: Poprad
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 5210
Kapacita baterie [kWh]: 24
Bydliště: Poprad

Re: Pomocné štartovanie auta v zime

Příspěvek od Joskob »

kodl69 píše:tak si zbastli baterku viz výše, nějaký 18650 do nářadí, kapacitu moc neřeš, a když budou 3S10p, tak tím to auto přímo nastartuješ, když 4s tak tím bleskově dobiješ baterku v tom autě. Co víc chceš slyšet. Ty kupovaný "batery boostery" obsahují buď 5Ah olovo nebo v lepším případě to co popisuju, + nějakej měřáček a nabíječku. toť celej obchodní trik. https://nabijecky-a-startovaci-boxy.heu ... 06434/?o=4 - baterka do akumulátorovky s naroubovanejma krátkejma kablíkama s kramlíkama udělá tu stejnou práci.
Chcel som počuť len jedno. A to či takýto štart vydrží batéria 3S4P z článkov Sony / Murata US18650VTC4 , ktorú už mám a viem ju teoreticky rozšíriť na 3S6P (nechcem staviať a kupovať novú to sa radšej na to vykašlem) a používam ju v lete na iné účely, ale teraz v zime nemá využitie, tak som ju chcel použiť takto, keďže vie dávať vysoké prúdy. Nič viac som nechcel.
Podľa popisu by mal mať jeden kus
Continuous Discharge Rating (max) 30A
Pri 6P je to 180A ,takže teoreticky nejaký špičkový nárazový by mohol byť aj vyšší?
9x Solar frontier 70W ; 16x Trinasolar TSM-235PC05 235W ; 5x Moser Baer 222W (5210Wp)
Epsolar LS3024b,LS2024b,Xtra3210,Tracer3215 ; 2x smart BMS 30A ; DalyBMS 150A
Easun PWM 3000w 24/230 sinus ; Soluowill NP1200-24/230 sinus
7S120P Li-ion 18650 210+Ah ; 7S CATL 100Ah ; 7S CATL 2x 150Ah ; 8S Lifepo 305Ah (24kWh)
lubomirz
Příspěvky: 444
Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm

Re: Pomocné štartovanie auta v zime

Příspěvek od lubomirz »

ano, spickovy narazovy bude kusok vacsi, ale clankom to nebude robit ukrutnu radost. CONTINUOUS Discharge znamena NEPRETRZITY (SUSTAVNY) VYBIJACI PRUD... bereme ze to potrebujes pre klientov, na hotel atd. V plnej miere chapeme.

3s4p mi pride FAKT malo (to mas IBA 120A !!!!) vzhladom na vyssie uvedene ampere ktore tecu pri starte. Ja osobne by som to aj tak riesil obycajnym 52Ah akumulatorom za 53,-eur ktory bude polozeny na vratnici v teple : pozeram Bosch 520A max. prud (nebrat tie slabe blbosti s tenkymi doskami ze 420-450A max prud) a dobre hrubymi kablami. Nevazi to sedemsto kilo, ked klient potrebuje pomoct tak nech sa paci odneste si bateriu k autu, otvorte kapotu, ja ku vam za dve minuty pridem hned len co tu dokoncim aktivitu XYZ.

A ver tomu ze KAZDY si tu tvoju pomocnu startovaciu baterku odnese uplne sam s obrovskym usmevom, a aj trikrat by sa prebehol keby si mu povedal :)


edit : navyse musis ratat, ze ked na taketo batercicky navalis 250A zataz, tak napatie sa absolutne rozhodne neudrzi na 12V co maju naprazdno plne nabite. Padne dole na 6-7V kvoli prudovemu šoku a teda aby sme tocili 2kW starter, budeme potrebovat UKRUTNE viac nez 200-250A matematicky vyratanych. Bavime sa o 350 az 400 amper ???

Sorry, ale fakt mi tie 18650tky nevonaju do tohoto riesenia. Drbat sa pravou nohou v ponozke za lavym uchom cez lavu mihalnicu. Cele zle, malo, poddimenzovane. To su presne tie letne pneumatiky a zrazu za noc napadlo pol metra snehu.
pezizka
Příspěvky: 734
Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
Lokalita: Kyjovsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9170
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Pomocné štartovanie auta v zime

Příspěvek od pezizka »

Pánové, radíte hezky, ale ne k tématu :roll: Tu aku co máš, bych rozhodně nepoužíval pro tyto účely vyjma případu, kdy se přes DC/DC měnič dobije instalovaný akumulátor. To je však na dlouho a mnozí by to považovali za obtěžující :? A navíc by to vyžadovalo investice z Tvojí strany :? Jesti chceš dělat charitu tak si klidně svůj akumulátor za jednu zimu znič, Tvoje volba... Jestli to plánuješ jak byznys tak OK ale běž na to jinak ;) Sám si předělávám originální booster s 22Ah sakra výkonným Pb co už zdechlo na Li, ale chce to víc než co máš... Taky nezapomeň na pořádné kabely, pokud budou 1,5m počítej 35mm2 a pořádné kleště. Na ty plechové nesmysly zapomeň :lol:

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek