Bezpečnost a nebezpečnost Lithiových baterií

Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2774
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Bezpečnost a nebezpečnost Lithiových baterií

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

poučné počtení :https://www.garaz.cz/clanek/s-hasici-ot ... -internetu

Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Bezpečnost a nebezpečnost Lithiových baterií

Příspěvek od fugas »

No když musíš tak musíš.Ale když čtu o tom proškolení a znám podobná proškolení ,už vidím jak shoří auto o dvě stání vedle ,mě ohoří blatník a horlivý proškolený příslušník HZS mi pro sichr hodí auto do rybníka.Asi si ty elektrický značky radši nevezmu :D
Mám si to pojistit proti záplavám?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
kovarikp
Příspěvky: 8
Registrován: úte úno 25, 2020 9:12 am

Re: Bezpečnost a nebezpečnost Lithiových baterií

Příspěvek od kovarikp »

A co kdyby začalo hořet něco takového?
http://www.hybrid.cz/tesla-predstavila- ... e-uloziste
josse
Příspěvky: 1147
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Bezpečnost a nebezpečnost Lithiových baterií

Příspěvek od josse »

kovarikp píše:A co kdyby začalo hořet něco takového?
http://www.hybrid.cz/tesla-predstavila- ... e-uloziste
Už jsem sem odkaz na dokumentaci od Tesly dával, ... Nechat shořet a chránit ostatní, nebo dle místních předpisů :-) hasit to smí libovolné místní automatické systémy, třeba sprinkler.

U teslích úložišť na bázi 18650/21700 při funkčním vodním chlazení je řetězová reakce skoro vyloučena. Kiwi už to vysvětloval:
Pokud v trubce teče voda, v ohrožení jsou pouze dva články u toho hořícího na dotyk a ty jsou ochlazovány pár milimetrů od vysoké teploty vodou, s nejvyšší pravděpodobností se nedostanou nad 300°C a k řetězové reakci nedojde, vyhoří pouze jediný článek kterému se něco stalo v separátoru. A ani to nemusí nikdy nastat, protože je neustále ochlazován, takže to všechno přijde nejspíš ventilkem.

Když přestane fungovat termal management, pak k řetězové reakci dojit může a u aut jsme to již viděli na YouTube.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
Martin P
Příspěvky: 580
Registrován: ned úno 25, 2018 5:04 pm
Lokalita: Havlíčkův Brod
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 19845
Kapacita baterie [kWh]: 66
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Bezpečnost a nebezpečnost Lithiových baterií

Příspěvek od Martin P »

A představte si vlak na baterky. Ten když chytne, tak snad jedině zatlačit do tunelu a odstřelit.
S-UPS.
20kWp v panelech rozdělených mezi východ, jih a západ. Do osmi stringů.
Baterie
Staré LiFePo4 o kapacitách 12, 24 kWh
Nové LiFePo4 o kapacitách 14, 14 kWh (od listopadu 2022)
Rezerva Pb vrla 200Ah.
Systémové napětí 48V
Hlavní měnič Victron 5000VA.
Pomocné měniče 2x REVO VM 5000
Regulátory PCM60X
Systém je modulární s možností dalšího rozšíření (kdyby bylo kam) řešený tak, aby při výpadku kteréhokoliv jednoho modulu mohly ostatní fungovat dál bez omezení.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek