Veterná turbína 3 kW za 15 USD ( dokumentácia CAD )

Výroba elektrické energie pomocí větrných turbín, malých větrných elektráren, diskuze na téma účinnosti, dostupných řešení, zkušenosti, nápady, praktické rady.
KUTIL
Příspěvky: 286
Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm
Reputace: 27

Re: Veterná turbína 3 kW za 15 USD ( dokumentácia CAD )

Příspěvek od KUTIL »

Zásadná chyba! Otáčky sú závislé na rýchlosti vetra a ich zmenou sa mení príkon a tým pádom prúd. Výkon potom bude Ualt (s plochým priebehom) ako Ualt krát Ialt. A bez regulátora. Neviem ako to chápete vy. Ja tie vaše tri body nechápem vôbec. Alternátor je osadený, má magnety aj vinutie natvrdo a poháňa ho vrtuľa správne k nemu nadimenzovaná. S vetrom sa menia otáčky a túm aj prúd z alternátora pri kvázi konštantných otáčkách. Takto to skutočne chodí a je to jasné ako 123.
josse
Příspěvky: 1142
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Reputace: 139

Re: Veterná turbína 3 kW za 15 USD ( dokumentácia CAD )

Příspěvek od josse »

KUTIL píše:Zásadná chyba! Otáčky sú závislé na rýchlosti vetra a ich zmenou sa mení príkon a tým pádom prúd. Výkon potom bude Ualt (s plochým priebehom) ako Ualt krát Ialt. A bez regulátora. Neviem ako to chápete vy. Ja tie vaše tri body nechápem vôbec. Alternátor je osadený, má magnety aj vinutie natvrdo a poháňa ho vrtuľa správne k nemu nadimenzovaná. S vetrom sa menia otáčky a túm aj prúd z alternátora pri kvázi konštantných otáčkách. Takto to skutočne chodí a je to jasné ako 123.
Asi to už začínám chápat, z alternátoru v automobilu už jste regulátor vyndal a stator nahradil permanentními magnety? Můžu regulátor z automobilu také odmontovat jako vy? Zvedne se tím výkon automobilu, nebo se sníží jeho spotřeba?
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
KUTIL
Příspěvky: 286
Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm
Reputace: 27

Re: Veterná turbína 3 kW za 15 USD ( dokumentácia CAD )

Příspěvek od KUTIL »

O čom to pletiete! Vážený Josse, je čas to skončiť, pretože sa celá diskusia zacyklila a po jednej vašej hlúposti príde vždy ďalšia. Turbína s vrtuľou s pevnými listami a PMG mení otáčky priamo úmerne s rýchlosťou vetra. Výstupný výkon sa skladá z užitočného výkonu a strát. Ak sa zvýši príkon (čiže rýchlosť vetra a tým aj otáčky vrtule), zvýšia sa straty aj užitočný výkon. Podiel strát a užitočného výkonu je daný konštrukciou turbíny a teda záleží na účinnosti. Ale turbína by sa správala rovnako, ak by aj produkovala len straty. Vrtuli je jedno, čo poháňa. ale len do chvíle, keď nie je preťažená. Preťaženie znamená stratu otáčok, zhoršenie účinnosti a niekedy aj zastavenie. Ak je toto zvýšenie ešte pod krivkou výkonu nedeje sa nič a regulátor je teda zbytočný. Môže akurát tak výkon znížiť. Aj výkon aj straty, ale len do výšky príkonu. Ten sa dá zvýšiť len zväčšením priemeru vrtule. Samozrejme aj zvýšením rýchlosti vetra, ale tam sa znova odohrá to isté ako pri nižšej rýchlosti. Regulátor nemá ako zvýšiť príkon (poručíme větru....) a v tej chvíli ani tam dať väčšiu vrtuľu.
„Pustenie do otáčok“ pomocou „regulátora“ sa dá len pri odpojenej záťaži. Ako by sa rozbehla nezaťažená, keď to ide iba tak ako som popísal hore. Konštrukcia o zlepšení účinnosti alebo zmene rýchlobežnosti je čistá fikcia, turbína pracuje tak ako je navrhnutá a zmena účinnosti sa dá dosiahnuť iba jej technickou rekonštrukciou.
A znova a znova dookola. Pseudoteórie neustále špekulujú o tom, ako turbíne prikázať niečo, na čo nie je stavaná. Má svoju príkonovú/výkonovú krivku danú jej technickými parametrami a hlavne fyzikálnymi zákonmi, pracuje podľa nej ako sa najlepšie dá a nejakú druhú krivku, umelú, snažiacu sa jej rozkázať „pracuj podľa mňa a tej prirodzenej krivky si nevšímaj“ jej netreba.
To je aj odpoveď na otázku prečo historické veterné mlyny, veterné čerpadlá aj malé „windchargers“ mohli pracovať aj bez zázračného regulátora. Ja som konštruoval svoje turbínky bez internetu a hlavne bez you-tube (základný informačný zdroj diletantov), ale podľa základných fyzikálnych a elektrických vzorcov. Historické stroje pracovali, pretože taký regulátory nepotrebovali a nepotrebujú ich ani terajšie. Tie vzorce budú stačiť naveky.
KUTIL
Příspěvky: 286
Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm
Reputace: 27

Re: Veterná turbína 3 kW za 15 USD ( dokumentácia CAD )

Příspěvek od KUTIL »

Alternátor v automobile má derivačné budenie elektromagnetmi a ten regulátor reguluje budiaci prúd, hlavne to budenie zapína a vypína podľa stavu baterky, otáčky si prakticky nevšíma, až na maximálne a minimálne. Môj alternátor má budenie permanentnými magnetmi a tam je budenie konštantné. Je viac druhov alternátorov, to vám asi zabudli povedať.
josse
Příspěvky: 1142
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Reputace: 139

Re: Veterná turbína 3 kW za 15 USD ( dokumentácia CAD )

Příspěvek od josse »

KUTIL píše:Alternátor v automobile má derivačné budenie elektromagnetmi a ten regulátor reguluje budiaci prúd, hlavne to budenie zapína a vypína podľa stavu baterky, otáčky si prakticky nevšíma, až na maximálne a minimálne. Môj alternátor má budenie permanentnými magnetmi a tam je budenie konštantné. Je viac druhov alternátorov, to vám asi zabudli povedať.
A proč tedy nepoužít stejně zázračný jako ve vaší větrné elektrárně?
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
KUTIL
Příspěvky: 286
Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm
Reputace: 27

Re: Veterná turbína 3 kW za 15 USD ( dokumentácia CAD )

Příspěvek od KUTIL »

Stále trepete blbosti. Alternátory s permanentnými magnetmi sa kedysi používali aj v automobiloch a ja som raz použil taký z ruského traktora DT4. Neviem čo je zázračné na auto alternátore, má ho každé auto. V mojej elektrárni som použil vynikajúci iPMG a nečakal som vaše hlúpe rady. O veterných turbínkách nemáte ani šajnu a v elektro (technike) to nie je o nič lepšie. Tak sa nepleťte medzi tých, ktorý hoci aj toho vedia málo tak vždy o triedu viac ako vy !
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Reputace: 157

Re: Veterná turbína 3 kW za 15 USD ( dokumentácia CAD )

Příspěvek od dumi »

hochu hochu..... rict o kybosovi, ze nic nevi.... co dodat...
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
josse
Příspěvky: 1142
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Reputace: 139

Re: Veterná turbína 3 kW za 15 USD ( dokumentácia CAD )

Příspěvek od josse »

KUTIL píše:Stále trepete blbosti. Alternátory s permanentnými magnetmi sa kedysi používali aj v automobiloch a ja som raz použil taký z ruského traktora DT4. Neviem čo je zázračné na auto alternátore, má ho každé auto. V mojej elektrárni som použil vynikajúci iPMG a nečakal som vaše hlúpe rady. O veterných turbínkách nemáte ani šajnu a v elektro (technike) to nie je o nič lepšie. Tak sa nepleťte medzi tých, ktorý hoci aj toho vedia málo tak vždy o triedu viac ako vy !
Otázka byla položena jinak:
Proč v automobilu nepoužít ten váš zázračný PMG když údajně nepotřebuje regulátor?
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek