YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Novinky, zajímavosti, věda a technika v oblasti solární energie.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od rottenkiwi »

Keď nebudem o pár rokov vidieť, je pre mňa ekonomickejšie investovať do autonómnej
FVE, autonómneho euta či autonómnej domácnosti teraz, lebo sa tieto veci o mňa
o pár rokov postarajú a budem žiť.

Ak budem mať hlúpe auto na bezín či naftu, ktoré mi zhoršuje ochorenie očí,
budem bez FVE či autonómnej domácnosti, tak mám so sničeným zdravím
takmer nulové šance na prežitie, lebo zo 165 € dochodku, ktorý mi určili
vzdelaní ľudia, sa pri mojom zdr. strave o seba nepostarám, ani nie je
reálna šanca, že sa o 5 r. vzdelaní ľudia s titulmi zmenia čarovným prútikom
na ľudí, ktorí majú vedomosti a vedia chorému opraviť mozog, zrak, sluch,
klby, kožu, obličky, pečen, cievny systém, do takého stavu, aby sa o seba
postaral sám.

Takže nemožeme vidieť ten istý problém rovnakou optikou, ak nemáme
s daným problémom 40 ročné skúsenosti.

Je ľahšie naprogramovať Teslu parkovať a jazdiť, ako naučiť parkovať
a jazdiť slepého, alebo mu opraviť zrak na úroveň takej ostrosti, ako
majú ľudia v jeho veku.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2206
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od fugas »

Řeč byla o návratnosti FVE za 1.5 roku.A to díky provozu EV celoročně z 3.6kWp.To je samozřejmě nesmysl.Ty jsi utopickou návratnost prodloužil o cca 3 roky přídavnou baterií a dostal jsi od autora toho nesmyslu souhlasný bod :?: Není to absurdní?
Je mi líto že nejsi zdráv, upřimně.Ale s věcí to nijak nesouvisí.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
Ricardo
Příspěvky: 59
Registrován: čtv kvě 14, 2020 10:05 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od Ricardo »

dumi píše:Ricardo: nejak v tom tvym kalkulu nezahrnujes tech x set tisic ridicu co prijde o praci a budou na podpore :D
Dnes po 100 letech jeden traktor s jedním člověkem nahradí co se týče šířky orby 50x člověk+kravka+ 1-radliční pluh. Dnes traktor nebo kombajn jede více-méně sám dle GPS a člověk je tam jenom z důvodu bezpečnosti. Navíc vedoucí traktor s člověkem umí vést minimálně jeden další traktor jedoucí bez člověka. Takže to máme cca 100x lidská úspora. A kolikrát jede ten traktor rychleji? 3x-4x? Takže nahradí 400 lidí a krav. Navíc traktor má světla, nezná únavu a nemoci a jede i v noci ve třech směnách... to máme bajvoko 1000 lidí a krav.
  • Otázka první: Kde máme ty miliony protestující lidí (dnes pracuje v zemědělství 1,9% obyvatel ČR, tehdy to bylo 30-40%) co by chtěli zpátky svou starou práci co jim sebrali ty zatracené traktory? Respektive kdo jim dnes brání používat kravku a pluh? Amiš?
    https://www.tyden.cz/rubriky/byznys/ces ... 89018.html
  • Otazka druhá: Opravdu někdo touží takto těžce fyzicky dřít, zničit si klouby v 40 letech a umřít na artritidu v 55 jak to bývalo tehdy běžné?
  • Otázka třetí: Je opravdu pro společnost výhodné aby chytrý člověk, který by mohl s patřičným vzděláním být inženýr nebo programátor, pěkně makal na poli a jeho skutečný potenciál zůstal nevyužit?
Ve skutečnosti je to tak, že stroje dělají práci kterou nikdo dělat nechce a tito lidé mají šanci/čas/zdroje pro získání vzdělání a dělání toho pro co má daný clověk talent a baví jej to. Tohle všechno akceleruje ekonomiku a vyspělost civilizace. To je rozdíl mezi zaostalou Afrikou a vyspělou západní civilizací. Ve Švýcarsku mají průměrný plat 160 000 Kč nikoliv proto, že pracují 4x více hodin, ale protože 2x efektivněji využívají talenty lidí a 3x méně rozkrádají veřejné prostředky. Ano, 6x uvažuji proto, že jsem neviděl zápaďáka který by pracoval víc hodin než my tady v ČR a přesto se mají násobně lépe.



@ Admine: Nechtěl bych být v tvý kůži a moderovat tolik negativních lidí. Hele a víš proč je ve všech diskusích tolik negativních lidí? Protože když negativistovi řekneš aby si založil vlastní fórum, což obnáší 200 Kč/rok za doménu a 300 Kč/rok za webhosting, nainstalovat phpBB což je opensource zdarma, tak ti řekne že to NEJDE :D
10x Bi-facial Canadian Solar Poly 365Wp BiKu CS3U-PB-365 (glass/glass, half-cut, 9-bus-bar, 72-cell)
1x MPP Solar PIP-5048MK 5kW
4x Pb12V 45Ah
[/size]
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2206
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od fugas »

:uh:
Když pominu že jsi takticky na nic neodpověděl, co se týká předchozí diskuze...Nevadí.Nic to nemění na tom že výše se jedná o další, sic velice pozitivní, krátkozraký nesmysl a to v celém rozsahu.
Pitvat to by byla ztáta času.Ale jednoduše...Kdyby měl každý své vlastní diskuzní fórum, kdo by tam asi tak chodil diskutovat?A tento jednoduchý princip se dá v podstatě aplikovat na celý ten článek.Vlastně je realita zcela obráceně.Zní to někomu možná negativně, ale je to tak.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od PavelR »

Ale jde to! Jde jezdit eletrohybem na energii z FVE. Jaro a leto by auto jaks tak slo. Od listopadu do brezna by se dalo jezdit na ekole :) To by FVE zvladala dobijet i v nasich polohach.

Nebo je jeste jedna varianta. Jezdit eutem do prace i v zime a pokoutne tam nabijet a jeste si dovezt energii domu. Takto si to dovedu predstavit :D

Ricardo byslis v CR nebo nekde na rovniku kde to sviti celorocne furt pryc?
Uživatelský avatar
Ricardo
Příspěvky: 59
Registrován: čtv kvě 14, 2020 10:05 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od Ricardo »

fugas píše:Řeč byla o návratnosti FVE za 1.5 roku.A to díky provozu EV celoročně z 3.6kWp.To je samozřejmě nesmysl.
3,6 kWp vyrobí za rok 4000 kWh = při spotřebě auta 15 kWh/100km ujedeš 26 000 km/rok ZADARMO.
Tedy oproti TDI ušetříš nějakých 52 000 Kč/rok. Tedy návratnost 3,6kWp FVE za 60 000 je 1,2 roku. V zimě co nedá FVE tak dotáhnu z DS za 2 Kč/kWh. Pořád je to lepší jak živit TDI kde jezdíš za 12 Kč/kWh. Malá FVE = nemusím řešít přebytky a vytěžovače, vše se spotřebuje v EV a tudíž návratnost je přímo ukázková. Kde pořád vidíš problém?


Z toho plyne, že FVE je relativně fajn, ale teprve kombinace FVE + EV dává výrazný ekonomický smysl v ČR (elegantně obchází scházející Netmetering/virtuální baterii). Tím spíš že nemusím investovat do drahých Lifepo batterylpacků, protože v Tesle 3 mám 75 kWh a můžu z toho krmit celý barák skoro 14 dní.
  • Tesla model 3 ......... 75 kWh .... 1,4 mega
  • 21xPylon US3000... 75 kWh ... 0,84 mega
Takže EV vlastně stojí navíc jen 560 tis. což je cena normálního auta (pominu fakt že ta Tesla má akceleraci jako Porsche 911 za 4 mega nebo že bude mít autopilota což VW bude mít tak za 20 let). Plus ten obrovský bonus že celá zásobárna energie je mobilní, takže kdo má chalupu tak opět nepotřebuje drahé pylony ani DS. Samozřejmě ojetý Renault Zoe s 41 kWh baterií za 400 tis bude ještě cenově výhodnější. Respektive 11x Pylontech US3000 = 41 kWh = 440 tis, cože je víc než celý ojetý EV.

Z toho plyne, že jakékoliv velké domácí baterypacky jsou vyloženě vyhozené prachy, pokud dotyčný provozuje auto. Respektive EV zvyšuje ekonomickou návratnost FVE cca 6x násobně. Provoz auta se spalovacím motorem stojí cca 12 kč/kWh. EV tedy nejen radikálně zvyšuje návratnost na 6x, ale zároveň nahrazuje drahé domácí velkokapacitní úložiště.

Ale třeba mi tady místní lemplové budou dál tvrdit, že EV nedává smysl nebo že FVE nemůže mít krátkou návratnost :uh:
Naposledy upravil(a) Ricardo dne sob srp 08, 2020 12:48 pm, celkem upraveno 1 x.
10x Bi-facial Canadian Solar Poly 365Wp BiKu CS3U-PB-365 (glass/glass, half-cut, 9-bus-bar, 72-cell)
1x MPP Solar PIP-5048MK 5kW
4x Pb12V 45Ah
[/size]
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od diablo007 »

Ricardo píše:
fugas píše:Řeč byla o návratnosti FVE za 1.5 roku.A to díky provozu EV celoročně z 3.6kWp.To je samozřejmě nesmysl.
3,6 kWp vyrobí za rok 4000 kWh = při spotřebě auta 15 kWh/100km ujedeš 26 000 km/rok ZADARMO.
Tedy oproti TDI ušetříš nějakých 52 000 Kč/rok. Tedy návratnost 3,6kWp FVE za 60 000 je 1,2 roku. V zimě co nedá FVE tak dotáhnu z DS za 2 Kč/kWh. Pořád je to lepší jak živit TDI kde jezdíš za 12 Kč/kWh. Malá FVE = nemusím řešít přebytky a vytěžovače, vše se spotřebuje v EV a tudíž návratnost je přímo ukázková. Kde pořád vidíš problém?


Z toho plyne, že FVE je relativně fajn, ale teprve kombinace FVE + EV dává ekonomický smysl. Tím spíš že nemusím investovat do drahých Lifepo batterylpacků, protože v Tesle 3 mám 75 kWh a můžu z toho krmit celý barák skoro 14 dní.
  • Tesla model 3 ......... 75 kWh .... 1,4 mega
  • 21xPylon US3000... 75 kWh ... 0,84 mega
Takže EV vlastně stojí navíc jen 560 tis. což je cena normálního auta. Plus ten obrovský bonus že celá zásobárna energie je mobilní, takže kdo má chalupu tak opět nepotřebuje drahé pylony, stačí mu panely + Axpert. Samozřejmě ojetý Renault Zoe s 41 kWh baterií za 400 tis bude ještě cenově výhodnější. Respektive 11x Pylontech US3000 = 41 kWh = 440 tis, cože je víc než celý ojetý EV.

Z toho plyne, že jakékoliv velké domácí baterypacky jsou vyloženě vyhozené prachy, pokud dotyčný provozuje auto. Respektive EV zvyšuje ekonomickou návratnost FVE cca 6x násobně. Provoz auta se spalovacím motorem stojí cca 12 kč/kWh. EV tedy nejen radikálně zvyšuje návratnost na 6x, ale zároveň nahrazuje drahé domácí velkokapacitní úložiště.
Můžeš mi říci proč neustále pleteš jablka a hrušky ? Pokud propocitavaš návratnost fve v kWh tak to neprepocitavej ale naftu ale opět na kWh které by jsi do toho mohl nakoupit a rozhodně to nebude naftou . Takže 4000kwh což je scifi z 3,6 kwp na střeše jelikož jsi opomel činnost a vlastní spotřebu měniče a jsinreaone kolem 3000kwh a cena 1kwh nakoupena v zásuvce když máš elektromobil je kolik 2,5-3kc/kWh. Takže 3000kwh i při horší ceně 3kc/kWh je tedy hodnota vyrobené energie z fve 9000kc/ rok a to sem asi hodně optimistický tak se vrať na zem a návratnost za 1,5 roku už výpusť z hlavy je to nesmysl
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od PavelR »

pokud mas baterii mobilni tak pokud je baterie na cestach tak nevyrabis. Toto odecti od vyroby FVE a 80% vyroby je jaro leto co s timto?? tzn baterie tzn auto musi ! byt doma kazdy den od cca 7:00 do cca 19:00. Jinak nevyrabis. Ty jezdis jen v noci?
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od diablo007 »

PavelR píše:pokud mas baterii mobilni tak pokud je baterie na cestach tak nevyrabis. Toto odecti od vyroby FVE a 80% vyroby je jaro leto co s timto?? tzn baterie tzn auto musi ! byt doma kazdy den od cca 7:00 do cca 19:00. Jinak nevyrabis. Ty jezdis jen v noci?
On koupi auta dvě aby jedno nabíjel.
Tahle debata je mimo. Trošku mi to připomíná Tesla fanatiky co jsou schopni hejtrovat člověka co řekne že mu nové auto sedí slicovanim jako auto co někdo v garáži opravil z totalky odepsané pojišťovnou
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2206
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od fugas »

Ty problémy už ti tu vysvětlovali všichni zúčastnění, ale naposledy.

4000kWh/rok dejme tomu ano.Jenže poměr dodávky je 30kWh/den v období květen až září, pokud bude enormě pěkné září.
To znamená že když budeš chodit pěšky a auto necháš doma nabíjet, budeš mít v tomto období spoustu energie na NOČNÍ projížďky.Během zimy budeš taktéž chodit pěšky, protože nabíjet se to bude týden, když tedy chceš využívat FVE.
V takovém režimu je auto jaksi na dvě věci.
Já jsem to auto takhle nabíjel a jezdil.Ale jen v případě, že jsem ho přes den nepotřeboval a dělal jsem to pro radost.Protože jako majitel elektromobilu přepočítávat něco na naftu je nesmysl, když i ze sítě to nabiješ za pár krejcarů a to pohodlně přes noc, kdy auto nepotřebuješ.Proto počítej síť oproti solaru a dostaneš se s tou návratností trošku jinam.Auto které musí den co den v produktivním čase stát je prodtě na hovno.
Další věc je elektromobil jako takový.Je to pro nadšence.Dát půl mega za ojetou motokáru je věc nadšení, když bych stejného fosila koupil za 150 litrů a instalací LPG bych se dostal na 1.2Kč na kilometr.Za ušetřených 350tKč pořizovací ceny bych to nemusel po dobu životnosti ani chcípat.Takže ekonomicky opět nesmysl.Co na tom nechápeš ptám se já?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2206
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od fugas »

Hele ty lemply už si nech od cesty.Ty tvoje úvahy jsou jednoduchý jak omalovánky pro předškoláky.Nechápeš základní vztahy.Co příspěk to nesmysl.Meleš jednu hovadinu za druhou a snažíš se nám podsunout že ty tvoje bludy vycházejí z naší neschopnosti.Kup si ty dvě auta schopňáku a přijď se ukázat až budeš ve vatě.
Sešrouboval jsi před pár týdny svých 45Ah a chtěl bys lidem s letitou praxí vykládat co dělají špatně.Ty budeš nějaký ten dvacetiletý manažer z leknutí, co po něm zkušení zaměstnanci pracně napravují boty vzešlé z bludů.
Naposledy upravil(a) fugas dne sob srp 08, 2020 1:15 pm, celkem upraveno 1 x.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od PavelR »

diablo007 píše:
PavelR píše:pokud mas baterii mobilni tak pokud je baterie na cestach tak nevyrabis. Toto odecti od vyroby FVE a 80% vyroby je jaro leto co s timto?? tzn baterie tzn auto musi ! byt doma kazdy den od cca 7:00 do cca 19:00. Jinak nevyrabis. Ty jezdis jen v noci?
On koupi auta dvě aby jedno nabíjel.
Tahle debata je mimo. Trošku mi to připomíná Tesla fanatiky co jsou schopni hejtrovat člověka co řekne že mu nové auto sedí slicovanim jako auto co někdo v garáži opravil z totalky odepsané pojišťovnou

A v zime co? dva permanentne vybity vehykly, takze ruce na bradavky a poklusem na vlak ci autobus.

Jen aby bylo jasno. Jsem nadsenec do fve i elektromobility i kdyz jeste euto nemam a jednou ho chci mit. Akorat v me lokaci nabijet jen z fve proste nejde. To neni negace to je realita. Kdyz odectu spotrebu domu tak uz moc nezbyva i kdybych moc chtel tak muzu samozrejme posilit, ale i tak jsem s autem pres den v praci. Neco by se samozrejme dobilo odpoledne, ale samostatnost z fve to ne
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2206
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od fugas »

PavelR píše:
diablo007 píše:
PavelR píše:pokud mas baterii mobilni tak pokud je baterie na cestach tak nevyrabis. Toto odecti od vyroby FVE a 80% vyroby je jaro leto co s timto?? tzn baterie tzn auto musi ! byt doma kazdy den od cca 7:00 do cca 19:00. Jinak nevyrabis. Ty jezdis jen v noci?
On koupi auta dvě aby jedno nabíjel.
Tahle debata je mimo. Trošku mi to připomíná Tesla fanatiky co jsou schopni hejtrovat člověka co řekne že mu nové auto sedí slicovanim jako auto co někdo v garáži opravil z totalky odepsané pojišťovnou

A v zime co? dva permanentne vybity vehykly, takze ruce na bradavky a poklusem na vlak ci autobus.

Jen aby bylo jasno. Jsem nadsenec do fve i elektromobility i kdyz jeste euto nemam a jednou ho chci mit. Akorat v me lokaci nabijet jen z fve proste nejde. To neni negace to je realita. Kdyz odectu spotrebu domu tak uz moc nezbyva i kdybych moc chtel tak muzu samozrejme posilit, ale i tak jsem s autem pres den v praci. Neco by se samozrejme dobilo odpoledne, ale samostatnost z fve to ne
Tenhle "kolega" je naprosto mimo.A místo aby se nad tím zamyslel tak ty nesmysly valí dokola jak kafemlýnek a častuje lidi nadávkami.On totiž celý vesmír čekal na zrození jeho génia...A končím.Ještě bych řekl něco o hrachu, perlách, nebo nejlíp něco od pana Wericha.Ale nejsem si jist jestli by to dopadlo na úrodnou zem...
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2538
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od NOPARasito »

Ricardo píše:
fugas píše:Řeč byla o návratnosti FVE za 1.5 roku.A to díky provozu EV celoročně z 3.6kWp.To je samozřejmě nesmysl.
3,6 kWp vyrobí za rok 4000 kWh = při spotřebě auta 15 kWh/100km ujedeš 26 000 km/rok ZADARMO.
Tedy oproti TDI ušetříš nějakých 52 000 Kč/rok. Tedy návratnost 3,6kWp FVE za 60 000 je 1,2 roku. V zimě co nedá FVE tak dotáhnu z DS za 2 Kč/kWh. Pořád je to lepší jak živit TDI kde jezdíš za 12 Kč/kWh. Malá FVE = nemusím řešít přebytky a vytěžovače, vše se spotřebuje v EV a tudíž návratnost je přímo ukázková. Kde pořád vidíš problém?


Z toho plyne, že FVE je relativně fajn, ale teprve kombinace FVE + EV dává výrazný ekonomický smysl v ČR (elegantně obchází scházející Netmetering/virtuální baterii). Tím spíš že nemusím investovat do drahých Lifepo batterylpacků, protože v Tesle 3 mám 75 kWh a můžu z toho krmit celý barák skoro 14 dní.
  • Tesla model 3 ......... 75 kWh .... 1,4 mega
  • 21xPylon US3000... 75 kWh ... 0,84 mega
Takže EV vlastně stojí navíc jen 560 tis. což je cena normálního auta (pominu fakt že ta Tesla má akceleraci jako Porsche 911 za 4 mega nebo že bude mít autopilota což VW bude mít tak za 20 let). Plus ten obrovský bonus že celá zásobárna energie je mobilní, takže kdo má chalupu tak opět nepotřebuje drahé pylony ani DS. Samozřejmě ojetý Renault Zoe s 41 kWh baterií za 400 tis bude ještě cenově výhodnější. Respektive 11x Pylontech US3000 = 41 kWh = 440 tis, cože je víc než celý ojetý EV.

Z toho plyne, že jakékoliv velké domácí baterypacky jsou vyloženě vyhozené prachy, pokud dotyčný provozuje auto. Respektive EV zvyšuje ekonomickou návratnost FVE cca 6x násobně. Provoz auta se spalovacím motorem stojí cca 12 kč/kWh. EV tedy nejen radikálně zvyšuje návratnost na 6x, ale zároveň nahrazuje drahé domácí velkokapacitní úložiště.

Ale třeba mi tady místní lemplové budou dál tvrdit, že EV nedává smysl nebo že FVE nemůže mít krátkou návratnost :uh:
3,6kWp da do EV pres vsechny konverze 4000kWh/rok???
Mas to podlozene nebo je to prani???
Vsude kde jsem o EV cetl, nikde neresi spotrebu kdyz vozidlo je odsatavene. U spalovaku palivo nezere.
dano
Příspěvky: 394
Registrován: pát zář 01, 2017 8:54 am

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od dano »

Nejaky manager, alebo podnikatel, ktory si kupi teslu (alebo rovno dve) sa moze vyprdnut nato, aby mal FVE co mu usetri nejaku tu korunu, treba si uvedomit, ze teslu si clovek nekupuje aby usetril a hlavne nechodi na toto forum :lol: .
Vacsina ludi ma FVE dimenzovanu tak, aby utiahla domacnost, nabila baterky + nejake vytazovanie na ohrev TUV, alebo pocitanie kryptomien, teda kto by chcel este nabijat elektomobil, tak by musel nasobne zvysit vykon celej FVE, samozrejme to zalezi od toho kedy, kam a kolko jazdi, dnes ma rodina bezne dve auta, takze by bolo zrejme treba nabijat obe, ak by boli EV, otazka znie kedy, ked vacsina ludi je cez den v praci.
To ze teraz je nocny prud lacny neznamena, ze to tak bude v buducnosti, postupne je nabijanie elektromobilu drahsie, uz teraz sa vo velkom montuju "chytre" elektormery, ktore dokazu distributorovi dodavat data v realnom case, naco asi investuje distributor do drahych elektromerov ?
Pri dnesnych technologiach sa bavit o tom, ze tesla mi bude sama zarabat vozenim ludi, ale rozvazanim pizze je uplne scifi. Jedina realna moznost dnes je satelitna navigacia, ta sa da jednoducho rusit, alebo co je este horsie spoofnut, takze na tomto zalozit bezpecnost je uplna hlupost, nehovoriac o nehodach tesly, nedokazem si predstavit, ako by to bolo pravne osetrene.
Uživatelský avatar
Ricardo
Příspěvky: 59
Registrován: čtv kvě 14, 2020 10:05 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od Ricardo »

PavelR píše:pokud mas baterii mobilni tak pokud je baterie na cestach tak nevyrabis. Toto odecti od vyroby FVE a 80% vyroby je jaro leto co s timto?? tzn baterie tzn auto musi ! byt doma kazdy den od cca 7:00 do cca 19:00. Jinak nevyrabis. Ty jezdis jen v noci?
Co to tady tvrdíš za nesmysly o nevyrábění? Dej si facku. Přes den FVE živý spotřebu domu, pračka, myčka, sušička a přebytky pere do bojleru i bez baterek, tedy případ že žena vyrazí nakupovat. Navíc ber v úvahu standard 2 aut do rodiny. Když jedeš na chalupu tak jedno necháváš doma. Problém vyřešen.

diablo007 píše:Můžeš mi říci proč neustále pleteš jablka a hrušky ? Pokud propocitavaš návratnost fve v kWh tak to neprepocitavej ale naftu ale opět na kWh které by jsi do toho mohl nakoupit a rozhodně to nebude naftou . Takže 4000kwh což je scifi z 3,6 kwp na střeše jelikož jsi opomel činnost a vlastní spotřebu měniče a jsinreaone kolem 3000kwh a cena 1kwh nakoupena v zásuvce když máš elektromobil je kolik 2,5-3kc/kWh. Takže 3000kwh i při horší ceně 3kc/kWh je tedy hodnota vyrobené energie z fve 9000kc/ rok a to sem asi hodně optimistický tak se vrať na zem a návratnost za 1,5 roku už výpusť z hlavy je to nesmysl
Chápu jak to myslíš, když izoluješ čistě FVE tak to s tvou úsporou 9000 Kč/rok vychází návratnost cca 6,7 let. To je ekvivalent úroku v bance 10,4%. To je pořád celkem OK.

Nicméně takto izolovaně se to nedá počítat. Už jenom proto, že EV ti poskytuje velké úložiště, které kdybys kupoval jako součást FVE tak by ti to vystřelilo návratnost do nekonečna. Synergický efekt FVE + EV nemůžeš rozdělit. Stejně jako nemůžeš rozdělit FV panel a Axpert. Samotnej panel bez reglu a baterek je ti k ničemu a návratnost nekonečno. Ale panel + Axpert + vhodné řízení spotřebičů tak abys spotřeboval okamžitě co vyrobíš a eliminoval drahé úložiště a máš FVE za 60 tis a v mém případě 5,2 Kč/kWh při výrobě 3000 kWh = 15 600 Kč/rok => návratnost 4 roky. To je bankovní úrok 19%, což je OK. Ten efekt dvou EV kdy většinu času je minimálně jedno EV doma jako batterypack se nedá počítat jinak než celek FVE+EV. Místo šetření 750 Kč/měsíc z FVE místo DS (s baterypackem a návratností nekonečno prakticky neušetříš NIC) ti kombo FVE+EV ušetří 4000 Kč/měsíc za naftu, 500 za servis auta, a těch 750 Kč z DS protože máš battery pack (ikdyž FVE by musela být 2x větší). Prostě FVE+EV je win-win kombinace.

Plus je tu možný sousedský hack, kdo ti zabrání propojit Axperta do paralelu se sousedem? Při dojezdu 400 km stačí nechat auto doma jednou týdně. Stačí propojit 4 sousedy každý se dvěma EV, nebo 8 chudých sousedů s jedním EV a prakticky nepotřebuješ Netmetering (kompletně obejdeš ČEZ) a nepotřebuješ battery pack. Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce je lempl.
10x Bi-facial Canadian Solar Poly 365Wp BiKu CS3U-PB-365 (glass/glass, half-cut, 9-bus-bar, 72-cell)
1x MPP Solar PIP-5048MK 5kW
4x Pb12V 45Ah
[/size]
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od PavelR »

S tou fackou se uklidni

Ano takže pokud si kvůli tomu musím koupit dva elektromobily ... OK jeden je na cestách - druhý se musí nabíjet. Druhý den ráno je vyměním. Takto ano Pokud vyjedou z baráku oba tak už máme problém. Nenabíjíme a vytváříme deficit v podobě kdy se obě auta vrátí domů.

Jak vyřešíš že většina z tvých teoretických 4mwh před snížením o ztráty se vyrobí jaro léto.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2206
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od fugas »

[quote="Ricardo"...a eliminoval drahé úložiště a máš FVE za 60 tis a v mém případě 5,2 Kč/kWh při výrobě 3000 kWh = 15 600 Kč/rok => návratnost 4 roky. To je bankovní úrok 19%, což je OK. Ten efekt dvou EV kdy většinu času je minimálně jedno EV doma jako batterypack se nedá počítat jinak než celek FVE+EV... kombo FVE+EV ušetří 4000 Kč/měsíc za naftu... 500 za servis auta, a těch 750 Kč z DS protože máš battery pack (ikdyž FVE by musela být 2x větší). Prostě FVE+EV je win-win kombinace...
Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce je lempl.[/quote]

To fakt nejde :lol: Takže z roku a půl jsme na čtyřech.Efekt dvou EV ojetin za cca 900k, z nichš jedno většinu času stojí doma, asi jako levné úložiště :lol: FVE neušetří za naftu, to právě ten EV, ale nesmí stát doma :lol: Cenový rozdíl koupil od distributora/nabil z FVE je směšný.NELZE přepočítávat FVE na naftu.Takže zbyde těch 750 peněz úspory/měsíc ze stojícího EV...No nekup to :lol: Jen by teda ta elektrárna musela být ne za 60 ale za 120k...Zdá se že jsi našel ten správný způsob a já se veřejně hlásím k lemplům :lol:

EDIT: Ale teď vážně.Ty způsoby tu snad od vzniku fóra hledá asi každý.Ale ten způsob je eliminovat ztráty.V zimě mít co nejvíc na DC, pokud to uáhnu atd...Ne si koupit za půl mičudy električku jako většinové úložiště, to fakt ne...
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2206
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od fugas »

PavelR píše:S tou fackou se uklidni

Ano takže pokud si kvůli tomu musím koupit dva elektromobily ... OK jeden je na cestách - druhý se musí nabíjet. Druhý den ráno je vyměním. Takto ano Pokud vyjedou z baráku oba tak už máme problém. Nenabíjíme a vytváříme deficit v podobě kdy se obě auta vrátí domů.

Jak vyřešíš že většina z tvých teoretických 4mwh před snížením o ztráty se vyrobí jaro léto.
Problém máme i když vyjede jen jeden a tři dny bude pod mrakem.Navíc ty výpočty se od samého začátku odvíjí od předpokladu že podzim a zima nenastanou.Tyto aspekty jsou totiž patrně doménou lemplů.Schopní lidé si maličkosti jako počasí, nebo změny ročních období absolutně nepřipouští a hledají způsoby.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: YouTuber přestavěl starý VW Passat na elektromobil

Příspěvek od PavelR »

u nás na jižní moravě se podzim a zima vyskytuje taky. Tzn přidávám se mezi lemply s Tebou fugasi.

vážně: Ano lze provozovat FVE a EV. Ale samozřejmě s tím že když dá FVE nabiju z FVE když nedá nakoupím od eonu. Takto ano. Provozovat elektromobilitu jen z FVE - no přes zimu u mě bych nenabil ani ebike. 5,5kwp mi dává v listopad - únor tam málo, že na elektromobilitu není a ni Wh. Všechno sežere barák.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek