Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: čtv dub 09, 2020 11:40 am


Přestavba P106 na Li-Ion

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.

Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvekod ResHacker » ned bře 22, 2020 5:52 pm

Ahoj kluci, pomalu a jistě po kousíčkách pokračuju se stavbou akumulátoru v panelákových podmínkách, neni to sranda, málo místa, každou chvíli brečí mrně, no nebudu to víc rozvádět :D
Chtěl jsem vás poprosit, čumim na to jako i****t už pěknou chvíli a přemýšlím, jestli by ty baterky nešlo nějak přeházet - prostorově asi už ne, na patro jich takto dostanu 39 a to je asi nej řešení, ale spíš jak ideálně je pootáčet terminálama tak, aby bylo co nejmíň propojek a byly co nejjednodušší. Já už fakt nevim :D Přikládám nástřel, jak jsem to vymyslel, je tam i jeden nevyplněnej, kdyby někoho napadlo, jak to vylepšit... moc děkuju!
battery layout.png


Jo a edit - tahle konkrétní část má bejt zapojená jako 13s3p
edit2: mám k dispozici jak měděnou pásovinu na pevný propojky, tak počítám i s těmi kabelovými v případě nutnosti..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, original NiCD 120V/100Ah + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 470
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvekod Pawel » ned bře 22, 2020 7:10 pm

Omlouvám se za kvalitu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Pawel
 
Příspěvky: 27
Registrován: stř říj 02, 2013 7:57 am

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvekod ResHacker » ned bře 22, 2020 7:40 pm

Děkuju, kvalita je v pohodě, ale já potřebuju mít paralelně vždycky 3 články a tyto trojice pospojovat do série, už právě jen kvuli balancerům, kterých mám pro uvedený pack 13ks.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, original NiCD 120V/100Ah + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 470
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvekod Pawel » ned bře 22, 2020 7:59 pm

Jasný na to jsem zapomněl. Ještě na to kouknu.
Pawel
 
Příspěvky: 27
Registrován: stř říj 02, 2013 7:57 am

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvekod kodl69 » pon bře 23, 2020 2:06 am

a nešlo by ty baterky všechny otočit tak, jak jsou ty dvě napravo? potom by to asi vyšlo na menší počet propojek.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x Auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 4385
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvekod ota » pon bře 23, 2020 6:26 am

Ja bych to zapojil tak jak radí Pawel. Riziko ztrát na propojkách, chyby nebo nechtěného zkratu je menší. Trojice o stejném potenciálu pak pospojoval tenčím vodičem (třeba 6mm2) protože mezi články potečou relativně malé vyrovnávací proudy.
5kWp + 3kW Multiplus, 15kWh LiFe
http://www.elektrarna.estranky.cz/
Uživatelský avatar
ota
 
Příspěvky: 1919
Registrován: čtv dub 18, 2013 8:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvekod ResHacker » pon bře 23, 2020 8:40 am

kodl69 píše:a nešlo by ty baterky všechny otočit tak, jak jsou ty dvě napravo? potom by to asi vyšlo na menší počet propojek.


Heleď nešlo, jsem hodně limitovanej prostorem v těch 3 boxech, co tohle autíčko má a baterek tam musim vměstnat celkem 120. Čili to vychází do největšího boxu 2x39=78, do středního 20+19=39 a do nejmenšího dám poslední 3 kousky. Zkoušel jsem různý možnosti orientace, ale takle jich tam dostanu nejvíc. Ta malůvka není úplně nejpřesnější, ale zhruba odpovídá. Pokud by přeci jen pochybnosti byly, mohu to přesně okótovat a rozměry článků též dodat.

ota píše:Ja bych to zapojil tak jak radí Pawel. Riziko ztrát na propojkách, chyby nebo nechtěného zkratu je menší. Trojice o stejném potenciálu pak pospojoval tenčím vodičem (třeba 6mm2) protože mezi články potečou relativně malé vyrovnávací proudy.


Pawel ale radí vytvořit 3 sériové stringy a pak je ve finále spojit paralelně, to mě problém neřeší. Opravdu už jen kvůli balancerům to musim zapojit takto - podobně, jako to mám doma na elektrárně. Anebo jsem tě nepochopil? Jeden pokusnej spoj Cu propojka - terminál jsem udělal. Podotýkám, že bez nějakého obroušení a srovnání povrchů, bez elektrovodné vazelíny, lehce dotaženo... Spoj takto při ss zatížení 15A vykazoval přechoďák 0,1mOhm (napětí 1,5mV), bylo to sotva měřitelné.. Toho se tedy úplně nebojím, jen je samozřejmě potřeba vše pořádně podotahovat.. asi by to chtělo i lepidlo na závity pro jistotu...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, original NiCD 120V/100Ah + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 470
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvekod Pawel » pon bře 23, 2020 9:35 am

Šlo by doplnit ty rozměry.
Pawel
 
Příspěvky: 27
Registrován: stř říj 02, 2013 7:57 am

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvekod josse » pon bře 23, 2020 9:58 am

ResHacker píše:
ota píše:Ja bych to zapojil tak jak radí Pawel. Riziko ztrát na propojkách, chyby nebo nechtěného zkratu je menší. Trojice o stejném potenciálu pak pospojoval tenčím vodičem (třeba 6mm2) protože mezi články potečou relativně malé vyrovnávací proudy.


Pawel ale radí vytvořit 3 sériové stringy a pak je ve finále spojit paralelně, to mě problém neřeší. Opravdu už jen kvůli balancerům to musim zapojit takto - podobně, jako to mám doma na elektrárně. Anebo jsem tě nepochopil? Jeden pokusnej spoj Cu propojka - terminál jsem udělal. Podotýkám, že bez nějakého obroušení a srovnání povrchů, bez elektrovodné vazelíny, lehce dotaženo... Spoj takto při ss zatížení 15A vykazoval přechoďák 0,1mOhm (napětí 1,5mV), bylo to sotva měřitelné.. Toho se tedy úplně nebojím, jen je samozřejmě potřeba vše pořádně podotahovat.. asi by to chtělo i lepidlo na závity pro jistotu...


Balancer stačí jeden, a mezi články v 3P konfiguraci stačí tenký propoj, jen na balancování. Zkrátí to vysokoproudé propoje. A rozloží celkový proud pod více šroubků, jeden nedotažený hned neznamená stop...

Ale možná neznámé další důležité info z auta a prostoru...

Celkově to má být 45S3P? Líbí se mi to více než 3P a z toho dělat 45S...

Mezi vrstvami (jestli jsem pochopil situaci v autě správně) by pak vedli vždy 3 tlusté kabely, každý 1/3 proudu, a ta 6mm2 by to v případě nedotaženého šroubu zvládla a balancer by možná řekl, kde je problém... Více bezpečné, než jeden vodič 3x větší, kratší propoje.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 2x80P14S 18650 (~360Ah/18kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
josse
 
Příspěvky: 640
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvekod Matess » pon bře 23, 2020 10:25 am

v poslednich 2 sloupcich je chyba... je tam spojeno 6 minus polu. Co takhle?

battery layout_matess.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Matess
 
Příspěvky: 776
Registrován: pon zář 09, 2013 4:16 pm
Bydliště: Šumperk

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvekod ResHacker » pon bře 23, 2020 11:20 am

Pawel píše:Šlo by doplnit ty rozměry.


Jasně.
battery layout.png


Jen pro jistotu doplnim, baterka má 173x45mm, dále bych rád, aby logicky počet článků v každym "patře" toho packu byl dělitelný 3 - abych nemusel "paralelizovat" články mezi patry. Z toho mi prostě zatím pořád vychází jako nejlepší uspořádání to, které jsem navrhl - má 39článků a je to zároveň max. hodnota, jaké se mi podařilo dosáhnout. Proto jsem dotaz spíš směřoval pouze na jiné možné orientování článků za účelem zjednodušení propojek, ale samozřejmě nebráním se různým jiným zajímavým návrhům. Každopádně moc děkuji za veškeré rady!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, original NiCD 120V/100Ah + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 470
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm

Re: Přestavba P106 na Li-Ion

Příspěvekod ResHacker » pon bře 23, 2020 11:55 am

[quote="Matess"]v poslednich 2 sloupcich je chyba... je tam spojeno 6 minus polu. Co takhle?

To vypadá dobře a díky za upozornění na chyby! Nějak už jsem byl včera asi dost unavenej... Každopádně ty 3 baterky uplně napravo se mi tam nevlezou, bylo by to šíleně narvaný a deformoval by se ten kryt a to nechci...chci spíš malou fuku, abych tam nacpal ještě nějakej polstr...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, original NiCD 120V/100Ah + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 470
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm


Zpět na Mobilní ostrovní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'