Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: stř úno 26, 2020 4:53 am


Svařování Samsung SDI

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
Další

Svařování Samsung SDI

Příspěvekod ResHacker » pon úno 03, 2020 7:10 pm

Ahoj, chtěl bych se tu poradit ohledně eventuálního svařování těchto baterií. Samozřejmě už chystám závity, ale v průběhu týhle práce mě přecejen napadlo, jestli by nešly propojky udělat hliníkové a navařit je podobně, jako to je originálně u BMW i3. Žene mě k tomu fakt, že pospojování šroubkama M5 zašroubovaných navíc pouze v hliníku není úplně nejpevnější, budou asi nějaké přechoďáky, pokusím se to ale změřit abych mohl mluvit i čísly. Svár by naproti tomu tento problém eliminoval. Možnosti vidím takovéto:

1) Klasická svářečka - je asi nesmysl, nemám pořádně kde chytit kostru, ale bráchu napadlo vyříznout do plíšku kolečko a vařit to jakoby zevnitř

2) Laserem jako originál - to bude asi dost drahá alternativa a těžko k sehnání

3) Šlo by to bodovat? Vyrobit z čínských superkapacitorů dostatečně výkonnou bodovačku...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, original NiCD 120V/100Ah + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 455
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm

Re: Svařování Samsung SDI

Příspěvekod jahodovák » pon úno 03, 2020 7:18 pm

Mě se osvědčilo místo šroubů závitová tyč naššroubovaná a teprve potom použít matice na přichycení čehokoliv,není třeba pokud je třeba přehodit články stále vztáčet šrouby ale jen povolit matkuy a tyč nechat na místě a očistit jen styčnou plochu,navíc,pokud použiješ tu tyčku trochu delší,lze pod matici dát i navíc další vodič,třeba k balancérům,nestane se ti tak,že strhneš závit opřením sroubu o konec závitu,ta tyčka tam jde volně našroubovat rukou až na doraz...
6,4kWp-2 krát aexpert MKS,cca 40kW LIFE A LION
jahodovák
 
Příspěvky: 773
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm

Re: Svařování Samsung SDI

Příspěvekod PavelR » pon úno 03, 2020 7:24 pm

Jen uvaha - jak jsi psal hlinikovy propoje, doprostred diru a varit stridavym tigem - hodne velkym proudem kousek pak ochladit a znovu na nekolikrat....
PavelR
 
Příspěvky: 2205
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm

Re: Svařování Samsung SDI

Příspěvekod ResHacker » pon úno 03, 2020 7:27 pm

Díky za reakci. Ještě doplním, že to budu mít v autě a určitě potřebuju mít 2 "vrstvy" baterií na sobě... já vím, to neni ani trochu dobrý řešení, jenže jinak tam ty baterky do těch boxů 106tky nenacpu :/ Čili tohle nezní špatně, ale chtěl bych to mít zakončený raději plochou hlavou, aby to nepíchalo do nějaký separační vrstvy mezi baterkama a pak se to pěkně nevyzkratovalo o spodní stranu těch vrchních. Balancery plánuju opět z důvodu nenavyšování výšky a i chlazení přilepit na ty SDIčka mezi elektrody s teplovodivou pastou pod výkonovým NPN. Balancery potom napojím asi nějakými malými očky našroubovanými na propojkách, toto bych raději nepájel...

@Pavel Jojo, to byla bráchova úvaha, ale naráží to na 2 ale: nemám toho tiga, brácha má jen stejnosměr, tak bych s tím musel někam dál a vysvětlovat tomu někomu, že to jsou baterky a co a jak chci a nechci a hlídat si každej spoj, těch propojek tam bude fakt habakuk vzhledem k tomu, že budu propojovat vždycky 3 kusy paralelně. Další ale je potom to ukostření, ale tak s tím by se asi dalo nějak popasovat snad..
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, original NiCD 120V/100Ah + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 455
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm

Re: Svařování Samsung SDI

Příspěvekod FRSO » pon úno 03, 2020 7:30 pm

PavelR píše:Jen uvaha - jak jsi psal hlinikovy propoje, doprostred diru a varit stridavym tigem - hodne velkym proudem kousek pak ochladit a znovu na nekolikrat....

Nebo taky svařovacím plasmovým hořákem.
FRSO
 
Příspěvky: 1104
Registrován: ned srp 14, 2011 9:13 pm

Re: Svařování Samsung SDI

Příspěvekod diablo007 » pon úno 03, 2020 7:39 pm

A co si tedy střídavý TIG půjčit neříkám že to mají všude ale jsou půjčovny i na toto
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 2376
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Svařování Samsung SDI

Příspěvekod PavelR » pon úno 03, 2020 7:44 pm

s plazmou jsem nedelal - nedokazu posoudit.
Kostrici kleste by urcite sly upravit na toto konkretni pouziti. kdyz ne TIG tak jedine MIG ale to bude chtit taky nekoho kdo to dokaze sestelovat aby to nedelalo studenaky.
PavelR
 
Příspěvky: 2205
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm

Re: Svařování Samsung SDI

Příspěvekod ResHacker » pon úno 03, 2020 7:51 pm

@Pavel, diablo: kluci díky moc za podněty, to s tou zápůjčkou tigu neni špatnej nápad, zkusim pozjisit, co by za to chtěli...díky! Ještě ad plazma, nevím, ale nebude to tepleně neúměrně namáhaný?
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, original NiCD 120V/100Ah + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 455
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm

Re: Svařování Samsung SDI

Příspěvekod redcrown » pon úno 03, 2020 7:54 pm

Přátelé, svařovat hliník není žádná sranda. Přesto že mám střídavý TIG a svařuji ucházejíc nerez, tak bych se do hliníku nepustil.
Nešlo by to nějak nýtovat? Koupil jsem si hydraulické kleště na lisování ok a ta technika mě fakt baví. Kdyby bylo něco podobného na nýtování.... Něco jako veliký hliníkový trhací nýt.
redcrown
 
Příspěvky: 636
Registrován: pát říj 12, 2012 7:15 pm
Bydliště: Severní Čechy

Re: Svařování Samsung SDI

Příspěvekod Mikel » pon úno 03, 2020 7:55 pm

Obavam se, ze jedina moznost je bodova svarecka. TIGem tu baterii uvarite.
Aby material a to zejmena hlinik sel svarit, musi se prohrat a samotne svareni je tekutym hlinikem pri vysoke teplote. To ty clanky v pouzdre neprezijou
Mikel
 
Příspěvky: 294
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm

Re: Svařování Samsung SDI

Příspěvekod jahodovák » pon úno 03, 2020 7:56 pm

Což o to střídavý TIG mám doma,jen s ím neumím dělat,co jsem zkoušel za mnoho nestálo..snad by nebyl problém ho i zapůjčit,pokud nejsi daleko.. :D :D
6,4kWp-2 krát aexpert MKS,cca 40kW LIFE A LION
jahodovák
 
Příspěvky: 773
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm

Re: Svařování Samsung SDI

Příspěvekod ResHacker » pon úno 03, 2020 8:00 pm

@Mikel: A jak to teda přežijou tim laserem? Je teda fakt, že spoj je dělaný celkem minimalisticky a jak vidno z míry odpadu není ani příliš spolehlivý, ale jinak funguje.... Bodovačka mě napadla skoro ihned, ale abych tím pořádně přivařil aspoň tak jedničku, ideálně více hliníkovou propojku ;) Je to dobrý nápad s těmi superkapacitory? Nýtování - taky zajímavá myšlenka, pokud by ten nýt šel nějak lisovat do předvrtané díry...?

@jahodovák: jsem z Prahy, ale klidně bych si i dojel, o to nejde....spíš nechci sprasit baterky za nemalé peníze, celkem jste mě tu zase odradili :D
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, original NiCD 120V/100Ah + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 455
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm

Re: Svařování Samsung SDI

Příspěvekod rasto1 » pon úno 03, 2020 8:07 pm

a co takto tam spravit do nepriechodnej diery zavit M5 a prichytil oko spojky so srobom a pruznou podlozkou koli vybraciam alebo rovno vejarovou?
1650Wp-V, 5775Wp-J, 4125Wp-Z - SUN275-60P;Li-ion 38kWh CATL
zatial vsetko v garazi :-)
rasto1
 
Příspěvky: 170
Registrován: pon lis 11, 2019 2:48 pm

Re: Svařování Samsung SDI

Příspěvekod marko250 » pon úno 03, 2020 8:07 pm

No já o pochodech elektronů vím kulové,ale i tak bych na to TIG nebral.Pro hliník se zapíná pulsování + a - (AC) ,to znamená že ukostříš jedním přívodem třeba tu plošku na článku a druhý je tigová elektroda,kterou vytváříš lázeň z AL do které přidáváš drát.Aby to vůbec šlo spojit tak se nejdřív musí roztéct ten matroš na kontaktu a na tom propojovacím plechu zhruba v 5mm kruhu a do toho teprve přidáš drát s kterým se to sleje.Ta teplota je to nejdůležitější,jinak se spoj nekoná a naopak se to musí předehřívat před svařováním. Tohle je na baterce nepoužitelné!!!!!!!! A ke všemu na kontakt pouštíte tu střídu s dost velkým proudem kolem 80-100A,to taky ten článek neskousne.
Proto se to dělá laserem,rychlé /neelektrické.Nestačí se to prohřát a hned se může chladit. Migem bych na to taky nešel.
Buď sežeň laser,nebo to vyřež na závity,ta plocha je dost velká i na M10 ne?
JZ-50°/20xChaori 230<dává 5360W>,JV-90°/12xJinkoSolar 225<davá2700W>,MakeSkyBlue <60A>, Midnite Classic 150<89A>,baterka 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič PJ 10 kW<dává stále 8600W>
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 1972
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín

Re: Svařování Samsung SDI

Příspěvekod ResHacker » pon úno 03, 2020 8:13 pm

@rasto: promiň, ale četl jsi to vlákno celé? Na začátku píšu, že závity řežu a jak to tak vypadá, asi u tohoto nápadu zůstanu

@marko: jop, vidím to podobně...s tigem nemám zkušenosti, proto jsem potřeboval Vaše názory a jsem za ně fakt vděčný.. takže je to prostě složité svařování s předpokladem velikýho teplotního zatížení, takže to padá... Plocha je velká, ale materiál uvnitř má sílu jen 8mm, což je na max M5 aby tam ještě něco zbylo a vrtat se může jen 11mm... Jak už jsem psal, přeměřím kvalitu takového spoje a asi to nebudu víc komplikovat...jen to vykrajování závitů u 120ti článků je docela osírka, ale dá se to zas dělat vklidu večer u TV a pivka :D
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, original NiCD 120V/100Ah + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 455
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm

Re: Svařování Samsung SDI

Příspěvekod marko250 » pon úno 03, 2020 8:19 pm

Mohl by si nakreslit, jak je ten pól udělaný až dovnitř ?Ta venkovní plocha je obrovská a kde se stenčuje na těch 8mm a zůstává tedy stejně široká jako venek?
JZ-50°/20xChaori 230<dává 5360W>,JV-90°/12xJinkoSolar 225<davá2700W>,MakeSkyBlue <60A>, Midnite Classic 150<89A>,baterka 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič PJ 10 kW<dává stále 8600W>
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 1972
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín

Re: Svařování Samsung SDI

Příspěvekod ResHacker » pon úno 03, 2020 8:27 pm

marko250 píše:Mohl by si nakreslit, jak je ten pól udělaný až dovnitř ?Ta venkovní plocha je obrovská a kde se stenčuje na těch 8mm a zůstává tedy stejně široká jako venek?


Já myslim, že neni nutný, popíšu názorněji: Ten kontakt samotný má velkou plochu, to ano, ale je silný jen asi 5-6mm odhadem? Je na něm takový terčík, do toho se vrtá a pod tím terčíkem je údajně materiál tvaru válce o průměru 8mm a hluboké to bude jen cca 12-13mm? Můj odhad.. čili ta velká plocha je pravděpodobně jen na povrchu článku...

Edit: Ano, je to pak pod tím plochým kontaktem nejspíše skokově ztenčeno - je tam schod...aspoň tak jsem to z popisu od djpeto pochopil..
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, original NiCD 120V/100Ah + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 455
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm

Re: Svařování Samsung SDI

Příspěvekod thomas.007 » pon úno 03, 2020 8:57 pm

různé šrouby, závitové vložky nebo se v takových případech svařují kondenzátorovou svářečkou.
https://www.pridal.cz/svarovani-1/
Nám ve firmě na jedné akci takto navařovali asi 5000ks drátku 5mm na velké silo, jde to celkem rychle, při zručnosti a pomocníkovi co tahá svářečku a kabely dá za 1 minutu 5-8 kousků.
Princip je sice jednoduchý, ale v amatérských podmínkách bez praxe téměř nemožný. Superkapacitory nejsou úplně nutné, jde to i s elektrolyty, důležité je vědět, jakou kapacitu připojit a na jakou dobu aby to drželo, ale když se to přežene, tak se hliník odpaří a zbyde jen díra...jenomže tohle Know-How jen tak nikdo neprozradí ;-)
Možná by stálo za úvahu hodit poptávku na někoho, kdo se kondenzátorovým svařováním zabývá a zjistit cenu.
thomas.007
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát říj 28, 2016 1:30 pm

Re: Svařování Samsung SDI

Příspěvekod djpeto » pon úno 03, 2020 9:08 pm

Do tohto sa robia tie zavity. Priemer 8,14mm dlzka 14mm. Preto tam nejde spravit vacsi zavit.


IMG_20200203_210443.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
djpeto
 
Příspěvky: 112
Registrován: čtv lis 14, 2013 1:15 am
Bydliště: vysoka pri morave

Re: Svařování Samsung SDI

Příspěvekod kyocera » úte úno 04, 2020 10:43 am

Zdravím,
ResHacker
náš kolega z fora casper používá ve své fabrice při výrobě LIFEPO4 ultrazvukové svařování.
Požádejte ho o radu, možná i pomoc .Asi moje rada přichází pozdě, ale nejsem tady každý den.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 825
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Další

Zpět na LiFe*

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'