Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: úte úno 25, 2020 10:54 pm


Solar trailer

Nezařaditelné
Předchozí

Re: Solar trailer

Příspěvekod Pan Taum » úte úno 04, 2020 5:11 pm

Botas píše:Jen k těm vlekum je to jak píše unicast

Mam dodavku max hm 3 tuny a mužu tahat vlek do 750 kg pak sem přes ale u nebržděnýho to nevadí
S brzdeným max do celkové 3,5tuny
b96 je rozšíření na celkovou hm 4,25 tuny je to cca za 2500 kč v autoškole a je pouze jízda taková doplnkova nedelaj se testy nic
B+e už je auto do 3,5 a vlek do 3,5 teoret max 7 tun souprava cca 5 tis v autoškole oser s testama teorii jizdama zdravovědou děs.
Což mně čeká abych moh tahat 2tunovej vlek
Jedno je řidičák ale druhé je co můžu táhnout respektive za tou dodávkou mám psanej max vlek 2 tuny dohromady 5 tun tj b+e ridičák.Ale realně za to mohu pověsit vlek co ma v techničáku nosnost klidně 3,5 tuny pač požadavek na rp jsem splnil a ted jen ten vlek nesmím naložit realně na víc jak ty 2tuny co je psany v tp u auta
ale už dnes není potřeba to papírově ponižovat ty vleky kvůli autu.
Paradox je že když sem kupoval vlek tak sem ho ani nemoh převezt přitom realně bylo prázdny auto 2t a vlek 0,5t ale pro rp se bere maximalni hmotnosti v techničácích.

A když už je to takovej oftopic pořídil jsem si jawa 50 pionýr jakej je na to dnes potřeba řidičák? Taky zajímavý.

Na jawa 50 je treba minimalne A1(od 16ti let) nestaci B ani AM.
Pan Taum
 
Příspěvky: 562
Registrován: sob úno 25, 2012 9:36 pm

Re: Solar trailer

Příspěvekod redcrown » úte úno 04, 2020 5:12 pm

Na fichla podle mě potřebuješ a1, ale nevím to přesně. Možná to pojme skupina a.
Ale k těm vlekům. Před 10 lety jsem taky musel ponížit 2,5t rabovák papírově na 1600kg, abych to mohl háknout za oktávku. Teď když už to není potřeba, nechá se to u výrobce nějak snadno vrátit na max nosnost?
redcrown
 
Příspěvky: 636
Registrován: pát říj 12, 2012 7:15 pm
Bydliště: Severní Čechy

Re: Solar trailer

Příspěvekod diablo007 » úte úno 04, 2020 6:59 pm

Botas píše:Jen k těm vlekum je to jak píše unicast

Mam dodavku max hm 3 tuny a mužu tahat vlek do 750 kg pak sem přes ale u nebržděnýho to nevadí
S brzdeným max do celkové 3,5tuny
b96 je rozšíření na celkovou hm 4,25 tuny je to cca za 2500 kč v autoškole a je pouze jízda taková doplnkova nedelaj se testy nic
B+e už je auto do 3,5 a vlek do 3,5 teoret max 7 tun souprava cca 5 tis v autoškole oser s testama teorii jizdama zdravovědou děs.
Což mně čeká abych moh tahat 2tunovej vlek
Jedno je řidičák ale druhé je co můžu táhnout respektive za tou dodávkou mám psanej max vlek 2 tuny dohromady 5 tun tj b+e ridičák.Ale realně za to mohu pověsit vlek co ma v techničáku nosnost klidně 3,5 tuny pač požadavek na rp jsem splnil a ted jen ten vlek nesmím naložit realně na víc jak ty 2tuny co je psany v tp u auta
ale už dnes není potřeba to papírově ponižovat ty vleky kvůli autu.
Paradox je že když sem kupoval vlek tak sem ho ani nemoh převezt přitom realně bylo prázdny auto 2t a vlek 0,5t ale pro rp se bere maximalni hmotnosti v techničácích.

A když už je to takovej oftopic pořídil jsem si jawa 50 pionýr jakej je na to dnes potřeba řidičák? Taky zajímavý.

Na B+E jsem rozšiřoval a nejhorší opruz je ten že tě v autoškole bude furt jebat že držíš blbě volant oni na to komisaři furt pohlížejí to že už za sebou máš 500t km je jedno pořád děláš řidičák jako ty 18lete těle
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 2375
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Solar trailer

Příspěvekod dracekvo » úte úno 04, 2020 8:23 pm

redcrown píše:Na fichla podle mě potřebuješ a1, ale nevím to přesně. Možná to pojme skupina a.
Ale k těm vlekům. Před 10 lety jsem taky musel ponížit 2,5t rabovák papírově na 1600kg, abych to mohl háknout za oktávku. Teď když už to není potřeba, nechá se to u výrobce nějak snadno vrátit na max nosnost?


výrobce ti musí napsat vyjádření a pak to nechat přepsat na úřadě.

Jo jinak, za auto co má na tažném třeba 1600kg bržděný můžu klidně zapřáhnout vozejk co má psáno 2500kg. Ale musím ho naložit tak, aby jeho celková mnotnost nebyla více jak 1600kg :)

Já si koupil nebržděnej vozejk co má 750kg ale nápravy má na 1350kg. Takže se vůbec nemusím bát ho naložit třeba tunou. Jen to chce trošku přemejšlet při brždění, aby si člověk neupek brzdy a nerozbil si hubu.
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1772
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm

Re: Solar trailer

Příspěvekod redcrown » úte úno 04, 2020 8:33 pm

dracekvo píše:Jo jinak, za auto co má na tažném třeba 1600kg bržděný můžu klidně zapřáhnout vozejk co má psáno 2500kg.

Před 10 lety to tak nebylo, to se poměřovali celkovou v TP
redcrown
 
Příspěvky: 636
Registrován: pát říj 12, 2012 7:15 pm
Bydliště: Severní Čechy

Re: Solar trailer

Příspěvekod Botas » úte úno 04, 2020 10:10 pm

Jo jinak, za auto co má na tažném třeba 1600kg bržděný můžu klidně zapřáhnout vozejk co má psáno 2500kg

Jo ale musíš na to splnovat řidičák na max hmotnost auta a max hmotnost přivěsu. pak b nebo b96 nebo b+e a pak přívěs realně naložit dle toho co ma napsany na tažném.
Teoret s lehkým autem třeba 1500 kg a 1500kg vlek brzdenej se vlezes furt do čistho bčka tak má smysl si ohlídat ten parametr hmotnosti vozíku.
Když na dodávce mam max hm 3 tuny tak tam už prostor na B není a na b96 je to nic moc teoret 1250 kg takže bych nemoh tahat ty 2t a musel by to bejt vlek právě psanej v tp na 1250 kg ale to už je lepší sfouknout to be.


Jo nebržděnej dvouosej jsem taky hodně vybíral dokonce jsem vyděl na s nápravama každá na 1300 kg takže asi naložit by šlo ledasco. Ale trochu lepší jsou stejně drahota a všechno v pohodě je do prvního problému nehody at už za ni mohl kdokoli. A pokud to člověk používá trochu častěji tak mně to odradilo a navíc váhu palety cementu si asi dopočítá i policajt když na tom bude.
Takže když se naskytla přes známého super koupě tak to nějak odchodím.

Ad oftopic pionýr
Ano je to na hlavu na pincka nestačí ani Am ani B je potřeba nějaký ačko min a1
což je k smíchu pač na B se dá lítat na 125 tce skutru co jede klido kilo ale projet se na 50 let starým pincku co jede tech 50 to už smolík
Teda konstrukčně jede 65 proto nespadá pod am do 50kubíků a konstrukční rychlosti 45 km
a ani do B protože nemá automat převodovku
a ja su na to mladej zobák a dělal rp po roce 2000 tak nemám harmonizační značku a150 tuším ti co to mají před r2000 tak maj am bez omezení konstrukční rychlosti tj jakákoli 50tka
Jo jak jen ten stát z lidí potřebuje dostat prachy kdejaká blbost za byrokraciji a za poplatek.
Botas
 
Příspěvky: 239
Registrován: pon pro 03, 2012 8:53 pm

Re: Solar trailer

Příspěvekod unicast » stř úno 05, 2020 7:58 am

Dokonce můžeš lítat na trojkolové motorce s obsahem 500+ ccm (třeba Gilera Fuoco 500), protože:

§81 (3) Řidičské oprávnění udělené pro skupinu B opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A.


Je to celé na palici. Vozík sice dokáže napáchat pořádnou neplechu, obzvlášť pokud se tahá za lehkým autem (proto nespatřuji valného smyslu v té limitaci hmotnosti soupravy), ale jakmile se někdo naučí jezdit s jedním, umí jezdit prakticky s libovolným, naopak ty malé jednonápravové jsou nejméně stabilní. Udělal bych to tak, že kdokoli s B, kdo má nejméně dvouletou praxi v řízení motorových vozidel a s vozíkem jezdil, by měl mít automaticky nárok na B+E (jako to bylo někdy do roku 1999). Možná ještě tak jízda s komisařem, ale rozhodně ne písemné testy, zdravověda, prohlídka u doktora, jízdy v autoškole...
unicast
 
Příspěvky: 324
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am

Re: Solar trailer

Příspěvekod dracekvo » stř úno 05, 2020 3:34 pm

Né asi.
Buď si udělat B+E rovnou, nebo po nějaké době vlastnictví složit testy zručnosti na E.
Dostali by jste školení jako na B96, kde by vám řekli úskalí co můžou nastat když za autem taháte velký vozík.
Pak by jste dostali velký vozík zajeli jízdu zročnosti na uzavřeném parkovišti a pak projeli nějakou vzdálenost v obyčejném provozu.
Jak kdyby člověk co má několik let B zapoměl jezdit.
Stejnou kravinu jsem podstoupil před 5 lety, když jsem si po 18 letech vlastnictví Am a 15cti letech B rozšiřoval na plnohodnotné A. Prostě komplet celou autoškolu. Byl jsem hloupej, že sem si tenkrát neudělal rovnou i to E.

Jestli ještě někdy půjdu do autoškoly, tak to vemu z gruntu a udělám si všechny skupiny. Časem si chci stejně koupit obytňák nad 3,5 tuny, takže mě autoškola ještě čeká.
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1772
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm

Re: Solar trailer

Příspěvekod rege » stř úno 05, 2020 3:46 pm

ono je to biznis pre autoskoly, E nemozes robit ak nemas B. rovnako aj CE nemozes robit hned, ale najprv C, potom znova cela procedura na C+E
Panely 3S2P 325W poly 2kWp JV, 3S3P 325W poly 3kWp JZ
Menic MPPsolar 5048MK, cca 12kWh pouzitelnej energie v bat.
Monitoring :ICC Solar RPi + HomeAssistant, Sonoff s Tasmota fw
Uživatelský avatar
rege
 
Příspěvky: 62
Registrován: úte bře 19, 2019 8:03 pm
Bydliště: Vychod SK

Re: Solar trailer

Příspěvekod Nautilus » stř úno 05, 2020 4:13 pm

unicast píše: Vozík sice dokáže napáchat pořádnou neplechu, obzvlášť pokud se tahá za lehkým autem ...
Moc těžkej vozík za lehkým autem legálně nepotáhneš. Každý auto má v TP napsaný kolik může mít na kouli. A platí úměra lehký auto = málo v TP na kouli. Toto omezení, jako jeden z mála byrokratických zákazů, má celkem smysl.
unicast píše:Udělal bych to tak, že kdokoli s B, kdo má nejméně dvouletou praxi v řízení motorových vozidel a s vozíkem jezdil, by měl mít automaticky nárok na B+E (jako to bylo někdy do roku 1999). Možná ještě tak jízda s komisařem, ale rozhodně ne písemné testy, zdravověda, prohlídka u doktora, jízdy v autoškole...
Nevím to sice úplně 100% ale několik kamarádů si dělalo B+E kvůli karavanu a mám pocit, že říkali, že jenom museli najezdit nějaké hodiny. Konkrétně dostali nějakou dodávku s vozíkem na kouli. Žádný další obstrukce už nezmiňovali.
Uživatelský avatar
Nautilus
 
Příspěvky: 81
Registrován: úte zář 17, 2019 12:37 pm

Re: Solar trailer

Příspěvekod dracekvo » čtv úno 06, 2020 7:29 am

To bylo B96. To je právě přímo pro karavanisty.
Můžeš potom jezdit se soupravou do 4250kg.
Tj. třeba auto 2500kg + 1200 kg karavan.
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1772
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm

Předchozí

Zpět na Ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'