20kWh LiFePO4 s aktivni BMS

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
Odpovědět
FRSO
Příspěvky: 2252
Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
Reputace: 136
Lokalita: poblíž Hodonína
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7200
Kapacita baterie [kWh]: 9

Re: 20kWh LiFePO4 s aktivni BMS

Příspěvek od FRSO »

PetaJoule píše:
diablo007 píše:Pokud v ceně těch winstonu nakoupim polyntechy tak jejich paralelní spojení nezvládne 600A podle štítků ano?
Prikladam tento obrazek - jeste ho budeme potrebovat:
US2000-B-with-Cabinet-1_21148897.jpg
Pokud mi odejde jeden článek winstonu tak odstavíme celou elektrárnu pokud mi odejde jedná kostka polyntechu tak jak dlouho trvá ji odpojit a pokračovat se zbytkem v provozu? Takže když opominu že polyntech má 15s což je jasně dané a považuje se tonus nevýhodu tak předchozí dva body sem bych řekl vyvrátil
Tak za prve: Uvaha principielne spravna, ALE (ted to prijde)

K tomu, abychom mohli vypocitat pravdepodobnost vypadku, musime znat urcite parametry. Co je paralelne (N * N) , co je v serii (N + N), a jake jsou N.

Obrazek nahore. Rekl bys, ze jsou v serii nebo paralelne? Nebo tak nejak oboji? Co se stane kdyz vypadne jeden Pylon. Ptam se hlavne pri tom jak silham na ten BMS daisy chain. Dobra, sam asi vychazis z toho, ze to klekne, ale ze se to da predratovat a pokracovat v krasojizde.

Ano - da. Stejne tak by se teoreticky dalo pokracovat tady pri 15S v krasojizde. Nouzove.

Ale mozna bychom si meli ujasnit o cem je rec. Jde-li o "kdyz provozuji ostrov, tak potrebuji redundanci", tak ano. Souhlasim. Taky techto 20kWh jakozto JEDNO uloziste neni koncipovano pro cisty ostrov.
Je tam bypass, klient muze kdykoliv udelat *cvak* a prepnout na DS. Jako by tam Victrony, FV, Baterie nebyli.

Ale bude se to sledovat - rok. A pokud nebude nejaka kalamita a hlavne se presne zjisti potreby (a mira autarkie), tak tam jeste prijdou dve dalsi takove baterie.

---

Pravdepodobnost vypadku - me oblibene tema. Mam harddisk, ktery ma MTBF 1 mio hodin.
Ted mam tech hard disku 8 a zapojim je do RAID5 (budeme benevolentni: jeden z nich muze vypadnout a nic se nedeje)

Je to diskove pole lepsi nez onen jeden hard disk nebo ne? Je to uplne stejna otazka. Takze?

Samozrejme, ze neni. Pravdepodobnost vypadku jednoho disku v poli je 8x vyssi. Pravdepodobnost vypadku dvou disku najednou: 4 x vyssi. Takze kdo dela diskove pole RAID5 z vice nez 6 disku je nouma.

Proto taky mluvim despektivne o "lidech co si lepi 18650". Protoze ja vim, ze to Tesla dela taky, ale rovnez vim, JAK to dela. A tak, jak to tady vidim, to Tesla rozhodne nedela. Tam jsou nahradni clanky, protoze slepit si 1000 cylindru je holt pravdepodobnost ze se jeden podela 1000x vetsi nez u jednoho samotneho.

Tak. 1 velka baterie 400Ah versus 8 x 50Ah. V tomto pripade 16 clanku versus 120 clanku...

Uprimne receno: Radeji v ostrovnim provozu 3 x 20kWh, z cehoz muzou vypadnout dve, soucasne a za provozu a nic se nedeje, nez 24 x 50Ah blesi cirkus u ktereho - priznavam - vubec nevim jak bych ho krotil. Treba v tom ohledu Pylon podcenuji, vubec nemam v umyslu je nejak dehonestovat, ale ja bych si to domu nedal.
Tak jak je to zapojené dle obrázku, tak 600A ani omylem, pochybuji že budou stačit ty odvodní kabely k měniči, navíc bude každý akublok takto zapojený jinak zatížený, ještě bych to bral kdyby byl odvod cca uprostřed, ale ani tak to nebude úplně správně. V podstatě se při tomto zapojení bude přelívat energie od spodního packu směrem nahoru.
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 6.3.2024 8115kWh
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Reputace: 239
Bydliště: Vyškov

Re: 20kWh LiFePO4 s aktivni BMS

Příspěvek od diablo007 »

Porovnávat instalaci baterií pro úplné jiné využití se srovnávat nedá to je jako by jsi ty winstony nafotil s přívodním kabelem 35mm2. Pokud by někdy ty cihličky propojil po 2 a 150mm kabelem tak aby to ustalo proudy o kterých se bavíme tak to jako příklad bude někde jinde. Zabíhat do detailu tak zjistíme že ani ten Winston v sobě nemá na přívodu k pólu adekvátní průřez a polyntech uvnitř drátování taky nebude žádná výhra. Podívej se na kabeláž v elektromobilů bateriové bloky atd tam to taky nepřehání
Uživatelský avatar
beethowen
Příspěvky: 872
Registrován: pát čer 23, 2017 7:46 pm
Reputace: 153
Bydliště: Brno-venkov

Re: 20kWh LiFePO4 s aktivni BMS

Příspěvek od beethowen »

PetaJoule píše:
rottenkiwi píše:To vlákno je prínosom, minimálne pre mňa, lebo už mám na ceste mosadzné veci,
tak potom zistím, či sa tým / výrazne / znížil odpor prepojenia jednotlivých článkov.

Alebo proste stačí ob. skrutka, ale poriadne to očistiť a použit viac medi.
No a jsme doma: Mam tu nabidku na mosazne M14 srouby

376 EUR za 100ks, ale dodaci lhuta 10-12 tydnu. Pfff. Asi to maji z Ciny.
Ale laka me to objednat a nechat z toho taky udelat adaptery, protoze

A2 vodivost: 1,4 MS/m
Mosaz: 19 MS/m (CuZn20) az 33 MS/m (CuZn5)

a nebo
https://www.lidovky.cz/noviny/postavte- ... noviny_sko

pomedit. 8-)
Ale asi vrstvicka medi nebude smerodatna - se obavam.

Spis by mohlo dojit k problemum. Proud by chtel tect vrstvickou medi co ma 58 MS/m a ne telesem sroubu co ma 1.4 MS/m a bylo by uplne jedno, ze mam LFP a ne horlave 18650 (si musim rejpnout), zase bych mel horlave srouby. ;-)
Doma tu to nemáš šanci dobře pokovit. Hlavně to nedává smysl. Měděné propoje se přece budou dotýkat přímo pólů článků na plocho a až potom bude šroub, takže přes šroub žádný proud prakticky neteče. jenom ten na balancování a tam je odpor toho šroubu naprosto zanedbatelný.
Trochu problém bude dělat spíš ten přechod hliníkový pól a měděný propoj, ale když bude v suchu, tak OK.
Nicméně mosaz je OK řešení pokud to někdo chce mít opravdu nejlíp. Měď se hůř obrábí a je měkčí v závitu, pozink bude reagovat s hliníkem i mědí na pólech, železo navíc ještě s vlhkostí.
Proto k tomu bývá dodávána nerez, i když je elektricky suveréně nejhorší - je to spíše odporový drát :) . Jinak do A2 vyřezat závit není až tak problém, je to vlastně klasická AISI 304 ocel. Je to hůře obrobitelné, ale pracuje se s tím ještě pořád v pohodě.
Já osobně bych šel cestou A2 nerez šrouby a vyřezat vnitřní závit. Bude to chtít nástroje na nerez, ale jde to v pohodě. Mosaz bude problém sehnat v M14 závitu.
Naposledy upravil(a) beethowen dne čtv pro 05, 2019 6:47 pm, celkem upraveno 1 x.
FRSO
Příspěvky: 2252
Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
Reputace: 136
Lokalita: poblíž Hodonína
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7200
Kapacita baterie [kWh]: 9

Re: 20kWh LiFePO4 s aktivni BMS

Příspěvek od FRSO »

diablo007 píše:Porovnávat instalaci baterií pro úplné jiné využití se srovnávat nedá to je jako by jsi ty winstony nafotil s přívodním kabelem 35mm2. Pokud by někdy ty cihličky propojil po 2 a 150mm kabelem tak aby to ustalo proudy o kterých se bavíme tak to jako příklad bude někde jinde. Zabíhat do detailu tak zjistíme že ani ten Winston v sobě nemá na přívodu k pólu adekvátní průřez a polyntech uvnitř drátování taky nebude žádná výhra. Podívej se na kabeláž v elektromobilů bateriové bloky atd tam to taky nepřehání
Já ale neposuzoval na jaké použití byla ta aplikace, ale že z hlediska propojení to není správné a je jedno, zda by to byli bloky Lion, nebo LIFEPO4. U bloků do aut je to trošku jiné-mají tam o dost vyšší napětí jak 50 V.
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 6.3.2024 8115kWh
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Reputace: 239
Bydliště: Vyškov

Re: 20kWh LiFePO4 s aktivni BMS

Příspěvek od diablo007 »

FRSO píše:
diablo007 píše:Porovnávat instalaci baterií pro úplné jiné využití se srovnávat nedá to je jako by jsi ty winstony nafotil s přívodním kabelem 35mm2. Pokud by někdy ty cihličky propojil po 2 a 150mm kabelem tak aby to ustalo proudy o kterých se bavíme tak to jako příklad bude někde jinde. Zabíhat do detailu tak zjistíme že ani ten Winston v sobě nemá na přívodu k pólu adekvátní průřez a polyntech uvnitř drátování taky nebude žádná výhra. Podívej se na kabeláž v elektromobilů bateriové bloky atd tam to taky nepřehání
Já ale neposuzoval na jaké použití byla ta aplikace, ale že z hlediska propojení to není správné a je jedno, zda by to byli bloky Lion, nebo LIFEPO4. U bloků do aut je to trošku jiné-mají tam o dost vyšší napětí jak 50 V.
Já nereagoval přímo na tebe ale na Tonze sem za příklad pro odběr 600A vložil obrázek instalace která na tyto proudy nebyla zamýšlená tak je jasne ze ji nevyhoví
PavelR
Příspěvky: 3104
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 220
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: 20kWh LiFePO4 s aktivni BMS

Příspěvek od PavelR »

PetaJoule píše:
PavelR píše:Kdyz se BMS rozhodne snizit nabijeci/vybijeci proud tak to je spatne? To je duvod jeji existence. Co udela tvoje bms kdyz soc bude rekneme 98-100%, bude si poklidne balancovat a nabijec ti tam zacne tlacit dejme tomu 100A ?
Pokud sis precetl odkaz, ktery jsem pracne pripojil, tak problem byl, ze doslo k omezeni kdy by - na zaklade - SoC k nemu dojit nemelo. Teorie tedy byla "Asi je teplota kde jsou baterie nizsi nez 15°C - zeptej se u Pylonu"

black box
Proc by to neslo zatizit? Tusim ze zrovna 3,6kwh pylony maji 74A trvale tedy 1C a 100A 5 sekund? Staci dostatek kostek paralelne a muzes zatezovat.
Viz obrazek nahore. To ti pripada jako paralelni zapojeni? Teda kdyz se budeme divat na kabely ktere vedou k menicum (nahore).

Ja teda nevim. Ja bych sel - kdyz uz paralelne - od kazdeho zvlast.

Jo a jeste takovy drobny nevinny dotaz: Spocital nekdo kolik tech pylonu v tom cabinetu je?
Omezeni to nevim ale bms k tomu mela duvod - je treba vycist diag data, nebo problem v kounikaci, jak dobre maji implementovany protokoly netusim. Ale znam nekolik instalaci s blackox BYD a slapou uz nejakej rok bez zavady. Pokud budes mit problem se svojim akupakem tak budes beztak cist z bms co se stalo ne.

Co se blackboxu tyce to mas uplne jedno. Stridace od victronu jsou zase bluebox axperty zase greybox. Je problem? tak nic nenadelas, proprietalni protokol, jedine servis - pro me stejne blackbox jako jsou aku, jakykoliv jiny stridace, mppt cokoli. K cemu nemam dokumentaci


Ano je to naprosto korektni paralelni zapojeni modulu. To ze tam jsou prurezy jaky tam jsou je vec uplne jina. To souvisi s dimenzovanim a taky jaky proudy z toho hodlame tahat. Ja bych to tak nezapojoval ja bych si zapojil kazdou kostku solo na spolecny sberny ale to je vec kazdeho instalatera. V kazde instalaci nejde o spickovy vykony. Ja mam spicky maly. Do 5kw kratkodobe ale 30kwh by se hodilo pritom bych to zatezoval sotva 0,1C
Uživatelský avatar
PetaJoule
Příspěvky: 482
Registrován: čtv črc 17, 2014 8:58 pm
Reputace: 65
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3420
Kapacita baterie [kWh]: 22
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Laniakea Supercluster

Re: 20kWh LiFePO4 s aktivni BMS

Příspěvek od PetaJoule »

diablo007 píše:Porovnávat instalaci baterií pro úplné jiné využití se srovnávat nedá to je jako by jsi ty winstony nafotil s přívodním kabelem 35mm2. Pokud by někdy ty cihličky propojil po 2 a 150mm kabelem tak aby to ustalo proudy o kterých se bavíme tak to jako příklad bude někde jinde. Zabíhat do detailu tak zjistíme že ani ten Winston v sobě nemá na přívodu k pólu adekvátní průřez a polyntech uvnitř drátování taky nebude žádná výhra. Podívej se na kabeláž v elektromobilů bateriové bloky atd tam to taky nepřehání
No ale pozor, pro ty cihlicky je v nabidce 35mm² kabel a 35mm² kabel only.

Taky si myslim, ze se (zbytecne) zahrabavame priliz do detailu a pokud to clovek dela dostatecne dlouho vzdy se najde nejslabsi element. To neni prinosne.

Tady je to proste otazka technicko-pravne-operativni. Kdyz dame 10 let zaruku, davame to my. Ne Pylontech, ne Winston, ne Victron. Pokud neco, musime se v tom v nouzi umet hrabat my.
Jako ze musime. Victronu verim, Pylontechu zatim jeste ne.

Jinak mam krasne - ftipne - historky a fotodokumentaci failu.

Posledni co reknu k Pylonu: Mam tu 19" krabice od firmy Knubix... ;-)
Knubix_21.jpg
Pokud nekdo chce. Firma prestala existovat 2015 - ale krabice jsou pekne. Urcite se do nich da naskladat hromada 18650 clanku. :twisted:
"Es ist besser, wenn man mehr hat." - Rammstein
CZ: https://divis.petajoule.eu/
DE: https://einstein.petajoule.eu/
EN: https://feynman.petajoule.eu/
Uživatelský avatar
PetaJoule
Příspěvky: 482
Registrován: čtv črc 17, 2014 8:58 pm
Reputace: 65
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3420
Kapacita baterie [kWh]: 22
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Laniakea Supercluster

Re: 20kWh LiFePO4 s aktivni BMS

Příspěvek od PetaJoule »

PavelR píše: Co se blackboxu tyce to mas uplne jedno. Stridace od victronu jsou zase bluebox
Hele - nejsou.
quattro_repair.jpg

Kód: Vybrat vše

$ ssh root@192.168.2.219
Warning: Permanently added '192.168.2.219' (ECDSA) to the list of known hosts.
root@192.168.2.219's password: 
Last login: Fri Nov 22 13:45:09 2019 from 192.168.2.162
root@ccgx:~# cat /etc/issue
Victron Energy v2.40~37 \n \l
"Es ist besser, wenn man mehr hat." - Rammstein
CZ: https://divis.petajoule.eu/
DE: https://einstein.petajoule.eu/
EN: https://feynman.petajoule.eu/
pezizka
Příspěvky: 734
Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
Reputace: 68
Lokalita: Kyjovsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9170
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: 20kWh LiFePO4 s aktivni BMS

Příspěvek od pezizka »

Měl bych jeden dotaz k akumulátorům.. Pylontech nevoní, bo je to black box a navíc 15s LiFePo. Taky nemám rád black boxy... A navíc 15s je fakt divné... Ale 16s je lepší? A v čem? Proč tedy ne 19s do 4.42V? Victron snad jede do 66V. Proč nevyužít naplno potenciál ne zrovna levných zařízení? Mám kapacitní srovnání článků Winston 200Ah kupované nové před 5 lety a provozované do max. 3.45V a jsou na tom lepší jak stejné články o stejném stáří 260Ah, ale provozované do 3,65V. I jedny i druhé byly nové, žádný sekáč.... A pojedou na 15V /což je díky Victronu možné/ v kapacitě skoro 1000Ah. Proudy okolo 500A jsou v klidu, hlavně když se řeší vzdálenosti do 3m... Mně osobně je milejší 1000A na 1V DC než 1A na 1kV DC.... A starám se kvalitně o blbých 5 článků.... Ono stačí aby jeden uletěl...
jahodovák
Příspěvky: 1913
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Reputace: 216
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: 20kWh LiFePO4 s aktivni BMS

Příspěvek od jahodovák »

Ono hodně záleží jaký jsi uživatel a jak se tomu chceš věnovat,pokud vůbec,nebo jen sporadicky tak moc možností nemáš,pokud ale máš dost času a baví tě to tak při dostatečné kapacitě lze i lifepo4 jet bez bms ale s hlídáním podpětí a přepjetí.Potom nehrozí žádné velké nebezpečí úletu jednoho článku.Ono i to hlídání je schopno takovéto extrémy vyhodnotit a zasáhnout...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Dreambox
Příspěvky: 274
Registrován: stř led 15, 2014 11:48 am
Reputace: 82
Bydliště: Dolní Podluží

Re: 20kWh LiFePO4 s aktivni BMS

Příspěvek od Dreambox »

Po 4 letech https://forum.mypower.cz/download/file. ... &mode=view
Za tu dobu jsem dorovnával pouze dva články.
Přílohy
napětí.JPG
3 ks.Studer XTM 4000-48,3 ks.VT-80 - Studer Innotec,BSP,rs232, východ střecha 3,3Kwp,jižní stěna 4,16 Kwp,západ střecha 3,19Kwp, chalupa Majda 4,2 Kwp.Lifepo4 48V 800Ah
Uživatelský avatar
PetaJoule
Příspěvky: 482
Registrován: čtv črc 17, 2014 8:58 pm
Reputace: 65
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3420
Kapacita baterie [kWh]: 22
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Laniakea Supercluster

Re: 20kWh LiFePO4 s aktivni BMS

Příspěvek od PetaJoule »

pezizka píše:A navíc 15s je fakt divné... Ale 16s je lepší? A v čem? Proč tedy ne 19s do 4.42V? Victron snad jede do 66V. Proč nevyužít naplno potenciál ne zrovna levných zařízení? Mám kapacitní srovnání článků Winston 200Ah kupované nové před 5 lety a provozované do max. 3.45V a jsou na tom lepší jak stejné články o stejném stáří 260Ah, ale provozované do 3,65V. I jedny i druhé byly nové, žádný sekáč.... A pojedou na 15V /což je díky Victronu možné/ v kapacitě skoro 1000Ah. Proudy okolo 500A jsou v klidu, hlavně když se řeší vzdálenosti do 3m... Mně osobně je milejší 1000A na 1V DC než 1A na 1kV DC.... A starám se kvalitně o blbých 5 článků.... Ono stačí aby jeden uletěl...
Jak spravne rikas, Victrony "48V" jdou 38V-66V teoreticky s LFP to tedy jde 11S-18S
19S uz je moc. (ted me napada: https://youtu.be/ashgP4YMdJw?t=84 ... no nic)

samozrejme neni nikde vytesano, ze 16S je to jedine prave u LFP. 15S jde take a formalne vzato (LFP nominalni napeti 3.2 x 15 = 48V) to dokonce sedi nejlepe na cisle 48V.

Pokud mam LMO (LiMn2O4) s nominalnim 3.7V, tak je 15S spis vhodne. Abych pravdu rekl, tak jsem nejdrive myslel, ze Pylon ani nema LFP kdyz jsem se dozvedel o tech 15S.


Takze vime, ze pro LFP+Victron je mozne 11S az 18S. Ale co je moudre?
Nejbezpecnejsi napeti u 48V systemu Victron neni 48V, ale 52V. ;) Pri tomto napeti ma elektronika nejvice prostoru "nahoru dolu". Nicmene, cim vyssi napeti, tim vyssi vykon - nikoliv efektivita - menice/nabijecky.

16S LFP se odehrava nekde v rozmezi 48V-57V a to je celkem idealni. Navic "12V" (vlastne 12.8) LFP je 4S "24V" (25.6V) je 8S no a prave "48V" dava smysl mit kanonicky na 16S.

Na otazku "proc ne blizko 66V" - neni to tak, ze by to bylo nejefektivnejsi. Vykon je mozna vyssi, ale ucinnost je nizsi. Navic to jde na elektroniku (starne rychleji) a bezpecnost provozu taky spis ohrozena.

Pokud takovej Victron musi "pumpovat" - at uz ze naskoci UPS funkce, nebo nejaky jeho Power Assist, vzdy tam to napeti trochu lita. Pokud se uz pohybujes na same hranicy specifikace a dostanes menic do - rekneme - "tezsi situace", tak se taky na Tebe muze vykaslat. A uz Ti vola klient, ze zhasli u Bucku.

"over-voltage shutdown protection" stoji nekde v navodu.

A podobne plati pro druhy konec spektra. Elektronika tam mozna tak nestarne (ale nevim), urcite ale ma pak uz problem s presnosti (mereni zkutecneho Ubat a pod.).

Takze podle meho nazoru, je nejlepsi 16S "zlaty stred". Pokud nouze velika, mohu odstranit, predratovat nakonfigurovat a jedu 15S, a 14S, a 13S - mozna.
Nebo pridam a jedu 17S. At uz z jakehokoliv patologickeho duvodu, ale co ja vim co se objevi behem 10ti let za nutnost.
"Es ist besser, wenn man mehr hat." - Rammstein
CZ: https://divis.petajoule.eu/
DE: https://einstein.petajoule.eu/
EN: https://feynman.petajoule.eu/
pezizka
Příspěvky: 734
Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
Reputace: 68
Lokalita: Kyjovsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9170
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: 20kWh LiFePO4 s aktivni BMS

Příspěvek od pezizka »

Ta argumentace není úplně košer... Za prvé nebylo reagováno na reálně změřené kapacity naprosto srovnatelných článků. jen provozovaných na jiné max, hladině napětí...
19s proč ne? Pokud je takto "vymakaná" BMS opravdu tak kvalitní tak jistě nemá problém ohlídat horní hranici napětí... I ten můj relativně tupý systém s tím nemá problém. Nemyslím si, že je třeba řešit problém s "lítáním" napětí při power asist, patrně poletí dolů...
Co jsem měřil na "blbém" 1,2kWA Phoenix, tak mně vycházela lepší účinnost při napětích k 17V jak okolo 12V. Ale byly to tak malé rozdíly, že se mohlo jednat o chybu měření... Nemám zkušenost s výrobky Victron o opravdu vysokých výkonech a na tak vysokých systémových napětích, pokud Vy ano tak je prosím interpretujte. Rád se přiučím.
Ohledně "stárnutí" elektroniky... Můžete mi prosím reálně říct proč by měla elektronka při rozdílu napětí okolo 5V při 55V rychleji stárnout? Nezlobte se, možná jsem tup, ale nechápu... Mám změřeno že i ten můj "blbý" měnič odebírá při vyšším napětí přiměřeně méň proudu, to je fakt. A taky se o to méň hřeje... Takže v mých očích méň tepelně zatěřuje elyty /obecné "kurvítko" elektroniky/ jemuž se Victron docela úspěšně vyhýbá /ale bez nich to prostě nejde../.
Pokud je tedy výhoda nízké napětí, proč tedy ne 3,3V?. Ať natnu druhý extrém.
Připadá mi to že jste zatížen zvyky a předsudky bez reálných znalostí... Jestli se pletu tak mi zkuste vysvětlit proč ne 15V....
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Reputace: 180
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: 20kWh LiFePO4 s aktivni BMS

Příspěvek od NOPARasito »

Dreambox píše:Po 4 letech https://forum.mypower.cz/download/file. ... &mode=view
Za tu dobu jsem dorovnával pouze dva články.
To jsou články a vysledne napeti na jakem SOC???
Uživatelský avatar
PetaJoule
Příspěvky: 482
Registrován: čtv črc 17, 2014 8:58 pm
Reputace: 65
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3420
Kapacita baterie [kWh]: 22
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Laniakea Supercluster

Re: 20kWh LiFePO4 s aktivni BMS

Příspěvek od PetaJoule »

pezizka píše: 19s proč ne? Pokud je takto "vymakaná" BMS opravdu tak kvalitní tak jistě nemá problém ohlídat horní hranici napětí...
Ach tak. No moment - to samozrejme jde. A z takoveho hlediska neni ani 19S problem, pokud chces provozovat vice clanku, ale v uzsim rozpeti. Jiste! Je to svym zpusobem jista forma naddimenzovani o ktere jsem se drive ve vlakne zminil.

A z toho hlediska ... ani ne tak spatny napad - pokud se najde nekdo kdo to zaplati. Ale budu uprimny: Tohle me nenapadlo. :) Takze dekuji za brouka do hlavy. Trochu popremyslim co to muze mit za nasledky.

Stale ale to ve mne spis evokuje obraz baletu kde se tanecnici hodi do kazajek, a jako kompenzace je jich na jevisti vic. Ale mozna je to prave ono. Clovek nechce aby mu clanky tancili.

I ten můj relativně tupý systém s tím nemá problém. Nemyslím si, že je třeba řešit problém s "lítáním" napětí při power asist, patrně poletí dolů...
No... Co jsem rekl o Victronech to stale plati: Nechces se dostat k tem 66V v beznem provozu. A pokud tedy mluvime o nejakych 57V a 19S ... tak musis drzet LFP clanky v kazajce na max. 3V
A to je s prominutim blbost, protoze prevazna cast kapacity LFP clanku lezi pak ladem a je dost dobre mozne ze takova baterie ma mensi kapacitu nez ona 16S.

Trochu jsem to propocitaval...

Kdyz zuby nehty pripustim provoz Vicu na 59V a chci smysluplnou kapacitu, tak bych mohl jit na 17S, max. napeti clanku 3.47V
Co jsem měřil na "blbém" 1,2kWA Phoenix, tak mně vycházela lepší účinnost při napětích k 17V jak okolo 12V.
12V systemy jdou 9.5V az 17V pokud jsi ho provozoval na 17V tak jsi byl na pokraji vypnuti. Ja bych si to netroufnul. A hlavne nevim proc bych takovou vec mel nastavit u klienta. Pokud by se mu to vypinalo, byl by mozna nastvanej a my bychom to museli tajit pred Victron supportem. Dyt by nas meli za magory.
Ale byly to tak malé rozdíly, že se mohlo jednat o chybu měření... Nemám zkušenost s výrobky Victron o opravdu vysokých výkonech a na tak vysokých systémových napětích, pokud Vy ano taj je prosím interpretujte. Rád se přiučím.
Mame jeden jediny produkt na 24V, jinak vyhradne 48V. Nevim, jestli tech 17V u 12V systemu je "bezpecnejsi" nez tech 66V u 48V systemu, ale nekde se nekdo ptal na 72V (pro 48V system), a
to se do diskuze zapojili snad i uklizecky u Victronu. ;)
Ohledně "stárnutí" elektroniky... Můžete mi prosím reálně říct proč by měla elektronka při rozdílu napětí okolo 5V při 55V rycleji stárnout? Nezlobte se, možná jsem tup, ale nechápu... Mám změřeno že i ten můj "blbý" měnič odebírá při vyšším napětí přiměřeně méň proudu, to je fakt.
Osobne si myslim, ze co pozorujete Vy (u 12V systemu?) a co pozorujeme my (u 48V systemu) neni dost dobre srovnatelne. Jednak se musim priznat, ze s 12V systemy od Victronu nemame zadnou zkusenost. Nepamatuju si za poslednich 6 let ze bychom tu meli jeden jedinej 12V pristroj. Takze je dost dobre mozne, ze se chova jinak. Mohl bych spekulovat proc, ale byla by to spekulace.
Poku je tedy výhoda nízké napětí, proč tedy ne 3,3V?. Ať natnu druhý extrém.
To ale viz nahore. Tim zahazujete kapacitu clanku.
Připadá mi to že jste zatížen zvyky a předsudky bez reálných znalostí... Jestli se pletu tak mi zkuste vysvětlit proč ne 15V....
Jak jsem uvedl, co se 12V systemu tyka, realne znalosti jsou 0.
"Es ist besser, wenn man mehr hat." - Rammstein
CZ: https://divis.petajoule.eu/
DE: https://einstein.petajoule.eu/
EN: https://feynman.petajoule.eu/
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Reputace: 258

Re: 20kWh LiFePO4 s aktivni BMS

Příspěvek od brumlaj »

NOPARasito píše:
Dreambox píše:Po 4 letech https://forum.mypower.cz/download/file. ... &mode=view
Za tu dobu jsem dorovnával pouze dva články.
To jsou články a vysledne napeti na jakem SOC???
A nejen to, to opravdu nemáš dreamboxi na článcích žádné balancery/omezovače?
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Reputace: 180
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: 20kWh LiFePO4 s aktivni BMS

Příspěvek od NOPARasito »

brumlaj píše:
NOPARasito píše:
Dreambox píše:Po 4 letech https://forum.mypower.cz/download/file. ... &mode=view
Za tu dobu jsem dorovnával pouze dva články.
To jsou články a vysledne napeti na jakem SOC???
A nejen to, to opravdu nemáš dreamboxi na článcích žádné balancery/omezovače?
Ma tam dle me jen havarijni BMS na podpětí a přepětí jako ja ;-). Provozuju 3 rokem take bez orezavatka a balancitka. A clanky po nabiti a prechodu ke spotřebě maji vsechny 3,32-3,30V. 26650 Lifepo4 se ale drzi lepe jako Winstony, ty jsou vsechny 3,32 bez rozdilu.
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Reputace: 421
Bydliště: Brno - venkov

Re: 20kWh LiFePO4 s aktivni BMS

Příspěvek od volente »

26650 A123 to je jiná liga, ty jsem v 6s madelářském packu balancoval asi 4x za 150 cyklů, a tam dostávali sodu 50-60A. Ještě ten pack někde mám, už asi 3 roky leží bez použití, tak se na něj můžu podívat jak vypadá dnes.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
pezizka
Příspěvky: 734
Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
Reputace: 68
Lokalita: Kyjovsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9170
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: 20kWh LiFePO4 s aktivni BMS

Příspěvek od pezizka »

PetaJoule píše:Ach tak. No moment - to samozrejme jde. A z takoveho hlediska neni ani 19S problem, pokud chces provozovat vice clanku, ale v uzsim rozpeti. Jiste! Je to svym zpusobem jista forma naddimenzovani o ktere jsem se drive ve vlakne zminil.
No jo.... Ono by šlo i snad 20s.... Za mně no problem...
PetaJoule píše:A z toho hlediska ... ani ne tak spatny napad - pokud se najde nekdo kdo to zaplati. Ale budu uprimny: Tohle me nenapadlo. :) Takze dekuji za brouka do hlavy. Trochu popremyslim co to muze mit za nasledky.
No jen jeden, finance, ale nechceš mi snad nakecat, že při takovém rozpočtu jsou problém 3 články se zázemím..... No to snad nééé.
PetaJoule píše:Stale ale to ve mne spis evokuje obraz baletu kde se tanecnici hodi do kazajek, a jako kompenzace je jich na jevisti vic. Ale mozna je to prave ono. Clovek nechce aby mu clanky tancili.
Ten balet je dobrý příměr... Je to opravdu balet, máš pravdu. čím víc baletek tím větší prů*er... A nejlépe každé přihodit na hrb pytel cementu, ať se snaží...
PetaJoule píše:No... Co jsem rekl o Victronech to stale plati: Nechces se dostat k tem 66V v beznem provozu. A pokud tedy mluvime o nejakych 57V a 19S ... tak musis drzet LFP clanky v kazajce na max. 3V
A to je s prominutim blbost, protoze prevazna cast kapacity LFP clanku lezi pak ladem a je dost dobre mozne ze takova baterie ma mensi kapacitu nez ona 16S.
To cos řekl o Victronech.. Jistě vše nevím, ale vím jistě že řeč je řeč a fakt je fakt.... Nevím proč se nedostat k těm 66V. U mně max 17,4V a běžně jsem v maximech na 17,2V. 3 roky no problem... Jen to uhlídat, ale to se bavíme o něčem jiném.
PetaJoule píše:Trochu jsem to propocitaval...
Kdyz zuby nehty pripustim provoz Vicu na 59V a chci smysluplnou kapacitu, tak bych mohl jit na 17S, max. napeti clanku 3.47V.
Nevchápu co je na tom zuby nehty... Ta smysluplná kapacita je mezi 3,00-3,10/rozdíl v kapacitě nula nula prd/ a 3,40V. Nad a pod tuto hladinu napětí získám pár procent kapacity a ztratím roky životnosti... A pokud se cacháš 20 - 25 lety plánované životnosti systému, tak by Tě to mohlo oslovit...

PetaJoule píše:12V systemy jdou 9.5V az 17V pokud jsi ho provozoval na 17V tak jsi byl na pokraji vypnuti. Ja bych si to netroufnul. A hlavne nevim proc bych takovou vec mel nastavit u klienta. Pokud by se mu to vypinalo, byl by mozna nastvanej a my bychom to museli tajit pred Victron supportem. Dyt by nas meli za magory.
K tomu jsem se vyjádřil výše. Jen znovu upřesním.. Tupý Phoneix do 17,4V jedu na 17,2V, no problem... Žádná magoriáda.
PetaJoule píše:Mame jeden jediny produkt na 24V, jinak vyhradne 48V. Nevim, jestli tech 17V u 12V systemu je "bezpecnejsi" nez tech 66V u 48V systemu, ale nekde se nekdo ptal na 72V (pro 48V system), a
to se do diskuze zapojili snad i uklizecky u Victronu. ;)
No o 72V se asi bavily jen ty uklízečky, nebo ne? A nezapomeňme zmínit, že pro vyšší výkony má smysl jen těch 48V... To je naprostá blbost.. Snad vše dotáhnu do konce a "pochlubím" se svými 15V... Ještě nechci zmínit kW ;)
PetaJoule píše:Osobne si myslim, ze co pozorujete Vy (u 12V systemu?) a co pozorujeme my (u 48V systemu) neni dost dobre srovnatelne. Jednak se musim priznat, ze s 12V systemy od Victronu nemame zadnou zkusenost. Nepamatuju si za poslednich 6 let ze bychom tu meli jeden jedinej 12V pristroj. Takze je dost dobre mozne, ze se chova jinak. Mohl bych spekulovat proc, ale byla by to spekulace.
Proč by neměl být srovnatelný 12 a 48V systém? V čem je vlastně rozdíl? Doufám, že mi nikdo nemíní vysvětlovat vyšší proudy, měď, víc regulátorů a tak... To je o efektivnosti pořízení a ekonomice...
PetaJoule píše: Pokud je tedy výhoda nízké napětí, proč tedy ne 3,3V?. Ať natnu druhý extrém.
To ale viz nahore. Tim zahazujete kapacitu clanku.
To jsem nějak nepobral, čím je zahozena ta kapacita, můžeme konkrétněji?
pezizka píše:Připadá mi to že jste zatížen zvyky a předsudky bez reálných znalostí... Jestli se pletu tak mi zkuste vysvětlit proč ne 15V....
PetaJoule píše:Jak jsem uvedl, co se 12V systemu tyka, realne znalosti jsou 0.
A to jsou ty systémy snad tak rozdílné? To si teda nemyslím... Jen má každý své pro a proti..
Prostě odmítám názor, že jediný smysluplný slušně výkonný systém je na 48V... A proč? Jen kvůli ekonomice? Kvůli panice z vysokých proudů? Je to snad méněcenný systém? Dokonce i pár V navíc je vlastně taky problém... Tak teda nevím :sm1:
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Reputace: 180
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: 20kWh LiFePO4 s aktivni BMS

Příspěvek od NOPARasito »


Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek