E-kolo

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2717
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: E-kolo

Příspěvek od kybos »

Zapůjčené elektrokolo Crussis s motorem BOSCH jsem před zakoupením svého elektrokola také zkoušel. Objel jsem na něm Lipenskou přehradu s asistencí nastavenou na maximum. Pocitově se mi jevila asistence tohoto motoru jako příjemnější a zdálo se, že tento motor má lépe nastavenou momentovou charakteristiku než motor Bafang na mém elektrokole, jelikož byl ochoten citelně asistovat i při nižších otáčkách pedálů. Bohužel ceny elektrokol s motorem BOSCH jsou výrazně vyšší než elektrokol s motorem Bafang. Abych si mohl dovolit takové kolo koupit, musel bych ty Fábie prodat nejméně dvě.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2717
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: E-kolo

Příspěvek od kybos »

PavelR píše:Na to Tvým kole mě fascinuje jedna věc. Za ty prachy jim fakt nezbylo na blatníky světla a hlavně stojan? Kolo za 60 k budu někde opírat o zeď aby spadlo a poškodilo se? Nevím já tomu prostě nerozumím prostě drahá nepraktická věc.
K základní ceně 63000 Kč jsem ještě něco připlatil a dokoupil jsem blatníky, odrazky, nosič a brašnu, stojan, držák nápojů a nechal jsem si vyměnit pneumatiky za prodejcem doporučený typ údajně vhodnější do terénu i na silnici. Nad osvětlením ještě váhám, zda použiji původní osvětlení z předchozího bezmotorového kola, nebo zda zakoupím nové. V prodejně nabízené osvětlení mne nepřesvědčilo. Subjektivně jsem získal dojem, že svítí mnohem hůře než to z mého starého kola. Navíc jako napájení používalo alkalické mikrotužkové baterie a jeho provoz by tak byl finančně náročný. Budu se muset poohlédnout po osvětlení napájeném nabíjecími články ve formátu 18650, když už výrobce nebyl schopen zařídit napájení osvětlení z baterie umístěné na kole.
Prodejcem doporučené a namontované blatníky mne poněkud zklamaly, jelikož po první jízdě terénem jsem měl celé záda od bláta až po hlavu. Na to jsem u svého předchozího horského kola nebyl zvyklý. Byly tam totiž blatníky poněkud delší a širší a hlavně funkční, takže po jízdě terénem jsem měl od bláta nanejvýš boty a část nohavic.
K plnému vybavení mi chybí ještě nějaké zvukové výstražné zařízení, jehož výběr mne ještě čeká.
Celé elektrokolo Crussis na mne dělá dojem, že je poskládané z komponent vyráběných na různých místech světa, které do sebe zapadají jen částečně. Například i přední a zadní blatník se montují odlišným klíčem. Takové kolo zřejmě nepochází z jedné konstrukční kanceláře, protože nad takovými detaily se nikdo ani nezamýšlel.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
Martin P
Příspěvky: 580
Registrován: ned úno 25, 2018 5:04 pm
Lokalita: Havlíčkův Brod
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 19845
Kapacita baterie [kWh]: 66
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: E-kolo

Příspěvek od Martin P »

BMA431108_kolo2_profimedia_0128097520.jpg
Inspirace na zvukové výstražné zařízení z Anglie. Borec si dal na kolo houkačku z lokomotivy o intenzitě tónu 178db.
S-UPS.
20kWp v panelech rozdělených mezi východ, jih a západ. Do osmi stringů.
Baterie
Staré LiFePo4 o kapacitách 12, 24 kWh
Nové LiFePo4 o kapacitách 14, 14 kWh (od listopadu 2022)
Rezerva Pb vrla 200Ah.
Systémové napětí 48V
Hlavní měnič Victron 5000VA.
Pomocné měniče 2x REVO VM 5000
Regulátory PCM60X
Systém je modulární s možností dalšího rozšíření (kdyby bylo kam) řešený tak, aby při výpadku kteréhokoliv jednoho modulu mohly ostatní fungovat dál bez omezení.
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od PavelR »

kybos píše:
PavelR píše:Na to Tvým kole mě fascinuje jedna věc. Za ty prachy jim fakt nezbylo na blatníky světla a hlavně stojan? Kolo za 60 k budu někde opírat o zeď aby spadlo a poškodilo se? Nevím já tomu prostě nerozumím prostě drahá nepraktická věc.
K základní ceně 63000 Kč jsem ještě něco připlatil a dokoupil jsem blatníky, odrazky, nosič a brašnu, stojan, držák nápojů a nechal jsem si vyměnit pneumatiky za prodejcem doporučený typ údajně vhodnější do terénu i na silnici. Nad osvětlením ještě váhám, zda použiji původní osvětlení z předchozího bezmotorového kola, nebo zda zakoupím nové. V prodejně nabízené osvětlení mne nepřesvědčilo. Subjektivně jsem získal dojem, že svítí mnohem hůře než to z mého starého kola. Navíc jako napájení používalo alkalické mikrotužkové baterie a jeho provoz by tak byl finančně náročný. Budu se muset poohlédnout po osvětlení napájeném nabíjecími články ve formátu 18650, když už výrobce nebyl schopen zařídit napájení osvětlení z baterie umístěné na kole.
Prodejcem doporučené a namontované blatníky mne poněkud zklamaly, jelikož po první jízdě terénem jsem měl celé záda od bláta až po hlavu. Na to jsem u svého předchozího horského kola nebyl zvyklý. Byly tam totiž blatníky poněkud delší a širší a hlavně funkční, takže po jízdě terénem jsem měl od bláta nanejvýš boty a část nohavic.
K plnému vybavení mi chybí ještě nějaké zvukové výstražné zařízení, jehož výběr mne ještě čeká.
Celé elektrokolo Crussis na mne dělá dojem, že je poskládané z komponent vyráběných na různých místech světa, které do sebe zapadají jen částečně. Například i přední a zadní blatník se montují odlišným klíčem. Takové kolo zřejmě nepochází z jedné konstrukční kanceláře, protože nad takovými detaily se nikdo ani nezamýšlel.
Svetla resim nějaká jiná než mám. Přeci jenom mám tam baterku velkou. Představoval bych si něco co svítí jak motorka. Prostě ne že jsem vidět ale vidím dostatečně daleko abych i po tmě mohl mazat aspoň 40 a nebal se do čeho vletím.. Ideálně na těch 50V
unicast
Příspěvky: 1226
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od unicast »

kybos píše:A 63000 Kč je pouze základní cena a kolo v tomto základním vybavení nesmí ani na silnici (bez blatníků, bez odrazek, bez osvětlení, bez nosiče, bez stojanu, bez držáku nápojů a se silničními pneumatikami nevhodnými do terénu). Za tuto cenu je jen zlehka sešroubované a to tak, že na něm bez hlášení závažných chyb (chyba čidla otáčení kola) není možno odjet ani z prodejny.
Budeš to vracet?



Jinak moje zkušenost

1. určitě ne cross kolo. Pneumatika této šířky se naprosto přesně trefí do žlábku v tramvajových kolejích. Horské tímhle problémem netrpí.

2. ne elektroniku, která se snaží být chytřejší než majitel

3. ne 36 V, naopak čím vyšší napětí, tím lépe, klidně bych šel až na 52 V nominálních (a kdyby to elektronika zvládala, tak i na víc, zaznamenal jsem i 72V verze).

4. od Bafangu BBS02, BBSHD, M615 nebo M620, nic menšího

5. baterie... Totální čína bude postavená z bídných článků a moc nevydrží. Při koupi baterie, u které je deklarována výroba českým výrobcem v ČR, tento problém sice nenastává (moje má kolem 5000 km a jede šestou sezónu, pořád obstojně), ale zase si přihazuje vysokou marži. Takže přístí baterie stavím sám, dvě, jednu do rámu (box Shark Jumbo) a druhou do plechového boxu do mezipatra nosiče, obě zapojené paralelně, kabel alespoň 4 mm^2, lépe 6. články podle vlastní volby a předpokládané zátěže. Nabíječku asi zabuduji do kola napevno.

6. platforma kola samotného by měla být co nejrobustnější, váhu neřešit, ocelové rámy jsou levné a vydrží skoro všechno.

7. pneumatiky Schwalbe Marathon Plus nebo něco podobně pevného, že jsou těžší zase nevadí

8. na ráfcích a brzdách taky nešetřit

9. pokud to není full, tak určitě odpružení sedla Suntour NCX

10. pokud to kolo má plnit i dopravní funkci a mít velký dojezd, tak za zvážení stojí i triatlonová hrazda a triatlonové sedlo.
unicast
Příspěvky: 1226
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od unicast »

PavelR píše:Svetla resim nějaká jiná než mám. Přeci jenom mám tam baterku velkou. Představoval bych si něco co svítí jak motorka. Prostě ne že jsem vidět ale vidím dostatečně daleko abych i po tmě mohl mazat aspoň 40 a nebal se do čeho vletím.. Ideálně na těch 50V
Jo. To jsem kdysi taky řešil, na Aliexpresu je LED světel na 50V spousta. Existují i sady s klaksonem a zadní lampou, která při brzdění svítí intenzivněji, jako brzdovka u auta a dokonce i s blinkry, například tahle:

https://www.aliexpress.com/item/1005003 ... mainSearch
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od PavelR »

dik za tip. to objednám.

jinak Schwalbe Marathon Plus můžu doporucit
https://www.koloshop.cz/pneumatiky,-pla ... SSEALw_wcB

na zadním kole mám tu mtb verzi viz odkaz. Je to celkem tichošlápek. Snad vydrží aspoň ty 2000km co vydržel ten ebikovej plášť předešlej. Bral jsem ho v naději že bude odolnější defektům. Dám ho i dopředu ale tam zatím dojíždím.
mihlit
Příspěvky: 495
Registrován: ned říj 17, 2021 7:43 pm
Lokalita: okr. Vyškov
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od mihlit »

Skládal jsem kolo manželce, jelikož já rád jezdím na kole, ale ona kvůli kolenům nedojede moc daleko. Poskládat se to dá docela levně. Kupoval jsem motor Q100H na bmsbattery, protože krouťák považuji za důležitější než maximální rychlost. Není to koncipováno na svezení zadku jen tak, ale jako výpomoc a prostě to každý kopec narovná do roviny či lehce z kopce, že stačí trochu přišlápnout a jede se. Pro hodně krátké trasy se dá i bez asistence (je tam sensor příšlapu, kvůli legislativě, takže se jen pomalu točí pedály bez práce, ale točit se musí). K tomu sine wave controller a baterka z téhož eshopu. Poskládáno to bylo za nějakých 12 tisíc. Vůbec nic těžkého to není, zejména pro zdejší osazenzstvo určitě ne. Největší práci dalo sehnat silné dráty do kol. Hotová elektrokola jsou něco jako dotované FVE. Předraženo, ne úplně optimální komponenty a poskládat doma to jde lépe a za výrazně nižšší ceny

Jako základní kolo jsem použil cross. Je to určeno na dopravu a překonávání vzdálenosti. Horák s motorem na využití fakt jako horák smysl moc nevidím, protože to už je pak spíš cross motorka a vyžaduje to úplně jiné výkony motoru a není to pak úplně pro maximální dojezd. To, že klasický plášť crossu se vejde přesně do žlábku tramvaje je pravda, ale jsou i jiné pláště. Třeba já s oblibou používám široký WTB All Terrainasaurus 700x40, který se mi osvědčil pro různý terén a do koleje nezapadne.

EDIT: Koukám, že ten plášť se ale už nejspíš nedá nikde objednat.
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2717
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: E-kolo

Příspěvek od kybos »

unicast píše: Budeš to vracet?



Jinak moje zkušenost

1. určitě ne cross kolo. Pneumatika této šířky se naprosto přesně trefí do žlábku v tramvajových kolejích. Horské tímhle problémem netrpí.

2. ne elektroniku, která se snaží být chytřejší než majitel

3. ne 36 V, naopak čím vyšší napětí, tím lépe, klidně bych šel až na 52 V nominálních (a kdyby to elektronika zvládala, tak i na víc, zaznamenal jsem i 72V verze).

4. od Bafangu BBS02, BBSHD, M615 nebo M620, nic menšího

5. baterie... Totální čína bude postavená z bídných článků a moc nevydrží. Při koupi baterie, u které je deklarována výroba českým výrobcem v ČR, tento problém sice nenastává (moje má kolem 5000 km a jede šestou sezónu, pořád obstojně), ale zase si přihazuje vysokou marži. Takže přístí baterie stavím sám, dvě, jednu do rámu (box Shark Jumbo) a druhou do plechového boxu do mezipatra nosiče, obě zapojené paralelně, kabel alespoň 4 mm^2, lépe 6. články podle vlastní volby a předpokládané zátěže. Nabíječku asi zabuduji do kola napevno.

6. platforma kola samotného by měla být co nejrobustnější, váhu neřešit, ocelové rámy jsou levné a vydrží skoro všechno.

7. pneumatiky Schwalbe Marathon Plus nebo něco podobně pevného, že jsou těžší zase nevadí

8. na ráfcích a brzdách taky nešetřit

9. pokud to není full, tak určitě odpružení sedla Suntour NCX

10. pokud to kolo má plnit i dopravní funkci a mít velký dojezd, tak za zvážení stojí i triatlonová hrazda a triatlonové sedlo.
Ještě jsem se nerozhodl, zda kolo vrátím. Koupili jsme si s manželkou stejná kola, jen manželka si vybrala dámské se sníženou štanglí z důvodu pohodlnějšího nastupování a rám má o palec menší aby jí lépe pasoval k postavě. Předpokládal jsem, že budu mít větší spotřebu energie na asistenci a vybrali jsme si tedy kola se stejnou baterií, abychom si ji mohli po polovině společného výletu přehodit a měli tak stejný dojezd. Poněkud tomu brání skutečnost, že již při druhém pokusu o vyjmutí baterie z manželčina kola nelze odemčenou baterii bez použití hrubého násilí vyjmout. Rozhodnutí tedy necháme na první servisní prohlídku po 150 km.
ad 1. Vybral jsem si cross kolo proto, že hodlám jezdit jak po cyklostezkách tak i po lesních nezpevněných cestách, kterých mám v blízkém okolí bydliště dostatek. Do větších měst s tramvajovými kolejemi namířeno nemám a tak mne shoda rozměru pneumatiky s tramvajovým žlábkem netrápí.

ad 2. Co se týče elektroniky, nebylo v obchodě v podstatě nic na výběr a v této době jsem byl rád, že bylo vůbec nějaké kolo ke koupi. Dodací lhůty jiných, lépe vybavených typů byly v době nákupu delší než rok. Budu rád, když se s pomocí znalejších dostanu k informacím a postupům jak odblokovat limity v řídící jednotce.

ad 3. Také by se mi líbilo kolo s baterií na 48V (bylo by kompatibilnější s mou FVE), ale nic takového, co bych si mohl za přijatelnou cenu odvézt v prodejně nebylo.

ad 4. Na ceny vyšších modelů z příjmu důchodce nedosáhnu i tak jsem musel prodat jedno auto, abych měl na ten levnější model.

ad5. Baterie na zakoupeném kole se pyšní nápisem "Powered by Panasonic" a tak to doufám nebude úplný propadák.

ad 6. Váhu kola jsem řešil tak, aby určitě nepřesáhla 30 kg, lépe by bylo dostat se do limitu 25kg, jelikož hodlám vozit kola na nosiči na tažném zařízení a tam je valná část nosičů poměrně striktně limitována hmotností jednotlivých kol.

ad 7. Pokud si kolo ponechám, vyzkouším již obuté doporučené pneumatiky a po získání vlastních zkušeností se pak rozhodnu, za co je vyměním, až je budu přezouvat. Zatím se jak na silnici tak i v terénu osvědčily. Na silnici nejedou po špuntech a v terénu neuklouznou na každém blátíčku. Defekty se mi na kole zatím vyhýbají. Ještě jsem nelepil ani na horáku.

ad 8. Brzdy mám hydraulické kotoučové a po prvních 100 km si na ně nemohu stěžovat. Fungují plynule a spolehlivě, kotouče se zatím nevlní ani při prudkém sjezdu.

ad 9. Odpružení jsem prozatím vyřešil použitím gelového sedla, ale cítím že něco tomu ještě chybí. Dokoupení pružné sedlovky už ale snad nebude tak finančně náročné. Pokud očekávám silně zvlněný terén stoupnu do pedálů a přes retardéry po městě jedu rychleji než autem.

ad 10. Nejsem výkonový sportovec, triatlon nejezdím. Cílím více na komfort a proto jsem ryze sportovní sedlo na kole vyměnil za pohodlnější.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: E-kolo

Příspěvek od rottenkiwi »

JA som si kupil Ceske kolo: https://www.autokelly.sk/Product/YK-MI5-CZ/12889321

Najazdcenych od - 15 *C do + 35 *C celkovo : 22000 km / 3 roky /
Jazdim skoro kazdy den v zime : 65 - 70 km denne, v lete 80 - 110 km.
Baterka 36 V / 13 Ah Dehawk + 7 Ah vlastnej vyroby 20 clankov Samsung / 3450 mAh / za 20 € cela baterka.
NAbit 20 Ah - 2 A - nabijackou trva dlho, BUCK vlastnej vyroby 44 - 65 V / 0 - 10 A OUT to nabije rychlo.

JA mam na baterke jednoduche konektory + a -.
Mal som tu Moldavca s Bosch baterkou a motorom, nevedel som mu to nabit. / 5 pin konektor /


Cena: 939 €, hmotnost 24 kg,
ale je tam nosic + lekarnicka, vyzbroj do lesa, voda 2 l, takze v zime to vazi dost.

Svetla : Cinske za 25 € / 1000 lm, svieti vyborne dialkove, uzky luc svetla,
v zime sa skoro vybije. / 1.5 hod hoci je zaizolovane tepelne /.

Svetla tlmene: 2 x 1800 lm, prepinanie 4 stupne + dialkove.
Ma to 5 rokov zaruku, baterky 2:00 hod vydrzia po 3 rokoch na plny vykon,
ale mozno je lepsie brat ine s vymenitelnymi 1850 alebo 2170.

https://svetla-na-bicykel.heureka.sk/fe ... cifikacia/
ZAdne svetlo odporucam s radarom:



https://www.alza.sk/sport/garmin-varia- ... 276548.htm

alebo s detekciou osvetlenia okolia a pohybu.

JA sa riadim napatim:
41.8 - 39.5 V vysoky dojazd.
39.4 - 38.5 V este mozem ist dopredu
38.4 - 38.3 V je cas sa otocit
38.3 - 38.0 V rychlo domov na PAS6 bez zastavok / vyliat vodu /
37.9 - 37.0 V zle si zaizoloval baterku alebo je -10 *C a menej
36.9 - 36.4 V skoro prazdna, ak nie si 10 km od domu tak ....
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Kostěj
Příspěvky: 587
Registrován: úte úno 25, 2014 9:33 pm
Lokalita: Dobrovicko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9200
Kapacita baterie [kWh]: 16
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od Kostěj »

kybos píše:...jsem se odhodlal k otestování dojezdu kola...
Já mám s elektrokolem zkušenosti dobré. Měl jsem 50+ let a manželka s dětmi se nemohli dívat, že přijedu z práce na kole schvácený (cca 10 km ale přes kopec), tak jsem dostal dárek k narozeninám. Akumo Sense Mood 1, Bafang 250/350W v zadním kole, aku 36V/13Ah, přehazovačka 3x7, 22kg, cca 30kKč, už mám najeto 7Mm. Samozřejmě v drsnějším terénu to baterku celkem žere, ale po silnici mám dojezd slušný. Třeba od nás na rozcestí Kostomlaty pod Řípem to bylo 58 km, 280 metrů převýšení nahoru i dolů, jedna cesta. Tam i zpět za 6 hodin i s pivkem v Peny Mělník, při dojezdu mi ještě svítila jedna čárka. Kolo teda ke konci už moc netáhlo, ale do kopce mne pořád ještě znatelně "postrkovalo", jen v pomalejší rychlosti. Ale je pravda, že využívám přípomoc hlavně do kopců, po rovině obvykle šlapu lehce přes 27km, tak je motor vypnutý. Nebo podobný výlet k památníku bitvy u Lipan, až nahoru, v úhrnu také přes 100km. Na normálním kole bych si to netroufl, ale díky e-kolu si zasportuju, provětrám hlavu a ještě něco uvidím.
Franta2776
Příspěvky: 2429
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: E-kolo

Příspěvek od Franta2776 »

Já si připlatil s manželkou za střední třídu a celopéro Haibike .Po polní cestě to jede jak po kolejích to celopéro je stejný pokrok ,jak ten přidaný elektromotor a ta Yamaha spolupracuje výborně.Dokonce i manželka začala vyhledávat kopce a polní cesty kolem řeky.
Přílohy
20220424_150333.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 2429
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: E-kolo

Příspěvek od Franta2776 »

Je to Made in Hungary ne Čína.Trochu dražší,ale jízda je perfektní.
https://www.haibike-morava.cz/stredni-t ... ost-kol[10]
https://www.haibike-morava.cz/horske-el ... ol%5B10%5D
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
unicast
Příspěvky: 1226
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od unicast »

kybos píše: ad 2. Co se týče elektroniky, nebylo v obchodě v podstatě nic na výběr a v této době jsem byl rád, že bylo vůbec nějaké kolo ke koupi. Dodací lhůty jiných, lépe vybavených typů byly v době nákupu delší než rok. Budu rád, když se s pomocí znalejších dostanu k informacím a postupům jak odblokovat limity v řídící jednotce.

ad 3. Také by se mi líbilo kolo s baterií na 48V (bylo by kompatibilnější s mou FVE), ale nic takového, co bych si mohl za přijatelnou cenu odvézt v prodejně nebylo.
To chce si zajet do Tišnova, když člověk už chce kupovat a ne stavět :-) Ale už ani tam jsem neviděl nic s BBS02 nebo BBSHD.
kybos píše: ad 4. Na ceny vyšších modelů z příjmu důchodce nedosáhnu i tak jsem musel prodat jedno auto, abych měl na ten levnější model.
Tyhle motory nejsou drahé... Drahé to dělají překupníci.
kybos píše: ad 6. Váhu kola jsem řešil tak, aby určitě nepřesáhla 30 kg, lépe by bylo dostat se do limitu 25kg, jelikož hodlám vozit kola na nosiči na tažném zařízení a tam je valná část nosičů poměrně striktně limitována hmotností jednotlivých kol.
To má řešení. Sám jsi zmiňoval, že chceš prohazovat baterky, tak řešením tohoto může být přeprava baterek v zavazadlovém prostoru vozidla.


kybos píše: ad 10. Nejsem výkonový sportovec, triatlon nejezdím. Cílím více na komfort a proto jsem ryze sportovní sedlo na kole vyměnil za pohodlnější.
To sedlo by právě mělo umožňovat si nepříliš mačkat pozadí a další citlivá místa, zejména pak při využití té hrazdy pro snížení odporu vzduchu.
kodl69
Příspěvky: 7403
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od kodl69 »

Pěkný kolo se středovým motorem, ale každej na to má jinej názor. Kolo s odruženým zadkem jsem nikdy neměl, a za podobný prachy bych si raděj od číňana koupil elektrický enduro, pro mě větší zábava než kolo, kde musím točit nohama, aby se zapnul slabej motor s omezením na 25km/h, a do pořádnýho kopce to do skoku nedostaneš... Elektromotorka kousek zdražila: https://www.meldius.com/home/228-elektr ... -12kw.html
to Kybos: Baterka na mým kole jde jedním pohybem klíčem v zámku a druhým pohybem vydělat, poto to kolo má slabejch 20kg. I to je cesta. pak můžeš mít jednu baterku slabší, lehkou na krátký trasy, a druhou cestovní...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
unicast
Příspěvky: 1226
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od unicast »

mihlit píše:Hotová elektrokola jsou něco jako dotované FVE. Předraženo, ne úplně optimální komponenty a poskládat doma to jde lépe a za výrazně nižší ceny
Do kamene tesat!
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2717
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: E-kolo

Příspěvek od kybos »

unicast píše:
kybos píše: ad 6. Váhu kola jsem řešil tak, aby určitě nepřesáhla 30 kg, lépe by bylo dostat se do limitu 25kg, jelikož hodlám vozit kola na nosiči na tažném zařízení a tam je valná část nosičů poměrně striktně limitována hmotností jednotlivých kol.
To má řešení. Sám jsi zmiňoval, že chceš prohazovat baterky, tak řešením tohoto může být přeprava baterek v zavazadlovém prostoru vozidla.
Prodejce mne při předání elektrokol upozorňoval na to, že převážet elektrokola na tažném zařízení s nainstalovanou baterií je ilegální. Baterie by při transportu prý měla být vyjmuta a umístěna dobře zafixovaná v kufru vozu. Dokonce jsem k tomu dostal preventivně ochranný protinárazový obal.

Hmotnost kol pro přepravu jsem tedy uvažoval již bez baterie. Ale i tak, když to sečtu: Dvě kola po 22 kg plus ten nejlehčí nosič 13kg dá dohromady 57 kg a povolené svislé zatížení na kouli u Fabie je jenom 500N. Asi to budu muset vozit jiným autem. Můj starý horák má necelých 12 kg. Taková dvě kola by to ještě s rezervou zvládlo.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2717
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: E-kolo

Příspěvek od kybos »

kodl69 píše: to Kybos: Baterka na mým kole jde jedním pohybem klíčem v zámku a druhým pohybem vydělat, poto to kolo má slabejch 20kg. I to je cesta. pak můžeš mít jednu baterku slabší, lehkou na krátký trasy, a druhou cestovní...
Na poprvé se mi podařilo vyjmout baterii po odemčení bez problémů. Na mém kole to jde stále, ale manželčino kolo nechce baterii na podruhé pustit ven z rámu. Nevím, zda je to tím, že hliník, ze kterého je rám je tak měkký, že si to při zkušební jízdě nějak sedlo, nebo nastaly nějaké nepředpokládané tvarové změny prostoru pro baterii. S tím si už bude muset prodejce poradit. Kolo nehavarovalo, bylo pouze v záběhu. Stát se to na mém kole, tak bych to chápal (mám přece jen 110 kg netto), ale manželka je výrazně lehčí.
Ono je to s tou nosností elektrokol stejně zajímavé. Chtěl jsem po prodejci elektrokolo, které mne spolehlivě uveze. Svou hmotnost jsem mu sdělil. Tvrdil mi a předvedl v prospektu, že kolo má nosnost 120 kg. Tak jsem si řekl , že mám ještě určitou rezervu. Ovšem později po předání kola jsem podrobněji studoval manuál a zjistil jsem, že do nosnosti elektrokola je nutno započítat i jeho vlastní hmotnost s veškerým příslušenstvím. To zcela zvrátilo moje chápání pojmu nosnost. Z tohoto pohledu je moje kolo najednou o 28 kg přetížené.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
jahodovák
Příspěvky: 1931
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od jahodovák »

dokud jsem něl felicii,měl jsem stejný problém,bez baterií to tak nějak vyšlo skoro akorát,ale mnohokrát jsem na ně zapoměl a nechal je na kole,nosič i závěs to přežil bez úhony,ted už mě to nemusí trápit,phev má povoleno 90 kilo....prodejce závěsů i nosičů mě předvedl,že plně zatížený nosič ještě zatížil svojí váhou a rozhoupal tím i auto a říkal,že neviděl,že by se to někdy utrhlo,je to spíš sichr od výrobců,a samozřejmě vítaný příspěvek pro.....hezký den
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Franta2776
Příspěvky: 2429
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: E-kolo

Příspěvek od Franta2776 »

kodl69 píše:Pěkný kolo se středovým motorem, ale každej na to má jinej názor. Kolo s odruženým zadkem jsem nikdy neměl, a za podobný prachy bych si raděj od číňana koupil elektrický enduro, pro mě větší zábava než kolo, kde musím točit nohama, aby se zapnul slabej motor s omezením na 25km/h, a do pořádnýho kopce to do skoku nedostaneš... Elektromotorka kousek zdražila: https://www.meldius.com/home/228-elektr ... -12kw.html
to Kybos: Baterka na mým kole jde jedním pohybem klíčem v zámku a druhým pohybem vydělat, poto to kolo má slabejch 20kg. I to je cesta. pak můžeš mít jednu baterku slabší, lehkou na krátký trasy, a druhou cestovní...

Já celodpružený kolo taky dřív neměl je dobrý vyzkoušet v terénu a rozdíl je velký moji ženu bolí záda a na tomto kole nemá problém.Původně jsem si chtěl koupit kolo v Mounfildu nebo Crusis a na těchto kolech chybí převody do hor nemají vzadu 50zubů +jim chybí tŕeba nastavitelná sedlovka což je zajímavá vychytávka.
Viděl jsem celodpružený kolo v Mounfieldu a nebylo drahý.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek