Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je stř říj 18, 2017 11:08 pm


E-kolo

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Další

E-kolo

Příspěvekod vata » pon dub 30, 2012 10:18 pm

Zdravím,

co vy na to? http://ekolo.cz/uphill-city-d144. Máte s tím někdo nějaké zkušenosti? Názory?
Díky :)
Inteligentní ostrov - www.vati.cz
Uživatelský avatar
vata
 
Příspěvky: 1322
Registrován: pon zář 12, 2011 10:32 am
Reputation: 51

Re: E-kolo

Příspěvekod Antonio » úte kvě 01, 2012 5:05 pm

Syn ma elektrokolo 2 roky. Pôvodný kvalitný horský bicykel rozšírený o elektromotor v prednom kolese. Jediná nevýhoda je zvýšenie hmotnosti. Jazdí na ňom aj tvrdé terény a je s touto koncepciou veľmi spokojný. Jeho kamarát /63 ročný dôchodca/ má motor vpredu aj vzadu a po meste obieha autá....
Antonio
 
Příspěvky: 41
Registrován: stř srp 24, 2011 7:58 pm
Reputation: 2

Re: E-kolo EVBIKE

Příspěvekod havran » úte kvě 01, 2012 6:04 pm

Mě zaujala nabídka setů EVBIKE - http://www.evbike.cz/ viděl jsem to u známého a celkem mně to nadchlo.
havran
 
Příspěvky: 44
Registrován: pát bře 30, 2012 3:32 pm
Reputation: 0

Re: E-kolo

Příspěvekod vata » úte kvě 01, 2012 8:45 pm

Ano, to může být alternativa pro někoho, kdo už kolo má. Není můj případ, moje poslední kolo byla Ukrajina :) Agogs je české kolo, sice z čínských komponent (to možná ale už všechny bez ohledu na značku), mělo by patřit mezi střední třídu, takže nic na jedno použití, ale žádný luxus. A ten model Uphill už není městské kolo, je to bytelnější MTB, jen s výbavou i na silnice - přesně pro mě. Baterka sice slabší, ale do kopce z obchodu by mi měla umět pomoci :)
Inteligentní ostrov - www.vati.cz
Uživatelský avatar
vata
 
Příspěvky: 1322
Registrován: pon zář 12, 2011 10:32 am
Reputation: 51

Re: E-kolo

Příspěvekod drama » stř kvě 02, 2012 9:55 am

Já myslím, že pokud není člověk invalidní či jinak vážně nemocný, měl by používat kolo běžné, bez elektrického pohonu. Zvýšení tlaku při šlapání do kopců je velice důležité pro udržení pružnosti kardiovaskulárního systému. Váha e-kola je dvojnásobná a tak část energie padne jen na pohyb vlastního systému. Ve chvíli, kdy elektřina dojde je kolo zbytečně těžké. To nemluvím o řádově vyšší složitosti systému, poruchovosti a těžší a dražší opravě. Investice do kola typu "Author Basic" mě přijde mnohem smysluplnější a několikanásobně nižší.
Chápu že je to dobrá přestupní stanice z auta na kolo, ale já doporučuji do vody skočit rovnýma nohama a ne se plácat někde u břehu.
drama
 
Příspěvky: 966
Registrován: čtv črc 28, 2011 11:01 am
Reputation: 9

Re: E-kolo

Příspěvekod vata » stř kvě 02, 2012 12:56 pm

Tuhle myšlenku jsem zavrhla v okamžiku, kdy jsem měla návštěvu relativně zběhlé cyklistky na jejím čananém bicyklu. Zdejší 4 km stoupání neměla šanci vystoupat. Věřte dramo, to je možná i důvod, proč tu mnoho lidí kolo nepoužívá, ty kopce jsou bez speciální kondice nesjízdné. Jít pěšky s nákupem a ještě tlačit kolo není to, co bych vyhledávala.
Inteligentní ostrov - www.vati.cz
Uživatelský avatar
vata
 
Příspěvky: 1322
Registrován: pon zář 12, 2011 10:32 am
Reputation: 51

Re: E-kolo

Příspěvekod mypower.cz » stř kvě 02, 2012 1:28 pm

Vcera jsem rikal JiriKovi kdyz u me byl na kafe, ze taky se mi moc nezda ta hmotnost kola 20kg. A on: Hele moje manzelka jezdi na kole a kdyz vezme na kolo dite, tak to kolo s ditetem ma taky o 20 kilo vic :D takze ono kdyz nam do kopce pomuze elektromotor, tak to neni k zahozeni. Z kopce a po rovine tech 20 kilo se tak nejak ztrati, z kopce uz tim tuplem. Ale jako jasne.. cim lehci kolo, tim samozrejme lepe :)

Ma to rekuperaci ?
Podpořte MyPower.CZ | 2.24kWp FVE | MyPower MicroLog2
BTC support 13cyzkTPH8C1aHQesr2ffLPb8APn9CKq92 | LTC support LV66K4p4yVxTfQ1qjfxzJGS1zbyrQTU8SV
Uživatelský avatar
mypower.cz
Site Admin
 
Příspěvky: 3105
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputation: 118

Re: E-kolo

Příspěvekod vata » stř kvě 02, 2012 1:56 pm

Rekuperaci to nemá. Existuje jediný seriózní výrobce rekuperace pro e-kola, jinak je to spíš trik číňanů. Mohu-li tedy věřit tuzemskému spoluzakladateli kultury ekol.
Mimochodem, taky se mi to nezdá :) Tyhle sešupy tady na Vysočině by mohly vyrobit megawatty :)
Inteligentní ostrov - www.vati.cz
Uživatelský avatar
vata
 
Příspěvky: 1322
Registrován: pon zář 12, 2011 10:32 am
Reputation: 51

Re: E-kolo

Příspěvekod Antonio » stř kvě 02, 2012 6:04 pm

Rekuperácia u kola je nevhodná. Vychádza to z nízkej hmotnosti tohoto dopravného prostriedku.
Antonio
 
Příspěvky: 41
Registrován: stř srp 24, 2011 7:58 pm
Reputation: 2

Re: E-kolo

Příspěvekod mypower.cz » stř kvě 02, 2012 6:11 pm

Antonio píše:Rekuperácia u kola je nevhodná. Vychádza to z nízkej hmotnosti tohoto dopravného prostriedku.


i v pripade ze na kole sedi clovek a jede z kopce a tudiz potrebuje brzdit? To mame takovych 100 kilo... I tohle je nedostatecne?
Podpořte MyPower.CZ | 2.24kWp FVE | MyPower MicroLog2
BTC support 13cyzkTPH8C1aHQesr2ffLPb8APn9CKq92 | LTC support LV66K4p4yVxTfQ1qjfxzJGS1zbyrQTU8SV
Uživatelský avatar
mypower.cz
Site Admin
 
Příspěvky: 3105
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputation: 118

Re: E-kolo

Příspěvekod Antonio » stř kvě 02, 2012 6:28 pm

Mám elektroskutra, takže som sa rekuperáciou trochu zaujímal. To čo som si prešiel ma presvedčilo, že rekuperácia by bola efektívna od cca 200kg....jednoducho povedané : bez rekuperácie dojdem ďalej ako s rekuperáciou . Bez rekuperácie/brzdenie/ sa mi spočítajú voľnobežné dojazdy. Tie sú väčšie ako z energie vyrobenej rekuperáciou. Ďalej je tu aj problém s veľkými prúdovými špičkami a ich reálnym využitím....
Antonio
 
Příspěvky: 41
Registrován: stř srp 24, 2011 7:58 pm
Reputation: 2

Re: E-kolo

Příspěvekod tomas » stř kvě 02, 2012 7:41 pm

Tady píšou že rekuperace je volitelná. Záleží jak moc se zmáčkne brzda, když jen trochu tak se rekuperuje a když moc tak se brzdí:
http://www.auto88.cz/forum/showpost.php?p=668&postcount=31
Kdo chce brzdí a kdo nechce tak rekuperuje a prý spokojenost: ;)
http://www.auto88.cz/forum/showpost.php?p=661&postcount=27
Osobně bych rekuperaci chtěl, protože bych také ulehčil brzdám, sjíždím dlouhé kopce s nákladem a kotoučovky se dost rozpalují :(
Uživatelský avatar
tomas
 
Příspěvky: 1468
Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
Bydliště: Třinec
Reputation: 34

Re: E-kolo

Příspěvekod Josef » stř kvě 02, 2012 8:33 pm

Měl jsem půjčené elektrokolo skládačka Barack od ekolo.cz asi na 3 dny.
+ Kopce jsem vyjel,tak rychle jak nikdy. :D
- Z kopců a po rovině jsem byl pomalejší, než se starým favoritem-pomalé převody. :shock:
- PAS,pedál asistence přidává cca 50%,po dosažení max rychlosti asi 21-25km/hod přestává,
působilo to na mne dojmem,že musím šlapt rychleji a rychleji až přestane el podpora.
Závěr:30 km v kopcích Posázaví jsem ujel stejně rychle jako na normálním kole
Ale jiná rychlejší typa bez PAS to by bylo,ale taky stálo...
Josef
 
Příspěvky: 9
Registrován: pát kvě 06, 2011 7:22 pm
Reputation: 0

Re: E-kolo

Příspěvekod Josef » stř kvě 02, 2012 8:46 pm

Jako 6 letý elektromobilista k REKUPERACI:
Z kopce lze využít cca 1/3 energie.
KOLO:Spíše Ne-složitější,těžší tj hmotnější,malý přínos,nestojí za komplikace
SKůTR:V kopcovitém terénu doporučeníhodné
Auto:100%
Josef
 
Příspěvky: 9
Registrován: pát kvě 06, 2011 7:22 pm
Reputation: 0

Re: E-kolo

Příspěvekod JiříK » stř kvě 02, 2012 8:57 pm

Mno, elektrokolo mě zajímá z toho důvodu, že do práce mám 15-17km. Dolů kopcem, pak relativně rovina. Takže budiž. Ale zpět to je kilometr 12% stoupák, potom dalších pět nepříjemně táhlých. A protože po příjezdu domů potřebuju být funkční a né ležet hodinu a půl jako Fantocci, silně zvažuju tu elektriku. Aby mi pomohla do kopce. Nic víc. Benzín je odporně drahý. Ale na onom kole v záhlaví vlákna se mi nelíbí baterka za sedlovkou, je mi to od pohledu takové-nehezké. Volil bych spíš přední náhon a baterku místo flašky. Celé to váží 7kg vč. baterky. Ale zatím jen zvažuju a zvažuju a kecám a kecám... Otočit klíčkem a vijó jest velmi pohodlné...
960Wp Schott ASI,600Wp poly, 1300Ah NiCd,200Ah Pb, 330Ah LiFePo,Juta 2024Z,2x3024Z, 5024Z,Victron Phoenix 1200W, UPS APC300 Back,UPS IMV (Victron) 500 VA a další...
JiříK
 
Příspěvky: 712
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech
Reputation: 20
 
  • 0


Re: E-kolo

Příspěvekod vata » stř kvě 02, 2012 9:30 pm

jojo, to je přesně ono. Já bych to užila na nákupy 4 km. Dolů z kopce, zpět pak jen do kopce, z toho poslední kilometr strmé stoupání. Pěšky má člověk co dělat. Není to daleko, ale spoustu benzinu takhle prožeru jen tak na zahřátí motoru a zpět pak do toho kopce na dvojku, to úplně slyším, jak tam ten drahý benzín čůrkem teče. Na to kolo myslím už dlouho, ale poslední týdny mi ceny benzínu skutečně urychlují rozhodování...
Inteligentní ostrov - www.vati.cz
Uživatelský avatar
vata
 
Příspěvky: 1322
Registrován: pon zář 12, 2011 10:32 am
Reputation: 51

Re: E-kolo

Příspěvekod radex » stř kvě 02, 2012 10:42 pm

Co jsem potkal prodejce, tak vás ochotně nechají se projet. Zvlášť v prudkém kopci, jako máte domů, bych si to kolo ověřil.
Ještě by bylo dobré, kdyby se někdo ozval s dlouhodobější zkušeností s LiPol baterkami.

Známému jsme koupili přestavbový set http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1 ... rx-Edition
a na Authoru Classic to skutečně po rovině jezdí přes 40km/h. Šlapáním už zrychlit moc nejde. Zato do prudšího kopce je přišlapování potřeba, aby se udrželo aspoň 15km/h, jinak motor moc netahne.
Jsou na tom Li-Ion baterky 48V/12Ah, téměř každodení jízda 2x10km kopcovitý terén. Po roce jsou hrubým odhadem jezdce na 75-95% původní kapacity.
radex
 
Příspěvky: 44
Registrován: pon lis 07, 2011 3:06 pm
Reputation: 0

Re: E-kolo

Příspěvekod ResHacker » čtv kvě 03, 2012 2:02 pm

Zdravím.. Dávám si teď dohromady GWL Scootyho komplet přestavěného na 6kW výkonu v 13" zadním ráfku, rekuperaci, baterie 24x 40Ah LiFePo. Dojezd by měl být max 100km, se svým stylem jízdy počítám tak se 70km...K nabíjení sem si objednal 30A nabíječku, takže 20km cesty do Prahy dobiju za 15-20min. Jinak dobíjet budu samozřejmě i ze své ostrovní FVE. Dojmy z použití rekuperace pak sdělím, osobně už jsem měl možnost se na přesně takto přestavěném skútru project a je to něco úžasnýho, svižnější jak běžný 125 4T skútr =)
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, original NiCD 120V/100Ah
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 274
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm
Reputation: 5

Re: E-kolo

Příspěvekod jirka » čtv kvě 03, 2012 3:54 pm

o víkendu jsem zpovídal nového majitele. Po zakoupení podobného kola najel 100 km na jedno nabití, je to trochu šetřílek, tak asi mocně přišlapával. Baterie li-pol. Jeho každodenní trasa je 6 km a zpět. Převýšení cca 150 metrů. Takže to asi funguje.
jirka
 
Příspěvky: 38
Registrován: stř říj 05, 2011 3:31 pm
Reputation: 0

Re: E-kolo

Příspěvekod lwq » pon čer 11, 2012 11:40 am

Ja to mam do prace do 10km, tedy denne do 20km, takze spis nez o predelani kola na ekolo premyslim o necem jednodusim a skladnejsim ... Chodit pesky casove nevychazi a na kole nemuzu - neni se kde prevleknout a spocenej do open-space proste nemuzu ... Takze ... bud segway ci tri kolka ... :-D

Lovim po netu info ... Nebude to zrovna zadarmo a nebude ani trivialni umistit baterky ... Ale uz vim, ze bude treba alespon 40Ah a minimalne 300W motory (nechci do prace jet hodinu - to uz bych mohl jit pesky)

http://www.tlb.org/scooter.html
Uživatelský avatar
lwq
 
Příspěvky: 341
Registrován: úte dub 10, 2012 9:42 pm
Bydliště: MistyMountain
Reputation: 1
 
  • 0


Další

Zpět na Mobilní ostrovní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron
Reputation System ©'