Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: ned pro 15, 2019 9:15 pm


E-kolo

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Předchozí

Re: E-kolo

Příspěvekod rottenkiwi » pon říj 21, 2019 12:23 am

Dnes na ebiku 128.9 km.
Takže na zraz by to bolo 4 x 130 = 520 km.
Z 4 dni a 3 nocľahy by sa to dalo.

https://youtu.be/dn7_G2SuP-I
I propose to consider the question: "Can machine think ?".
SEI formation Float Ochrana High SOC deg. MPPT Život AI Bus Bar
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 3185
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: E-kolo

Příspěvekod rottenkiwi » úte lis 19, 2019 9:14 am

Čo používate ako držiak mobilu na ebike, aby to vydržalo aj nejaké otrasy
a mobil neskončil na asfalte ?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
I propose to consider the question: "Can machine think ?".
SEI formation Float Ochrana High SOC deg. MPPT Život AI Bus Bar
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 3185
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: E-kolo

Příspěvekod youda » úte lis 19, 2019 9:24 am

Rottenkiwi,

ideální držák je nějaká baba na zadním sedadle. Akorát to chce tandemový kolo, víc se nadřeš a ještě ti po cestě kecá do řízení.

Druhá možnost pak "sportovní pouzdro na mobil" co se přidělá na ruku. Tam je mobil krásně odpruženej, nemůže spadnout, a ještě to člověka neláká, aby furt upřeně sledoval obrazovku. Což v případě kdy máš mobil na řídítkách prostě je. Tudíž se pak můžeš více kochat přírodou okolo ;)

sportovni-obal-pro-mobil-na-zapesti.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: http://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
youda
 
Příspěvky: 2290
Registrován: úte dub 26, 2016 11:12 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod rottenkiwi » úte lis 19, 2019 9:43 am

No ale keď jazdím v noci, okolo je tma a na mobile mám záber zo zadnej kamery,
tak potrebujem niečo na riadítka.
I propose to consider the question: "Can machine think ?".
SEI formation Float Ochrana High SOC deg. MPPT Život AI Bus Bar
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 3185
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: E-kolo

Příspěvekod kodl69 » úte lis 19, 2019 11:29 am

používám tohle na motorce - akorát to přes fólii blbě dotykuje, ale za jízdy to nepotřebuju, a na kole tohle
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 4182
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod rege » úte lis 19, 2019 12:07 pm

ten prvy mam na biku, ale hned na prvom obrubniku vyskocil z toho pantu, takze to mam napevno zlepene sekundovym lepidlom a drzi.
Panely 3S2P 325W poly 2kWp JV, 3S3P 325W poly 3kWp JZ
Menic MPPsolar 5048MK, cca 12kWh pouzitelnej energie v bat.
Uživatelský avatar
rege
 
Příspěvky: 52
Registrován: úte bře 19, 2019 8:03 pm
Bydliště: Vychod SK

Re: E-kolo

Příspěvekod lemra79 » sob lis 30, 2019 12:16 pm

Zdravím,
na příští sezónu bych si chtěl nastrojit e-kolo.

Vize:
kolo bude sloužit na cesty do práce a po okolí, hlavně asfalt, podhůří Orlických hor.
1 kW motor v zadním kole, středový motor je drahý, ale změna převodů by byla asi užitečná.
stavěná baterie 20p, 14s, 48V, 30Ah, mám články, jen to pospojit

Doporučte mi prosím na základě konkrétní zkušenosti motor + driver. Koukám po magicpie. Jdu po dobrém poměru výkonu, vlastností a ceny.
Jinko 225 W / 6 kWp, PIP 5048 MG, li ion 300 Ah@58V, ICC@rpi3+ + emoncms
Uživatelský avatar
lemra79
 
Příspěvky: 131
Registrován: sob bře 09, 2019 5:30 pm
Bydliště: Ústeckoorlicko

Re: E-kolo

Příspěvekod matobabetak » sob lis 30, 2019 12:37 pm

Ja by som asi volil ten stredový, veľká výhoda je využitie prevodoveho pomeru do pomalá alebo do rýchla, nezabudni akceleráciu packu a nejaký display
matobabetak
 
Příspěvky: 169
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: E-kolo

Příspěvekod lemra79 » sob lis 30, 2019 12:47 pm

u stredovyho se musi furt slapat? lze neslapa a mit motor v zatahu?
Jinko 225 W / 6 kWp, PIP 5048 MG, li ion 300 Ah@58V, ICC@rpi3+ + emoncms
Uživatelský avatar
lemra79
 
Příspěvky: 131
Registrován: sob bře 09, 2019 5:30 pm
Bydliště: Ústeckoorlicko

Re: E-kolo

Příspěvekod matobabetak » sob lis 30, 2019 12:54 pm

Oficiálne môžeš mať iba asistenciu motora v SR a ČR aj to len do 25km/h, videl som riadiace jednotky kde je režim na cesty a na terén, ak dáš terén ideš ako na motorke.... Treba pozrieť zákon, ale idú zase niečo meniť aj na e biky aj elektrokolebezky
matobabetak
 
Příspěvky: 169
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: E-kolo

Příspěvekod mypower.cz » sob lis 30, 2019 1:12 pm

matobabetak píše:Oficiálne môžeš mať iba asistenciu motora v SR a ČR aj to len do 25km/h, videl som riadiace jednotky kde je režim na cesty a na terén, ak dáš terén ideš ako na motorke.... Treba pozrieť zákon, ale idú zase niečo meniť aj na e biky aj elektrokolebezky


Podivnost na tom celem je, ze elektrokolobezky asistenci nemaji (neni jak - nema to slapatka) a motor jede v rezimu ze funguje porad. Proc tedy u elektrokol legisltiva narizuje jen asistenci, to mi nejak zatim nedochazi.

K tomu stredovemu motoru u elektrokol, neni tam vetsi riziko, ze praskne retez (treba starsi, nebo nejaka skryta vada se projevi) pri nejakem extremnim zaberu s prevodem?
Uživatelský avatar
mypower.cz
Site Admin
 
Příspěvky: 3783
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: E-kolo

Příspěvekod lemra79 » sob lis 30, 2019 1:19 pm

zajima me vylozene technicka stranka veci a konkretni osvedcene typy. prosim
Jinko 225 W / 6 kWp, PIP 5048 MG, li ion 300 Ah@58V, ICC@rpi3+ + emoncms
Uživatelský avatar
lemra79
 
Příspěvky: 131
Registrován: sob bře 09, 2019 5:30 pm
Bydliště: Ústeckoorlicko

Re: E-kolo

Příspěvekod unicast » sob lis 30, 2019 1:31 pm

lemra79 píše:u stredovyho se musi furt slapat? lze neslapa a mit motor v zatahu?


U libovolnýho bys měl furt šlapat, plynová páčka smí podle platné vyhlášky resp. EU směrnice fungovat jen do 6 km/h. Nicméně řídící jednotky třeba od Bafangu tu směrnici nečetly :-) Navíc motor běží a maká, i když šlapeš velmi pomalu, klidně i 0.1 otáčky za sekundu.


lemra79 píše:zajima me vylozene technicka stranka veci a konkretni osvedcene typy. prosim


Vyzkoušené a celkem slušné jsou Bafang BBS-02, Bafang BBS-HD, ale jsou relativně drahé.
Oproti tomu za skvělé peníze je Cyclone Mid Drive 3000W (o dost levnější než ty Bafangy), ale to abys postavil jinou baterii, pokud bys ho chtěl používat naplno.

mypower.cz píše:K tomu stredovemu motoru u elektrokol, neni tam vetsi riziko, ze praskne retez (treba starsi, nebo nejaka skryta vada se projevi) pri nejakem extremnim zaberu s prevodem?


Riziko, že praskne řetěz, asi existuje, ale reálně spíš představuje problém to, že se řetěz dřív vytahá a nepasuje pak dobře do ozubení, což to ozubení opotřebovává a to nechcete, takže je vhodné řetězy včas měnit právě z tohoto důvodu. Navíc on ani tan krouťák těch motorů není neomezený a dřív mu spíš zničíš silonová ozubená kolečka vevnitř, než přetrhneš řetěz.
unicast
 
Příspěvky: 257
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am

Re: E-kolo

Příspěvekod Matess » sob lis 30, 2019 1:33 pm

vse ma svoje vyhody a nevyhody. Opravdu je u nas limit pri pouziti na ceste v 250W trvale / 1000W spickove (ale nevim jak vam to chteji zmerit) Dalsi limit je ze motor smi pomahat jen do rychlosti 25km/h.

Co se tyka motoru v kole, tak do predniho kola bych nesel. Zkousel jsem to a u maleho zprevodovaneho motoru se to jako asistencni ke slapani da, ale proste to neni ono...

Ja bych vlastne do maleho 250W motoru uz vubec nesel.

Motor v zadnim kole... alespon magicpie 2 (3 je stejna jen ma integrovany regulator uvnitr motoru). S timto motorem je hodne srandy pokud se odvazite do vod nad 48V - u takovych 72V je zabavne svezeni jak svina, ale musite opatrne a hlidat teploty. 48V je napul cesty mezi zabavou a jo jede to, 36V je jako jo jede to.

BLDC motory v kole bez prevodu maji dobrou ucinnost, pokud jen udrzuji rychlost a cestujete nejakou vetsi vzdalenost - coz ale asi malokdo dela. Umi rekuperovat energii, ale ne kazde baterce se to zamlouva. Jsou docela tezske, hure se s nima opravuje defekt a nejsou vhodne na velkou zatez (jizda v terenu). Jako hlavni vyhodu bych zde zminil cenu...

Stredove motory jsou skvele ve zprevodovani krouticiho momentu. Z logiky veci jsou uzasne protoze i maly vykon vas dokaze slusne povozit a kolo pri spravnem prevodu ma potom silu vas ve vyjezdu kopce prevratit. Soucasne jste schopni to diky prevodum dostat i do rychlosti. Tento motor je ale hodne drahy, pokud se nepletu tak bafang ma varianty 36V/250W a 48V/750W - za me bych tady doporucoval tu 36V variantu. Diky prevodum to dostanete kam potrebujete a ta 48V uz ma tendenci likvidovat retez. Tento motor neumi rekuperaci, je relativne lehky, ma to lepsi rozlozeni vahy...

Takze pokud to chci na silnici nebojim se brat 48V magic pie, pokud to chci universalni i do terenu anebo mam financni charisma beru stredovy bafang.

plynova packa nebo otocny plyn byt muze mimo pozemni komunikace.
Matess
 
Příspěvky: 674
Registrován: pon zář 09, 2013 4:16 pm
Bydliště: Šumperk

Re: E-kolo

Příspěvekod lemra79 » sob lis 30, 2019 4:41 pm

Cenově je magic pie asi bezkonkurenční. Koukám, že v kole 26´´ dá asi cca 45 km/h, dokážete odhadnout, jaká je nejnižší rychlost do kopce, kterou to dá, aniž by se to extrémně hřálo? Jaká může být ideální rychlost pro maximální účinnost v této konfiguraci? A jakou řídící jednotku, koukám, že na tom taky dost záleží. Pokud možno řídící jednotku, kde jdou vypnout všechny restrikce, dejme tomu, že to bude na uzavřené okruhy, ať se zbavim nepotřebné názorové omáčky.
Jinko 225 W / 6 kWp, PIP 5048 MG, li ion 300 Ah@58V, ICC@rpi3+ + emoncms
Uživatelský avatar
lemra79
 
Příspěvky: 131
Registrován: sob bře 09, 2019 5:30 pm
Bydliště: Ústeckoorlicko

Re: E-kolo

Příspěvekod JiříK » sob lis 30, 2019 11:13 pm

Já teda mám předohrab, 250 W jmenovitých, špičku to umí až 540 W a jsem spokojen. Mám to k tomu, aby mi to POMOHLO, nikoliv abych se jen VOZIL. Největší psina je s tím na sněhu, on pohon 2x2 má něco do sebe... Samozřejmě, 250 W mě do prudkého kopce nevytáhne, elektronika navíc omezuje výkon v rychlostech pod 10 km/h kvůli životnosti plastových satelitů planetové převodovky, ale jako významná přípomoc v kopci je to perfektní. Navíc váha malého motoru s převodovkou je poloviční proti přímému pohonu, neklade odpor při jízdě bez motoru. Ano, středový pohon má všechny stejné výhody, krom jedné podstatné nevýhody - brutálně rychle likviduje řetěz. Životnost řetězu u středového pohonu odhaduju na 500 - 1000 km maximálně... Já střídam dva řetězy na jedné kazetě a po 1500 km na jednom řetězu bych jej už po správnosti měl pomalu vyhodit. Takže střídám co 1000 km řetěz a po najetí 6000 km celkem vyhazuju dva řetězy a kazetu...
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
JiříK
 
Příspěvky: 847
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Předchozí

Zpět na Mobilní ostrovní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'