Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: pon črc 06, 2020 9:43 am


E-kolo

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
PředchozíDalší

Re: E-kolo

Příspěvekod rottenkiwi » pon říj 21, 2019 12:23 am

Dnes na ebiku 128.9 km.
Takže na zraz by to bolo 4 x 130 = 520 km.
Z 4 dni a 3 nocľahy by sa to dalo.

https://youtu.be/dn7_G2SuP-I
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 3575
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: E-kolo

Příspěvekod rottenkiwi » úte lis 19, 2019 9:14 am

Čo používate ako držiak mobilu na ebike, aby to vydržalo aj nejaké otrasy
a mobil neskončil na asfalte ?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 3575
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: E-kolo

Příspěvekod youda » úte lis 19, 2019 9:24 am

Rottenkiwi,

ideální držák je nějaká baba na zadním sedadle. Akorát to chce tandemový kolo, víc se nadřeš a ještě ti po cestě kecá do řízení.

Druhá možnost pak "sportovní pouzdro na mobil" co se přidělá na ruku. Tam je mobil krásně odpruženej, nemůže spadnout, a ještě to člověka neláká, aby furt upřeně sledoval obrazovku. Což v případě kdy máš mobil na řídítkách prostě je. Tudíž se pak můžeš více kochat přírodou okolo ;)

sportovni-obal-pro-mobil-na-zapesti.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: http://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
youda
 
Příspěvky: 2687
Registrován: úte dub 26, 2016 11:12 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod rottenkiwi » úte lis 19, 2019 9:43 am

No ale keď jazdím v noci, okolo je tma a na mobile mám záber zo zadnej kamery,
tak potrebujem niečo na riadítka.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 3575
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: E-kolo

Příspěvekod kodl69 » úte lis 19, 2019 11:29 am

používám tohle na motorce - akorát to přes fólii blbě dotykuje, ale za jízdy to nepotřebuju, a na kole tohle
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x Auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 4623
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod rege » úte lis 19, 2019 12:07 pm

ten prvy mam na biku, ale hned na prvom obrubniku vyskocil z toho pantu, takze to mam napevno zlepene sekundovym lepidlom a drzi.
Panely 3S2P 325Wp poly JV, 3S2P 325Wp poly JZ, 3S 325Wp 1 os tracker V-Z
MPPsolar 5048MK, 16 kWh Samsung SDI
Monitoring :ICC Solar RPi + HomeAssistant, Sonoff + Tasmota fw
https://pvoutput.org/list.jsp?sid=74482
Uživatelský avatar
rege
 
Příspěvky: 91
Registrován: úte bře 19, 2019 8:03 pm
Bydliště: Vychod SK

Re: E-kolo

Příspěvekod lemra79 » sob lis 30, 2019 12:16 pm

Zdravím,
na příští sezónu bych si chtěl nastrojit e-kolo.

Vize:
kolo bude sloužit na cesty do práce a po okolí, hlavně asfalt, podhůří Orlických hor.
1 kW motor v zadním kole, středový motor je drahý, ale změna převodů by byla asi užitečná.
stavěná baterie 20p, 14s, 48V, 30Ah, mám články, jen to pospojit

Doporučte mi prosím na základě konkrétní zkušenosti motor + driver. Koukám po magicpie. Jdu po dobrém poměru výkonu, vlastností a ceny.
Jinko 225 W / 6 kWp, PIP 5048 MG, li ion 350 Ah@58V, ICC@rpi3+ + emoncms
Uživatelský avatar
lemra79
 
Příspěvky: 220
Registrován: sob bře 09, 2019 5:30 pm
Bydliště: Orlickoústecko

Re: E-kolo

Příspěvekod matobabetak » sob lis 30, 2019 12:37 pm

Ja by som asi volil ten stredový, veľká výhoda je využitie prevodoveho pomeru do pomalá alebo do rýchla, nezabudni akceleráciu packu a nejaký display
[5x235W poly, axpert 2,4kw, nicd 24V 1000Ah, rashberyy pi3, ICC
https://emoncms.org/dashboard/view?id=57139
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
matobabetak
 
Příspěvky: 327
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: E-kolo

Příspěvekod lemra79 » sob lis 30, 2019 12:47 pm

u stredovyho se musi furt slapat? lze neslapa a mit motor v zatahu?
Jinko 225 W / 6 kWp, PIP 5048 MG, li ion 350 Ah@58V, ICC@rpi3+ + emoncms
Uživatelský avatar
lemra79
 
Příspěvky: 220
Registrován: sob bře 09, 2019 5:30 pm
Bydliště: Orlickoústecko

Re: E-kolo

Příspěvekod matobabetak » sob lis 30, 2019 12:54 pm

Oficiálne môžeš mať iba asistenciu motora v SR a ČR aj to len do 25km/h, videl som riadiace jednotky kde je režim na cesty a na terén, ak dáš terén ideš ako na motorke.... Treba pozrieť zákon, ale idú zase niečo meniť aj na e biky aj elektrokolebezky
[5x235W poly, axpert 2,4kw, nicd 24V 1000Ah, rashberyy pi3, ICC
https://emoncms.org/dashboard/view?id=57139
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
matobabetak
 
Příspěvky: 327
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: E-kolo

Příspěvekod mypower.cz » sob lis 30, 2019 1:12 pm

matobabetak píše:Oficiálne môžeš mať iba asistenciu motora v SR a ČR aj to len do 25km/h, videl som riadiace jednotky kde je režim na cesty a na terén, ak dáš terén ideš ako na motorke.... Treba pozrieť zákon, ale idú zase niečo meniť aj na e biky aj elektrokolebezky


Podivnost na tom celem je, ze elektrokolobezky asistenci nemaji (neni jak - nema to slapatka) a motor jede v rezimu ze funguje porad. Proc tedy u elektrokol legisltiva narizuje jen asistenci, to mi nejak zatim nedochazi.

K tomu stredovemu motoru u elektrokol, neni tam vetsi riziko, ze praskne retez (treba starsi, nebo nejaka skryta vada se projevi) pri nejakem extremnim zaberu s prevodem?
Uživatelský avatar
mypower.cz
Site Admin
 
Příspěvky: 4068
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: E-kolo

Příspěvekod lemra79 » sob lis 30, 2019 1:19 pm

zajima me vylozene technicka stranka veci a konkretni osvedcene typy. prosim
Jinko 225 W / 6 kWp, PIP 5048 MG, li ion 350 Ah@58V, ICC@rpi3+ + emoncms
Uživatelský avatar
lemra79
 
Příspěvky: 220
Registrován: sob bře 09, 2019 5:30 pm
Bydliště: Orlickoústecko

Re: E-kolo

Příspěvekod unicast » sob lis 30, 2019 1:31 pm

lemra79 píše:u stredovyho se musi furt slapat? lze neslapa a mit motor v zatahu?


U libovolnýho bys měl furt šlapat, plynová páčka smí podle platné vyhlášky resp. EU směrnice fungovat jen do 6 km/h. Nicméně řídící jednotky třeba od Bafangu tu směrnici nečetly :-) Navíc motor běží a maká, i když šlapeš velmi pomalu, klidně i 0.1 otáčky za sekundu.


lemra79 píše:zajima me vylozene technicka stranka veci a konkretni osvedcene typy. prosim


Vyzkoušené a celkem slušné jsou Bafang BBS-02, Bafang BBS-HD, ale jsou relativně drahé.
Oproti tomu za skvělé peníze je Cyclone Mid Drive 3000W (o dost levnější než ty Bafangy), ale to abys postavil jinou baterii, pokud bys ho chtěl používat naplno.

mypower.cz píše:K tomu stredovemu motoru u elektrokol, neni tam vetsi riziko, ze praskne retez (treba starsi, nebo nejaka skryta vada se projevi) pri nejakem extremnim zaberu s prevodem?


Riziko, že praskne řetěz, asi existuje, ale reálně spíš představuje problém to, že se řetěz dřív vytahá a nepasuje pak dobře do ozubení, což to ozubení opotřebovává a to nechcete, takže je vhodné řetězy včas měnit právě z tohoto důvodu. Navíc on ani tan krouťák těch motorů není neomezený a dřív mu spíš zničíš silonová ozubená kolečka vevnitř, než přetrhneš řetěz.
unicast
 
Příspěvky: 445
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am

Re: E-kolo

Příspěvekod Matess » sob lis 30, 2019 1:33 pm

vse ma svoje vyhody a nevyhody. Opravdu je u nas limit pri pouziti na ceste v 250W trvale / 1000W spickove (ale nevim jak vam to chteji zmerit) Dalsi limit je ze motor smi pomahat jen do rychlosti 25km/h.

Co se tyka motoru v kole, tak do predniho kola bych nesel. Zkousel jsem to a u maleho zprevodovaneho motoru se to jako asistencni ke slapani da, ale proste to neni ono...

Ja bych vlastne do maleho 250W motoru uz vubec nesel.

Motor v zadnim kole... alespon magicpie 2 (3 je stejna jen ma integrovany regulator uvnitr motoru). S timto motorem je hodne srandy pokud se odvazite do vod nad 48V - u takovych 72V je zabavne svezeni jak svina, ale musite opatrne a hlidat teploty. 48V je napul cesty mezi zabavou a jo jede to, 36V je jako jo jede to.

BLDC motory v kole bez prevodu maji dobrou ucinnost, pokud jen udrzuji rychlost a cestujete nejakou vetsi vzdalenost - coz ale asi malokdo dela. Umi rekuperovat energii, ale ne kazde baterce se to zamlouva. Jsou docela tezske, hure se s nima opravuje defekt a nejsou vhodne na velkou zatez (jizda v terenu). Jako hlavni vyhodu bych zde zminil cenu...

Stredove motory jsou skvele ve zprevodovani krouticiho momentu. Z logiky veci jsou uzasne protoze i maly vykon vas dokaze slusne povozit a kolo pri spravnem prevodu ma potom silu vas ve vyjezdu kopce prevratit. Soucasne jste schopni to diky prevodum dostat i do rychlosti. Tento motor je ale hodne drahy, pokud se nepletu tak bafang ma varianty 36V/250W a 48V/750W - za me bych tady doporucoval tu 36V variantu. Diky prevodum to dostanete kam potrebujete a ta 48V uz ma tendenci likvidovat retez. Tento motor neumi rekuperaci, je relativne lehky, ma to lepsi rozlozeni vahy...

Takze pokud to chci na silnici nebojim se brat 48V magic pie, pokud to chci universalni i do terenu anebo mam financni charisma beru stredovy bafang.

plynova packa nebo otocny plyn byt muze mimo pozemni komunikace.
Matess
 
Příspěvky: 861
Registrován: pon zář 09, 2013 4:16 pm
Bydliště: Šumperk

Re: E-kolo

Příspěvekod lemra79 » sob lis 30, 2019 4:41 pm

Cenově je magic pie asi bezkonkurenční. Koukám, že v kole 26´´ dá asi cca 45 km/h, dokážete odhadnout, jaká je nejnižší rychlost do kopce, kterou to dá, aniž by se to extrémně hřálo? Jaká může být ideální rychlost pro maximální účinnost v této konfiguraci? A jakou řídící jednotku, koukám, že na tom taky dost záleží. Pokud možno řídící jednotku, kde jdou vypnout všechny restrikce, dejme tomu, že to bude na uzavřené okruhy, ať se zbavim nepotřebné názorové omáčky.
Jinko 225 W / 6 kWp, PIP 5048 MG, li ion 350 Ah@58V, ICC@rpi3+ + emoncms
Uživatelský avatar
lemra79
 
Příspěvky: 220
Registrován: sob bře 09, 2019 5:30 pm
Bydliště: Orlickoústecko

Re: E-kolo

Příspěvekod JiříK » sob lis 30, 2019 11:13 pm

Já teda mám předohrab, 250 W jmenovitých, špičku to umí až 540 W a jsem spokojen. Mám to k tomu, aby mi to POMOHLO, nikoliv abych se jen VOZIL. Největší psina je s tím na sněhu, on pohon 2x2 má něco do sebe... Samozřejmě, 250 W mě do prudkého kopce nevytáhne, elektronika navíc omezuje výkon v rychlostech pod 10 km/h kvůli životnosti plastových satelitů planetové převodovky, ale jako významná přípomoc v kopci je to perfektní. Navíc váha malého motoru s převodovkou je poloviční proti přímému pohonu, neklade odpor při jízdě bez motoru. Ano, středový pohon má všechny stejné výhody, krom jedné podstatné nevýhody - brutálně rychle likviduje řetěz. Životnost řetězu u středového pohonu odhaduju na 500 - 1000 km maximálně... Já střídam dva řetězy na jedné kazetě a po 1500 km na jednom řetězu bych jej už po správnosti měl pomalu vyhodit. Takže střídám co 1000 km řetěz a po najetí 6000 km celkem vyhazuju dva řetězy a kazetu...
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
JiříK
 
Příspěvky: 889
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: E-kolo

Příspěvekod vlkazajac » pon led 20, 2020 7:08 pm

Pekné, úsmevné, praktické..... ? Na menej frekventovaných miestach celkom fajn :

http://jmk-innovation.se/

Framruta.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
810 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,0 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
2170 Wp, 3 x LS3024B, VS2024N, olovo - 260 Ah / 24 V, Carspa 2000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2600
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod jahodovák » pon led 20, 2020 7:58 pm

lemra79 píše:Cenově je magic pie asi bezkonkurenční. Koukám, že v kole 26´´ dá asi cca 45 km/h, dokážete odhadnout, jaká je nejnižší rychlost do kopce, kterou to dá, aniž by se to extrémně hřálo? Jaká může být ideální rychlost pro maximální účinnost v této konfiguraci? A jakou řídící jednotku, koukám, že na tom taky dost záleží. Pokud možno řídící jednotku, kde jdou vypnout všechny restrikce, dejme tomu, že to bude na uzavřené okruhy, ať se zbavim nepotřebné názorové omáčky.

V mém ekole mám magic pie a řídící jednotku nám na 48v a 50 a max,k tomu mám cykloanalist a baterii 30 ah.Je to vybaveno 3 polohovým vypínačem kde lze nastavit legální mod do max 1000w krátkodobě a rychlost 25 kilometrů,druhá poloha 40 procent výkonu,to je cca do 40 km a třetí 110 procent výkonu motoru,je to jednotka sínus a tedy dovoluje zatížit víc motor bez zahřívání.Jelikož i na legál mod je dostatečný výkon,jezdil jsem v pohodě i po kopcích i mimo cyklostezky v Jeseníkách a dojezd jsem měl něco přez 80 kilometrů,cykloanalist uváděl spotřebu 22ah,hodně se vrátilo zpět při sjezdech rekuperací,cca 15 procent dle anylistu,Je ale třeba baterii,která to snese,zpět ukazoval cykloanalist až 22 ampér.Jelikož jsem jel s kolegy kteří si půjčily elektrokola na červenohorském sedle se středovým motorem,mohu trochu porovnat jak se mi to jeví,dvě kola měla po několika kilometrech defekt,přetržený řetěz,prý úplně nová a seřízená kola a další museli hodně šetřit energii aby vůbec do cíle dojeli,většinou jim došla baterie tak 10 kiláčků před cílem..nikde jsem nemusel kvuli kopci tlačit kolo,bez problémů to vše zvládlo a nakopečku na ně čekat.Dal jsem na doporučení pána z DHelektrokola a osadil motor místo do 18 do 16 kol a dal od něj plášt který má potom skoro stejný průměr jak ta 18 ,navíc není třeba tak hustit,čímž se jízda i na makadamu dá snést a nevyklepe z vás duši a nehrozí na dírách proražení duše,pokud ale jedete po silnici,není problém dohustit a jet s menší námahou.Zatím mám najeto jen 1900 kilometrů vše bez problémů baterie drží a nejsou s ní problémy ač není vybavena bms jen je vyveden z každé půlky konektor na připojení modelářské nabíječky na případné srovnání článků,vypínač je uprostřed,takže baterku rozdělí na 2 krát 24 v...na cesty beru obyčejnou nabíječku na 48 v,pro lifepo4 ač tam jsou lion,napětí je sníženo zapojením dvou diod.Před jízdou do konektorů zapojím hlídání pro lipol baterky od modelářů,za 100kč jeden a mám ta hlídání pokud by se něco dělo,zatím vše v pořádku a ani nebylo třeba dorovnávat jednotlivé články,za mě spokojenost a zatím to vypadá na dobrou volbu... :D
6,4kWp-2 krát aexpert MKS,cca 40kW LIFE A LION
jahodovák
 
Příspěvky: 901
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm

Re: E-kolo

Příspěvekod matobabetak » pon led 20, 2020 9:47 pm

Pekná zostáva, objednával si z eshopu alebo kupoval v kamennom obchode? Batériu by som si poskladal stačilo by kúpiť box s bms
[5x235W poly, axpert 2,4kw, nicd 24V 1000Ah, rashberyy pi3, ICC
https://emoncms.org/dashboard/view?id=57139
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
matobabetak
 
Příspěvky: 327
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: E-kolo

Příspěvekod kodl69 » pon led 20, 2020 10:09 pm

já mám jednotku AM2 z e-pohon.cz dokonce i s legálním módem. Motor se s běžnou baterkou neutaví ani při 5km/h, jednotka omezuje proud někde na 38-40A. Při běžné jízdě do kopce ale někde okolo 15km/h nastoupí max. krouťák a pak se to najednou rozběhne až někam ke 30km/h v pořád stejným stoupání, takže se vyplatí na rozjezdu máknout, pak to okolostojící biciklisti bez motoru ani nechápou. Ale na nějaký extra horský traily se stoupáním přes 15% na nezpevněným povrchu to moc není, to je místo pro středovej pohon přes řetěz. Ne jenom, že tam není ten výkon, ale taky hrozně mizí elektrika z baterky. Ale trasy po zpevněnejch cestách s převýšením 500m na 5km jsou těžce v pohodě, obvykle mám spíš problémy s nájezdovejma rychlostna do prudkejch zatáček, někdy zdržují i důchodci s autama...
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x Auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 4623
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

PředchozíDalší

Zpět na Mobilní ostrovní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'