Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: pát zář 20, 2019 1:06 pm


Hliníkové propojky


Hliníkové propojky

Příspěvekod Dagus » stř zář 11, 2019 10:15 pm

Ahoj,
Nemáte někdo možnost za úplatu udělat hliníkové pásoviny na lto články? Kluci z eskutru je nejsou schopni dodat. Zkoušel jsem to doma vrtat a pořádně to nešlo, lepilo to na vrták a kousalo se to. Evidentně to chce lepší lidi a nebo postup. Přeci jen nerez není dobrej vodič a kontakty jsou v hlíně, takže měď je out. Max jsem schopen udělat lisované oko a až 50mm2 měď, ale nevím zda by to oko bylo ok?
Dagus
 
Příspěvky: 66
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm

Re: Hliníkové propojky

Příspěvekod Mikel » stř zář 11, 2019 10:27 pm

Pouzij pri vrtani do hliniku lih. Nebude se to lepit. Take by bylo dobre paskovinu mit z hlinikove slitiny a nepouzivat cisty hlinik. Ten je meky a spatne se opracovava, je urcen pro tvareni.
Mikel
 
Příspěvky: 241
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm

Re: Hliníkové propojky

Příspěvekod Dagus » stř zář 11, 2019 10:30 pm

Hele nevím co to je, ale byla to pásovina z nějakého stroje na kontaktech a dostal jsem to darem. Šíře 20mm a síla s bídou 2mm. Líh stačí technickej?
Dagus
 
Příspěvky: 66
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm

Re: Hliníkové propojky

Příspěvekod Mikel » stř zář 11, 2019 10:33 pm

Ano, staci technicky. Staci pri vrtani potirat steteckem vrtak nebo pouzij pri vrtani rozprasovac.
Mikel
 
Příspěvky: 241
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm

Re: Hliníkové propojky

Příspěvekod kodl69 » čtv zář 12, 2019 12:06 am

Hliník je tak levnej, že je možná lepší si koupit to, co člověk potřebuje. U mědi je to jiná.
Při vrtání jsem nikdy hliník nemazal, vyjímečně chladil, základem je mít dobře nabroušenej vrták, samozřejmě o dost "agresivněj" než na ocel, tj ostřejší úhly břitů. Pak to jede jak do másla. Otřepy se stejně musí odhranit, tak o nic nejde, ani když se díra "rozmázne" o milimetr, stejně to chce velkoplošný podložky a pérovky...
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 3858
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: Hliníkové propojky

Příspěvekod zbek » čtv zář 12, 2019 5:53 am

Osobně bych šel do mědi
zbek
 
Příspěvky: 79
Registrován: ned bře 31, 2019 12:49 pm

Re: Hliníkové propojky

Příspěvekod kvako1 » čtv zář 12, 2019 6:14 am

tady neni potřeba vymýšlet , stačí ti ostrý vrták a trošku oleje.
lih není potřeba nejdeš to frezovat...
čistý hlinik, - to je správně na elektriku. ten prostě lepí, stačí trochu oleje, klidně i stolni z kuchyně.
na tvaření jsou hlinikové slitiny . ne čistej hliník. vědšinou 6tkova řada.

měď je zbytečnost pokuď maš kontakty Al, dej tam ten Al pasek.

jake jsou to baterky, pruměr diry co děláš ?
pokuť je to vědší díra než 8 , včetně tak to vrtej stupňovitým vrtakem, to bude nejrychlejší. do 6tky bych šel rovnou klasickým vrtakem černým...

Někdy se fakt divim co lidi dokažou nakecat kolem třeba ....dirky
Nemyslim to vezlem, jenom mi to neda.
viewtopic.php?f=55&t=4724&start=300
FVE 7,5kWp na trackeru, 3xpip5048 3faz, baterie li ion 710Ah + ve vystavbě dalších 300A
kvako1
 
Příspěvky: 376
Registrován: ned lis 11, 2018 5:18 pm

Re: Hliníkové propojky

Příspěvekod DanoP » čtv zář 12, 2019 6:15 am

Vrtat sa daju dobre tzv. "duralove" zliatiny tam sa trieska droli a nelepi. Elektrovodny hlinik je makky, lepi sa na vrtak. Vo vyrobe sa pouzival na "mazanie" pri vrtani do elektrovodneho hlinika perchlorethylen (odmastovadlo) - ten branil lepeniu. Mozno lieh bude tiez OK. Nebolo by jednoduchsie kupit si CuPAl podlozky a pouzit medene prepojky?
1770Wp monokryštál + PIP4048MS + 10kWh LiFePO4
DanoP
 
Příspěvky: 213
Registrován: stř črc 06, 2016 11:27 am
Bydliště: Trnava, Slovensko

Re: Hliníkové propojky

Příspěvekod Dagus » čtv zář 12, 2019 6:23 am

Cupal by tam byl hned, ale když je to 66160 článek, tak tam je vnější závit, takže by to s čistou mědi byl stejnej problem jako bez nich. Ještě v sz jsme řešili že ten pásek nedovolí článku žádnou dilataci. Řešením i pro me snadným je lisované očko a 25,nebo 35mm2 propojka. K tomu přístup mám snadný a bude to vypadat taky fajn a celé to chytnu mezi nerez spojovák.
Dagus
 
Příspěvky: 66
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm


Zpět na Koupím

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'