Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: čtv lis 14, 2019 1:55 am


Lightyear One: solární konkurent Tesly

Novinky na MyPower.CZ, podpora, návrhy, nápady, náměty, stížnosti ...
Předchozí

Re: Lightyear One: solární konkurent Tesly

Příspěvekod Madra » sob črc 06, 2019 2:11 pm

vla píše:Spíš proto, že podmínky pro provoz e-aut jsou špatné. Malé dojezdy, mizerné nabíjení, není o co stát. Nechtěl bych e-auto ani zadarmo, stejně bych k němu musel mít opravdové auto. Dokonce nevyhovuje v mém případě ani jako druhé auto do rodiny, ze stejných důvodů.


To sice možná ano, ale na rovinu cestu kdy by mi nestačil dojez 250 Km já osobně podnikám 1-2 ročně, většina je kolem komína a na chalupu 153 Km. Takže mne by stačilo. Ale to bude vždycky budit vášně, stim milionem co mám nalítáno už je mi opravdu jedno co chytnu do ruky, ale někdo má rád ten bublavý zvuk pod kapotou a vůni benzínu :-)))
Ale nebudem si kecat milion za nissan envi co by se mi líbil stejnak nemám a až se to rozšíří stát stejnak příjde na to, jak si to naučtovat, aby člověk ve výsledku zaplatil stejně jako když jede na benzín a naftu. Vždyt cena paliva je 10 - 12 Kč a zbytek daně...
Madra
Madra
 
Příspěvky: 78
Registrován: pát čer 28, 2019 1:18 pm

Re: Lightyear One: solární konkurent Tesly

Příspěvekod unicast » sob črc 06, 2019 2:49 pm

rottenkiwi píše:Uhlie, ropa, plyn, jadro nie sú obnoviteĺné,


To slunce taky není. Jinak s tím plynem jsou dvě varianty: buď ho budeme spalovat (ať už užitečně nebo neužitečně) nebo unikne do atmosféry a tam bude dělat neplechu. Volil bych tedy variantu ho užitečně spalovat.

Hysterie kolem CO2 je navíc přehnaná. Sice ho vypouštíme a dost, to je pravda, ale on v té atmosféře je odjakživa, nijak zvlášť v ní neškodí, naopak, byl tu dokonce dříve než plynný kyslík, biosféra jako celek ho produkuje taky dost a fotosyntéza bude s větší koncentrací CO2 ve vzduchu taky o něco produktivnější, takže tam je přesně ta žádoucí forma zpětné vazby. Jediné, s čím je problém, je počasí a to nebylo predikovatelné a dělalo si co chce co lidská paměť sahá.
unicast
 
Příspěvky: 211
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am

Re: Lightyear One: solární konkurent Tesly

Příspěvekod rva » sob črc 06, 2019 3:35 pm

rottenkiwi píše:Keď cena panelov, meničov a bateriek klesne na polovicu, tak ani spaľováky
ani jadro nebude ekonomicky únosné, budú len doplnok.

Uhlie, ropa, plyn, jadro nie sú obnoviteĺné, zatiaľ ich nevieme ekonomicky výhodne produkovať.

Čína je technologická veľmoc, India bude mať o pár rokov o 400 000 000 viac ľudí
ako Čína. A my sa prizeráme a nič nerobíme, ani eutá, ani FVE ani baterky.

Cena elektřiny z jádra je nízká. Dokonce tak nízká, že si jaderné elektrárny mohly dovolit rozvojové země a i to Česko a cena byla plně konkurenceschopná s ostatními zdroji. Pokud se ale začnou používat zelené zdroje, tak to cenu z jádra zvedne. Dejme tomu, že budeme mít solární elektrárny tak laciné, že budou půl roku produkovat elektřinu zadarmo. Tak na těch zbývajících 6 měsíců potřebujeme tu jaderku. A její náklady jsou téměř stejné, ať běží celý rok, nebo jen půl roku. Uranové palivo je tak levné, že jeho cena cenu elektřiny z jaderky moc neovlivňuje. Takže můžeme mít jenom jaderky, nebo jaderky + soláry, ale cena elektřiny bude stejná. Je zřejmé, že v takovém případě je lepší mít jenom jaderky a neplýtvat zdroji surovin/pracovní síly na soláry.
Němci mají nejdražší elektřinu, protože vsadili na zelené zdroje (které nejsou zadarmo) a současně musí mít v pohotovosti nezelené zdroje. A přesto jsou na tom s produkcí CO2 podstatně hůře než země, které vsadily na jádro (třeba Francie) graf je z článku na http://www.osel.cz/10549-vyslovuji-se-vedci-k-problemu-s-vyvojem-klimatu-dostatecne.html
zobrazeni-emisi-oxidu-uhliciteho-na-jednotku-vyrobene-elektriny.png

A že Evropa zaostává? jedním z důvodů je právě to, že prostředky neinvestuje do výzkumu a vývoje stávajících nedokonalých technologií s cílem je zlepšit, ale utápí prostředky při zavádění těchto nedodělků na trh.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_______________________________________________________________________
14kWp, 48V LiFePo4 350Ah,
EPSolar 60A/150V ET6415N + Axpert pwm 4kW PIP4048HS + Axpert mppt 4kW PIP4048MS
rva
 
Příspěvky: 1508
Registrován: úte dub 23, 2013 9:21 am

Re: Lightyear One: solární konkurent Tesly

Příspěvekod střídač_N » sob črc 06, 2019 4:07 pm

rva píše:
rottenkiwi píše:.....Němci mají nejdražší elektřinu, protože vsadili na zelené zdroje (které nejsou zadarmo) a současně musí mít v pohotovosti nezelené zdroje........


Jak známo jsou krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé cíle.
Německo zcela jistě v krátkodobých cílech na tom není dobře, ale odhaduji, že již ve střednědobém horizontu bude na tom bez jaderek a jen se zelenou elektřinou lépe než kdokoli s jaderkami. Vzneseně se tomu říká vývoj a ten jak známo, nezastavíš.

Jeden obhájce jaderek při nějaké příležitosti sdělil, že se naše elektrárny již třikrát zaplatily. Ono to zaprvé není, že se zaplatily, ale že jsme je zaplatily v ceně elektřiny. Jednou ale přijde okamžik, kdy bude třeba jaderky rozebrat jak známo z jiných rezebírek, je to nákladné a rizikové. Pak ono třikrát se najednou stane záporné číslo.
Nehledě na provozní, sabotážní a teroristické riziko.

Pokud udělám souhrn všech plusů a možných mínusů, je jaderka vždy a za každých okolností ztrátová. Objevují se nadějné, vcelku bezpečné baterky. Opět onen vývoj je překotný a nezastavitelný. Pokud bude vskutku 1kWh/100USD/2200Kč/90EUR, nevidím důvod k napojení na distribuční soustavu. Dnes nás stojí baterky každého z nás od 50000,- do 100000,-Kč. V okamžiku(100000/2200=45kWh) kdy budu mít možnost za tento peníz pořídit baterky, je to jen a jen otázka počtu panelů a budu jimi topit hodně do zimy.

Cesta jaderek je cesta do pekel. Po přechodné období decentralizované plynovky a postupně se osamostatnit. Jinou rozumnou cestu nevidím.
střídač_N
 
Příspěvky: 627
Registrován: sob říj 21, 2017 1:22 pm

Re: Lightyear One: solární konkurent Tesly

Příspěvekod rottenkiwi » sob črc 06, 2019 4:33 pm

Mne sa páči toto video:
https://www.youtube.com/watch?v=EQ7S0D1iucY
https://www.youtube.com/watch?v=AL5Hjg30b_M
A ešte tento článok, bez nejakého záveru, ktorý si každý musí urobiť sám.
https://environmentcounts.org/ec-perspe ... te-change/
Dělej vše, jak nejlépe dovedeš. Ale ne lépe. 4. dohoda.
Si anode Spectrum BMS SEI formation Float Ochrana High SOC deg. MPPT Život MUDr. Helena
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 3046
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: Lightyear One: solární konkurent Tesly

Příspěvekod matobabetak » sob črc 13, 2019 1:17 pm

trochu nechapem preco robia taketo auta aby boli rychle, mali extremny dojazd a boli drahe ako ferari...nestaci zobrat napr daciu logan combi (8000€) vyhodit spalovaci motor, dat baterky , el. motor a panel ? staci nech to ide 130km/h a prejde 200km....do kufra malu inventorovu centralku ako poistku a vybavene
matobabetak
 
Příspěvky: 109
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: Lightyear One: solární konkurent Tesly

Příspěvekod dumi » sob črc 13, 2019 1:30 pm

Taky se trochu resi bezpecnost a aby to neco uvezlo.

coz nerikam ze je tento pripad, ale byla to reakce na to proc nejde vzit logan s centralou v kufru
Dumiho ostruvek: 2kWp, 4,8kWh, 2400W inverter
dumi
 
Příspěvky: 1114
Registrován: stř zář 05, 2018 7:38 pm

Re: Lightyear One: solární konkurent Tesly

Příspěvekod diablo007 » sob črc 13, 2019 1:34 pm

Tak vezmi dokra ten už něco uveze a stojí o málo více. Ono kdyby se vzalo jen šasi bez motoru který bývá celkem dráha položka dostal by ses pod 200t bez problémů a pak to elektrifikovat. Mám pocit že tu v republice někdo přestavby i dělá ale je to individual a tím pádem i drahé
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 1806
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm

Re: Lightyear One: solární konkurent Tesly

Příspěvekod rottenkiwi » sob črc 13, 2019 1:38 pm

Však Renault to tak robil, Renault Fluence a Renault Kangoo prerobil na Z. E. verzie.

Neskor prišiel Zoe.

To, že naša kúpna sila je iná, ako bežného Fran. či Nemca je náš problém,
my sme si ho sposobili.
Dělej vše, jak nejlépe dovedeš. Ale ne lépe. 4. dohoda.
Si anode Spectrum BMS SEI formation Float Ochrana High SOC deg. MPPT Život MUDr. Helena
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 3046
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: Lightyear One: solární konkurent Tesly

Příspěvekod dracekvo » úte črc 16, 2019 6:04 am

Problém spalováku přestavěného na el. je o řadě kompromisů. Karosérie je stavěná prostě na motor. Není tam místo pod podlahou na baterie, takže se musí různě cpát kde se najde místo.
U prvních pokusů s elektromobilama před 20 lety to bylo akceptovatelné. Ale v dnešní době, kdy chceme tepelný management baterek, jízdní stabilitu v podobě nízkého těžiště a rozumnou kapacitu musí bejt baterky prostě zastavěné v podlaze. A to jde jen pokud už je karosérie vyrobená přímo pro el.
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1681
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm

Re: Lightyear One: solární konkurent Tesly

Příspěvekod brumlaj » stř črc 17, 2019 2:55 pm

Další problém je že přestavby bývají s předním náhonem což znamená že málo zatížená přední náprava nestíhá přenášet moment o vozovku a tím pádem se nejedná o vůz ale o hraboše. Nedejbože jízda do kopce a už vůbec ne na šutru či sněhu. Typickým příkladem je e-Golf. Tragédie.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 1958
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm

Předchozí

Zpět na MyPower.CZ

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'