Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: pát zář 20, 2019 11:27 am


Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solárů

Novinky na MyPower.CZ, podpora, návrhy, nápady, náměty, stížnosti ...
PředchozíDalší

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvekod rimi » sob čer 01, 2019 8:29 am

redcrown píše:Navrhuji začít chodit do práce jen na dopoledne a nabíjet odpoledne. To by umožnilo víc si užít života.

Novodoba forma domaciho vezeni?
rimi
 
Příspěvky: 324
Registrován: čtv říj 13, 2011 9:45 am
Bydliště: Příbor

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvekod camel1cz » sob čer 01, 2019 10:10 am

Já pořád čekám nějaké eso v rukávu některé/všech automobilek.

Co vím, tak se mercedes nechal slyšet, že během několika let skončí se spalovacími auty (nejsem si jistý, ale snad 2021). Neumím si představit, že by vyklidil trh s entry level auty jako je A, C... jedině snad, že by došlo ke skokovému zdražení všech aut, ale to se mi taky nezdá. Příjde mi, že v té skládačce něco chybí.

A ohledně baterií - čekám spíš prodávání eaut bez baterií a nějaké hodně rúznorodé tarify na baterie - podobně jako třeba mobilním operátoři.
camel1cz
 
Příspěvky: 525
Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvekod střídač_N » sob čer 01, 2019 11:03 am

camel1cz píše:....A ohledně baterií - čekám spíš prodávání eaut bez baterií a nějaké hodně rúznorodé tarify na baterie - podobně jako třeba mobilním operátoři.


Tato možnost naráží na legislativu. Auto musí být homologováno jako celek. Dovedu si představit jen variantu, že prodejci dostanou auto bez homologovaných typů baterek a v servisu je doplní dle přání nabyvatele.
Dokonce si myslím, že legislativa bude později tak úporná, že zásah do baterky a jeho systému bude na úrovni vraždy a podle toho i tak trestán.
V současnosti se divím, že se na nás ještě nepořádá nějaký hon, protože ujídáme z daní státu a to je krádež ta největší. Ale asi když ta EU chce tu zelenou energii, tak nás nechávají zatím v přdbouřkovém klidu. Jednou přijde okamžik, kdy FVE bude tak nějak běžná a taky rozšířená a pak to teprve přijde.
Licence, měření jak u lihovarnického přístroje, likvidační pokuty. To by tak scházelo, aby si lid dělal co je pro něj výhodné.
střídač_N
 
Příspěvky: 600
Registrován: sob říj 21, 2017 1:22 pm

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvekod mypower.cz » sob čer 01, 2019 11:50 am

střídač_N píše:V současnosti se divím, že se na nás ještě nepořádá nějaký hon, protože ujídáme z daní státu a to je krádež ta největší.


Vzdyt HW pro FVE neni zdarma a vsude same DPH, navic ta doprava... cla... ja myslim ze my mame zaplaceny dane na 8-10let dopredu (cca navratnost FVE) coz ti co jsou na DS budou teprve po troskach splacet na danich za elektriku. Tudiz z tohoto pohledu bych rekl ze my ostrovnici a poloostrovnici mame predplaceno.
Podpořte MyPower.CZ | 2.24kWp FVE | MyPower MicroLog2 | Podzimní sraz 21.9.2019 (PDF)
BTC support 37uvSpUKTCmcJZD9bs8ZWhdrubxBxRZSuT | LTC support LPYitoWPn3k5PqWBWmuzbcwj344THtZ7q2
Uživatelský avatar
mypower.cz
Site Admin
 
Příspěvky: 3689
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvekod camel1cz » sob čer 01, 2019 11:51 am

střídač_N píše:Tato možnost naráží na legislativu.


Ta legislativa by se určitě dala vyřešit - třeba standardizací baterií, pak by nemuselo vadit, že se prodává eauto bez. Stejně jako nevadí, že se prodává řada jiných akumulátorových spotřebičů bez - i když rozdíl tu určitě je, už jen v nebezpečnosti a náročnosti provozu.

Horší je ta druhá poznámka, o té "kapustičce"... spotřeba paliv za 2018 byla cca. 8 miliard litrů (zdroj)... když vezmeme jen 10 korun spotřební daně z litru (na benzín je bezmála 13 a na naftu 11, zdroj) tak jsme u částky 80 mld Kč jako potenciální výpadek příjmů státního rozpočtu - naprosto bezproblémových 80 mld, které odvádí distributoři paliv.

A když budeme přemýšlet dál - spotřeba se přesune do elektřiny, která nemá spotřební daň... a co hůř, elektřina jde vyrobit s dnes už rozumnou investicí doma a taky si ji spotřebovat... tedy zde mluvíme navíc o dalším výpadku: z výběru DPH. Opět bezproblémové peníze, které odvádí velcí hráči naprosto disciplinovaně a bez jakékoliv invence státu a které se vytrácí z rozpočtu.

A stát? Určitě to tak nechá a jsouce šťasten z ekonomických, ekologických i geopolitických pozitivních dopadů těchto jevů začne zjednodušovat svůj aparát a propouštět zbytečné úředníky do soukromého sektoru, aby ušetřil ty desítky miliard, co nedostane.

mypower.cz píše:... ja myslim ze my mame zaplaceny dane na 8-10let dopredu (cca navratnost FVE)


No to možná ano, ale jednorázové platby za něco, co ujídá příjem rozpočtu dlouhou dobu jsou špatně - podívej na Microsoft - prodávat licenci na office je taky špatně, správně je platit si ročně office365. Tohle bude stejné...
camel1cz
 
Příspěvky: 525
Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvekod vlkazajac » sob čer 01, 2019 12:20 pm

Štandardizácia batérií je pekná myšlienka, ale k realizácii má tak zdĺhavú cestu, ako štandardizácia nabíjačiek k mobilom a NB. E-bike sa tiež predáva už roky, ale ak mám KTM, tak som odsúdený zasa len na ich batériu - ak sa mýlim, poteším sa.
Štát si svoje vyberie, ináč sa nedá. Možno sa zvezieme v EÚ v uniformnej politike a zákonodarstve a nepocítime nejaké výnimočné zverstvá od štátu. Alebo aj nie.
Ale ako odznelo, za homologizáciou sa skrýva ďalší vývoj. Žiadny RR na lacných batériach nebude, voľba bude nanajvýš tak v kapacite, ale vždy od značky. Pod prenájmom batérií v akejkoľvek forme pociťujem neslobodu.
2 420 Wp, 3 x LS3024B, 1 x VS2024N, 24V / 140 Ah Pb, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely pripojené paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií 12V oloveným šrotom ))
skúška 99P8S ( 18650 ) na 280 Wp, LS3024B, Victron 350 VA
Obytný voz 280 Wp, Victron 100/15, 24 V / 130 Ah AGM, Carspa 600 W sin
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2242
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvekod KUTIL » sob čer 01, 2019 1:26 pm

Co vím, tak se mercedes nechal slyšet, že během několika let skončí se spalovacími auty ...

Ja som zase čítal, že mercedes v Moskve ne Červenom námestí rozdal pracujúcim 100 mercedesov. Potom bola oprava, že nie v Moskve, ale v Petrohrade, že nie na Červenom námestí ale pred Leninovými závodmi. že to neboli mercdesy ale bicykle a nerozdali, ale ukradli...
KUTIL
 
Příspěvky: 196
Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvekod camel1cz » sob čer 01, 2019 1:53 pm

Tak jasně - slibem nezarmoutíš a mohl sem to špatně pobrat. Teď sem četl o 2026 a o 20 letech, ale ten termín není až tak podstatný - faktem je, že EU se tak rozhodla a dotlačí k tomu časem všechny automobilky.
camel1cz
 
Příspěvky: 525
Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvekod KUTIL » sob čer 01, 2019 2:14 pm

Nebolo to 3026? A o čom sa už EU rozhodla?
KUTIL
 
Příspěvky: 196
Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvekod camel1cz » sob čer 01, 2019 2:18 pm

Ke snížení emisí aut na míru, kterou nejsou schopné spalováky plnit.
camel1cz
 
Příspěvky: 525
Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvekod KUTIL » sob čer 01, 2019 3:53 pm

To je novinka. A ako to bude s nákladnou dopravou? A ako to bude na svete mimo EÚ?
KUTIL
 
Příspěvky: 196
Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvekod brumlaj » sob čer 01, 2019 9:31 pm

mimo EU nás to zajímat nemusí. Naopak každý si má zpytovat své svědomí. Kdy už proboha ti JÁisté vezmou to své JÁ a napíšou si to na čelo aby to viděli hlavně když se podívají do zrcadla. Jakmile jde o nevýhody je jejich JÁ, kterým se všudemožně domáhají svých práv, najednou nepodstatné a najednou se rétorika změní na ONI. Jako u dětí v mateřské školce: JÁ ne, to ONI! Jak říká abrams - du blejt.
edit: Mimochodem taková Čína s roční produkcí milionu elektromobilů a sumárním počtem čtvrt milionu již před nějakou dobou provozovaných elektrobusů by měla slyšet tuto vaši rétoriku.
No a v neposlední řadě mimo jiné běžně již druhou zimu jezdím několikrát za onu zimu elektromobilem 270km do Tchýniště a stejnou vzdálenost z5. Není to o tom až se druzí postarají abych se já měl dobře. Ale o tom proč bych to já nemohl dělat takto nebo úplně jinak. Co se stane? Upadne mi ruka? Zatím neupadla i když mne mnozí varovali. Kupodivu. Takže stesky na nějakých 300km jsou mimo mísu. Je zajímavé jak lidé kteří mají ohledně FV hlavu otevřenou tak co se týká miláčka najednou jedou mejnstrým ;-)
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 1857
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvekod KUTIL » sob čer 01, 2019 10:05 pm

Tu nejde o hlúpu EÚ a nás premúdrených diskutérov ktorým sa smernice EÚ nepáčia, keď ich obmedzia k poriadku. Podľa vyjadrenia, že Mercedes po roku 2021 či 2026 prestane vyrábať autá so spaľovacím motorom nutne vyvstane akurát otázka, prečo sa v Mercedese rozhodli pre sebevraždu. EÚ tvorí zhruba 7-8% svetového trhu. A mercedesy sa predávajú viac vo svete ako v EÚ. Elektromobily značky Mercedes by boli v južnej Amerike či v Indii nanič, tam prejdú skôr na konské povozy. A na solventnom blízkom východe sú elektromobily za babku, lebo ich tam nikto nepotrebuje. Mám s tým dobré skúsenosti.
Rozvoj alternatívnych pohonov, teda aj elektromobility či syntetických palív založených na vodíku či etanole (a iné) nastane spolu s koncom ropnej éry a veru sa bude ťažko dotýkať dnes žijúcej populácie. Bude to masívny proces komplexnej zmeny celosvetovej energetiky ktorý potrvá desaťročia. Posilní ho snaha o globálne ekologické aktivity.
Terajšie pokusy o elektromobilitu sú len prvé kroky snaha o rozšírenie trhu a obchodných príležitostí, taký pokus nezostať pozadu a skúsiť čo to dá, skôr imidžovka ako nejaký nosný ekonomický zámer. To že dnes niekomu vyhovuje aj dojazd cca 200 km ešte nevytvára vážny dopyt, ktorý by rozvinul fungujúci trh.
A ako to už býva, keď k tomu vľetkému dôjde tak Slovensko ( a asi aj Česko)bude ako vždy pozadu a nepripravené.
KUTIL
 
Příspěvky: 196
Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvekod brumlaj » sob čer 01, 2019 10:31 pm

Ne keď k tomu dôjde. Ono k tomu již došlo. O milionech jsem již psal. Jsme v ČR i SR jako mnohdy pozadu, zabednění.... Ne vždy, ale mnohdy. To že je elektromobilita nevyhnutelná pochopili nejen v GM když šrotovali EV1 místo aby je prodali za dlouhé peníze těm co na nich do té doby jezdili a očividně o ně měli obrovský zájem. I VW, pežot, citroen..... v 90. letech elektromobily vyráběli, jen je ti blbci prodávali, nepronajímali je jako GM. No každý ať si udělá závěr svůj. Já na předváděčky jezdím, lidi vozím a jejich údiv vidím. Víc k tomu snad nebudu muset dodávat. Snad jen že jsme na Faultcvágnu vybojovali přesun výroby rakovinných Prasat(ů) do ČR. Trochu Pyrrhovo vítězství.....
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 1857
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvekod KUTIL » sob čer 01, 2019 11:00 pm

Čína je trochu ďaleko od EÚ, a ako príklad sa nedá použiť (mimo EU nás to zajímat nemusí). Skúste radšej o tých európskýckh elektro kamiónoch.
KUTIL
 
Příspěvky: 196
Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvekod NOPARasito » sob čer 01, 2019 11:15 pm

Vsichni jsou ve vsem dal nez EU a v jakekoli oblasti elektromobility :uh: .
EU si s cca.510mil. lidma mysli, ze bude ovladat a spasi svet. Trosku mylna predstava.
Uz, aby se konecne probudili a trosku zapojili to so maji v dutine mozkove.
Snad se toho doziju.
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 1316
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvekod diablo007 » ned čer 02, 2019 1:22 am

Možná zapojí možná se toho i dozijes ale upřímně si myslím že z toho co vymyslí radost mít nebudeš
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 1522
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvekod rva » ned čer 02, 2019 5:43 am

Elektromobily jsou v Evropě nekonkurenceschopné. Proto se úředně upravují podmínky tak, aby se prodávaly. Kdyby Evropa měla zdroje (surovin) po jejich výrobu, tak je to snad pochopitelné.
Jinak se bude jednat o stejnou chybu, jako v případě fotovoltaiky. U ní Evropa draze prošlapala cestu ostatním a nic z toho nemá. Jedna věc je vývoj, testování, hledání optimálních cest - tady by Evropa neměla zůstávat pozadu. Ale hromadné zavádění nevyzrálých a nákladných řešení je mrháním prostředků, které budou chybět jinde.
_______________________________________________________________________
14kWp, 48V LiFePo4 350Ah,
EPSolar 60A/150V ET6415N + Axpert pwm 4kW PIP4048HS + Axpert mppt 4kW PIP4048MS
rva
 
Příspěvky: 1414
Registrován: úte dub 23, 2013 9:21 am

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvekod abrams » ned čer 02, 2019 8:23 am

Zdravím ,

rva píše:Elektromobily jsou v Evropě nekonkurenceschopné. Proto se úředně upravují podmínky tak, aby se prodávaly. Kdyby Evropa měla zdroje (surovin) po jejich výrobu, tak je to snad pochopitelné.
Jinak se bude jednat o stejnou chybu, jako v případě fotovoltaiky. U ní Evropa draze prošlapala cestu ostatním a nic z toho nemá. Jedna věc je vývoj, testování, hledání optimálních cest - tady by Evropa neměla zůstávat pozadu. Ale hromadné zavádění nevyzrálých a nákladných řešení je mrháním prostředků, které budou chybět jinde.

Vše nové je zpočátku nekonkurenceschopné , to je běžné . Nechávat vývoj na druhých a očekávat slíznutí smetany nepovažuji za rozumný postoj k věci . Zůstat stát na místě a čekat až to vymyslí ti druzí je cesta k závislosti na oněch druhých . Pouze vlastním vývojem a výrobou lze udržet krok se světovým vývojem . Kdo stojí na místě se trefně nazývá skanzenem .
V Evropě obvzlášť se věci řeší prvně teoreticky , akademicky , legislativně se snahou najít všechny proti a až poté začít vývoj a výrobu . Konkrétně Čína na jde opačně , vymyslí (vokopíruje) , masově vyrábí až pak řeší papírování .
Evropa si stále myslí že nám Čína pude na ruku s plněním certifikátů , EU certifikací aby nám mohli milostivě dovážet své výrobky . Nejen že neskutečným tempem roste jejich vnitřní trh , obdobné trhy jsou v Indii , jižní Americe , Indonesii a v neposlední řadě v Africe . Se na Evropu můžou vyprdnout . Podobně jako před pár lety s výkupem našeho tříděného odpadu :idea: .

Elektromobilita je jasnou cestou pokroku od fosilních paliv . Otázkou je zda od počátku bude převládat elektromobilita bateriová či pro přechodné období bude převládat elektromobilita vodíková .
Vodík je v současnosti levný díky jeho nadbytkové až odpadové produkci chemického průmyslu . V okamžiku převýšení poptávky nad nabídkou začne jeho cílená "výroba" , což povede k razantnímu zdražení . Nemluvě o doposud neuspokojivě vyřešených technických aspektech vodíkových palivových článků . Spalování vodíku v klechtačce považuji za hovadinu čtvrtého řádu :uh: .
U bateriových elektromobilů je největší zádrhel v baterii . Kastle je sranda , elektropohon rovněž . Reálná výroba pokročilých bateriových technologií je úmyslně bržděna stávajícím ždímání zavedených technologií . O prachy de až na prvním místě . Tesla dokázala postavit úžasné inovativní elektromobily z běžných komponentů :arrow: hliník , asynchroní elektromotor a především notebookové Li-Ionky :yes: čímž dokázala nepravdivost tvrzení ropáckých automobilek o nevynalezení , neexistenci potřebných technologií k výrobě euta :yes: .

Jak bude vypadat vývoj za pár let si netroufnu hádat , jen doufám že správným udržitelným směrem :)) .

Elektronům zdar *sun*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
abrams
 
Příspěvky: 2533
Registrován: ned črc 17, 2011 11:19 am
Bydliště: Brno

Re: Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solá

Příspěvekod bud » pát čer 07, 2019 6:07 am

Ja malokedy prispievam lebo vacsinou mam ine skusenosti a spustim lavinu odporu ale tentokrat vynimocne suhlasim
Dobijanie baterii u elektromobilov je absolutne nedoriesena zalezitost
Rozvodne siete nie su pripravene na to aby si kazdy vecer ked je spicka pripojil svoj elektromobil na nabijacku
Ale co mi ako baterkarovi vadi je absolutna absencia odbornej starostlivosti a monitoringu baterii/kazda baterie potrebuje servis aj tesla/
Podla mna je jedine riesenie existencia vymennych bateriovych pakov na dobijacich staniciach kde bude dostatocne dimenzovana privodna siet podporovana fv systemom
Bateriove paky budu majetkom dobijacich spolocnosti a kazda pred opatovnym zasunutim do auta prejde profesionalnym monitoringom
V tejto chvili sa ukoncia vsetky ostatne diskusie o dojazde zivotnosti baterie atd jednoducho si na /pumpe/ vymenite pack vypijete kavu mavnete pred scanerom kartou a frcite dalej
bud
 
Příspěvky: 8
Registrován: pon úno 13, 2012 10:40 am

PředchozíDalší

Zpět na MyPower.CZ

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'