Stránka 2 z 3

Re: Li-ion Samsung

Napsal: čtv dub 25, 2019 8:15 pm
od kodl69
Podle mé zkušenosti s li-ion pod 3.1V už v baterce není prakticky žádná elektrika. Těch 2.7V je asi myšleno při odběru těch 300A, ale to doma asi nedokážeš dosáhnout, nebo jo?

Re: Li-ion Samsung

Napsal: čtv dub 25, 2019 8:27 pm
od peater
xmasin píše:
peater píše: Ahoj, já mám prizmatické Li-ion zapojených 14 ks v serii. Napětí provozuji 3,1V - 4,1V.
Jaký mají Tebou používané články rozsah provozního napětí? Články, které budu mít, mají 2,7V - 4,1V a chci je provozovat v rozmezí 3,2V - 4V a v případě výpadku DS jít na 2,9V max.
No, spodní hranici neznám. Nominální je 3,8v a maximální 4,35V. Myslím že 3,1V spodní hranice bude akorát, hlavně co se týká životnosti. Stejně pod 3,0V to rapidně klesá.

Re: Li-ion Samsung

Napsal: čtv dub 25, 2019 9:42 pm
od xmasin
kodl69 píše:Podle mé zkušenosti s li-ion pod 3.1V už v baterce není prakticky žádná elektrika. Těch 2.7V je asi myšleno při odběru těch 300A, ale to doma asi nedokážeš dosáhnout, nebo jo?
300A asi fakt nedám, pokud budu mít 15s2p tak z nich přes Axpert King dokážu tahat dobu 5 vteřin cca 200A a trvale cca 100A takže na pack vychází 100A resp. 50A. Kapacitu bych chtěl testovat při odběru tak 0,5C, což je 60A takže výkon cca 3kW a to asi budu schopen otestovat dvěma přímotopy zapojenými za Axperta. Samsung testuje při 1C, ale to bych musel zkoušet každý pack zvlášť.

Re: Li-ion Samsung

Napsal: čtv dub 25, 2019 10:20 pm
od dano
Moje Samsung SDI maju parametre na stitku https://i.imgur.com/4E6Gd6d.jpg v prospekte Samsung uvadza zivotnost 6000 cyklov pri DoD 80%. Otazka je, pre aky rozsah napati plati tych 80%. Pri skusobnom nabijani som dostal do baterky cca 62Ah a to v rozsahu 3.2V - 4.1V, ucinnost Li-Ion baterii by mala byt okolo 95%.

Re: Li-ion Samsung

Napsal: pát dub 26, 2019 7:11 am
od marko250
Jak jste vyřešili propojení těch článků,navrtání závitů/hloubka/průměr/místo?

Re: Li-ion Samsung

Napsal: pát dub 26, 2019 1:30 pm
od xmasin
Není třeba řešit, mám potvrzeno od prodávajícího, že baterie závit mají. Viz jeho první fotografie v inzerátu.
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... 834#p90143

Re: Li-ion Samsung

Napsal: pát dub 26, 2019 3:50 pm
od marko250
Dodělaný no a jen v případě ,že to berete od tohoto uživatele.Je to 5mm a dotáhnutí max 5-7Nm

Re: Li-ion Samsung

Napsal: pát dub 26, 2019 8:18 pm
od djpeto
Je to tak ako pise xmasin a marko250. Dakujem chlapi za informacie.
Na tychto bateriach od vyroby neexistuje ina moznost spajania nez zvarenie laserom, preto bolo treba vymysliet iny sposob spajania clankov. Ja som nic nevymyslal, len skopiroval overeny sposob, pouzivajuci spolocnostou i4wifi alebo inymi slovami ev-power na ich clankoch 94Ah. Vid foto dolu.
Testoval som zavity od M4 po M6, ale najlepsie sa osvedcili spomenute M5. Trhacie testy ukazali, ze M5 sa zacne v tomto pripade trhat pri momente 7-9Nm, z tohto dovodu doporucujem dotahovat momentom 5Nm.
5040-sdi94ah-terminal_z2-500x500.jpg
5040-sdi94ah-terminal_z2-500x500.jpg (54.78 KiB) Zobrazeno 1168 x

Re: Li-ion Samsung

Napsal: sob dub 27, 2019 10:14 am
od djpeto
Kedze su kontakty clankov hlinikove, idealne je spajat ich hlinikovou pasovinou. Pri medenych prepojoch vznika galvanicky clanok a zvysuje sa prechodovy odpor.
Takto to robim ja.
Taktiez je treba obal clankov od seba elektricky izolovat, a to aj od spodu.
IMG_20190427_100739.jpg

Re: Li-ion Samsung

Napsal: sob dub 27, 2019 11:16 am
od xmasin
Proč je třeba články od sebe izolovat?

Re: Li-ion Samsung

Napsal: sob dub 27, 2019 11:19 am
od Lui
lebo v prípade zlyhania volaktorého článku v paralelnom zapojení,nedošlo k prelievaniu energiu do zlého článku (v pohode aj požiar je z toho)

Re: Li-ion Samsung

Napsal: sob dub 27, 2019 11:25 am
od diablo007
V těch pasovinach jsou vidět vždy ještě dva černé šrouby uniká mi funkce k čemu slouží?

Re: Li-ion Samsung

Napsal: sob dub 27, 2019 11:29 am
od Lui
Pravdepodobne slúži na pripojenie nejakej komunikácie s riadením baterky.(moj dohad)

Re: Li-ion Samsung

Napsal: sob dub 27, 2019 11:52 am
od djpeto
Jeden na na pripojenie vodica k meraniu napatia kazdeho clanku. Druhy pre pripadne pripojenie BMS, resp do rezervy.
Clanky izolovat preto, lebo telo baterie je kovove, a zo spodu nieje izolovane vobec a tym bocnym izolaciam neverim.

Re: Li-ion Samsung

Napsal: sob dub 27, 2019 11:59 am
od xmasin
Aha. Takže ideální nechat udělat plechovou bednu a tu pak vyložit Cetrisem. Jaký je rozměr té hliníkové pásoviny?

Re: Li-ion Samsung

Napsal: sob dub 27, 2019 12:13 pm
od djpeto
30x4mm, ale staci sirka 25mm. Poly clankov su siroke 24mm.

Re: Li-ion Samsung

Napsal: čtv kvě 09, 2019 11:39 am
od xmasin
Probíral jsem zapojení baterií s kolegou, který se věnuje modelařině a rozhodně doporučuje balancéry i na Li-ion baterie. Trochu jsem hledal a narazil jsem na tuhle BMS https://www.aliexpress.com/item/32953225363.html Nemá někdo zkušenosti s těmito BMS z Aliexpresu? Jsou tam různí prodejci s různými verzemi, ale jen málo BMS má nastavování napětí při kterém se má začít balancovat.

Re: Li-ion Samsung

Napsal: čtv kvě 09, 2019 12:04 pm
od kodl69
s tímhle modelem ne, ale těchhle v různejch variacích provozuju několik v různejch přibližovadlech:
smart bms ve variantách 10s,13s,20s, a pro různý proudy. Balanční proud je takovej trochu srandovní i pro 20Ah baterku v elektrokole, cca 50-80mA podle verze, ale jako BMS to funguje dobře.
Komunikace je normální modbus na UART, takže by to mělo být připojitelný i k nějaké automatizaci, ale nemám ověřeno...

Re: Li-ion Samsung

Napsal: čtv kvě 09, 2019 1:04 pm
od xmasin
To vcelku jde, teď jsem našel ještě tohle https://www.aliexpress.com/item/32855000595.html, ale to je čistá BMS bez balanérů, ty se musejí koupit zvlášť. Těch 50 mA mně přijde na 60Ah baterku dost málo, chtělo by to něco lepšího.

Re: Li-ion Samsung

Napsal: čtv kvě 09, 2019 3:58 pm
od xmasin
Tady je verze i s balancéry a bočníkem https://www.aliexpress.com/item/32977318118.html. Vypadá celkem zajímavě a má balanční proud až 1,2A a podle všeho i nějakou komunikaci přes RS232, což by mohlo být zajímavé.