Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je čtv dub 18, 2019 3:41 pm


Mitsubihi Outlander PHEV

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.

Mitsubihi Outlander PHEV

Příspěvekod Tomanjan » stř dub 10, 2019 9:43 am

Zdravím,

Chtěl bych Vás poprosit o radu. Jelikož se moje součastné naftové rodinné vozidlo začalo neúměrně rozpadat, byl nucen pořídit něco novějšího. Mám rád japonská SUV, chtěl jsem tedy Outlander 3. generace. Nabídka ojetin na CZ trhu je ale boužel žalostná, tak jsem se rozhodl zakoupit auto v Holandsku.
Za cenu naftového modelu v CZ jsem koupil 4 roky starý PHEV s nájezdem 119000km po mírné bouračce, oprava mě stála cca 8000.
Potřeboval bych poradit s tímto. Moje FVE tvoří 14 poly panelů 250 Wp na jižní střeše ( zapojeno 2 x 7 ) které ohřívají přes Oplockého regulátor ( digitál ) bojler Dražice 160L ( zakázkové topné těloso 2500 W a 2000 W ČEZ ). Po jeho nahřátí ( cca 7 Kwh ) termostat přepne na volnou patronu elektrokotle. Funguje to skvěle, jen elektřiny na střeše zůstáva hodně, hlavně až vypnu ten el. kotel.
Každý den najedu cca 35 km a domů se vrací cca v 15 hodin.
Chtěl bych tedy FVE využít k nabíjení auta, tak mě napadají tyto možnosti:

1) Oplockého regulátor - to je asi blbost
2) po ohřátí bojleru přepnout na Grid free - mám doma nevyužitý on grid měnič. Ten by se dal nastavit podle max příkonu nabíječky auta. Jen nevím zda se dá koupit nebo sestrojit wall box, který by podle výkonu FVE upravoval výkon nabíjení a navíc to není moc legální.
3) použít např Axpert King
a - s baterií - to by byla nejdražší možnost
b- bez baterky - zde bych opět potřeboval ten regulovatelný wallbox.

Já jsem silnoproudař, v nějakém programování čehokoliv se moc nevyznám. Rád bych si tedy nechal od někoho poradit.
Tomanjan
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř bře 07, 2018 12:34 pm
Reputation: 0

Re: Mitsubihi Outlander PHEV

Příspěvekod dracekvo » stř dub 10, 2019 9:57 am

Já bych se s řízeným wallboxem nezabýval. Protože by jeho cena převýšila cenu úspořené elektřiny.

Grid free bude asi nejlepší možnost. Co dá, to dá, co nedá se dobere ze sítě. Až auto bude skoro nabité, nebo ho někdo odpojí, tak grid free vypne proudové relé.
Kupovat jen kvůli autu baterky je nesmysl.
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1455
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 94

Re: Mitsubihi Outlander PHEV

Příspěvekod kodl69 » stř dub 10, 2019 10:20 am

Gridfree s proudovým trafem co funguje bez přetoku, je asi to nejlevnější řešení, slyším elektrokotel, tím pádem kWh 20hodin denně za něco málo přes 2 Kč, tomu je těžko konkurovat...
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 3392
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 236

Re: Mitsubihi Outlander PHEV

Příspěvekod diablo007 » stř dub 10, 2019 10:53 am

Když sem řešil zamezení přetoku u gridfree měniče stylem spínací hodiny před měničem a jede jen když je zapnutí zařízení pro které má sloužit bylo mi řečeno že mu to moc nesvědčí to aby byl zapínán a vypínání častěji nedozvěděl sem se tedy ale proc toku tak je. Proudově relé co tu bylo řečeno by mělo stejný dopad ne?
diablo007
 
Příspěvky: 757
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Reputation: 45

Re: Mitsubihi Outlander PHEV

Příspěvekod Tomanjan » stř dub 10, 2019 11:20 am

Děkuji za info.
Mohlo by to být tedy takto?
- DC vstup do oplockého paralerně propojen se vstupem on grid střídače ( nebude jim to vzájemně vadit ? )
- samostatná zásuvka pro auto. Zapojím nabíječku, relé ( jaké prosím ? ) zjistí odběr a rozepne spínač na oplockém a připojí on grid
On grid mám Sunny boy 5000 TL, zásadní bude zda se dá na něm nastavit max výkon do sítě. Pak bych ho nastavil třeba na 2200 W ( ? ) , nabíječka auta má 2300 W. Byla by tam rezerva aby plný výkon FVE proudové relé nevyhodnotilo jako 0 A ze sítě.
Myslíte že je relé schopné on grid odstavid bez přetoku do sítě? Provozoval bych to na fázi z nějakou trvalou zpotřebou.
Tomanjan
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř bře 07, 2018 12:34 pm
Reputation: 0


Zpět na Mobilní ostrovní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'