Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je pát bře 22, 2019 8:51 am


Sestava Victron

Diskuze, rady, nápady, postřehy v oblasti alternativních zdrojů energie, elektrorozvodů, elektrozařízení, regulace, komponent a úsporných spotřebičů.
Předchozí

Re: Sestava Victron

Příspěvekod dracekvo » pát bře 08, 2019 6:46 am

Bude tam měnič 48V-24V na tom PLC a veškeré řídící příslušenství.
Potom měnič 48V-12V na tom ADSL modem, switch, a miniPC.
Spotřeby budu muset změřit a podle toho objednat patřičný zdroj.

S tím USB to není špatný nápad. Jeden USB hub s externím napájením se mi někde válí.
3500Wp, Bluesolar 60A, 3xMultiplus II 3000VA 3-faz., 500Ah LiFePO 48V, BMW 700, PLC S7-1200
eauto Peugeot ION 2012, koupeno 9/2018 58 tis km, nyní 64 tis km
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1391
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 79

Re: Sestava Victron

Příspěvekod PavelR » pát bře 08, 2019 4:33 pm

ja pouzil izolovane dcdc zdroje meanwell z nabidky tme v provedeni na zastavbu - jen dps. chtel jsem napajeni mit oddeleny od vseho kolem. Nechtelo se me s tim bastlit tak jsem koupil hotovy. Pro montaz jsem pouzil plastovou nohu na din listu
PavelR
 
Příspěvky: 1786
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputation: 73

Re: Sestava Victron

Příspěvekod dracekvo » pát bře 08, 2019 5:40 pm

Já mám vyhlídlej tento. https://www.czech-meanwell.cz/meanwell/ ... -d2451.htm a stejnej na 12V.
Jeslti je izolovanej nebo ne netuším.
3500Wp, Bluesolar 60A, 3xMultiplus II 3000VA 3-faz., 500Ah LiFePO 48V, BMW 700, PLC S7-1200
eauto Peugeot ION 2012, koupeno 9/2018 58 tis km, nyní 64 tis km
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1391
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 79

Re: Sestava Victron

Příspěvekod kodl69 » pát bře 08, 2019 5:59 pm

je izolovanej. Zajímavá je ta vlastní spotřeba pod 1W, jestlipak to bude pravda? Na 48V používám běžně 12V adaptéry, co někde najdu vyhozený, většina jich funguje bez problému, akorát dají tak polovinu jmenovitýho proudu. Ale ten cenovej rozdíl... Mám tady bedničku izolovanejch DC-Dc modulů 48V/5V, kdyby někdo potřeboval, klidně jich pár můžu postrádat. Jsou to malinký destičky, odhaduju to tak na 5V/200mA, tj arduino a displej, bez síťové karty, nebo EP8266 by to mělo zvládnout...
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 3332
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 232

Re: Sestava Victron

Příspěvekod PavelR » pát bře 08, 2019 8:16 pm

nejaky volnobezny spotreby budou vzdycky. On aji ten original venus a podobny hebla maji nejakej ten W.

Halt u tech hybridu a vubec tech novych koncepci kde jsou ruzny prevodniky z tamtoho na toto a pak jeste dal switche plc ... tak se nejaky ty w naskladaji
PavelR
 
Příspěvky: 1786
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputation: 73

Re: Sestava Victron

Příspěvekod PavelR » sob bře 09, 2019 5:31 pm

Dneska jsem si trosku hral. Jen dopilovat tu grafiku ta je tristní
Přílohy
victron scada.PNG
PavelR
 
Příspěvky: 1786
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputation: 73

Re: Sestava Victron

Příspěvekod dracekvo » úte bře 19, 2019 9:38 am

Tak sem aktivoval měření DC spotřeby a svítí tam tak 5 až 30W. Takže si myslím, že chyba vzniká součtem měření DC spotřeby na multiplusu a mppt. Nejspíš nebudou tak přesný jako bočník v BMW.
Že by to šlo nějak kalibrovat sem na webu victronu nenašel.
Žádnou spotřebu DC nemám.

A věc č.2
V CCGX vidím položku solar charger voltage control na Off. Když se podívám do bluesolar, tak ten si myslí, že napětí baterky je 54.4V ale podle BMW je napětí baterky 54.12V, takže je zbytečně omezenej nabíjecí proud ze soláru.
Myslím, že to bude tím, že tato položka je na off, ale nějak nevidím možnost to zapnout.
Battery monitor mám na auto a je vybrán BMV.

a věc č.3
mppt přechází do absorbce a float poněkud rychle. Nastavil jsem napětí absorbce na 55,2V a dobu 10 min. Přesto ta doba trvá tak minutku a napětí baterky ani nedosáhlo nastavené hodnoty. Asi sem to nastavování nějak nepochopil, jsem poskvrněnej nastavováním tristaru.

viz:
https://vrm.victronenergy.com/installat ... e/39df0934

heslo je mypower
3500Wp, Bluesolar 60A, 3xMultiplus II 3000VA 3-faz., 500Ah LiFePO 48V, BMW 700, PLC S7-1200
eauto Peugeot ION 2012, koupeno 9/2018 58 tis km, nyní 64 tis km
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1391
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 79

Re: Sestava Victron

Příspěvekod rasto » úte bře 19, 2019 4:09 pm

dracekvo píše:Tak sem aktivoval měření DC spotřeby a svítí tam tak 5 až 30W. Takže si myslím, že chyba vzniká součtem měření DC spotřeby na multiplusu a mppt. Nejspíš nebudou tak přesný jako bočník v BMW.
Že by to šlo nějak kalibrovat sem na webu victronu nenašel.
Žádnou spotřebu DC nemám.

A věc č.2
V CCGX vidím položku solar charger voltage control na Off. Když se podívám do bluesolar, tak ten si myslí, že napětí baterky je 54.4V ale podle BMW je napětí baterky 54.12V, takže je zbytečně omezenej nabíjecí proud ze soláru.
Myslím, že to bude tím, že tato položka je na off, ale nějak nevidím možnost to zapnout.
Battery monitor mám na auto a je vybrán BMV.

a věc č.3
mppt přechází do absorbce a float poněkud rychle. Nastavil jsem napětí absorbce na 55,2V a dobu 10 min. Přesto ta doba trvá tak minutku a napětí baterky ani nedosáhlo nastavené hodnoty. Asi sem to nastavování nějak nepochopil, jsem poskvrněnej nastavováním tristaru.

viz:
https://vrm.victronenergy.com/installat ... e/39df0934

heslo je mypower

Zdravím
kalibrovať sa to nedá. Behá to ako chce +-30W aj mne :lol: ale pokiaľ tam niesú DC spotrebiče tak to nezaklikávať nech to nieje na displeji ;)

věc 2,3)
skontroloval by som v CCGX či je zakliknuté DVCC, tak isto SVS. Tak isto by som v multipluse (VEConfigure) v záložke charger skontroloval či sú rovnaké údaje (absorption voltage,float voltage, absoption time) ako v MPPT regulátore.

pre kontrolu by bolo dobré vo www.vrm. widgets dať zobraziť aj graf:Solar Charger Voltage and Current ;)
rasto
 
Příspěvky: 35
Registrován: sob dub 08, 2017 7:53 am
Reputation: 14

Re: Sestava Victron

Příspěvekod dracekvo » úte bře 19, 2019 5:18 pm

DC zatím není, ale bude. Jen sem si chtěl ověřit, že jak sem dříve psal, protože se to dopočítává z více snímačů, že to nemůže být přesné. Někdo tu totiž psal, že mu to sedí na watt.
Jen sem si potvrdil domněnku a raději se ještě zeptal.

DVCC zaškrtnuté nebylo. Co jsem pochopil z návodu, tak je to jen nějaké globální omezení nabíjecího proudu od více dobíječů. No zaškrtnul jsem to.
SVS zaškrtnuté bylo.

V záložce charger nemůžu nic nastavovat. Mám charger deaktivovaný a měnič není připojený na DS.

Přidal jsem.
3500Wp, Bluesolar 60A, 3xMultiplus II 3000VA 3-faz., 500Ah LiFePO 48V, BMW 700, PLC S7-1200
eauto Peugeot ION 2012, koupeno 9/2018 58 tis km, nyní 64 tis km
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1391
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 79

Re: Sestava Victron

Příspěvekod dracekvo » čtv bře 21, 2019 10:47 am

Tak volba DVCC vyřešila problém s různým napětím mez BMW a BlueSolar. I když podle návodu měla dělat trošku něco jiného :)

Nicméně zjišťuju, že ani Victron s CCGX není žádná výhra. Čekal jsem, že budu moci nadřazeným systémem kecat do víc věci pomocí TCP/IP Modbus.

Nyní bojuju s tím, že regulátor si skáče nějak podle svého uvážení mezi bulk/absorbce/float. Tristar se v tomto choval mnohem mravněji. Dokonce po zapnutí volby omezení dobíjecího proudu do baterie už se mu do absorbce nechce vůbec a tupě drží float napětí.

A taky mám teď problém, že na 54.4V zhruba od 75% kapacity baterie docházi k omezování dobíjecího proudu, protože baterka už do sebe při tomto napětí víc neveme. Teď na chybí ještě 60Ah a nabíjecí proud je 17A.

Chtěl jsem nadřazeným systémem třeba do 90% SOC zvýšit nepatrně nabíjecí napětí, aby toho baterky pojmuli více. Nebo si pomoci aktivací equalize. Jenže ani jeden z těchto parametrů nejsem schopen ovlivnit. :-/
3500Wp, Bluesolar 60A, 3xMultiplus II 3000VA 3-faz., 500Ah LiFePO 48V, BMW 700, PLC S7-1200
eauto Peugeot ION 2012, koupeno 9/2018 58 tis km, nyní 64 tis km
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1391
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 79

Re: Sestava Victron

Příspěvekod FRSO » čtv bře 21, 2019 11:06 am

Nyní bojuju s tím, že regulátor si skáče nějak podle svého uvážení mezi bulk/absorbce/float. Tristar se v tomto choval mnohem mravněji. Dokonce po zapnutí volby omezení dobíjecího proudu do baterie už se mu do absorbce nechce vůbec a tupě drží float napětí.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pokud MPPT přešel již do floatu, tak snížení nabíjecího proudu se projeví až při poklesu napětí na aku a za určitý čas, pokud se ale odebírá výkon z měniče a stačí ho dodávat panely, tak bude ve floatu pořád-výkon jede panely-měnič-odběr. Je potřeba si to vysledovat na tom MPPT kdy co nastavá při nabíjení, atd.
FRSO
 
Příspěvky: 846
Registrován: ned srp 14, 2011 9:13 pm
Reputation: 34

Re: Sestava Victron

Příspěvekod dracekvo » čtv bře 21, 2019 11:16 am

No jo.
Ale absorbci mám natavenou na 5 min a 55.2V.
Teď jsem na to koukal a do stavu absorbce přešel a ještě ani nebylo dosažené nastavené napětí a do floatu přešel po chvilce.
A musel sem vypnout omezení napětí, jinak se do absorbce nerážil přejít vůbec.

Tristár nabíjel do 55.2V ve fázi bulk. Potom přešel do absorbce a držel napětí stále 55.2 a po pěti minutách přešel do float.

Nějak to jeho chování nechápu.

1.png
3500Wp, Bluesolar 60A, 3xMultiplus II 3000VA 3-faz., 500Ah LiFePO 48V, BMW 700, PLC S7-1200
eauto Peugeot ION 2012, koupeno 9/2018 58 tis km, nyní 64 tis km
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1391
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 79

Re: Sestava Victron

Příspěvekod FRSO » čtv bře 21, 2019 12:08 pm

dracekvo píše:No jo.
Ale absorbci mám natavenou na 5 min a 55.2V.
Teď jsem na to koukal a do stavu absorbce přešel a ještě ani nebylo dosažené nastavené napětí a do floatu přešel po chvilce.
A musel sem vypnout omezení napětí, jinak se do absorbce nerážil přejít vůbec.

Tristár nabíjel do 55.2V ve fázi bulk. Potom přešel do absorbce a držel napětí stále 55.2 a po pěti minutách přešel do float.

Nějak to jeho chování nechápu.

1.png

A měřil jsi to kde to napětí ?, rozhodující je dosažené napětí na MPPT, pokud máš úbytek mezi MPPT a aku, tak se to tak může chovat, (nepoužíváš Senze jako měl MPPT Tristar). Do Floatu přechází MPPT Victron když poklesne proud do aku tuším pod 3A ?? u 30A a 50A to bylo 2A, u slabších do 20A to bylo 1A.
FRSO
 
Příspěvky: 846
Registrován: ned srp 14, 2011 9:13 pm
Reputation: 34

Předchozí

Zpět na Elektroporadna

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'