Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je pát bře 22, 2019 9:39 am


Sestava Victron

Diskuze, rady, nápady, postřehy v oblasti alternativních zdrojů energie, elektrorozvodů, elektrozařízení, regulace, komponent a úsporných spotřebičů.
PředchozíDalší

Re: Sestava Victron

Příspěvekod PavelR » stř úno 27, 2019 8:52 pm

Ve config uz ani neni treba instalovat. Jde zpustit primo z VRM portalu. Coz je super pac je vzdy aktualni.

Jediny co se musi delat pres pc a usb kabel je aktualizace FW.

Prikladam foto myho reseni Venus OS na raspberry + arduino pres modbus cte a spina palice.
Jeste to neni uplne ucesany.
Přílohy
IMG_20190227_203715.jpg
PavelR
 
Příspěvky: 1786
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputation: 73

Re: Sestava Victron

Příspěvekod fukuši » stř úno 27, 2019 9:07 pm

On victron neumí jet v ostrovním režimu a pouze v případě přetížení nebo vybití baterek přepnout na ds? Já nějak žil v tom, že to umí pomocí antiostrovního relé.[/quote]

Nejdřív jsem jel v režimu HUB 1 a po pár vyladění to funguje supr ale nakonec jsem si to přenastavil takto a funguje to skvěle.Takhle aspon nehrozí přetoky.To je přesně co chceš.
Přílohy
Victron 2.jpg
fukuši
 
Příspěvky: 288
Registrován: úte úno 19, 2013 10:27 pm
Reputation: 7

Re: Sestava Victron

Příspěvekod fukuši » stř úno 27, 2019 9:09 pm

Tady je základ
Přílohy
victron 1.jpg
fukuši
 
Příspěvky: 288
Registrován: úte úno 19, 2013 10:27 pm
Reputation: 7

Re: Sestava Victron

Příspěvekod rasto » stř úno 27, 2019 9:14 pm

PavelR píše:Ve config uz ani neni treba instalovat. Jde zpustit primo z VRM portalu. Coz je super pac je vzdy aktualni.


presne tak druha moznost je registrovat sa na VRM a VE configure spustit z www.
rasto
 
Příspěvky: 35
Registrován: sob dub 08, 2017 7:53 am
Reputation: 14

Re: Sestava Victron

Příspěvekod dumi » čtv úno 28, 2019 7:21 am

Jestli jeste resis linux pisni mi do PM. Pouzivam.jedine ten uz asi 17let. , snad poradim. :-)
dumi
 
Příspěvky: 361
Registrován: stř zář 05, 2018 7:38 pm
Reputation: 14
 
  • 0


Re: Sestava Victron

Příspěvekod dracekvo » pát bře 01, 2019 2:30 pm

Na linux zatím kašlu. Možná se k tomu vrátím v zimě.

Tak sestava victron leží doma na podlaze. Je hezky modrá. Akorát sem narazil na to, že sem doma nenašel žádný konektor JST-PH 2.00mm abych si mohl vyrobit ve.direct kabel. Marně sem věřil že ho najdu. Mám tu větší, menší, ale přesně 2mm nemám :D
3500Wp, Bluesolar 60A, 3xMultiplus II 3000VA 3-faz., 500Ah LiFePO 48V, BMW 700, PLC S7-1200
eauto Peugeot ION 2012, koupeno 9/2018 58 tis km, nyní 64 tis km
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1391
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 79

Re: Sestava Victron

Příspěvekod Marcus81 » pát bře 01, 2019 3:21 pm

Mám také konektory doma, akurát nemajú púzdro, je to čisto iba koncovka na letovanie. Keď prídem dom, môžem priložiť foto či máš na mysli konkrétne tento konektor. Mne na VE.Direct pasuje.
Hybrid 1 kWp 4 x 260Wp Amerisolar,
1 x Victron Energy Multiplus 48/5000,
1 x Axpert PIP4048MS,
270 Ah AGM 48V,
360 Ah NiCd 48V,
1 x MPPT SmartSolar solárny regulátor Victron Energy 150/100-Tr,
zatial vsetko vo výstavbe...
Marcus81
 
Příspěvky: 141
Registrován: pát dub 28, 2017 7:05 pm
Bydliště: Blízko Senec, SVK
Reputation: 0

Re: Sestava Victron

Příspěvekod dracekvo » pát bře 01, 2019 3:24 pm

Už mám objednáno z čech. Tak snad příští týden příde.
Zatím si hraju s invertorem. Koukám do nastavení a zatím moc nechápu ty asistenty. Takže než se dostanu na zprovoznění, bude to ještě chvilku trvat.
3500Wp, Bluesolar 60A, 3xMultiplus II 3000VA 3-faz., 500Ah LiFePO 48V, BMW 700, PLC S7-1200
eauto Peugeot ION 2012, koupeno 9/2018 58 tis km, nyní 64 tis km
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1391
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 79

Re: Sestava Victron

Příspěvekod PavelR » pát bře 01, 2019 4:48 pm

Na zakladni asistenty je dobre se podivat na stranky victronu. Prakticky u vsech rikaji ze se jiz nahrazuji asistentem ESS.
Je tam toho ohledne asistentu a virtualswitchu pomerne dost ke cteni.
PavelR
 
Příspěvky: 1786
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputation: 73

Re: Sestava Victron

Příspěvekod dracekvo » čtv bře 07, 2019 7:28 am

Teď řeším zas jiný problém. Na některých fotkách CCGX jsem viděl kolonku DC power. Pochopil jsem že v menu CCGX musím zapnout patřičnou volbu. Ale nepochopil jsem odkud se ta hodnota bere. Nějak v nabídce nevidím patříčný snímač k tomuto účelu.
3500Wp, Bluesolar 60A, 3xMultiplus II 3000VA 3-faz., 500Ah LiFePO 48V, BMW 700, PLC S7-1200
eauto Peugeot ION 2012, koupeno 9/2018 58 tis km, nyní 64 tis km
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1391
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 79

Re: Sestava Victron

Příspěvekod Marcus81 » čtv bře 07, 2019 7:35 am

Skor si myslim ze sa jedna o nejaky DC-DC prevodnik alebo DC spotrebice, ale kam ich pripojit, netusim :(. Tiez mam v tom hokej :D
Hybrid 1 kWp 4 x 260Wp Amerisolar,
1 x Victron Energy Multiplus 48/5000,
1 x Axpert PIP4048MS,
270 Ah AGM 48V,
360 Ah NiCd 48V,
1 x MPPT SmartSolar solárny regulátor Victron Energy 150/100-Tr,
zatial vsetko vo výstavbe...
Marcus81
 
Příspěvky: 141
Registrován: pát dub 28, 2017 7:05 pm
Bydliště: Blízko Senec, SVK
Reputation: 0

Re: Sestava Victron

Příspěvekod rottenkiwi » čtv bře 07, 2019 11:49 am

Dc power je buď záporná alebo kladná hodnota, vypočítaná z rozdielu medzi meraním BMV
a meraním Multi, napr. ak ide o nabíjanie na lodi alternátorom alebo napr. spotrebu pumpy
na vodu v RV-ku / recreational vehicle / obytnom voze /
Only God & bank can create something from nothing. LTC: LX4UmmYHzT293zcJJ4BjTcPTRSHoLWLDn7
Si anode LiFePO charge BMS SEI formation Float Tesla 8900€ High SOC deg. MPPT House Carbon Pb
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 2025
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK
Reputation: 88

Re: Sestava Victron

Příspěvekod dracekvo » čtv bře 07, 2019 12:02 pm

Aha, takže je to jen výpočet z rozdílů co ukazuje BMW co dodává MPPT a co berou měniče. Tak to asi moc přesný nebude, co?
3500Wp, Bluesolar 60A, 3xMultiplus II 3000VA 3-faz., 500Ah LiFePO 48V, BMW 700, PLC S7-1200
eauto Peugeot ION 2012, koupeno 9/2018 58 tis km, nyní 64 tis km
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1391
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 79

Re: Sestava Victron

Příspěvekod xmasin » čtv bře 07, 2019 2:55 pm

Koukám do svého VenusGX a položku DC power tam nevidím. Mám tady dvě věci:
1) DC spotřebiče - to je asi jasné
2) DVVC - tohle zapíná řízení výkonu regulátoru přes VenusGX, takže se řízení výkonu přesune z MPPT regulátoru na VenusGX (ColorCCGX), ale musí to být regulátorem podporováno.
xmasin
 
Příspěvky: 962
Registrován: čtv čer 28, 2012 8:45 pm
Reputation: 25

Re: Sestava Victron

Příspěvekod PavelR » čtv bře 07, 2019 3:17 pm

je to jak pise rottenkiwi. Spoctena hodnota u me to je mppt - bmv = spotreba powerjacku na DC strane(nemam victron stridace) . je co celkem presny. zavisi to na presnosti mppt a bmv.
aby to bylo videt zapina se to polozkou dc spotrebice
PavelR
 
Příspěvky: 1786
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputation: 73

Re: Sestava Victron

Příspěvekod kodl69 » čtv bře 07, 2019 3:53 pm

tohle dělá midnite taky, že sečte (odečte, podle směru proudu) proud z regulátoru a proud z (do ) baterky a píše celkovou spotřebu, nic divnýho mi na tom nepřijde, ani nepřesnýho, když zhasnu 40W LED, tak poklesne spotřeba o 40W +- 2W, aspoň má člověk představu, co se v těch baterkách děje.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 3332
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 232

Re: Sestava Victron

Příspěvekod dracekvo » čtv bře 07, 2019 5:23 pm

Uvidíme jak to bude přesný když to bude muset počítat rozdíl z víc věcí :)

Dneska dorazil z číny ADUM1201 původně určený k vývoji nového balancéru.
Tak jsem to tu skusil prodrátovat vzdušným vedením s TFDI adaptérem a funguje to bez problému.
Jen mám z modelařiny pouze jeden FTDI adaptér, tak musím počkat než z číny přídou další abych mohl vše propojit s rapsberry pi.
3500Wp, Bluesolar 60A, 3xMultiplus II 3000VA 3-faz., 500Ah LiFePO 48V, BMW 700, PLC S7-1200
eauto Peugeot ION 2012, koupeno 9/2018 58 tis km, nyní 64 tis km
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1391
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 79

Re: Sestava Victron

Příspěvekod kodl69 » čtv bře 07, 2019 5:28 pm

kupuj CH340 místo FTDI, fungujou spolehlivě a jsou podstatně levnější. Takovýhle věci kupuju po 2-4 ks, i když zrovna potřebuju jeden. Sice mám v šuplíku krámů, ale zase neřeším tenhle problém, že čekám tři týdny...
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 3332
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 232

Re: Sestava Victron

Příspěvekod dracekvo » čtv bře 07, 2019 5:35 pm

Mám objednáno toto
https://www.aliexpress.com/item/1pcs-1M ... 4c4d1mBu3C

chtěl jsem eliminovat micro usb konektor. Ten se mi silně nelíbí co se týče spolehlivosti. Nakonec tohoto připájím destičku s adum, na druhou stranu konektor do victrona a vytisknu k tomu nějakou fajnovou krabičku, aby šli zajistit kabely přes izolaci a nevyselo to na jednotlivejch žílách. Takovej princip jako je ve vypínači na kabel co je u lampiček. Jen najít to správný heslo jak to najít už hotový, kreslit se mi s tím nechce :D
3500Wp, Bluesolar 60A, 3xMultiplus II 3000VA 3-faz., 500Ah LiFePO 48V, BMW 700, PLC S7-1200
eauto Peugeot ION 2012, koupeno 9/2018 58 tis km, nyní 64 tis km
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1391
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm
Reputation: 79

Re: Sestava Victron

Příspěvekod PavelR » čtv bře 07, 2019 9:27 pm

CH340 i FTDI ve venus OS funguje na prvni zapojeni. U te ftdi verze se me libi ze to ma dve ledky ktery pres to prusvitny pouzdro blikaji takze komunikace jde i videt coz muze byt nekdy taky uzitecny.

Co se tyce presnosti te DC spotreby. Ty mas DC spotrebu jakou? ja nemam victron stridac takze pro me to znamena vlastne DC proud do powerjacku + pripadne DC bojler. Jak pise kodl69 kdyz zhasnu 7w ledku na 230V tak se o 7 watu (vetsinou fakt presne) zmeni tento udaj. Pokud je vyroba od mppt tak ta se vetsinou i se stabilnim osvitem lehce hybe, takze to nejde tak presne videt. Uvidis jak se to bude chovat s victron stridacem.

Mam jeden poznatek - u rpi pouzivam jen jedno usb pro usb hub - aby ty prevodniky byli pekne vedle sebe a hezky na me vsechny blikaly. Pokud se hub napajel pouze z usb rpi tak jsem podvakrat zaznamenal vypadek komunikace jednoho mppt. Doplnil jsem 5V napajeni hubu a od te doby jsem to nepozoroval.
PavelR
 
Příspěvky: 1786
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputation: 73

PředchozíDalší

Zpět na Elektroporadna

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'