Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je stř čer 19, 2019 1:44 pm


Nabíjení Peugeotu 106 Marchal vs Menekes Chademo

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.

Nabíjení Peugeotu 106 Marchal vs Menekes Chademo

Příspěvekod stepynek » pon led 14, 2019 9:51 pm

Zdravím všechny
Vlastním několik let Peugeota 106 Elektrik s nabíjecím systémem Marchall ( omlouvám se jestli to blbě píšu) Je super, že za tu dobu co auto mám se postavilo již celkem dost nabíjecích míst. Bohužel na minimu stanic jsou "klasické" zásuvky na 230V. Pouze ty "nové" na které se bohužel nepřipojím. Chci se zeptat, zda je možné vyrobit, koupit redukci abych mohl na těchto stanicích nabíjet.
Děkuji za odpovědi
stepynek
 
Příspěvky: 37
Registrován: čtv kvě 17, 2012 3:57 pm
Reputation: 3

Re: Nabíjení Peugeotu 106 Marchal vs Menekes Chademo

Příspěvekod brumlaj » úte led 15, 2019 5:57 am

Inu držím Ti pěsti. Menekes konektor je ve dvou variantách lišících se délkou respektive hloubkou instalace pinů. Důvodem je záměrná nezáměnnost - aby člověk nemohl použít prodlužku na nabíječkách s kabelem. První typ používá ČEZ (Kaufland) - má na svých nabíječkách kryté zásuvky na panelu. Tam je zapotřebí dlouhá varianta konektoru. Druhou verzi zase budeš potřebovat na nabíječkách kde je kabel s konektorem který se zasunuje přímo do auta již součástí oné nabíječky. Typicky jsou to nabíječky Lidl, Globus a hodně je maj soukromníci na evmapě. Tam je zapotřebí krátká varianta. Záleží kudy jezdíš. Nejjednodušeji pokud nenabíjíš POUZE na ČEZu tak koupit krátkou variantu a upravit. Musíš nabíječce sdělit, že máš připojen vůz - stáhnout PP na napětí 9V v kladné polaritě (je tam +12V) - za pomoci zennerky v sérii s opačné pólovanou běžnou diodou, po chvíli pak přitvrdit a vnutit nabíječce myšlenku, že nabíjíš - paralelně ještě dvojici ZD+D které stáhnou PP na 6V v kladné půlvlně (v tento okamžik již PP sděluje vozu 1kHz signálem max. dovolený odběr z nabíječky). Informace jak ta celá sranda s nabíjením funguje jsou na vikipedii. Jestli najdu výcuc který jsem si dělal, doplním jej do vlákna. Pro nabíjení na ČEZu pak koupíš prvně zmiňovaný kabel a použiješ jej jako prodlužku, nebo jej taky upravíš. Koupíš-li nový vůz s Menekesem, tak jej zase složíš z5.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 1672
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm
Reputation: 124

Re: Nabíjení Peugeotu 106 Marchal vs Menekes Chademo

Příspěvekod Pan Taum » úte led 15, 2019 4:28 pm

Redukci mennekes > 230V lze udelat nebo koupit napr.https://www.autonabijeni.cz/adaptery/ad ... o-zasuvka/ . Jen pro predstavu - vsechny AC wallboxy a nabijecky s konektorem mennekes (typ 2 ) jsou prakticky vzato to same jako obycejne cervene trifazove petikoliky ktere ma skoro kazdy doma, lisi se prave jen tim, ze maji externi ovladani ktere zajistuje ze jsou ve vychozim stavu bez napeti a maji jiny konektor. S DC nabijeckami CCs nebo Chademo uz je to slozitejsi a pro tvoje auto pouzit nejdou.

S ohledem na budouci vyvoj mi prijde smysluplnejsi zabudovat do nabijecicj dvirek peugeotu mennekesovou zasuvku a vyuzit sit verejnych nabijecek naplno.
Pan Taum
 
Příspěvky: 552
Registrován: sob úno 25, 2012 9:36 pm
Reputation: 17

Re: Nabíjení Peugeotu 106 Marchal vs Menekes Chademo

Příspěvekod stepynek » čtv led 17, 2019 8:42 pm

Jo super dík za odkaz, to jsem potřeboval. Ještě se chci zeptat- to lze použít pouze na jednu střídavou fázi? Marchal má právě možnost použití AC DC piny v jednom což se dá použít při rychlonabíjení. Do palubní nabíječky jde AC a z rychlo nabíječky jde DC přímo do baterek. Celkem to i spolu dobře fungovalo.
Bylo by super nabíjet na rychlo, ale jsem rád i za toto. Prostě si zvednu u palubní nabíječky výkon z 2KW na 3KW...což by mohlo zkrátit dobu nakupování....
stepynek
 
Příspěvky: 37
Registrován: čtv kvě 17, 2012 3:57 pm
Reputation: 3

Re: Nabíjení Peugeotu 106 Marchal vs Menekes Chademo

Příspěvekod brin » čtv led 17, 2019 10:08 pm

Doporučuji kontaktovat sampro. Pavel ti redukci udělá za nejlepší cenu na trhu a ještě poradí.
brin
 
Příspěvky: 557
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Reputation: 45

Re: Nabíjení Peugeotu 106 Marchal vs Menekes Chademo

Příspěvekod brumlaj » sob led 19, 2019 8:48 pm

tak jsem našel. Snad to někomu poslouží. Schéma ukazuje princip, tabulky doplňují logiku jak celý ten cirkus hraje.
1772_final_2.png
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 1672
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm
Reputation: 124

Re: Nabíjení Peugeotu 106 Marchal vs Menekes Chademo

Příspěvekod ResHacker » úte led 22, 2019 3:19 pm

@stepynek: Ahoj, je to úplně jednoduché, hlavně za to neutrácej nějaké nesmyslné peníze! Já jsem řešil stejný problém, mám stejné auto - P106 :) Řiď se tímto schematem: https://visforvoltage.org/forum/13357-m ... ot-vectrix je na příspěvku #5, funguje to na 100%!! Potřebuješ jen ty odpory, obyčejnou diodu - žádnou zenerku!! Já jí tam omylem dal a nefungovalo to. Spínač je na dobře fungující stanici zbytečný, ale například na Novodvorské-ČEZ je jeden konektor špatný a bez sepnutí spínače zařazeného do postupu při zapínání nabíjení to nefunguje! Takže bych ho též raději doporučil.
Dále samozřejmě potřebuješ kabel s konektorem Mennekes typ 2, třeba ten od Michala z Eskutr.cz: http://eskutr.cz/cs/type-2-konektor-men ... -16a-.html - jen ty potřebuješ verzi se samcem, tu má také. Já konkrétně jsem měl odpor Rpp už zabudovaný v Mennekes konektoru-dá se to změřit multimetrem, druhý odpor sériově se Zenerkou a spínačem jsem si dodělal na protilehlém konektoru - tam můžeš použít buď klasickou euro zásuvku, nebo jako já třeba karavanovou, to je jedno. Tenhle kabel je právě použitelný do stojanů se "zapuštěným konektorem" - například těch od ČEZu. Pokud bys potřeboval nabíjet u stojanů, kde je konektor na kabelu - viz. zmíněný Lidl, tak je potřeba cca 5-6mm z tohoto konektoru odříznout, s touto úpravou má zkušenost Filas zde z fóra, ale pak si tuším eliminuješ možnost uzamknutí konektoru ve stojanu, protože odřízneš otvor pro západku. Kdyžtak se ptej..

Co se týče rychlonabíjení (momentálně se jím též zabývám), současné DC rychlonabíječky opravdu opravdu využít nemůžeš. Nejenže pracují s mnohem vyšším napětím, ale je tam potřeba zajistit i správnou komunikaci mezi BMS a stojanem - do toho bych se u tohoto auta nepouštěl.
Jediná rozumná možnost je z mýho pohledu v realizaci vlastnoručně řešené (1 nebo 3-fázové)DC nabíječky. Současná nabíječka v autě využívá jen jednu fázi a na 32A stojanech navíc jen z 50ti % a to ještě ne uplně zcela, ikdyž vlastně vždy při inicializaci nabíjení odemykáš všechny 3 fáze. To je jen 1/6 potenciálu toho stojanu. A tenhle fakt mě taky celkem štve. Naštěstí jsou tu zahraniční fóra nadšenců z celé evropy, kteří též řešili možnosti, jak využít vyšší výkon stojanu a tím zvýšit užitnou hodnotu auta - dlouhé výlety už nejsou takový problém.
Narazil jsem na tuto stránku: http://elbilwiki.no/index.php/PSA:Hurtiglader kde je mimo rychlonabíjení i spousta dalších tipů ohledně těchto elektromobilů. Zpátky ale k nabíječce, vpodstatě jde realizovat 2ma způsoby - 1) buď jsi hodně šikovnej elektrokutil a postavíš si ji svépomocí, v tom případě klobouk dolu, anebo za 2) Nakoupíš DC zdroje typu Eltek Flatpack, které pospojuješ na výstupu do série tak, aby na výstupu po celkovém součtu napětí dávaly cca 150V (typicky 3x48V verze), na vstupu pak na jednotlivé fáze dle potřeby. Tyto zdroje pracují jako "slave" a jsou řízeny primární nabíječkou auta pomocí proudového relé - viz schema na Wiki, co jsem ti poslal.. Pracují tedy pouze ve fázi výkonového nabíjení, nikoli vyrovnávacího (přebíjení), kdy nabíječka auta již omezuje proud.
Momentálně se mi podařilo na Ebay sehnat 6ks Flatpacků 1500W/48V á 30Eur/kus + pošta, což je super, mělo by to ve výsledku dát v uspořádání 3S2P až 9kW navíc, celkový nabíjecí výkon pak bude téměř 12kW a to už je slušné. Navíc mi to umožní jednu sérii Flatpacků vypnout tak, abych byl pořád kompatibilní se slabšími 3x16A/11kW zásuvkami, v tomto případě budu dobíjet z rychlonabíječky jen 4,5kW a celkově 7,5kW. Ty Flatpacky jsou stále tuším k mání, kdybys měl zájem, pošlu do SZ odkaz.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, original NiCD 120V/100Ah + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 369
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm
Reputation: 9

Re: Nabíjení Peugeotu 106 Marchal vs Menekes Chademo

Příspěvekod stepynek » úte led 22, 2019 8:39 pm

Ahoj
omlouvám se teď jsem tady chvilku nebyl ( chodím na směny v turnusech) a valím oko o)))
musím to vstřebat. Mám radost, že to je reálné a že budu moc nabíjet a jezdit dál, než dosud.
ResHacker - podobné nabíječky jsem už v prvním autě už měl a bylo to super. Doba nabíjení se zkrátila na polovinu. (Měl jsem přidanou jen jednu fázi) a těm baterkám to náramně prospívalo. Spotřeba vody šla na polovinu a baterky se krásně srovnaly....jen jsem musel mít otevřený dveře, aby se to v kufru uchladilo.....v tomto to už nemám a je pravda, že jsem to ani neřešil. Nabíjím doma z foto co mám na střeše. Je pravda, že dálky s 106 už nejezdím, na to mám hybrid, ale jak sít stanic roste, tak to zase láká o))
Odkud jsi?
stepynek
 
Příspěvky: 37
Registrován: čtv kvě 17, 2012 3:57 pm
Reputation: 3

Re: Nabíjení Peugeotu 106 Marchal vs Menekes Chademo

Příspěvekod ResHacker » stř led 23, 2019 7:51 am

Aha, v tom případě víš, o co jde, jen nerozumím tomu, proč jsi se tak skvělé věci zbavoval? Tu sis měl nechat ;) Taky jsem přemýšlel, že při minimální účinnosti okolo 90% mám co dělat s téměř kilowattem tepla a nevím nevím, jestli to otevřenej šíbr spraví, to ukáže asi až praxe :D
Jen teda nerozumím tomu, jak může taková nabíječka přispět menším ztrátám vody? Leda že bys právě nepřebíjel a odjížděl jsi od stojanu ihned po skončení výkonové fáze nabíjení.. To dělám i dnes, auto odpojuji před dokončením nabíjení a vyrovnávat nechám jen jednou za cca 14dní. Jinak jsem se dočetl zde: http://www.evguide.nu/fastcharger.html (když si to necháš Googlem přeložit do AJ, tak se to dá), že pán, když takto intenzivně jezdil, tak baterky přirovnával k lidskému tělu, že jim prý stoupala "kondice" a bylo to znát :)
Nabíjení z foto je super, pocit, že jezdíš na Slunce, nic nenahradí.. Taktéž jsem párkrát dobíjel ze své FVE, ale zatím na to chudinka příliš nestačí ;) Jsem z Prahy.. Tak ať se daří!
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, original NiCD 120V/100Ah + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 369
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm
Reputation: 9

Re: Nabíjení Peugeotu 106 Marchal vs Menekes Chademo

Příspěvekod stepynek » stř úno 13, 2019 6:47 pm

Od května do srpna se budu pohybovat v Praze, tak můžeme dát řeč o)))
stepynek
 
Příspěvky: 37
Registrován: čtv kvě 17, 2012 3:57 pm
Reputation: 3

Re: Nabíjení Peugeotu 106 Marchal vs Menekes Chademo

Příspěvekod Filas » čtv čer 06, 2019 11:24 am

Taky se rád přidám pokud by jste chtěli v Praze dát řeč :-)
Filas
 
Příspěvky: 70
Registrován: úte říj 25, 2011 12:45 pm
Reputation: 1

Re: Nabíjení Peugeotu 106 Marchal vs Menekes Chademo

Příspěvekod ResHacker » čtv čer 06, 2019 11:34 am

No tak chlapi, nadhoďte nějakej návrh ;) Koukám, že ani jeden na srazu nebudete, takže dáme nějakou private akci v Praze? Btw, rychlonabíječka mi už pracuje, tak můžu třeba předat nějaký moudra, kdyby se do toho někdo další chtěl pouštět ;)
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, original NiCD 120V/100Ah + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 369
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm
Reputation: 9


Zpět na Mobilní ostrovní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'