Tester bateriek 18650/21700/26650...

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
Uživatelský avatar
Lui
Příspěvky: 1222
Registrován: pon srp 08, 2011 3:14 pm
Lokalita: Senec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: cca 35kwp
Kapacita baterie [kWh]: malá
Bydliště: Slovensko

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od Lui »

Celkom ma začína zaujímať,ako sa budú správať pri nejakom svojom "konci" tieto baterky.Myslím to tak,že ako bude vyzerať samotná krivka smerovo dole,ked už bude kapacita povedzme len polovičná.
málo kwp ::pv:: , 60V 1,2kAh , 15S 600P Lion *batt* + 60V 198Ah Lifepo4 *batt* , 10 x MPPT VT-80 , 4xStuder XTH 8000 vo výstavbe ,
Záloha:180Wp ::pv:: ,12V LiFePO4 60Ah *batt* , epsolar 10 ,victron 350w sinus
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od dracekvo »

Lanzhd za tu cenu vypadají celkem fajn.
Do kolika cyklů pojedeš? Aspoň 1000, ne? :D
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Do 300 cyklov určite :)
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Tak Lanzhd 3300mAh sa dostal na 200 cyklov a ešte stále to vyzerá ok. Strata je pod 3%. Dajú sa už robiť predbežné uzávery že šetrné zaobchádzanie...max 4,V a min 3,45V (určte aj 4,05V-3,35V) + prúd 0,2C, má blahodárny vplyv na životnosť.
Přílohy
test 4.JPG
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Tak aj Samsung sa dostal na 200 cyklov...kapacita oproti 150 cyklom...nezmenená...pokračuje Lanzhd ku 250 cyklom.
Přílohy
200.JPG
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Obe batérie sa dostali na 250 cyklov a zdá sa že už sa začína prejavovať pokles kapacity.
Přílohy
252.JPG
250.JPG
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
DanoP
Příspěvky: 938
Registrován: stř črc 06, 2016 12:27 pm
Bydliště: Trnava, Slovensko

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od DanoP »

Nebude to skôr "zlenivenie" bateriek z malého rozsahu použitého SOC? Dalo by sa na časti vzorkov spraviť cyklus nabitia na 100 %, prípadne aj vybitia, a potom pokračovať a porovnať obe skupiny?
1,77kWp monokryštál + Fangpusun MPPT 150/45, 1,6kWp +Victron MPPT 250/60, 2xStuder XTM4048 + 25kWh LiFePO4, vlastny monitoring na https://www.mms-softec.sk/pip/
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od diablo007 »

Řekl bych že z 1 kusu od každého druhu moc různých vzorků nepůjde
dano
Příspěvky: 394
Registrován: pát zář 01, 2017 8:54 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od dano »

To "zlenivenie" by ma zaujimalo, zo skusenosti (servisu) viem, ze staci par desiatok cyklov malym SOC a baterka sa tvari ako opotrebovana, teda mala kapacita a zvacseny vnutorny odpor. Po dvoch cykloch vybiti pod 10% a nabiti na 100% baterka znovu ozije, vrati sa jej kapacita a zmensi sa vnutorny odpor. V servise sa obcas stavalo, ze dosiel telefon a zavada nizka vydrz baterie, alebo dokonca vypinanie pri hovore a povacsine to bolo prave tym, ze sa dlhsie vyuzivala mala cast SOC.
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od vlkazajac »

Asi tomu moc nerozumiem - test prebieha od 4,2 do 3,0 V, to je takmer celý rozsah pre SOC, pod 3 V tam predsa veľa kapacity nezostáva. Skôr by som povedal, že test riadne rasuje baterky, čo sa týka životnosti, keď využíva maximum napätia.

Alebo ináč - koľko % kapacity zostáva pod 3,0 V ?
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

vlkazajac píše:Asi tomu moc nerozumiem - test prebieha od 4,2 do 3,0 V, to je takmer celý rozsah pre SOC, pod 3 V tam predsa veľa kapacity nezostáva. Skôr by som povedal, že test riadne rasuje baterky, čo sa týka životnosti, keď využíva maximum napätia.

Alebo ináč - koľko % kapacity zostáva pod 3,0 V ?
Nie, cykluje sa 4-3,45...len test kapacity po 50 cykloch je 4,2V-3V (2 testy a uvadzam priemer)
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od vlkazajac »

OK, vyčítal som to práve ako podmienky testu z hlavičky tabuľky....
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Lanzhd sa dostala na 300 cyklov
Přílohy
300.JPG
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Omylom som dal na test zasa Lanzhd :-) ....takže Lanzhd už ma 350 cyklov
Přílohy
350.JPG
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od NOPARasito »

trud píše:Omylom som dal na test zasa Lanzhd :-) ....takže Lanzhd už ma 350 cyklov
Tj cca 5% ;-)
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od rottenkiwi »

Som zvedavý ako to bude pri 1000 až 1300 cykloch.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Samsung sa dostal na 300 cyklov
Přílohy
Snímka.JPG
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
josse
Příspěvky: 1142
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od josse »

Můžu se zeptat na všechny parametry testu, přijde mi, že lanzhd je hodně citlivý na nabíjecí proud a taky chce ukončovat nabíjení až s poklesem pod 50mA, prostě pomaličku nabíjet má smysl hlavně u těchto vysokokapacitních článků...
Discharge a cutoff discharge current jsou stejné těch 1A?
Charging current je taky 1A?
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Parametre testu sú na prvej stránke tohoto vlákna.
Vždy dám 50 cyklov (nabiť/vybiť) horné napätie 4V spodné 3,45V, prúd 0,6A.
Simuluje sa použitie v solare a aj to trochu prehnane.. Nik asi netrápi svoju baterku takto.
Nasleduje 2* opakovaný test kapacity 3-4.2V.. 1A.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
josse
Příspěvky: 1142
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od josse »

trud píše:Parametre testu sú na prvej stránke tohoto vlákna.
Vždy dám 50 cyklov (nabiť/vybiť) horné napätie 4V spodné 3,45V, prúd 0,6A.
Simuluje sa použitie v solare a aj to trochu prehnane.. Nik asi netrápi svoju baterku takto.
Nasleduje 2* opakovaný test kapacity 3-4.2V.. 1A.
To není všechno chybí mě minimálně dvě čísla..., takže jinak, to je test jak ho má nastavený Opus ve výchozím stavu a jen se použije 1A?

Pro nabíjení CC/CV jsou dva proudy a jedno napětí. Pro vybíjení CC jsou také dva proudy a jedno napětí. Dohromady 6 čísel. Vy jste uvedl 3 možná 4...
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek